Ga naar inhoud
GENEGEERD

VW vervangt Mercedes en Land Rovers bij Defensie


Tom

Aanbevolen berichten

De landrovers en Mercedes Benz Gelande types worden vervangen door een VW. Wel een mooie; VW Amarok

dus over een jaartje of 20 weer eens wat anders in de aanbieding bij de verkoop door defensie. de VW Amarok dus

De Amarok loopt in Argentinië van de band, is het een Kloon van een JAP?

 

 

De komende twee jaar vervangt Defensie de meeste terreinvoertuigen van Mercedes-Benz en Land Rover door een Volkswagen Amarok. De krijgsmacht krijgt in totaal 1667 VW pick-uptrucks, meldde het ministerie van Defensie maandag.

 

LEES VERDER OP AUTOWEEK

 

 

 

Wat kost dit nu nieuw? Voor bedrijven ongeveer 30.000 euro en dat ex. nu wel in de opruiming voor 26000

 

Als u nu geen zaak hebt wordt het al snel een dure kostganger voor een modaal budget.

 

Dan in de VS betaal je geen wegenbelasting en verzekering niet verplicht (niet verstandig om de verzekering over te slaan ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kostentechnisch lijkt het me beter als het Mercedes en LR concept.Ik hoop wel dat ze niet kiezen voor een uitgeklede diesel motor,dat heeft bij die leger Laro's al genoeg leergeld gekost.

Ziet er trouwens niet zo militair uit, kan ik me zo een haatbaard achter op zo'n pick-up voorstellen met een .50 er op gemonteerd:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mooie auto, zeker.

Maar niet de kwaliteit van een militaire specs G-wagen!!!

 

Niet dezelfde offroad capaciteiten.

Meer elektronica.

Niet dezelfde duurzaamheid

Minder ruimte/cabine variaties

Meer kosten door meer onderhoud.

 

Paar vrienden van mij hebben er 1 en laatst waren met een BBQ op het strand en ik moest mijn maat met de nieuwe Amarok van het strand slepen waar mijn 10 jaar oude Mazda B2900D daar wel wegreed!

Beide auto's 4x4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mooie auto, zeker.

Maar niet de kwaliteit van een militaire specs G-wagen!!!

 

Niet dezelfde offroad capaciteiten.

Meer elektronica.

Niet dezelfde duurzaamheid

Minder ruimte/cabine variaties

Meer kosten door meer onderhoud.

 

Paar vrienden van mij hebben er 1 en laatst waren met een BBQ op het strand en ik moest mijn maat met de nieuwe Amarok van het strand slepen waar mijn 10 jaar oude Mazda B2900D daar wel wegreed!

Beide auto's 4x4.

 

HELEMAAL mee eens!!

 

2 jaar terug kregen ik en een maatje er allebei 1 onder onze hol geschoven om een weekend mee te spelen... Waren bezig met de logistieke uitrol van een groot evenement op Scheveningen en VW was een sponsor...

 

Op de verharde weg een leuke bak! Zeker nog even mee langs m'n werk gereden om te showen, maar toen er 35 catamarannetjes met hun trailertje van de boulevard naar de vloedlijn gesleept moesten worden, was het 1 groot drama!...

We hadden 2 versies! 1 met een handmatige en 1 met een electronische tussenbak... De handmatige die ik had bleek stiekem eigenlijk ook electronisch aangestuurd en deed het iets beter, maar mijn maat met de vol electronische bak kwam geen 10 meter het strand op! Elke keer klapte de 4 wiel eruit als er ook maar een beetje kracht op kwam en ik heb'm uiteindelijk met m'n 1.6 liter Vitara van 20 jaar oud eraf moeten slepen... Want met de Amarok die ik gekregen had ging het ook al niet!...

 

Ik heb het ding teruggereden naar de vertegenwoordiger van VW, en'm de sleutels toegegooid met de mededelig dat ik er als offroader niet dood in gevonden wil worden... Ben in m'n Vitaratje gestapt en heb daar probleemloos de rest van het weekend mee over het strand gerold...

 

De VW-jongen 'was non to pleased with me'... En ik heb me bescheurt :)

 

 

Anvil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De MB was in de aanschaf ooit niet heel veel duurder dan de VW, gekeken over de totale looptijd inclusief onderhoud reparaties zit je ongeveer op €100.000 euro per voertuig; ongeveer 2,5x de aanschafprijs. Dit komt doordat defensievoertuigen niet verzekerd zijn en in principe niet worden afgeschreven als ze total-loss zijn. De winst wordt voornamelijk gehaald in lagere onderhoudskosten; al denk ik wel dat de elektronica storingsgevoeliger is.

Het concept van een pick-up is sinds Afganistan al in gebruik bij de Landmacht; in de loop van de jaren is de MB steeds verder gecustomized tot een soort van pick-up; met name door de eisen van het KCT. Ik vind het een goede zaak dat er nu een off-the-shelf Europees product wordt gekocht dat eigenschappen heeft die in lijn liggen met de eisen van de gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...