Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

DNB waarschuwt voor Bitcoins

Recommended Posts

Hieronder het persbericht van DNB. Leuk hoor dat DNB zich zorgen maakt over Bitcoins. Als een goed vader waarschuwt het de argeloze burgers die hun zuurverdiende centjes die ze overhouden na aftrek van belastingen en waar geen drol rente voor te vangen valt bij een reguliere bank en waar ook nog eens vermogensbelasting over betaald mag worden en ondertussen door inflatie steeds minder voor te kopen valt, voor 'bankloze munten'. De dubbele bodem is duidelijk. Natuurlijk zit geen enkele centrale bank te wachten op 'Wezen Valuta' - stel je voor dat de burgers ontdekken dat je geen bank nodig hebt voor stukjes papier om betalingen mee te doen.

Consumenten dienen zich bewust te zijn van de risico's van virtuele valuta

Nieuwsbericht

Datum 3 december 2013

De opkomst en toenemende populariteit van virtuele valuta's (als bitcoin, litecoin, etc.) worden door de Nederlandsche Bank (DNB) met aandacht gevolgd.

De ontwikkelingen rond virtuele valuta's gaan snel. Op dit moment is de stand van zaken als volgt: virtuele valuta's vallen buiten de reikwijdte van de Wet op het financieel toezicht (Wft). DNB houdt zodoende geen toezicht op deze virtuele valuta's. Evenmin houdt zij toezicht op ondernemingen die hierin handelen. DNB wijst erop dat consumenten zich hiervan bewust moeten zijn en zich dienen te realiseren welke risico's zij lopen wanneer zij valuta's als bitcoin aanschaffen. De wisselkoers is volatiel en er is geen centrale uitgever die door consumenten waar nodig aansprakelijk kan worden gesteld. Ook is het depositogarantiestelsel * niet van toepassing.

Het depositogarantiestelsel garandeert bepaalde tegoeden van rekeninghouders van een bank die haar verplichtingen niet meer kan nakomen. Rekeninghouders kunnen hun deposito’s tot een maximum vergoed krijgen, als aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

Voorwaarden

De voorwaarden zijn onder andere:

u bent een rekeninghouder die gedekt wordt door het depositogarantiestelsel;

uw bank neemt deel aan het depositogarantiestelsel;

het product valt onder het depositogarantiestelsel.

Het depositogarantiestelsel vergoedt een maximum bedrag van € 100.000 per rekeninghouder per bank.

Deze had ik ook gelezen ja, het zit ze duidelijk niet lekker. Overigens, de euro en dollar is nu net zo kwetsbaar eigenlijk met ook weinig garantie's.

Ojee, ik realiseer me zojuist dat dergelijke openbaringen en ondermijning van de Status Quo van DNB/ECB/EU me wel eens een rood vlaggetje van de AIVD kan opleveren.

Disclaimer: Ik ben voorstander van afhankelijkheid van banken en de overheid en haar instituten (DNB/ABN/ING/SNS/Rabo) en de overkoepelende Europese Centrale Bank en supranationale bestuursorgaan, de EU. Ik propageer het absolute vertrouwen in de euro en de ECB. Sparen is niet verstandig; geld uitgeven en opbouwen van schulden door burgers en overheid is verstandig beleid zoals de absolute goeroe Keynes duidelijk heeft gemaakt in de vorige eeuw. Op geen enkele wijze wil ik suggereren dat banken misbruik maken van hun geldcreërende mogelijkheden. Ook de Libor schandalen wijs ik pertinent af als propaganda van linkse 'Conspiracy theorists'.

Helemaal mee eens! doordrukken die dollars!! zo veel mogelijk..kan je er altijd nog de kachel mee aansteken als ie in ploft :p met een bitcoin kan dat niet...

• Leuk 1

Och, over een paar weken worden ze weer geloosd in Azië en valt de koers weer als een baksteen.

Ben blij dat ik ze (tot dusver zonder bemoeienis van de overheid) al weer heb geloosd.

Heb tijdens een shtf liever euro's dan bitcoins. Die kan je iedergeval nog in de fik steken.

Heb ik iedergeval aanmaak materiaal, en jij? Ga je je harddisk in de fik steken?

