Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aso containers.. totale vrijheid buiten de stad, menig prepper kijkt jaloers.. haha


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Blablabla ...wordt geplaatst buiten de rand van de stad....:

'Pal naast haar aso-container staat een middelbare school van haar dochter Wendy':confused:??

 

En wat een geklaag van die lui zeg! Alsof ze er zo ineens zijn gekomen? Jarenlang ellende hebben ze veroorzaakt en dan is het gek dat ze daar komen te zitten haha. Zo'n aso-dorp wil toch niemand naast zich? De woningeigenaren zien hun woningwaarde al verdampen...

 

Nu vanuit student/prepper zijnde: wat kost het precies en waar moet ik tekenen? Kan ik dan wel net als die Dimitrov alleen in de middel of no where? Gooi ik de zonnepaneeltjes er zelf wel op :).

 

Die aso's kan je natuurlijk ook gewoon in een krimpdorp stoppen in een oud verpauperd pand. Geef ze materiaal/gereedschap en zeg: 'Wil je mooi wonen? Zal je zelf de handen uit de mouwen moeten steken'. Maken ze er zelf samen wat moois van dan willen ze denk ik niet eens meer verhuizen. Doen ze het niet nja..eigen keuze dan en erg jammer voor ze maar wonen ze in een verpauperd/lekkend pand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aso's kan je natuurlijk ook gewoon in een krimpdorp stoppen in een oud verpauperd pand. Geef ze materiaal/gereedschap en zeg: 'Wil je mooi wonen? Zal je zelf de handen uit de mouwen moeten steken'. Maken ze er zelf samen wat moois van dan willen ze denk ik niet eens meer verhuizen. Doen ze het niet nja..eigen keuze dan en erg jammer voor ze maar wonen ze in een verpauperd/lekkend pand?

 

In dat kader: er staat in Nederland ook hier en daar nog wel een enkel bedrijventerreintje leeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

middle of nowere ?

er komt er een op loop afstand van mijn huis maar een stukje verder dan het einde van mijn straat

ach kan er ook nog wel bij in mijn straat zit ook al een een soort tussenwoning voor criminelen die moeten integreren en om de hoek zit een huis voor probleem jongeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke lullig voor de kinderen wel mooi dat hij degene die onterecht behandeld is wannt hij heeft niks gedaan jaja een verhuisdoosje vol met klachten en aangifte die leeft echt in ze eigen wereldje alles maar ontkennen

 

maar as prepper zijnde is het wel een mooie bug out container je zou je bijna als een malle gaan gedragen om er 1 te kunnen claimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

doet me denken aan de maatschappij van weldadigheid ... Drenthe begin 19e eeuw.. pauperdorpen...

De pauperdorpen, weinig mensen weten daar de geschiedenis van. Niet alleen in Drenthe waren die dorpen er.

 

Op de Ginkelse hei, vlakbij restaurant Juffrouw Tok en de schaapskooi, liggen enkele gedenkstenen en wat funderingen. Dit zijn herinneringen aan een 'vluchtoord' waarin ruim drieënvijftighonderd Belgische vluchtelingen woonden tijdens de Eerste Wereldoorlog.

 

Kamp of vluchtoord

 

Toen in 1914 de Eerste Wereldoorlog uitbrak, bleef Nederland neutraal. België raakte wel betrokken en werd grotendeels door het Duitse leger veroverd. Daarbij werden burgers en hun bezittingen niet gespaard. Om die reden trokken heel veel Belgen naar het veilige Nederland. Na de val van Antwerpen op 10 oktober 1914 waren er ongeveer één miljoen Belgen in Nederland. Hoewel een groot deel spoedig terugkeerde, bleven meer dan honderdduizend van hen in ons land achter. Zij die geld hadden, zochten zelf ergens onderdak, maar voor de armen zocht de regering een oplossing in 'oorden'. Zij werden verdeeld in verschillende groepen: de gevaarlijke of ongewenste elementen, de minder gewensten en de fatsoenlijke behoeftigen. In Nunspeet kwamen vluchtoorden voor raddraaiers en criminelen, in Oldebroek en Harderwijk werden militairen opgesloten. Vluchtoorden voor de fatsoenlijke behoeftigen kwamen in Uden, Gouda en Ede.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraag me eigenlijk af wat de kosten zijn van die aso containers, hebben ze riolering, betalen ze uberhaupt huur en dergelijke voor de containers?

