Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rijken der aarde geven meer uit dan ooit aan ondergrondse bunkers


carpin

Aanbevolen berichten

safe.jpg.88dfc858a3841daf3039d9b75347002b.jpg

 

Van de 'elite' -politici, bankiers, topmanagers- krijgen wij gewone mensen voortdurend te horen dat de crisis (bijna) voorbij is en alles weer in orde komt. Waarom lijken steeds meer rijken dan precies het tegendeel te verwachten? Nog nooit gaven ze zóveel geld uit aan steeds luxueuzer wordende ondergrondse bunkers, waar soms genoeg water en voedsel in wordt opgeslagen om het drie complete generaties (!) te kunnen uithouden. Weten ze soms iets dat wij niet weten, of zijn ze gewoon overbezorgd?

 

Lees hier verder Rijken der aarde geven meer uit dan ooit aan ondergrondse bunkers

 

Originele bron duits Link

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 maanden later...

Tja, je kunt lachen om Xandernieuws en de reacties op die site, maar feit blijft dat de rijken al jarenlang ondergrondse shelters aan het bouwen zijn. Zoek maar eens op youtube op 'underground bunkers". Ik vraag me dan toch af, weten ze iets dat wij niet weten. Of zijn het gewoon preppers met wat meer geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepper proberen te overleven, sommige willen zelfs andere helpen.

Elkaar vermoorden dat is een nieuwe insteek.

 

K a n s

 

Overtuigingskracht gebruiken om noodzakelijke spullen te delen heet dat. Met alleen maar vriendelijk vragen lukt het niet vrees ik. En dat van die spuitbussen PUR preppen was een grapje, ik dacht dat het smileytje duidelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overtuigingskracht gebruiken om noodzakelijke spullen te delen heet dat. Met alleen maar vriendelijk vragen lukt het niet vrees ik. En dat van die spuitbussen PUR preppen was een grapje, ik dacht dat het smileytje duidelijk was.

 

Pur is uiterst handig dus dat heb ik wel.

Hmm de smiley staat er maar was blijkbaar niet overtuigend, nou denk ik dat zulke zaken ook echt gaan gebeuren maar goed......

Wel iets om over na te denken bij een bunker, dat zijn best moeilijke zaken om uit te sluiten, voorkomen enz.

Plus een bunker lijkt mij echt een ramp...

 

Ik verwachte ook niet dat het serieus was, maar nogmaals er zullen wel rare dingen gaan gebeuren... Wie dat dan doet is mischien minder van belang zolang je het zelf maar niet doet...

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pur is uiterst handig dus dat heb ik wel.

Hmm de smiley staat er maar was blijkbaar niet overtuigend, nou denk ik dat zulke zaken ook echt gaan gebeuren maar goed......

Wel iets om over na te denken bij een bunker, dat zijn best moeilijke zaken om uit te sluiten, voorkomen enz.

Plus een bunker lijkt mij echt een ramp...

 

Ik verwachte ook niet dat het serieus was, maar nogmaals er zullen wel rare dingen gaan gebeuren... Wie dat dan doet is mischien minder van belang zolang je het zelf maar niet doet...

 

K a n s

 

Helemaal mee akkoord. Ik heb nu eenmaal de onhebbelijke eigenschap om vaak snel de zwakke punten in een systeem of bedrijf te zien. Een bunker lijkt me veel minder veilig dan hij op het eerste gezicht lijkt. In Nederland onder het zeeniveau is het al helemaal een slecht idee. Enerzijds bedoelde ik het schertsend, maar een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Als puntje bij paaltje komt ben ik graag degene die niet het loodje legt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb nu eenmaal de onhebbelijke eigenschap om vaak snel de zwakke punten in een systeem of bedrijf te zien.

Dat is een heel erg handige eigenschap die goed te gebruiken is. In dit geval bedenk hoe je voorkomt dat iemand de ventilatie onbruikbaar maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je kunt lachen om Xandernieuws en de reacties op die site, maar feit blijft dat de rijken al jarenlang ondergrondse shelters aan het bouwen zijn. Zoek maar eens op youtube op 'underground bunkers". Ik vraag me dan toch af, weten ze iets dat wij niet weten. Of zijn het gewoon preppers met wat meer geld?

ja daar heb je gelijk in waarschijnlijk weten ze wel wat meer dan wij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overtuigingskracht gebruiken om noodzakelijke spullen te delen heet dat. Met alleen maar vriendelijk vragen lukt het niet vrees ik. En dat van die spuitbussen PUR preppen was een grapje, ik dacht dat het smileytje duidelijk was.

 

ik had jouw toch echt hoger in geschat dan dat je je voorbereid om mensen te "overtuigen" om te delen

erg jammer weer

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had jouw toch echt hoger in geschat dan dat je je voorbereid om mensen te "overtuigen" om te delen

erg jammer weer

 

Ik begrijp je reactie @12gauge Toch een eenvoudig vraagje. Heb je kids ? En zo ja, heb je ooit eens op je strepen moeten staan en tot het uiterste moeten gaan om te zorgen dat ze in leven bleven ? Ik wel. Een kéér, vorig jaar, toen mijn dochter van 12 zowat stervende was na een infectie in een ziekenhuis naar aanleiding van een appendix. De artsen vonden extra maatregelen niet nodig. Ze lag 7 dagen op intensive care en nog een week in een gewone ziekenkamer. Neem van me aan dat je tot het uiterste gaat. Ik stond op het punt een helicopter te charteren om haar over te vliegen naar een UZ. Voor je kids ga je tot het uiterste als het moet. Desnoods breng je ook het ultieme offer. Als het er om spant ben je misschien wel blij om zo 'een gek' te hebben die je steunt.

 

Als je gezin wordt bedreigd, dan probeer je daar onderuit te komen en hen in veiligheid te brengen. Lukt dat niet, dan verdedig je hen zo goed je kan. No matter what. Ook dat heb ik al meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je reactie @12gauge Toch een eenvoudig vraagje. Heb je kids ? En zo ja, heb je ooit eens op je strepen moeten staan en tot het uiterste moeten gaan om te zorgen dat ze in leven bleven ? Ik wel. Een kéér, vorig jaar, toen mijn dochter van 12 zowat stervende was na een infectie in een ziekenhuis naar aanleiding van een appendix. De artsen vonden extra maatregelen niet nodig. Ze lag 7 dagen op intensive care en nog een week in een gewone ziekenkamer. Neem van me aan dat je tot het uiterste gaat. Ik stond op het punt een helicopter te charteren om haar over te vliegen naar een UZ. Voor je kids ga je tot het uiterste als het moet. Desnoods breng je ook het ultieme offer. Als het er om spant ben je misschien wel blij om zo 'een gek' te hebben die je steunt.

 

Als je gezin wordt bedreigd, dan probeer je daar onderuit te komen en hen in veiligheid te brengen. Lukt dat niet, dan verdedig je hen zo goed je kan. No matter what. Ook dat heb ik al meegemaakt.

 

verdedigen is iets heel anders zn spullen af willen pakken

 

verder is de vergelijking met een heli willen charteren redelijk krom of heb je met een pistool in het ziekenhuis liggen zwaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...