Ga naar inhoud
GENEGEERD

Natuur verandert


survive disaster

Aanbevolen berichten

het valt me op dat de laatste tijd de natuur in de war is meerdere grote stormen

langere winters

en de laatste tijd stottert de tv signaal ook

dit hoef niks met de end te maken te hebben of zo

maar het valt wel op

 

storing in de radio en tv

stormen

vulkanen die actief worden

misschien zien jullie het anders

maar wat als dit voor tekens zijn op een ramp

laat maar weten hoe jullie er over denken

gr survive disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een wijsheid gehoord dat hoeveel extremen je ook hebt een jaar gemiddelt hetzelfde blijft als andere jaren. Eerst dacht ik loze kreet, maar als je de statistieken erbij pakt dan is het min of meer wel waar. We hebben een extreem koud voorjaar gehad gecompenseerd door een hele warme zomer. En een hele droge zomer, gecompenseerd door een heel nat najaar. De lange vorst dit jaar was overigens na een extreem warme december in 2012 met 12 graden met kerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alsof de jaargetijden langzaam verschuiven. We hebben een lange winter gehad en ik zag afgelopen weekend nog blad aan veel bomen. Dat is wel erg bijzonder op 1 december. Maar ik denk dat de natuur zijn redenen daar voor heeft en het kan over een paar jaar wel weer heel anders zijn.

Ga maar eens na welke oude weer spreuken van 100 jaar geleden nog steeds van toepassing zijn. Dus wat dat betreft veranderd er weinig.

 

B-man

Link naar reactie
Delen op andere sites

het valt me op dat de laatste tijd de natuur in de war is meerdere grote stormen

langere winters

en de laatste tijd stottert de tv signaal ook

dit hoef niks met de end te maken te hebben of zo

maar het valt wel op

 

storing in de radio en tv

stormen

vulkanen die actief worden

misschien zien jullie het anders

maar wat als dit voor tekens zijn op een ramp

laat maar weten hoe jullie er over denken

gr survive disaster

 

die storingen in radio en tv komen door de zonnecyclus, daar komt ook het effect van heel ver kunnen komen met een heel klein zendertje

het een stoort en het ander heeft pieken

 

de natuur veranderd dat is al sinds het begin en gaat door tot het eind

mensen zijn een rare diersoort, wij proberen de natuur te veranderen ipv mee te veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De natuur veranderd wel degelijk. 'k Kruip nogal vaak op m'n knieën door 't land, 'k hou van die micro wereld.

 

't Is armoede daar beneden inmiddels. Zandhagedissen, hazelwormen, adders, ringslangen, alle andere kikkers dan bruine en m'n geliefde Bufo Bufo padden, sommige insecten, je ziet het echt zelden meer.

't Komt nog steeds voor, maar vroeger waren er tien plaatsen op fiets en loopafstand om dat soort dingen te zien, nu zou ik een auto nodig hebben.

 

Het weer wordt alleen maar warmer.... laatste tien jaar zijn de warmste van de afgelopen 200 jaar.

We hebben nu net een paar flinke winters gehad. Jammer genoeg precies toen ik gedoemd was om in een caravan te wonen, dan kun je winters die tot -23 gaan missen als kiespijn. ;)

Dit jaar een strenge winter, ik geloof er geen barst van, maar ja, die twee weken dat het wel tien graden vriest, onthouden we het best.. mens eigen. :rolleyes:

 

Edit: Oh ja, ik heb TV via satelliet, maar geen bijzondere storingen gehad... ligt aan je kabelaar @survive disaster en @12gauge (voor wie ik nog een sterk verhaal over kleiduiven schieten heb)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor uitleg, je googelt het maar zelf maar uit...ik dacht dat je als prepper elkaar helpt?

 

Hier doet de tv het prima. Ik gok dat er gewoon een knik in de kabel zit bij survive disaster zijn tv-kabel.

Misschien handig om over te stappen op een andere tevens goedkopere provider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor uitleg, je googelt het maar zelf maar uit...ik dacht dat je als prepper elkaar helpt?

 

Hier doet de tv het prima. Ik gok dat er gewoon een knik in de kabel zit bij survive disaster zijn tv-kabel.

Misschien handig om over te stappen op een andere tevens goedkopere provider?

 

Nou kan @12gauge af en toe lekker uit de bocht vliegen met z'n opmerkingen maar enige zelfredzaamheid als "prepper" lijkt me ook niet verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor uitleg, je googelt het maar zelf maar uit...ik dacht dat je als prepper elkaar helpt?

 

Hier doet de tv het prima. Ik gok dat er gewoon een knik in de kabel zit bij survive disaster zijn tv-kabel.

Misschien handig om over te stappen op een andere tevens goedkopere provider?

 

in mijn hoofd weet ik hoe het zit, het op papier zetten met zulke materie is lastiger

het is behoorlijk ingewikkelde materie theoretisch gezien dus dit is een aardige voorzet voor een leek om de basis principes over dit verschijnsel uit te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou voor uitleg, je googelt het maar zelf maar uit...ik dacht dat je als prepper elkaar helpt?

 

Hier doet de tv het prima. Ik gok dat er gewoon een knik in de kabel zit bij survive disaster zijn tv-kabel.

Misschien handig om over te stappen op een andere tevens goedkopere provider?

