Ga naar inhoud
GENEGEERD

Primeur: NSA onthulling van morgen vandaag al op preppers.nl !!!

martin
 Share

Recommended Posts

Oh, wacht, u heeft het bericht van gisteren nog niet eens verwerkt, dus laten we het daar nog even over hebben.

Bent u het ook al beu aan het worden, die onthullingen over de NSA?

Dat is dan mooi, want het lijkt er op dat dit ook de bedoeling is.

De onthullingen vliegen ons om de oren, bijna niemand weet eigenlijk nog waar het over gaat. Als we alleen nog maar bij nu.nl kijken onder http://nutech.nl/aftapprogramma-prism dan kunnen we niet eens meer het complete overzicht krijgen omdat het aantal artikelen niet meer op 1 pagina weer te geven zijn. (via de zoek, krijg je ze nog wel te zien)

Ik zie veel parallellen tussen deze berichtgeving en de economische berichtgeving.

Er word iets gepubliceerd, iedereen is verontwaardigd

Hierna wordt het (meestal) afgezwakt, en komt er weer een vervolgbericht.

Neem nu de onthulling van gisteren.

NSA houdt wereldwijd locaties telefoons bij

Heeft iemand het überhaupt nog gelezen?

Als we verder proberen lezen komen we uit op deze link:

We lezen dit:

The National Security Agency gathers location data from around the world by tapping into the cables that connect mobile networks globally and that serve U.S. cellphones as well as foreign ones.

Maar is het nou niet vreemd dat de NSA de kabel zou tappen van bijvoorbeeld Telfort terwijl die kabels toch echt niet via een lus door America lopen?

“Ja maar ze hebben de knooppunten gehacked” kan men dan roepen

of “Ze kunnen het afleiden uit de locatiegegevens die vanuit de smartphone het internet op worden gestuurd”

Nu heb ik dit maar onder complotten gezet, maar wat denk je nu zelf?

Wanneer gaan we beseffen dat deze data gewoon wordt aangeboden door onze regering?

Noorwegen kwam al met een verklaring die deze richting op gaat.

.

.

.

.

.

Volgens berichten is er nog maar 1% onthult.

En we zijn nu al 6 maand verder?

Dus nog 50 jaar voordat het laatste stukje wordt verteld?

Sorry hoor, maar ik ga bijna denken dat deze strategie de mensen alleen maar murw maakt, en we straks totaal immuun zijn geworden van dit soort berichtgeving.

Waar is Brenno (de Winter) ? Waar zijn de vervolgvragen die vreemd genoeg niet worden gesteld?

Het effect wat nu ontstaat is dat iedereen over 6 maanden dit soort zaken gaat onderbrengen in een laatje naast de laatjes met de namen “betonrot, zure regen, vergrijzing, pensioengat”

Kortom, het was ooit hot, en over 6 maanden heeft de psychologische waarde van privacy nog minder waarde dan je interesse over de voorplanting van een mestkever.

En dan hebben we nog niet eens gehad over de betekenis dat de NSA vandaag kan terugkijken in hun database dat onze eigen @Keyser Suze op 27 augustus 2012 met zijn Android Galaxy Note zich bevond in de IKEA, en of hij nog even uit wil leggen waarom hij tot 4 keer toe in de buurt is geweest van een zekere Tamerlan Tsjarnajev die zich in de kantine vergreep aan de Zweedse gehaktballetjes (wat op zich al verdacht is). En vervolgens opdook in Boston op 15 april 2013 met een snelkookpan onder zijn arm?

Wat is mijn punt?

Dat we geen privacy hebben was bekend.

Maar dat dit soort zaken zo makkelijk worden geslikt had ik echt nooit verwacht.

Applaus voor de NSA! applaus voor de AIVD!, applaus voor de Nederlandse regering!

En niet te vergeten applaus voor jezelf, dat je het allemaal slikt zonder kritische vragen te stellen.

