Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ernstige SHTF in West Vlaanderen - 150 auto's crashen in kettingbotsing.

lewieke
 Share

Recommended Posts

[ATTACH=CONFIG]6715[/ATTACH]

Merk op dat ik de tankwagen uit de foto nog verkocht enkele jaren geleden. Hij is op het eerste gezicht niet lek geslagen.

Kettingbotsing in West Vlaanderen.

Miscchien toch maar eens een bob in de auto leggen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868867

Kettingbotsing, de verzekeringen laten al van zich horen.

http://www.hln.be/hln/nl/17542/Kettingbotsing-Zonnebeke/article/detail/1751734/2013/12/03/Aantal-verzekeringen-betaalt-sowieso-terug.dhtml

Misschien toch beter eerst zorgen voor de gewonden ?

http://www.hln.be/hln/nl/17542/Kettingbotsing-Zonnebeke/article/detail/1751782/2013/12/03/Gevangenen-geboeid-tussen-autowrakken-weggevoerd.dhtml

Gelijk ook nog een paar brandjes. Terwijl alle hulpdiensten bezig waren. Het is blijkbaar crisis en toevallig zijn er dan ook nog een paar branden, zodat de verzekering mag betalen. Toeval ?

http://nieuws.vtm.be/binnenland/70397-kettingbotsing-niets-te-maken-met-brand

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zo heeft twelfie zn eigen ook een keer in de mist bijna dood gereden wel 2 trailers afgeschreven en een trekker half in puin

gelukkig heeft de vrachtwagen die ik nu heb adaptive cruise control en die kijkt 200m ver ook door mist en regen heen IDEAAL

ik krijg nog steeds klamme handen in de mist, en die heb ik niet snel

Link naar reactie

zo heeft twelfie zn eigen ook een keer in de mist bijna dood gereden wel 2 trailers afgeschreven en een trekker half in puin

gelukkig heeft de vrachtwagen die ik nu heb adaptive cruise control en die kijkt 200m ver ook door mist en regen heen IDEAAL

ik krijg nog steeds klamme handen in de mist, en die heb ik niet snel

Werkt dat adaptive cruise control ook door mist heen? Dat wist ik niet. Ik dacht dat zoiets met een camera werkte? Mooi die techniek!

Link naar reactie

oef dat is echt een flinke ravage, gelukkig zat ik vandaag richting Brussel/Leuven maar daar had het natuurlijk ook zo kunnen gebeuren. Wat zou je eigenlijk kunnen preppen voor zoiets? verbandtrommeltje en brandblussertje en voor lief nemen dat je het verder niet meer in de hand hebt of zou je nog echt iets kunnen doen?

Link naar reactie

Werkt dat adaptive cruise control ook door mist heen? Dat wist ik niet. Ik dacht dat zoiets met een camera werkte? Mooi die techniek!

kan per merk verschillen, bij de volvo trucks werkt het met een laser

andere merken weet ik niet al is mij door de volvo verteld dat sommige met radars werken (ik vermoed een doppler) maar hoe en wat weet ik niet

Link naar reactie

oef dat is echt een flinke ravage, gelukkig zat ik vandaag richting Brussel/Leuven maar daar had het natuurlijk ook zo kunnen gebeuren. Wat zou je eigenlijk kunnen preppen voor zoiets? verbandtrommeltje en brandblussertje en voor lief nemen dat je het verder niet meer in de hand hebt of zou je nog echt iets kunnen doen?

Ik heb idd een verbandtrommeltje liggen, een nieuw blusapparaatje gekocht en sneeuwkettingen in de koffer gelegd. Misschien moet ik er een klein bob in leggen.

Link naar reactie

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je als je veel geluk hebt (plaats om te ontwijken bv) en heel veel rijtrainingen/ervaring hebt het zo snel gaat (milliseconden) je misschien een crash kan voorkomen

dit gaat niet over je normale rijverstand maar hoever het echt in je gebakken zit dat het reflexen worden en je die beslissingen heel snel kunt nemen (ervaring)

Link naar reactie

Wat zou je eigenlijk kunnen preppen voor zoiets? verbandtrommeltje en brandblussertje en voor lief nemen dat je het verder niet meer in de hand hebt of zou je nog echt iets kunnen doen?
Stel dat je in zoiets terecht komt en je hoort tot de overlevenden, ga ik maar even van uit.