 

Dus. .... Je bent te lui om het zelf uit te pluizen en iemand die je een tip geeft, ga je afbekken? Foei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

PFFFFFFFFFFFFFFF ik denk dat er hier vanavond op het forum al een storm heerst...man man sommige replieken zijn ***%ù$=l$=lùµm

 

Mensen ....het gaat MORGENNACHT stormen en de storm is BUITEN. Dus zet jezelf gezellig achter de computer en lees rustig...neem een koffietje of een tasje thee , adem rustig en tel tot 10...Lees dan verder of reageer op een topic als grote mensen die elkaar willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, op mijn werk vragen we mensen met grootse theorieën altijd om het begrijpbaar uit te leggen...maar blijkbaar geldt zoiets onder preppers niet.

 

ik geef een link van wikipedia over dat verschijnsel waar het begrijpbaar in uitgelegd word (of althans beter dan dat ik even kan uittypen)

een natuurverschijnsel in een paar woorden uitleggen gaat gewoon niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

PFFFFFFFFFFFFFFF ik denk dat er hier vanavond op het forum al een storm heerst...man man sommige replieken zijn ***%ù$=l$=lùµm

 

Mensen ....het gaat MORGENNACHT stormen en de storm is BUITEN. Dus zet jezelf gezellig achter de computer en lees rustig...neem een koffietje of een tasje thee , adem rustig en tel tot 10...Lees dan verder of reageer op een topic als grote mensen die elkaar willen helpen.

 

Jij zegt het. Ik dacht het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GuywithAplan decaf he anders slaap ik niet ..

Maar heeeel kort....de zon heeft een cyclus van ong 11 jaar.

In die periode zijn de uitbarstingen op de zon varierend. Hoe meer (groter ) de uitbarsting hoe meer straling er wordt uitgezonden van de zon.

De gamma en beta straling van de zon botst ook tegen onze dampkring en gaat er een deel door. Nu zijn we allemaal sterrekinderen en kunnen we een bepaalde hoeveelheid verdragen .

Maar deze straling heeft ook een invloed op ons weer en zeker op de radiogolven. Ook kan het effect hebben op de mobile telefoons enz enz.

Dit is dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeel kort uitgelegd maar als je er echt meer wilt over weten is het zeker niet slecht om eens te googelen of een youtube filmke mee te nemen want daarin wordt precies verteld hoe de vork in de steel zit.

Hopelijk heb je hier aan deze korte uitleg al iets gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survive disaster

Vulkanen die actief worden kunnen te maken hebben met de verschuiving van de tektonische platen onder onze voeten.

Onze Aarde leeft en beweegt van binnen, mede door de invloed van de maan en andere planeten!

Verandering van het weer kan te maken hebben met de poolverschuiving die is nl een stukje op geschoven, de mens die overal een puinhoop van maakt.

En de normale verandering van subtropisch weer naar een kleine of grote ijstijd, die we in het verleden ook al eens hebben gehad.

Het weer zal extremer worden door die veranderingen, heftige stormen, zware regenbuien en sneeuw, we zullen ermee moeten leren leven en ons aanpassen.

Ik heb iemand eens horen zeggen; de Aarde kan wel zonder ons maar de mens niet zonder de aarde.

 

 

 

het valt me op dat de laatste tijd de natuur in de war is meerdere grote stormen

langere winters

en de laatste tijd stottert de tv signaal ook

dit hoef niks met de end te maken te hebben of zo

maar het valt wel op

 

storing in de radio en tv

stormen

vulkanen die actief worden

misschien zien jullie het anders

maar wat als dit voor tekens zijn op een ramp

laat maar weten hoe jullie er over denken

gr survive disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek regelmatig een gerenommeerd archeoloog en die vindt het allemaal onzin. De aarde veranderd al duizenden jaren en soorten evolueren of sterven uit. Het klimaat veranderd elke tig jaar en dat zal zo blijven. De periode dat we het klimaat\weer bijhouden is maximaal 400 jaar en dat is peanuts natuurlijk op de miljarden jaren dat de aarde bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van mening dat de aarde niet in de war is of wraak neemt op het onverantwoordelijke gedrag van de mens.

De aarde leeft, groeit maakt een ontwikkeling mee en reist samen met de planeten die bij ons zonnestelsel horen door het universum.

Mooie animatie is hier te vinden:

Dat alles zorgt ervoor dat er veranderingen plaatsvinden. En ja in cycli.

Het is dan ook redelijkerwijs te verwachten dat we in de toekomst o.a. een poolshift en ijstijd krijgen.

Als je naar de voorgaande cycli kijkt dan kan het vanaf nu tot enkele jaren al weer zo ver zijn.

Voor de aarde gewoon een normale gang van zaken in haar ontwikkeling, voor ons een uitdaging en bijzonder.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook van mening dat de aarde niet in de war is of wraak neemt op het onverantwoordelijke gedrag van de mens.

De aarde leeft, groeit maakt een ontwikkeling mee en reist samen met de planeten die bij ons zonnestelsel horen door het universum.

Mooie animatie is hier te vinden:

Dat alles zorgt ervoor dat er veranderingen plaatsvinden. En ja in cycli.

Het is dan ook redelijkerwijs te verwachten dat we in de toekomst o.a. een poolshift en ijstijd krijgen.

Als je naar de voorgaande cycli kijkt dan kan het vanaf nu tot enkele jaren al weer zo ver zijn.

Voor de aarde gewoon een normale gang van zaken in haar ontwikkeling, voor ons een uitdaging en bijzonder.

 

Driehart

 

Ik denk dat we nog steeds aan het einde van een ijstijd zitten en dat met name daarom de ijskap aan het smelten is. Al die CO2 verhalen zullen best iets kunnen bijdragen maar het is allemaal marginaal vergeleken met wat de natuur doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...