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik verbaasde mijzelf hier ook al over, opnieuw het aloude verhaal van een kikker langzaam koken in de pan... wat mij nog meer verbaasd is dat de berichtgeving van snowden meer en meer op de achtergrond media verdwijnt! Tuurlijk kun je nog redelijk vaak een bericht op nu.nl terug vinden maar de nieuwsstations op tv doen er weinig mee laat, op de radio worden dit soort berichtgevingen meestal met humor afgedaan. Er zal op beide netwerken in ieder geval nooit een serieuze vraag worden gesteld over dit soort onderwerpen. Dit systeem is gebaseerd op dis-informatie, niemand weet waar de berichtgeving daadwerkelijk vandaan komt, niemand weet welke informatie daadwerkelijk waarheden bevat en om het spelletje af te maken worden mensen die wel nadenken en deze vragen zichzelf wel afstellen automatisch in hokjes geplaatst als "conspiracy denkers".

Wat ik zelf ervaar als ik een gesprek aan ga binnen mijn sociale omgeving is dat zodra dit soort onderwerpen worden aangesneden verschillende mensen zich geroepen voelen om als politie agent van het geloof in de staat op te treden. Niet dat ik mijzelf daar ook maar iets van aantrek, hetgeen dat ik inbreng in het gesprek zijn feiten. Feiten die iedere burger gedocumenteerd kan opzoeken en terug vinden, feiten die een ieder de afgelopen jaren keihard tegen hun voorhoofd hebben gekregen, hetgeen dat zij inbrengen in het gesprek, hun persoonlijke mening! Dit laat ik hen dan ook altijd duidelijk weten, een drugs of alcohol verslaafde zal ook altijd ontkennen dat hij of zij een probleem heeft... dat komt door de roes en donkere sluier voor hun ogen. Mensen zijn afhankelijk van dit systeem net als een verslaving

Link naar reactie

Oh, wacht, u heeft het bericht van gisteren nog niet eens verwerkt, dus laten we het daar nog even over hebben.

Dat is dan mooi, want het lijkt er op dat dit ook de bedoeling is.

De onthullingen vliegen ons om de oren, bijna niemand weet eigenlijk nog waar het over gaat. Als we alleen nog maar bij nu.nl kijken onder http://nutech.nl/aftapprogramma-prism dan kunnen we niet eens meer het complete overzicht krijgen omdat het aantal artikelen niet meer op 1 pagina weer te geven zijn. (via de zoek, krijg je ze nog wel te zien)

Ik zie veel parallellen tussen deze berichtgeving en de economische berichtgeving.

Er word iets gepubliceerd, iedereen is verontwaardigd

Hierna wordt het (meestal) afgezwakt, en komt er weer een vervolgbericht.

Neem nu de onthulling van gisteren.

NSA houdt wereldwijd locaties telefoons bij

Heeft iemand het überhaupt nog gelezen?

Als we verder proberen lezen komen we uit op deze link:

We lezen dit:

Maar is het nou niet vreemd dat de NSA de kabel zou tappen van bijvoorbeeld Telfort terwijl die kabels toch echt niet via een lus door America lopen?

“Ja maar ze hebben de knooppunten gehacked” kan men dan roepen

of “Ze kunnen het afleiden uit de locatiegegevens die vanuit de smartphone het internet op worden gestuurd”

Nu heb ik dit maar onder complotten gezet, maar wat denk je nu zelf?

Wanneer gaan we beseffen dat deze data gewoon wordt aangeboden door onze regering?

Noorwegen kwam al met een verklaring die deze richting op gaat.

.

.

.

.

.

Volgens berichten is er nog maar 1% onthult.

En we zijn nu al 6 maand verder?

Dus nog 50 jaar voordat het laatste stukje wordt verteld?

Sorry hoor, maar ik ga bijna denken dat deze strategie de mensen alleen maar murw maakt, en we straks totaal immuun zijn geworden van dit soort berichtgeving.

Waar is Brenno (de Winter) ? Waar zijn de vervolgvragen die vreemd genoeg niet worden gesteld?

Het effect wat nu ontstaat is dat iedereen over 6 maanden dit soort zaken gaat onderbrengen in een laatje naast de laatjes met de namen “betonrot, zure regen, vergrijzing, pensioengat”

Kortom, het was ooit hot, en over 6 maanden heeft de psychologische waarde van privacy nog minder waarde dan je interesse over de voorplanting van een mestkever.

