Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

TROS Radar prikt financiele systeem door: De Schuldvraag

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
vanavond deel 2 op de publieke omroep 20.30 kijken !!

euh....deel 1. Wel zal straks deel 2 online te kijken zijn.

Waar en wanneer is Radar Extra: De Schuldvraag te zien?

Dinsdag 17 december (deel 1)

Maandag 23 december (deel 2)

Nederland 1

Maandag 23 december, 20:30 (deel 1)

Maandag 30 december, 20:30 (deel 2)

Ook deel 2 staat nu online: http://www.trosradar.nl/sites/radarextra/uitzending/

Gekeken. Tja, wat zal ik er van zeggen. Het is een begin. Begrijpelijk voor het gemiddelde schaap. Vrees wel dat het bij de meesten het ene oor in gaat, en er aan de andere kant gewoon net zo hard weer uitvliegt. Maarja, Geer en Goor is natuurlijk veel belangrijker.

Hoop dat het programma er misschien voor zorgt dat kijkers verder zelf op onderzoek gaan, 1 ding is duidelijk voor zover de schuldvraag behandeld mocht worden op de publieke omroep.. de daadwerkelijke graaiers en criminelen werden in dit programma niet aangewezen!

Ik had deze al 3 dagen geleden gezien zonder dat ik het besefte.

Wou stukjes van deel 1 terug kijken, en kwam bij tabblad thema's terecht waar deel 2 ook al helemaal erbij stond.

Vond zelf dat de banken zich niet deden verdedigen, dus dan achten ze zichzelf ook schuldig in mijn ogen.

Het zou fijn zijn als hun dan ook met een oplossing kwamen.

Ik hoop dat er een deel 3 komt.

En dan met een link naar de consument die wel begrepen gaat worden....

Centrale vraag: boete rente, hoe is het mogelijk dat je boete rente kan vragen, een vergoeding voor gederfde inkomsten over geld wat er niet was......

en dan gelijk een proef proces starten,

Ik denk dat de tijd hier rijp voor is. Aangezien de banken ook vrij makkelijk de boete rente hebben laten vallen voor de onderwater hypotheken.

Verbaas me er nog over dat men zich niet massaal achter de oren aan het krabben is waarom de banken dat zo makkelijk hebben opgegeven. DAT IS NAMELIJK OMDAT ZE DAN NOG MINDER RISCO LOPEN. sorry maar dat moets er even uit.

Radar, goed gedaan. Al is het nog niet kompleet en zitten we wat rammels is. Ook dit nivo is hard nodig voor de bewustworden van een groter publiek

hopenlijkj komt er meer

prep on

vdwalle

Ik had deze al 3 dagen geleden gezien zonder dat ik het besefte.

Wou stukjes van deel 1 terug kijken, en kwam bij tabblad thema's terecht waar deel 2 ook al helemaal erbij stond.

Vond zelf dat de banken zich niet deden verdedigen, dus dan achten ze zichzelf ook schuldig in mijn ogen.

Het zou fijn zijn als hun dan ook met een oplossing kwamen.

Eh? Een oplossing? Waarom denk je dat ze daar niet mee komen? Juist, er is geen oplossing. Althans, geen waar jij, ik en de rest gelukkig van gaat worden. Ze zijn al wel druk bezig met hun eigen oplossing, zware inflatie zodat jouw euro met de dag minder koopkracht heeft, en bouwen van goed beveiligde bunkers en buitenverblijven voor als het piramidespel binnenkort uit elkaar lazert.

Blijf nou niet wachten op de bankiers en de politiek voor de oplossing, die komt toch niet, en als ze dan toch iets aandragen als 'de oplossing' wordt je weer net zo hard, zoniet nog harder genaaid als tijdens de introductie van de euro.

• Leuk 1

Net pas kunnen kijken naar het programma. Heel interessant en voor een heel groot deel waar. Hoe simpel ook verteld, de gemiddelde NederVlaming zal dit echter niet voldoende begrijpen om hiermee verder aan de slag te gaan. Dit programma gaat dus waarschijnlijk als één van de weinige waarschuwings- programma's de geschiedenis in waar niets mee wordt gedaan. Alleen als er opvolging komt van anderen die het verhaal keer op keer weer vertellen dan worden er meer mensen wakker.

Precies deze vielen mij ook op :) Maar het is niet relevant voor de problemen, ook die 60 miljard stelt natuurlijk niks voor bij de omvang van de problemen, oftewel de luchtbel onder de financiële markten die op klappen staat.

Ik had ook het idee dat er hier en daar iets niet klopte. Maar op zich is het wel slordig dat ze het verlies aan economische groei op 60 miljard per jaar stellen. Als ze dat corrigeren, naar de bedoelde 12 miljard per jaar, klinkt het toch direct een stuk minder dramatisch.