Mijn tip aan de bitcoin houders: kopen als ze goedkoop zijn en verkoop als je er aan verdiend. Wordt niet te hebberig, je komt van een kouwe kermis thuis. Het is makkelijk om via bitcoins een paar extra maandsalarissen te scoren, maar koop nooit meer dan je bankrekening of portemonnee aankan!

Och, over een paar weken worden ze weer geloosd in Azië en valt de koers weer als een baksteen.

Ben blij dat ik ze (tot dusver zonder bemoeienis van de overheid) al weer heb geloosd.

Heb tijdens een shtf liever euro's dan bitcoins. Die kan je iedergeval nog in de fik steken.

Heb ik iedergeval aanmaak materiaal, en jij? Ga je je harddisk in de fik steken?

Mijn tip aan de bitcoin houders: kopen als ze goedkoop zijn en verkoop als je er aan verdiend. Wordt niet te hebberig, je komt van een kouwe kermis thuis. Het is makkelijk om via bitcoins een paar extra maandsalarissen te scoren, maar koop nooit meer dan je bankrekening of portemonnee aankan!

En wat is het probleem dan?

Euro's zijn bij een shtf ook niet bruikbaar, sterker nog, je kunt er niet eens bij want de banken zullen tegen die tijd al gesloten zijn of je geliefde eurotjes worden door de staat ongeldig verklaard of in beslag genomen. Dus zoveel verschil is er niet tussen BTC of welke andere munt ook.

Euro's zijn bij een shtf ook niet bruikbaar, sterker nog, je kunt er niet eens bij want de banken zullen tegen die tijd al gesloten zijn of je geliefde eurotjes worden door de staat ongeldig verklaard of in beslag genomen. Dus zoveel verschil is er niet tussen BTC of welke andere munt ook.

exact, dat bedoel ik dus ook...

als we nu al bitcoins aannemen als investering, dan gaat dat verval proces van de 'huidige maffia kartel valuta' nog sneller onderuit, vervolgens gaat de goudprijs skyhigh en zijn voormalige 2e wereld landen zoals Venezuela opeens superrijk... en dus een reden tot oorlog, helaas :(

Feit is wel dat in Syrië en Egypte een van de eerste dingen die plat gingen bij de shtf daar het internet was.

Ik weet niet hoe het met de banken zat maar bij een shtf heb ik toch net ietsjes meer vertrouwen in de banken als in een internet munt,al was het maar ivm met een eventuele kleine tijdswinst om het eea te regelen,indien mogenlijk ,bovendien hebben ze naar ik dacht al die tijd gewoon met dollars en euro's kunnen betalen,beste blijft PM natuurlijk bij shtf :p

Het zou toch iets wel erg spannend worden als goud in bitcoins verhandeld gaat worden.. 1 bitcoin is 1 ounce gold :D

Hieronder het persbericht van DNB. Leuk hoor dat DNB zich zorgen maakt over Bitcoins. Als een goed vader waarschuwt het de argeloze burgers die hun zuurverdiende centjes die ze overhouden na aftrek van belastingen en waar geen drol rente voor te vangen valt bij een reguliere bank en waar ook nog eens vermogensbelasting over betaald mag worden en ondertussen door inflatie steeds minder voor te kopen valt, voor 'bankloze munten'. De dubbele bodem is duidelijk. Natuurlijk zit geen enkele centrale bank te wachten op 'Wezen Valuta' - stel je voor dat de burgers ontdekken dat je geen bank nodig hebt voor stukjes papier om betalingen mee te doen.

Prachtig voorbeeld van "Wij van WC Eend, adviseren: WC Eend!".

DNB is dus bang voor concurrentie. En terecht, de boefjes. De prutsers hebben niet opgelet toen de poep de ventilator raakte met hypotheken, schuldencrisis, e.d. en gaat dat clubje oude grijze mannen het gepeupel waarschuwen... Right.

Dit is het beste contra advies dat ik in tijden heb gekregen! Als DNB zegt: "Niet doen die Bitcoins!", ga ik vanavond nog een paar van die dingen kopen. Bedankt voor de tip DNB! Ik twijfelde eerst maar nu weet ik het zeker!

