Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zee sterren sterven MASSAAL [USA-Fukushima]

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Op http://www.enenews.com las ik over massale zeesterren-sterfte van Alaska tot Californië. Zelfs de zeesterren die in aquaria worden gehouden en zeewater gebruiken om de tanks te verversen, sterven bij bosjes. Zeesterren zijn een zeer essentieel onderdeel van het mariene ecosysteem. De sterfte is vooralsnog onverklaard, of het een virus betreft, een bacterie of giftige stof, maar ook wordt sterk gedacht aan de effecten van radioactief vervuild zeewater.....

https://www.youtube.com/watch?v=jGfYLdOQQ0c

KING5 News, Dec. 2, 2013: A respected sea star expert released a report showing a deadly disorder has spread to more species. Neil McDaniel put together a overview of the so-called wasting syndrome which found it has spread [...] up and down the entire West Coast, from California to Alaska. [...] They are ruling out some theories like radiation from Japan’s leaking Fukushima nuclear power plant. The Washington State Health Department and other agencies have tested coastal fish and found no elevated radiation levels.

The Daily Free Press (Boston University), Dec. 2, 2013: Although there aren’t any clear causes of this mysterious die-off of these majestic organisms, no possibilities have been ruled out. Ocean acidification, climate change and even radiation exposure from Fukushima have been considered. [...] It’s been noted to marine biologists that over time, some sea stars become too bruised, dry and damaged and they undergo something called “wasting syndrome.” I can assure you that this melting phenomenon is beyond wasting syndrome. Marine biologists and scuba divers noted that sea star limbs and oral discs were spread all over the place in some areas — a truly worrying scene. Either it’s a mere coincidence that every sea star along the coasts are all dying at the same time from damage overtime or something fishy is going on in these waters.

NB: voordat er weer iemand gaat brullen wat dit nou met preppen te maken heeft - eet stront eikel. Als zeesterren doodgaan, die er al waren voor de dino's, dan komt ons akelige lot dichterbij. Het past in het rijtje van de bijen, de vleermuizen en diverse soorten amfibieën - dieren die waarschijnlijk het loodje leggen door de mens.

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het gaat hard achteruit in de oceanen, en die kerncentrale blijft gewoon doorlekken.................

Speciaal voor jou en iedereen die meeleest..........

John Large, Nuclear Expert: Fukushima melted fuel is drifting in ocean and onto land, lacking any containment -- It ends up on coastline and blows into communities -- People get an exceptional dose -- Health harm will go on for thousands, if not tens of thousands of years.

John Large, Nuclear consultant: [...] What happened is the intensely radioactive fuel is beginning to migrate into the water. And the water is seeping and migrating out of the containment.

[…] In the immediate ecosystem, of course it moves beyond that. Once it comes out of the groundwater into the marine environment, then tides and currents will take it along — and the whole scenario’s rather like this: You get these very fine oxide particles of fuel, each intensely radioactive, being carried along the coastline. The tide taking it in, […] it dries out. The onshore breeze that comes everyday blows the radioactive dust — these very fine particles — onto local communities, and those communities receive an exceptional dose.

Link naar reactie

Omdat mijn berichten nou eenmaal ontzettend belangrijk zijn, verbaas ik me erover dat er over een ernstige bedreiging van onze leefomgeving, slechts twee mensen reageren. Pas op hoor, of ik roep JB!

Ja ik kan er gewoon zo weinig mee en verontwaardigd reageren lost ook niets op...het is verschrikkelijk dat hele Fukushima verhaal en zoals de meesten vermoed ik dat we nog niet half weten hoe ernstig het is en wat de lange termijn gevolgen zullen zijn, als we de kans krijgen die te ervaren.

Het voelt bijna als een komeet die op aarde afstevent en binnen een jaar zal arriveren, wetende dat we niet op tijd zullen zijn om technologie te ontwikkelen het ding tegen te houden of van zijn baan te doen afwijken.

Stilte is in dit geval, zoals bij meerdere topics overigens, geen gebrek aan interesse of zorgen, eerder wanhoop...

Link naar reactie

Omdat mijn berichten nou eenmaal ontzettend belangrijk zijn, verbaas ik me erover dat er over een ernstige bedreiging van onze leefomgeving, slechts twee mensen reageren. Pas op hoor, of ik roep JB!
JB is ook een ernstige bedreiging van je leefomgeving ;)

In de andere draadjes over Fukushima en de gevolgen werd ook al duidelijk dat het mega fout zit, en dat het nog verder zal sluipen naar wereld wijde ellende. Naast dode sterren is al eerder ontdekt dat die hele zee daar stiller is geworden. Als je een beetje inzicht hebt in hoe het eco systeem werkt, dan begrijp je dat het hier ook zal komen en er eigenlijk al is.