Verder vond ik het mooi vorm gegeven, een duidelijk verhaal en (gelukkig) weinig nieuws. Zal me benieuwen of hier door andere media nog op ingehaakt gaat worden.

Als ze dat corrigeren, naar de bedoelde 12 miljard per jaar, klinkt het toch direct een stuk minder dramatisch.

P'sies, te belachelijk voor woorden natuurlijk om dit idoot lage bedrag als prijskaartje aan de crisis te hangen. De werkelijke 'hoofdprijs' moet namelijk nog vallen en dat is een reset van het hele financiële systeem. Simpelweg omdat eindeloze groei op een eindige planeet niet bestaat. Zolang er door The Powers That Be geen alternatieven worden aangedragen/ingevoerd is de kans 99% dat het huidige systeem op een afgrond afstevend.

Ook ik heb beide afleveringen bekeken, en ben vrij enthousiast. Een foutje hier en daar vergeef ik de Tros dit keer van harte. Eindelijk televisie op voor iedereen begrijpelijk niveau, waar het gaat om waar het om zou moeten gaan. Ooit komt er een maatschappelijk debat over dit alles; Wie heeft er schuld? Individu, bedrijfsleven, financiële sector en de overheid! Sommige individuen, ondernemingen of lokale overheden zitten nog goed in de slappe was, maar de schuldenlast van het geheel is problematisch. En dat terwijl we schuldgroei nodig hebben voor economische groei, wat, geloof je me niet? Ik heb het zelf gezien op TV!

Het debat zou moeten gaan over een monetair systeem dat meer wenselijk wordt geacht door het volk, in plaats van de bankiers. Of dat een ouderwetse goudstandaard wordt of een flexibeler systeem zoals freegold, het maakt me niet uit, het lijkt me duidelijk dat 99% van de wereldbevolking hiervan zou profiteren. De meesten weten het nog niet, 'want ik heb toch geen goud'. Zo'n monetair systeem zou lenen veel duurder maken, en sparen zou worden aangemoedigd. Bubbles zouden nauwelijks nog voorkomen, omdat er minder geld bijkomt, en er dus minder risicovol belegd hoeft te worden om de inflatie te verslaan. Het lastige is dat je dit soort dingen wereldwijd moet aanpakken, zie maar eens de handen op elkaar te krijgen in alleen al de 'democratische' landen. Revolutie en chaos is meer waar men op aanstuurt door dat verdomde blikje steeds een stukje verder te schoppen.

• Leuk 1
Net pas kunnen kijken naar het programma. Heel interessant en voor een heel groot deel waar. Hoe simpel ook verteld, de gemiddelde NederVlaming zal dit echter niet voldoende begrijpen om hiermee verder aan de slag te gaan. Dit programma gaat dus waarschijnlijk als één van de weinige waarschuwings- programma's de geschiedenis in waar niets mee wordt gedaan. Alleen als er opvolging komt van anderen die het verhaal keer op keer weer vertellen dan worden er meer mensen wakker.

Ik denk het ook. Ze hadden bijvoorbeeld wel heel mooi het verhaal van exponentiële groei in deel 1 gemikt, net zoals Dr. Albert die behandelde (Youtube: the most important video you'll ever see) maar als ik dit keek viel bij mij nu niet direct het kwartje. Een gemiddelde slaper of schaap die niet bekend is met die geweldige lecture van Dr. Albert zou denken 'ja, das mooi k*t! Duz?'.

Wat ik dusver heb gezien is het een leuk geheel maar niks nieuws voor ons hier. In mijn ogen triggert het nu niet echt een reactie bij de kijker. De kijker zou na het kijken van deze docu juist vloekend en slaand op de tafel op de bank moeten zitten...

Vanavond deel 2 gezien en ze hebben wederom in Jip en Janneke taal uitgelegd dat we worden bestolen door de banken, niet beschermd door de overheid en dat derivaten en andere producten een soort legale vorm van een piramidespel is. Ik vind dat ze het netje hebben gedaan.

Daarnaast even doorprikken als er iemand van een grote bank aan het woord is natuurlijk. Die heeft andere belangen. Maar nu dit bekend is, wat gaan ze eraan doen dan? Hoe krijgen de mensen die genaaid zijn hun centjes terug? Nooit dus.:mad:

• 3 months later...

Uitzending Radar Extra genomineerd op filmfestival

De documentaire Radar Extra: De Schuldvraag, is op het St. Tropez International Filmfestival genomineerd in drie categorieën.

De speciale uitzending van het consumentenprogramma Radar maakt kans op de prijzen voor Beste Documentaire, Beste Documentaire-regisseur en Beste Educatieve Film. Dat meldt de Tros woensdag.

In de documentaire gaat presentatrice Antoinette Hertsenberg op zoek naar antwoorden op de vragen hoe de financiële crisis heeft kunnen plaatsvinden, en waar we nu staan.

http://www.nu.nl/media/3764256/uitzending-radar-extra-genomineerd-filmfestival.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...