 

Dat vroeg ik me dus ook al af! Ze hebben namelijk wel stroom! Eco-toilet fiksen wij als preppers zo in elkaar natuurlijk. Als ze niks geen huur hoeven betalen dan wil ik als het kan gelijk bovenaan de lijst staan haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk zou ik maar al te graag buiten de stad wonen, ook al zou het in dergelijke containers zijn. Sorry dat ik het zeg, maar de containers waarin die zigeuner familie zit zagen er redelijk groot uit, dacht op een gegeven moment dat het dezelfde afmeting had als mijn flatje.

hoe kom je erbij dat ze buiten de stad wonen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het misschien van de andere kant. Deze mensen zouden in menig ander land al jaren geleden opgepakt zijn en voor lange tijd achter de tralies gezet zijn. Door de zachte aanpak in Nederland worden de mensen steeds weer gewaarschuwd, komt de politie weer langs als ze weer eens voor problemen zorgen. Deze oplossing geeft die mensen misschien nog een laatste kans om op zichzelf te blijven wonen en de kinderen niet uit huis geplaatst worden zonder dat ze veel overlast voor omwonenden veroorzaken. Ik weet hoe flats vol junks/alcoholisten/werklozen eruit zien en dat is ZEKER niet bevorderlijk voor deze mensen. Het is een sociaal probleem, dus een probleem van ons allemaal. Het liefst lopen we voor dit probleem weg. Maar ik denk dat deze asocontainers niet de makkelijkste oplossing zijn maar mogelijk wel een effectieve oplossing. Punt 1 hebben omwonenden geen last van deze mensen en punt 2 kunnen de mensen leren inzien dat hun gedrag niet samen kan gaan met een normaal leven in onze samenleving zonder dat het nog veel ernstigere gevolgen zou hebben voor het gezin en zeker de kinderen. Bedenk goed dat dit een uitzonderlijke maatregel is die je niet zomaar over jezelf afroept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pampus lijkt mij een heel geschikte plek voor dit soort 'woningen'

En anders een stuk grond opspuiten in de buurt van de maasvlakte. Ophaal brug ernaar toe en klaar is kees!

 

Een stuk grond opgraven, opvullen met aso's en weer opvullen en men is gegarandeerd klaar.

 

Sommige aso's kunnen namelijk zwemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stuk grond opgraven, opvullen met aso's en weer opvullen en men is gegarandeerd klaar.

 

Sommige aso's kunnen namelijk zwemmen.

 

Ik heb gehoord van iemand die had een andere oplossing voor het uitschot van onze samenleving (in zijn ogen).

Die naaide een sterretje op hun jas en liet ze vergassen.

 

Het hele draadje heeft niet bijzonder veel prepper toevoeging maar je leert de mensen wel een beetje kennen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gehoord van iemand die had een andere oplossing voor het uitschot van onze samenleving (in zijn ogen).

Die naaide een sterretje op hun jas en liet ze vergassen.

 

Het hele draadje heeft niet bijzonder veel prepper toevoeging maar je leert de mensen wel een beetje kennen.

 

Waarom moet je nu weer de ww2 erbij halen? totaal uit verband getrokken, en niet relevant. Die knakkers maken het bont, komen in een aso container, en de meeste boeit het ook nog niet eens.

Logisch ook, want zo belabberd ziet het er niet eens uit.

 

Ga niet over het Nazi en ghetto vorming beginnen met een ster opnaaien enz. Hou dat soort reacties beetje binnen A.U.B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronin Het was een reactie op Liberty's voorstel om de aso's uit te roeien. Het zal vast een grapje van Liberty geweest zijn maar de vergelijking s wel degelijk terecht. Ik vind de aso containers ook geen slecht idee, zie mijn eerdere reactie maar als mensen beginnen over het uitroeien van bevolkingsgroepen dan vind ik dat ik ze er best even aan mag herinneren dat dit al eens eerder is gedaan en dat we zulke gedachten of ideeen direct in de kiem moeten smoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...