Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver kopen

demon44
 Share

Recommended Posts

het kan best dat het recht onder mijn neus staat en ik er hard overheen heb gekeken maar ik zie het niet duidelijk dus vraag het nog maar een keer.

Ik heb besloten om dit tussenjaar te gaan werken in combinatie met wat verkennende stages.

Hierdoor krijgt mijn bank een extra boost dus, en heb ik ergens gelezen dat de zilverprijzen gunstig staan. alleen zijn veel posts al van 2012 of begin 2013, en aangezien ik niet erg wijzer word van alle verschillende grafieken op internet vroeg ik me af of het nu voordelig is om te kopen, of het alweer gestegen is of dat het beter is om nog even te wachten?

Groeten,

demon44

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je kunt wel kopen, veel goedkoper kan haast niet. Dit in verband met de delvingskosten e.d.

De goud delvingskosten liggen op $600 per troy ounce van zilver weet ik niet zo snel.

Als je de berichtgeving volgt is het een kwestie van tijd voordat de prijzen omhoogschieten.

Pas nog iets over gevonden

7933-1000-For-One-Ounce-of-Silver-

http://preppers.nl/forum/threads/7933-1000-For-One-Ounce-of-Silver-…Don’t-Laugh!

Zie net de totale kostprijs van 1 troy ounce zilver ongeveer $20

http://goudportal.nl/?itemstr=zilver-wordt-nu-onder-zijn-totale-productiekosten-verkocht

Link naar reactie

Let wel op dat er geen garanties zijn en dat je bereid moet zijn om lang te wachten op enige winst, als je die überhaupt gaat maken.

Koop je het als een verzekering dan is het nu een goed inkoop moment.

Maar: de meesten hier zijn het er wel over eens je pas goud en zilver moet kopen wanneer andere basis preps al geregeld zijn.

Daarnaast, geef er niet meer aan uit dan je werkelijk kunt missen.

Link naar reactie

het kan best dat het recht onder mijn neus staat en ik er hard overheen heb gekeken maar ik zie het niet duidelijk dus vraag het nog maar een keer.

Ik heb besloten om dit tussenjaar te gaan werken in combinatie met wat verkennende stages.

Hierdoor krijgt mijn bank een extra boost dus, en heb ik ergens gelezen dat de zilverprijzen gunstig staan. alleen zijn veel posts al van 2012 of begin 2013, en aangezien ik niet erg wijzer word van alle verschillende grafieken op internet vroeg ik me af of het nu voordelig is om te kopen, of het alweer gestegen is of dat het beter is om nog even te wachten?

Groeten,

demon44

Of zilver flink gaat stijgen hangt af van waar mensen in weg vluchten wanneer de geld bubbel barst.

In mijn ogen zal alles wat duurzaam is in waarde stijgen, zilver hoort daar zeker bij.. ik zie de oudere generatie namelijk nog niet zo snel vluchten in cryptocurrency of iets dergelijks.

En ja, wanneer de bubbel barst is moeilijk te voorspellen, persoonlijk verwacht ik dat het niet zo lang meer zal duren.. maar ik heb er wel vaker naast gezeten.

Link naar reactie

Als er iets is waar de grote goe gemeenschap het over eens is dan is het dat de huidige prijzen niet passen bij de rest.

De rest is dan de vraag, aanbod, QE, economische ontwikkeling, monetaire risico's, bail-in beleid, enz enz. Enz.....

Men, de pm bugs, spreekt dan graag over manipulatie, de rest over marktwerking....

Als het manipulatie is dan kun je dus ook niks zinnigs voorspellen over de prijs ontwikkeling, zolang de manipulatie blijft bestaan, tenzij je bronnen hebt bij de manipulatoren zelf?

Als het gewoon de marktwerking is dan zeggen veel signalen dat we na veel jaren bull nu in een bear markt zijn gekomen.

PM is verder dusdanig complex dat er domweg geen generieke uitspraken zijn te doen zoals bv "het zit momenteel onder de delfkosten dus...."

Als dat echt zo is, pm onder de delfprijs, dan stoppen uiteindelijk de mijnen met delven omdat ze verlies maken.

Als er geen behoefte/vraag naar PM is dan gaat niemand voor zijn plezier PM delven om met verlies te verkopen of weg te geven...

Kijk naar de langetermijn van PM en wat is dan de uitspraak "hij staat hoog/laag" waard?

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat het wel 'normaal' zou zijn, dus met name volgens de PM bugs, dat PM wel zonder problemen ver boven de delfprijs kan uitstijgen, maar dat het niet ver/lang onder de delfprijs kan zakken?

Dat gaat mischien wel op voor verbruiksgoederen maar nogmaals PM is iets complexer..

Dus de vraag is eigenlijk wat denk je zelf?

Is er bv. totaal geen reden om te twijfelen aan de huidige economische en monetaire zaken en zijn wat dat betreft dus geen reden om in PM te stappen?

Of is er wel wat aan de hand en wordt PM naar beneden gemanipuleerd en is er dus een groot opwaards potentieel ( en reden om in te stappen)?

Of ben je bang voor je koopkracht/welvaart en wil je daarom wat PM?

Enz. Enz.

Over al deze 'fundamentele?' zaken zijn al vele posts geweest en die zijn nog steeds van toepassing...

Zaken als speculatie met PM en PM als verzekering tegen een monetaire crisis zijn ook compleet verschillende handels posities.

En PM als onderdeel van een prepstrategie zijn ook uitvoerig voorbij gekomen.

Alleen het antwooord wanneer/bij welke koers instappen en uitstapen..., nee helaas dat is niet gegeven en zal niet gegeven gaan worden.

Achteraf wel, en generieke uitspraken als laag kopen en hoog verkopen lukt me ook nog.

De rest zul je helaas toch echt zelf moeten beslissen.

Oh mijn mening?

Eerst de basis prep zaken, daarna pm.

Strategie? Gewoon langzaam opbouwen, "buy the fucking dips"

(Ja zoals nu ongeveer, zit al sinds vrijdag op het puntje van mijn stoel om weer wat muntjes te bestellen, met de opmerking als we onder de low gaan van juni dat we nog wel eens ver kunnen doorschieten, een van de redenen dat ik me nog even in moet houden van mezelf..)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

mijzelf lijkt het wel een slimme zet om nu geld veilig te stellen nu ik wat extra heb.'.

ik heb zo een beetje zitten rondkijken gisteravond en het lijkt me waardevoller om goud te kopen omdat dat meer in producten enzo word gebruikt dan zilver? of heb ik het nu helemaal mis?

word het trouwens via de gewone post bezorgt, of moet je het ergens ophalen? en kopen bij soridor had ik gehoord?

Link naar reactie

mijzelf lijkt het wel een slimme zet om nu geld veilig te stellen nu ik wat extra heb.'.

ik heb zo een beetje zitten rondkijken gisteravond en het lijkt me waardevoller om goud te kopen omdat dat meer in producten enzo word gebruikt dan zilver? of heb ik het nu helemaal mis?

word het trouwens via de gewone post bezorgt, of moet je het ergens ophalen? en kopen bij soridor had ik gehoord?

Heb je mis. Eerst zilver kopen, dan pas goud.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...