Dan heb je wel wat aan een aluminium reddingsdeken, of gewoon een deken/slaapzak die je om kan slaan, tegen shock...als je verder wel okee bent heb je ook wat aan chocolade om energie te krijgen, en iets te drinken. Bij shock natuurlijk niet eten en drinken!

Denk ook aan telefoonnummer van een bekende die je moet bellen dat jijzelf okee bent,zoiets is in je Get-Home-Tas handig, want door de shock kan je misschien niet op de nummers komen en als je je telefoon kwijt bent of stuk hebt en een andere telefoon mag gebruiken.

Denk ook aan wat geld om een taxi te kunnen nemen als je daar of van de verzamelplek voor slachtoffers weg kan.

Wat simpel EHBO spul, voor wat schaafwonden, en eventueel wat noodverband, dus zeg maar wat EHBO-spul voor kleine wonden want hulpdiensten gaan eerst bezig met de ernstige verwondingen.

Denk ook aan een puzzelboekje of een leesboekje. Als je nog niet weg kan kan je je even daarin verdiepen om niet met de drukte en de ramp om je heen bezig zijn. Een soort mini-vlucht uit de situatie.

Ik heb zelf altijd bellenblaas in de Get-Home-Bag zitten. Niet voor mij, maar diverse keren goed van pas gekomen met kinderen. Het leidt hen af. Plus dat een kind wat blaast, niet kan huilen. Het kind moet wel bedaren wil het bellen blazen.

Hm, bedenk me net dat swinters een hotpack ook wel handig is. Handwarmdingen, die zijn er in vele soorten.

Link naar reactie

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je als je veel geluk hebt (plaats om te ontwijken bv) en heel veel rijtrainingen/ervaring hebt het zo snel gaat (milliseconden) je misschien een crash kan voorkomen

dit gaat niet over je normale rijverstand maar hoever het echt in je gebakken zit dat het reflexen worden en je die beslissingen heel snel kunt nemen (ervaring)

dat zit denk ik bij mij wel goed want bijna een jaar geleden heb ik zo eens op de e19 vanuit Antwerpen richting Nederland een paar mensen via de verharde middenberm ingehaald^^ was toen: Remmen, gaat niet lukken, rem los, opzij sturen en weer verder remmen. Sneeuwkettingen is ook nog wel een goed idee, zijn die dingen eigenlijk een beetje universeel?

@lewieke ben zelf nog beginnende prepper maar een GHB is eigenlijk het eerste waar ik nu mee bezig ben. Ga liefst elke avond namelijk comfortabel terug naar Nederland

@Stuudje Moet eigenlijk mn ghb nog eens goed afmaken, basis heb ik wel denk ik maar geld en telefoonnummers/kopie identiteitspapieren enzo moet ik eens achteraan. sowieso in belgie misschien geen overbodige luxe om een dekentje te hebben in je auto als je ziet hoeveel auto's er gewoon langs de weg blijven staan per dag

Link naar reactie

@Stuudje Moet eigenlijk mn ghb nog eens goed afmaken, basis heb ik wel denk ik maar geld en telefoonnummers/kopie identiteitspapieren enzo moet ik eens achteraan. sowieso in belgie misschien geen overbodige luxe om een dekentje te hebben in je auto als je ziet hoeveel auto's er gewoon langs de weg blijven staan per dag
Gogo @Joop. Aan de slag dus.

Overigens is een flesje drinken en een dekentje mee in de trein ook geen overbodige luxe. Zowel in België als in Nederland ben ik vaak genoeg met treinproblemen gestrand.

De EHBO-kit die ik dagelijks bij me heb wordt op die momenten vaak gebruikt. Oude oma's die door jongelui omver gerend worden als er eindelijk bussen komen, en pleisters nodig hebben, of nooddekens tegen de onderkoeling.

En natuurlijk pepermuntjes, bellenblaas en spelletjes doen om aanwezige kinderen af te leiden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...