En dan hebben we nog niet eens gehad over de betekenis dat de NSA vandaag kan terugkijken in hun database dat onze eigen @Keyser Suze op 27 augustus 2012 met zijn Android Galaxy Note zich bevond in de IKEA, en of hij nog even uit wil leggen waarom hij tot 4 keer toe in de buurt is geweest van een zekere Tamerlan Tsjarnajev die zich in de kantine vergreep aan de Zweedse gehaktballetjes (wat op zich al verdacht is). En vervolgens opdook in Boston op 15 april 2013 met een snelkookpan onder zijn arm?

Wat is mijn punt?

Dat we geen privacy hebben was bekend.

Maar dat dit soort zaken zo makkelijk worden geslikt had ik echt nooit verwacht.

Applaus voor de NSA! applaus voor de AIVD!, applaus voor de Nederlandse regering!

En niet te vergeten applaus voor jezelf, dat je het allemaal slikt zonder kritische vragen te stellen.

Waar is Brenno de Winter? Volgens mij in een collectief met bits of freedom om informatie hierover van Plasterk te verkrijgen. Wat ik van harte steun ondanks dat ik net als jij vrees dat het veel te laat is. Maar iets doen is beter dan niets. Dus doneer ik aan en steun ik bits of freedom.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

• Leuk 1
Link naar reactie

Een goed stuk @martin ! In de reacties die er staan, kom ik tegen dat mensen het schandalig vinden en het anders zouden willen. Ikzelf ook wel. Maar tegelijk moeten we beseffen dat wanneer we dit soort zaken willen bestrijden, dit niet via politieke wegen zal lukken, immers de overheden hebben er geen enkel belang bij deze middelen los te laten.

De keuze om hier niet aan mee te willen werken en onder de radar te duiken is bijna geen optie. We zouden niet graag onze mobiel voor altijd uitzetten en niet meer op internet komen. Deze zaken zijn zo onderdeel geworden van ons leven, dat het feitelijk een package deal is.

Mijn inziens, zijn we te ver op de rit om onze virtuele vrijheid ooit nog terug te krijgen. Beter lijkt mij te leren leven met bewustzijn van de situatie, en daar je keuzes en gedrag op te baseren, dan een verloren strijd te gaan strijden.

• Leuk 2
Link naar reactie

Het interesseerd de sheeple geen reet.

Een vriend van mij zet een week geleden een link op zijn Facebook naar de docu Panopticon van Peter Vlemmix. Resultaat: 2 reakties.

Een paar dagen later zet hij er een foto op van zijn hondje verkleed als zwarte Piet. Resultaat: 30 reacties

Zegt genoeg...

Link naar reactie

Precies, zoals @frank1964 al zegt: het gaat om bewustzijn. Ik ga mijn mobiel ook niet voortdurend uitschakelen omdat het de perfecte track&trace voor derden is. Maar ik ben het me wel voortdurend bewust.

Als je overigens wilt zien hoe die gegevens verwerkt worden ga dan naar:

http://www.ted.com/playlists/130/the_dark_side_of_data.html , eerste filmpje en scroll naar de 6 minuten en nuttig de anderhalve minuut die komt.

Link naar reactie

Precies, zoals @frank1964 al zegt: het gaat om bewustzijn. Ik ga mijn mobiel ook niet voortdurend uitschakelen omdat het de perfecte track&trace voor derden is. Maar ik ben het me wel voortdurend bewust.

http://www.ted.com/playlists/130/the_dark_side_of_data.html , eerste filmpje en scroll naar de 6 minuten en nuttig de anderhalve minuut die komt.

Boeiend filmpje f150. Wat me verbaast is de gelatenheid van veel mensen, en elke keer weer de verbazing dat er zoveel mogelijk is. Het is al langer bekend dat providers (te)veel bijhouden en dat apps en toestellen (te)veel informatie doorspelen naar ons onbekende adressen met onduidelijke doelen.

Maarja, groepsgedrag is soms erg lastig te herkennen als individu. Je moet sterk van geest en karakter zijn om het te willen én kunnen zien.....

Link naar reactie

Een goed stuk @martin ! In de reacties die er staan, kom ik tegen dat mensen het schandalig vinden en het anders zouden willen. Ikzelf ook wel. Maar tegelijk moeten we beseffen dat wanneer we dit soort zaken willen bestrijden, dit niet via politieke wegen zal lukken, immers de overheden hebben er geen enkel belang bij deze middelen los te laten.

