Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen is nog vrij onbekend


Saffron

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb contact gehad met Mr. Gold en hij heeft me toestemming gegeven een bericht te plaatsen op jullie forum.

 

Ik ben een studente aan de fotovakschool van Amsterdam, in Februari 2014 studeer ik af. Ik ben vooral een reportage en documentaire fotografe. De afgelopen maanden heb ik me vooral bezig gehouden met het fotograferen van voedselverspilling en hoe we in Nederland met eten omgaan. Je merkt dat maar weinig mensen hier echt van op de hoogte zijn. Ik kwam wel steeds meer mensen tegen die zelfvoorzienend zijn dmv zelf groenten en fruit te verbouwen, te gaan jagen en bijvoorbeeld dumpsterdiven.

 

Tijdens mijn onderzoek stuitte ik ook op het onderwerp ‘Preppen’. Ik was gelijk geïnteresseerd, vooral omdat het eigenlijk een ontzettend actueel onderwerp is, maar nog niet zoveel mensen ervan af weten. Iedereen die ik erover spreek zegt: “Hebben we dan wel Preppers in Nederland?”, en dat is wel degelijk zo, maar het is nog een vrij onbekend begrip. Wat vreemd is, aangezien we in gekke tijden leven (financiële crisis, oorlogen, protesten, natuurrampen, etc.), dus genoeg redenen om goed voorbereid te zijn op onvoorziene rampen.

 

Voor mijn eindopdracht wil ik graag een reportage maken over Preppers. Ik wil laten zien hoe mensen zijn voorbereid, wat er allemaal bij komt kijken, waar een BOL hoort te staan en hoe deze is ingericht, de inhoud van een complete BOB fotograferen, hoe mensen het beste een noodpakket kunnen samenstellen en een plan van aanpak moeten maken. De reportage zal mensen informeren en misschien wat wijzer maken.

 

Uit de documentaires die ik hebben gevonden over Preppers is het me opgevallen dat de mensen vaak niet herkenbaar in beeld gebracht willen worden, om niet herkend te worden door de buren en zodat men niet ten tijden van een ramp regelrecht naar je BOL komen rennen. Dat kan ik natuurlijk begrijpen. Het incognito maken kan dan ook zeker geregeld worden door een professionele make-up artist in te schakelen of een andere vorm van vermomming (bijvoorbeeld alleen van achteren fotograferen), dit is allemaal te bespreken.

 

De foto’s zullen voor eigen gebruik zijn in mijn portfolio en er zal natuurlijk heel discreet mee om worden gegaan. De foto's zal ik digitaal ook bij jullie zelf aanleveren, deze kunnen jullie rechtenvrij gebruiken. Misschien wil je iets voor op je site? Of gewoon voor de leuk, it's up to you.

 

Bent u of kent u iemand die geinteresseerd is om aan dit project mee te werken? Dan zou ik het fantastisch vinden om een keer in contact te komen. Deadline is eind januari, dus het zou ergens voor die tijd plaats moeten vinden.

 

Bedankt in elk geval voor het lezen van mijn bericht, ik kijk uit naar uw reactie,

 

Vriendelijke groeten,

 

Saffron

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo Saffron, uit de eerste reacties kun je al opmaken dat velen jou voorgegaan zijn, met meestal hetzelfde resultaat, nul op het request.

Toch vind ik het mooi dat steeds meer jonge mensen, en dan vaak ook nog in opleiding, interesse tonen in het onderwerp preppen. Ik denk dat dit te maken heeft met de veranderingen in de wereld en de rol die zij er mogelijk in gaan spelen.

Ook ik ga mijzelf niet beschikbaar stellen voor een fotorapportage, helaas, maar om de gebruikelijke redenen. Wel wil ik je succes wensen met deze opdracht en je opleiding en ik hoop dat je jouw interesse voor het preppen een beetje over kunt brengen op jouw omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat het eruit ziet mensen alsof deze meid toch daadwerkelijk de moeite heeft genomen het een en ander al tot zich te nemen en de positie van een potentiële kandidaat begrijpt. Ze stelt zich tevens heel flexibel op waarbij ze rekening houdt met de belangen van ons als prepper zijnde..