Wat de economie doet is daartegen totaal niet boeiend meer, zet die maar tegen elkaar en Fukushima gaat er 15000 x sterker overheen qua inpact voor de mensheid, welvaart.. toekomst.

Met enkel preppen zijn we er niet.. dat zou enkel verlengen of uitstel van ellende zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het gaat hard achteruit in de oceanen, en die kerncentrale blijft gewoon doorlekken, het is werkelijk verschrikkelijk om dat te zien.

Hoe gaat dat zich ontwikkelen, niet de goede kant op in ieder geval.

Steeds meer van dit soort berichten bereiken ons, en wie weet wat ze nog allemaal stil houden.

Werkelijk ongelooflijk dit! Het duurt minimaal 40 jaar om de staven op te ruimen en dan zijn er ook nog tonnen en tonnen radiactief zeewater opgeslagen wat ze dan toch uiteindelijk maar in de zee willen laten lopen.

En ondertussen weigeren ze nog steeds alle hulp die aangeboden wordt: http://www.naturalnews.com/043193_Fukushima_environmental_contamination_disaster_cleanup.html

Link naar reactie

Het National Oceanographic and Atmospheric Administration (NOAA) heeft een animatie gemaakt van de verspreiding van Cesium-137, vanaf 2011 tot 2041. Uitgangspunt is alleen 1/3 deel van het radioactieve Cesium die het eerst vrijkwam, dus zonder de dagelijkse 300 ton vervuild water die in de Pacific lekt.

Op basis van deze cijfers zou het noorden van Hawai onbewoonbaar worden vanaf januari 2015. Zuid Alaska vanaf oktober 2016 en de hele westkust van Canada en de USA vanaf juni 2017. Er is op dit moment niets dat de straling kan stoppen. De zeesterren zijn op z'n best het begin.

sp.gif

bronnen:

http://www.turnerradionetwork.com/news/72-mjt

http://enenews.com/hidden-noaa-animation-shows-ocean-all-along-u-s-west-coast-wtih-fukushima-cesium-by-april-2011-video

http://iopscience.iop.org/1748-9326/7/3/034004/article

• Leuk 1
Link naar reactie

Triest word ik hier van. Zoals eerder gezegd, hier valt niet tegenaan te preppen. We kunnen de informatie slechts tot ons nemen en....... tja wat, bidden??

Vanmorgen had ik een eerste gedachte: wat zijn de mailadressen van de tweede kamer ook alweer, waar vind ik die ook al weer ?

Zijn dacht ik wel eens langs gekomen op preppers.nl.

Ik dacht, ik ga ze allemaal eens een mail sturen, en vragen waar de in godsnaam mee bezig zijn, om dit te negeren.

Even laten bezinken...................... en toen dacht ik, dat weten ze allemaal allang, want hoe kun je anders in de tweede kamer zitten, als je geen algemene brede kennis en interesse hebt in de wereld om je heen.

Of zouden de mensen, die ons land regeren echt zo dom zijn, dat dat hen niet interesseert,

en gaan ze gewoon hun eigen ding doen, met oogkleppen op voor wat er nog meer gebeurt in de wereld ?

Tegenwoordig kunnen ze allemaal twitteren als een gek,

zitten soms ongeïnteresseerd in de kamer tijdens de debatten met het verlengde van hun piemel te spelen, hun smartfoontje.

Dus dit soort info moet ook hun smartfoontje toch wel bereiken ?

Onze hele eco systeem gaat eraan, een olieramp is er een lachertje bij.

Afijn, ik zal wel gek zijn, dat ik me laat regeren door zulke nietsnutten.

We zouden ze helemaal gek moeten twitteren ! Kijken of we ook met zijn allen tegelijk de voordeur binnen kunnen komen (soort D-Dos aanvalletje via twitter).

Jammer genoeg twitter ik niet, misschien iets voor fervente twitteraars ?

In een hele nette setting uiteraard, en niet op de persoon, kun je toch een goede boodschap voortbrengen !

Link naar reactie

............ en toen dacht ik, dat weten ze allemaal allang, want hoe kun je anders in de tweede kamer zitten, als je geen algemene brede kennis en interesse hebt in de wereld om je heen.

Je mag hoge verwachtingen hebben van onze leiders, maar dit is echt té hoog gespannen. Ga er maar gerust vanuit dat er van de 150 kamerleden er nog geen 3 zijn die dit serieus inzien, laat staat overzien. En zelfs voor 3 durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Ik heb meerdere rijksambtenaren in mijn netwerk, maar krijg zelden of nooit weerklank als je over dit soort onderwerpen begint.