De keuze om hier niet aan mee te willen werken en onder de radar te duiken is bijna geen optie. We zouden niet graag onze mobiel voor altijd uitzetten en niet meer op internet komen. Deze zaken zijn zo onderdeel geworden van ons leven, dat het feitelijk een package deal is.

Mijn inziens, zijn we te ver op de rit om onze virtuele vrijheid ooit nog terug te krijgen. Beter lijkt mij te leren leven met bewustzijn van de situatie, en daar je keuzes en gedrag op te baseren, dan een verloren strijd te gaan strijden.

Bewust van de situatie en er naar handelen. Het enige wat je kunt doen, ben ik helemaal met je eens Frank.

Ja, ik zet wel af en toe m'n GSM uit, als ik mijn favo plekjes in 't bos/veen bezoek. Niet dat ik echt serieus denk dat na al die jaren nog iemand geïnteresseerd is in wat ik doe, maar het is een kleine moeite. :o

Maar wat je er tegen kunt doen, geen idee. 3 maanden na elke verkiezing ben ik meestal al weer zwaar teleurgesteld en moedeloos dat mijn stem weer geen reet heeft uitgehaald. Eigenlijk bestaat de politieke partij waarop ik zou willen stemmen niet. Ook de partijen die nu verontwaardigt zijn over deze spionage praktijken zullen, als ze het pluche halen, vrolijk meedoen met het internationaal gesponnen web van de machten en krachten.

Link naar reactie

Maar wat je er tegen kunt doen, geen idee. 3 maanden na elke verkiezing ben ik meestal al weer zwaar teleurgesteld en moedeloos dat mijn stem weer geen reet heeft uitgehaald. Eigenlijk bestaat de politieke partij waarop ik zou willen stemmen niet. Ook de partijen die nu verontwaardigt zijn over deze spionage praktijken zullen, als ze het pluche halen, vrolijk meedoen met het internationaal gesponnen web van de machten en krachten.

Niet meer stemmen dus. Aard van het politieke beestje is A zeggen en B doen, ongeacht de partij zelfs als zo'n partij zegt de overheid / eu te willen verkleinen/opheffen.

Link naar reactie

Goed punt en je hebt helemaal gelijk. Ik snap de gedachte achter dat 'brokjes voeren' van de volkskrant (of was het nrc?), maar vraag me nu af hoe buitenlandse kranten die 'de snowden-files' hebben dat aanpakken. Is die hele info al op het internet gedumpt? Coördineren die kranten welke informatie ze op welk moment naar buiten brengen?

Link naar reactie

Er is genoeg te doen; niet iedereen heeft de mogelijkheden, kennis of relaties om invloed uit te oefenen maar denk aan

- strategisch stemmen bv op de Piratenpartij of ev. Libertarische Partij

- maak mensen in je omgeving bewust over de kwetsbaarheid van je privacy en de gevolgen daarvan; het artikel 'Nee je hebt wel iets te verbergen' kan je helpen in je argumentatie naar mensen die minder kritisch staan tegenover de ontwikkelingen of een ongelimiteerd vertrouwen hebben in De Staat

- verdiep je in de materie; met dank aan de wet openbaarheid van bestuur wordt er echt heel veel informatie gedeeld. Zelfs stukken waarvan je je afvraagt of het verstandig is dat buitenlandse overheden daar ook inzage in hebben.

- denk niet te klein; je beschermt je privacy niet door je twitter of facebook account af te sluiten, of je profielen door de Web 2.0 Suicide Machine te halen. De meeste informatie geef je door gewoon te leven, te bewegen, te reizen, te bellen, te surfen, te betalen en gebruik te maken van (maatschappelijke) voorzieningen. Wat in je facebook profiel staat is nog geen promille van de gegevens die via andere bronnen binnen komen.

- maak voor jezelf de balans op hoeveel offers je wilt brengen om 'off grid' te gaan. Zoals het opzeggen van al je abonnementen, internet, telefoon, pin betalingen

- maak daar waar kan gebruik van encryptie, op alle fronten. Ook dat is niet waterdicht, maar je maakt het aftappen wel heel moeilijk. Zie eerdere post.

- doneer aan partijen, journalisten, filmmakers die de maatschappij helpen 'opvoeden' en een kritisch tegengeluid laten horen. Begin met de VPRO.