 

Dat gezegd hebbende denk ik wel dat het geen makkelijke opgave voor je wordt @Saffron Ondanks je flexibele houding staan preppers simpelweg gewoon niet te springen om aandacht. Toch wens ik je veel succes met je eind-opdracht en hoop ik dat er iemand is die je wellicht wil en kan helpen met afstuderen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat het eruit ziet mensen alsof deze meid toch daadwerkelijk de moeite heeft genomen het een en ander al tot zich te nemen en de positie van een potentiële kandidaat begrijpt. Ze stelt zich tevens heel flexibel op waarbij ze rekening houdt met de belangen van ons als prepper zijnde...
Helemaal mee eens. Deze persoon heeft goede voorbereiding gedaan en zich goed ingelezen in het onderwerp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@Saffron ,

ik zou zeggen ga eens surfen op deze site en je komt al heel veel informatie tegen .

over de inhoud van een B.O.B kan ik zeggen dat is heel persoonlijk , en uit veel factoren afhankelijk, echter ik denk dat er genoeg preppers zijn die wel een foto en een lijstje van hun B.O.B/G.H.B/INCH /willen posten :)

 

ikzelf ben er een die zelf totaal niet op de foto wil (ik houd niet op foto :) )

 

succes met je studie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Meldt. Zoals bekend geef ik niet zo om anonimiteit, de mensen die het willen weten, weten het toch wel. Geef maar een gil @Saffron als je interesse hebt.

 

Mooie Ab Fab naam. Ben je ook zo, @Saffron? :D

 

Kom maar naar aanstaande Shelter Camping, als je tijd hebt.

Strikje voorwaarden, dat begrijp je wel, want je gaf het zelf al aan.

Er komt ook al een andere fotografe: @KimPattiruhu.

 

zie pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Mooie Ab Fab naam. Ben je ook zo, @Saffron? :D

 

Kom maar naar aanstaande Shelter Camping, als je tijd hebt.

Strikje voorwaarden, dat begrijp je wel, want je gaf het zelf al aan.

Er komt ook al een andere fotografe: @KimPattiruhu.

 

zie pm.

 

Moeten we niet een persmomentje introduceren :D Straks hebben we meer fotografen dan preppers daar :p

 

Kleine impressie van de komende bijeenkomst:

 

Extremadura%20-%20vogelaars.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens mijn onderzoek stuitte ik ook op het onderwerp ‘Preppen’. Ik was gelijk geïnteresseerd, vooral omdat het eigenlijk een ontzettend actueel onderwerp is, maar nog niet zoveel mensen ervan af weten. Iedereen die ik erover spreek zegt: “Hebben we dan wel Preppers in Nederland?”, en dat is wel degelijk zo, maar het is nog een vrij onbekend begrip. Wat vreemd is, aangezien we in gekke tijden leven (financiële crisis, oorlogen, protesten, natuurrampen, etc.), dus genoeg redenen om goed voorbereid te zijn op onvoorziene rampen.

Saffron

 

Zo....daar komt-tie....

 

Als je het ZELF zo vreemd vind dat preppen een onbekend begrip is, want je ziet ZELF dat we in gekke tijden leven (financiële crisis, oorlogen, protesten, natuurrampen, etc.) en er dus genoeg redenen zijn om goed voorbereid te zijn op onvoorziene rampen (allemaal jouw eigen woorden.........) dan is mijn vraag:

 

Prep je zelf al?

 

Zo ja, prima, fotografeer even lekker je eigen BOB en je watervoorraad.

 

Prep je zelf niet? Sukkel! Je weet het wel en ziet

de noodzaak, maar onderneemt geen actie!

Wat is er mis met jouw hersenen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keyser Suze heeft gelijk! Zo denk ik er ook over. Gewoon je provisie-kast vullen (Let op: Volgens @Anonieme Leon moeten de blikjes mais wel bij elkaar staan :-) en daar heeft ook hij gelijk in! :-D), een water voorraad aanleggen, en een waterfilter aanschaffen. Er dan maar foto's maken,

 

Succes :cool:

Ja zo blijf ik bezig! Het Orakel heeft altijd gelijk!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...