Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leaf logs


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden kwam ik dit filmpje tegen

leek me wel leuk om het zelf te proberen maar da zonder machine vandaag me eerste log eruit gehaald heb de bladeren met maizena en een beetje water heb ze in een metalen buis gedaan met een gewicht er op en verhit.

en daarna nog voor een week laten drogen. Vind het alleen beetje zonde om er maizena voor te gebruiken heeft iemand misschien een idee waar ik een soort lijm van kan maken wat te verbranden is zonder dat er giftige danmpen vrij komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Aardappelzetmeel plakt ook lekker. Waarschijnlijk kun je dat het goedkoopste bij een toko vinden, want de prijzen verschillen enorm. (Bij een natuurwinkel voor glutenvrije producten is het veel te duur)

ik wil juist geen etenswaren er voor gebruiken:) en ik weet dat merg ook wel genuttigd word maar zelf gebruik ik het niet en heb genoeg van de slach:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappelzetmeel plakt ook lekker. Waarschijnlijk kun je dat het goedkoopste bij een toko vinden, want de prijzen verschillen enorm. (Bij een natuurwinkel voor glutenvrije producten is het veel te duur)
Ik zie nogal eens onduidelijkheid over gluten, glutenvrij en zie dat veel mensen zich daardoor laten bedonderen omdat ze het niet helemaal goed doorhebben. Dan betaal je voor glutenvrije aardappelzetmeel, terwijl aardappelzetmeel altijd glutenvrij is.

Dus even wat uitleg. Gluten zitten in tarwes: in tarwe, rogge, gerst, spelt, teff, rijst, mais en haver.

Niet-granen, zoals wilde rijst, boekweit, quinoa, amaranth, sojabonen en zonnebloempitten bevatten geen gluten.

Dierlijke producten bevatten nooit gluten.

 

Aardappelzetmeel kan juist wel door mensen met coeliakie gebruikt worden omdat het zonder gluten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger veel blokken gemaakt van kranten papier ook bladeren aan toe gevoegd en stof van kolen . Ik deed er behang lijm bij sterk verdunt maar ook witte hout lijm en lijm voor in metselmortel . Die laatste haalde ik op bouw werven na de winter als die eenmaal aan vorst heeft bloot gestaan heeft die veel minder kracht en werd niet meer gebruikt voor in de mortel dus weg gegooid . Maar nog goed genoeg voor in mijn papier blokken . De combinatie van papier en bladeren is geen aanrader , de blokken breken waar een blad dwars in de blok zit .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nogal eens onduidelijkheid over gluten, glutenvrij en zie dat veel mensen zich daardoor laten bedonderen omdat ze het niet helemaal goed doorhebben. Dan betaal je voor glutenvrije aardappelzetmeel, terwijl aardappelzetmeel altijd glutenvrij is.

Dus even wat uitleg. Gluten zitten in tarwes: in tarwe, rogge, gerst, spelt, teff, rijst, mais en haver.

Niet-granen, zoals wilde rijst, boekweit, quinoa, amaranth, sojabonen en zonnebloempitten bevatten geen gluten.

Dierlijke producten bevatten nooit gluten.

 

Aardappelzetmeel kan juist wel door mensen met coeliakie gebruikt worden omdat het zonder gluten is.

 

Het kan zijn dat in dezelfde fabriek waar het aardappelzetmeel gemaakt of verpakt wordt, ook graanproducten verwerkt of verpakt worden. Maar wel een goede uitleg over gluten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat in dezelfde fabriek waar het aardappelzetmeel gemaakt of verpakt wordt, ook graanproducten verwerkt of verpakt worden. Maar wel een goede uitleg over gluten.
Klopt, dat heet kruisbesmetting. Dan is een product achteraf door andere producten besmet.

Ik had het in mijn uitleg over de pure producten.

Maar...goede aanvulling.

 

Bij twijfel of een product glutenvrij is of niet, dit kan je controleren op http://www.livaad.nl

Dan kan je zoeken op merk of product.

Bv de runderbouillonblokjes van de AH zijn niet glutenvrij en de runderbouillonblokjes van de C1000 wel.

Echt per merk verschillend dus als iemand coeliakie heeft, altijd checken.

Die lijst wordt regelmatig door mensen gecontroleerd en bijgehouden.

Zeker op momenten dat een fabrikant weer eens wat verbeterd aan een product...vaak betekent dat dat het niet meer glutenvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...