- afhankelijk van je maatschappelijke positie: spreek met influentals zoals hoogleraren, hoge ambtenaren en politici. Ook daar is veel onwetendheid en naïviteit.

Alle bovenstaande opties zijn constructief en tot op zekere hoogte reactief. Wil je meer protestmatig te werk, zul je aansluiting moeten zoeken bij geestverwanten die een andere werkwijze kiezen zoals Anonymous of de Occupy movement.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk dat een vasten periode inlassen erg goed is. Al is het maar een weekendje kamperen zonder telefoon. Ja eentje die uitstaat en enkel in nood gebruikt mag worden.

Dan uitbouwen naar een vakantie van een week, dan 2 weken enz. Zodat je een bepaalde periode in het jaar terugschakelt naar het relatief kort geleden tijdperk zonder internet.

Ik bemerkte dat ik onrustig werd toen ik laatst mijn telefoon vergeten was, ik was bijna in staat terug te rijden naar huis! Terwijl ik een groot deel van mijn leven zonder mobiel heb geleefd. (en eigenlijk ging dat heel prima)

Ook hier weer, wat Frank1964 al aanhaalde, iedereen is verslaafd aan de techniek, en mobiel.. dus eigenhandig leveren wij onszelf uit. Zonder dwang, gewoon door ons gedrag te beïnvloeden.

Het bezit bezit jou

Link naar reactie

Oke, de NSA bewaart dus de locatiegegevens van honderden miljoenen smartphones wereldwijd. Er worden 5 MILJARD gegevens PER DAG geregistreerd. Maar de nieuwste onthullingen uit het pakket van Snowden vertellen nog meer.

Had jij bedacht dat je die registraties ging omzeilen doordat je

- je smartphone maar af en toe aan zet (en tussendoor misschien wel de batterij eruit haalt)

- regelmatig een nieuwe simkaart in je smartphone stopt

en dat soort slimmigheden?

Hm, misschien val je daarmee juist extra op. Zo registreren de analyseprogramma's van de NSA bijvoorbeeld potentiele connecties tussen telefoons die dichtbij elkaar uit- en aangezet worden.

"Like encryption and anonymity tools online, which are used by dissidents, journalists and terrorists alike, security-minded behavior — using disposable cellphones and switching them on only long enough to make brief calls — marks a user for special scrutiny. CO-TRAVELER takes note, for example, when a new telephone connects to a cell tower soon after another nearby device is used for the last time.

Side-by-side security efforts — when nearby devices power off and on together over time — “assist in determining whether co-travelers are associated . . . through behaviorally relevant relationships,” according to the 24-page white paper, which was developed by the NSA in partnership with the National Geospatial-Intelligence Agency, the Australian Signals Directorate and private contractors."

Er is geen ontkomen aan, behalve misschien wanneer je helemaal offline in een hutje in het bos gaat zitten.

"CO-TRAVELER and related tools require the methodical collection and storage of location data on what amounts to a planetary scale. The government is tracking people from afar into confidential business meetings or personal visits to medical facilities, hotel rooms, private homes and other traditionally protected spaces. People who value their privacy can encrypt their e-mails and disguise their online identities, but “the only way to hide your location is to disconnect from our modern communication system and live in a cave.”"

Het volledige artikel van de Washington Post: NSA tracking cellphone locations worldwide, Snowden documents show

(met op dit moment 2390 comments onder het artikel)

• Leuk 2
Link naar reactie

Duh, als je iets stouts gaat doen laat je je foon dus AAN staan en laat 'm gewoon thuis op de bank liggen waar je normaal tv zit te kijken. TV enzo ook gewoon aan zodat er niets bijzonders te zien is aan je stroomgebruik.

Het hele idee met dit soort datamining ongein is juist om rare patronen te vinden. Een mobiel die uitgaat en op een hele andere plek weer aangaat, valt op. Dat is toch niets nieuws?

Link naar reactie

ik gebruik gewoon en smart foon met een prepaid kaartje. ze kunnen de telefoon wel checken maar de sim is niet geregistreerd en de telefoon heb ik van iemand 2e hands gekocht. natuurlijk heb ik wel een telefoon genomen zonder gps. zendmasten kunnen ze wel gebruiken, maar die zijn niet zo heel nauwkeurig. daarbij, heb ik dat ding nooit bij me hahaha

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...