Link naar reactie

Je mag hoge verwachtingen hebben van onze leiders, maar dit is echt té hoog gespannen. Ga er maar gerust vanuit dat er van de 150 kamerleden er nog geen 3 zijn die dit serieus inzien, laat staat overzien. En zelfs voor 3 durf ik mijn hand niet in het vuur te steken. Ik heb meerdere rijksambtenaren in mijn netwerk, maar krijg zelden of nooit weerklank als je over dit soort onderwerpen begint.

Ze tonen pas interesse voor zoiets als er geld uit te slepen is. Weer een zinloze belasting zodat 'we' het gevoel hebben er iets aan gedaan te hebben. Zoiets als een duit in het kerkezakje doen en al je zonden zijn vergeven.........

Link naar reactie

Wat kan je doen?... niks meer denk ik :( Overheden en landen bevechten elkaar, de macht om de economie staat bovenaan en een kerncentrale is een zuiver economisch product.

Ergens hoop ik op 1 ding en da's ook niet leuk, maar geeft wel weer hoop op wereld wijde toekomst:

Een enorme serie vulkaan uitbarstingen die dat hele Japanse land doet verdwijnen, een herhaling zoals van Atlantis.

Link naar reactie

Zoals anderen voor me:

Je wordr er stil van en kunt er niet tegenop preppen.

Waarom is dit geen wereldnieuws???

@Amazing Dree De politiek? Vergeet het maar. Wil je het op hun agenda zetten dan moet je de grote nieuwszenders dit naar buiten laten brengen. NOS, 1 Vandaag etc. etc.

Pas na algehele publieke verontwaardiging zullen er kamervragen gesteld worden.

En dan?

Tja hoe gaat het meestal....

Even een hot item, er wordt van alles geroepen en beloofd. En dan gaat het weer naar de vergetelheid.

Het zijn "maar" zeesterren he. Pas zodra de eerste mensen zullen sterven komt het wereldwijd op de politieke agenda.

Zoals altijd te laat.....

Link naar reactie

Het zijn "maar" zeesterren he. Pas zodra de eerste mensen zullen sterven komt het wereldwijd op de politieke agenda.

Zoals altijd te laat.....

Nope, zelfs dan niet. Ze willen geen paniek dus zullen ze zwijgen over de slachtoffers. Pas als het wereldwijd heel veel mensen het leven gekost heeft, zal het openbaar gemaakt worden met de mededeling dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid en dat dit slechts incidentele gevallen zijn en dat we ons vooral geen zorgen hoeven te maken.......

Link naar reactie

Nope, zelfs dan niet. Ze willen geen paniek dus zullen ze zwijgen over de slachtoffers. Pas als het wereldwijd heel veel mensen het leven gekost heeft, zal het openbaar gemaakt worden met de mededeling dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid en dat dit slechts incidentele gevallen zijn en dat we ons vooral geen zorgen hoeven te maken.......

Nog erger. Je hebt gelijk....

Link naar reactie

Ik kan jjullie vertellen dat zeesterren zeer taaie dieren zijn.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik een uit de hand gelopen hobby :) op een gegeven moment had een tropisch zeeaquarium van 1500 liter.

Het is een zeer teer Eco systeem maar zeesterren gingen zelden dood, eerst moesten altijd de koralen en de vissen eraan geloven voordat ook maar een zeester het loodje legde.

Ik vind het maar vreemd, ik vvermoed een virus.

In ieder geval is het geen honger, want dan eten ze zichzelf op totdat er niks meer over is beginnend bij 1 pootje.

Link naar reactie

@Keyser Suze, helemaal eens. Zeesterren zijn in de oceaan wat de kanaries waren in kolenmijnen van weleer: een dreigingsindicator. Als deze beesten massaal het loodje leggen - en dat doen ze - dan zullen mensen vroeger of later ook het bokje zijn. Uiterst verontrustend en schandalig dat dit geen wereldnieuws is. Echt een voorbeeld van politieke onwil en ambtelijke incompetentie, die hele Fukushima-clusterfuck.

Ik maak me sterk dat het op dit moment goedkoper en effectiever wat geweest om een paar km. uit de kust een enorme dam of zandwal te bouwen die de lekkende radioactieve meuk zou tegenhouden. Maar ja, daarvoor moeten politici over hun schaduw heen stappen en regeringen door het stof. Dan is het einde van het leven op aarde verkieslijker, blijkbaar.

Link naar reactie

Ik vind het Atlantismodel wel een aardige, alles oplossen in een grote krater gevuld met gloeiende lava.....De hele ring van vuur activeren en hoppa opgelost..

Want zonder geintjes, hoe je het ook bekijkt, het is in alle opzichten een heilloos scenario dat zich nu openbaart. We zijn allemaal de klos en kunnen er niets aan doen om het te veranderen.

Gevangen in een duivels spel van politiek en macht (ic ook de machtige atoomlobby) tikt de atoomklok onstuitbaar door..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...