Johnny Bitcoin

P.S. Eh, kan iemand me vertellen waar ik die dingen koop? Bij de Bruna?

Wie heeft het over euro's op de bank? Ik heb al tijden het minimale bij de bank geparkeerd... Hou van cash en edelmetalen!

Ik begrijp eruit dat DNB "internet geld" (bitcoin ed) niet in de gaten kan houden. Daaruit lijkt het mij dat ze niet onder de duim kunnen houden, of zie ik dit verkeerd?

Het grappige is, zowel Google als Microsoft hebben een banklicentie. Ga maar eens na wat er gebeurt met de huidige banken als de jongens en meisjes van deze giganten zich in de bank- en geldwereld gaan roeren...

Overigens vraag ik me af wat er met Bitcoins gaat gebeuren (of de wereld in het algemeen) als quantum computing werkelijkheid wordt. TU Delft heeft zich ten doel gesteld om al in 2016 een eerste Apha te hebben. Iemand? @wodan? @martin? @f150?

Bitcoin is een leuk spelletje; je kunt er leuk mee verdienen, maar DNB heeft in deze helaas volledig gelijk. BTC zien als een volwaardige munt is jezelf in de maling nemen. (Hetzelfde geldt ook voor de Euro en Dollar, maar daar zit toch echt nog een stuk meer waarde achter dan de BTC). En nu de bitcoin populairder wordt zullen er virussen gaan komen die je bitcoin wallet gaan plunderen. Oepsie, bitcoins pleite, geen toezichthouder, niemand die je kan helpen.

Nee, koop dan gewoon edelmetalen, da's een stuk verstandiger.

• Leuk 1

Zodra DNB met de waarschuwing komt dat je spaargeld niet veilig staat op de bank dan zal ik rustig gaan overwegen om ze serieus te nemen.

Voor die tijd lijkt me contrair handelen meer op zijn plaats.......

( a JBNL was me al lang voor...)

Prep ze,

K a n s

Gast DickBerts

'Bitcoins zijn nog erger dan tulpenbollen, toen kreeg je tenminste nog een tulpenbol. Nu krijg je niets. Bitcoin is een hype' (Nout Welling).

´Dankzij het betaalmiddel van Nout Welling eten wij binnenkort allemaal tulpenbollen' (DB).

Depositiogarantestelsel en dan gewoon elk jaar het inflatiepercentage (conform beleid) stelen qua koopkracht.

Verder alles boven een subset van het depositogarantiedeel stelen d.m.v. vermogensrendementsheffing.

Daarnaast is dan het bankrisico nog immer aanwezig omdat niet verteld is hoe snel je dat gegarandeerde kapitaal ooit terug krijgt en ten koste van wat.

Dus een fors deel van de `weelde` buiten dat systeem houden.

en zonet het eerste bericht gelezen van Hacking "van de bitcoint site" of zoiets, voor 1,2milj bitcoins virtueel gestolen, de eigenaars zullen deze waarschijnlijk niet meer terugzien.

Onbegrijpelijk dat er ongetwijfeld massa's mensen zijn die het gereutel van de overjarige dinosauriër Noutje Wellink serieus nemen. Deze man heeft zo'n onvoorstelbaar evident belang bij het in stand houden van de status quo, en evenzoveel redenen (in €) om BTC in een kwaad daglicht te stellen.

Nout Wellink waarschuwt voor BTC. In dezelfde categorie: Bijenkoningin waarschuwt voor honingdas, diepvriesgigant Iglo waarschuwt voor verse vis en Dolly Parton waarschuwt voor trampolinespringen.

Feit is wel dat in Syrië en Egypte een van de eerste dingen die plat gingen bij de shtf daar het internet was.

Ik weet niet hoe het met de banken zat maar bij een shtf heb ik toch net ietsjes meer vertrouwen in de banken als in een internet munt,al was het maar ivm met een eventuele kleine tijdswinst om het eea te regelen,indien mogenlijk ,bovendien hebben ze naar ik dacht al die tijd gewoon met dollars en euro's kunnen betalen,beste blijft PM natuurlijk bij shtf :p

Het inet platleggen in NL betekend automatisch ook het platleggen van de overheid (en economie). Zowel de overheid als ook de economie in NL zijn 100% afhankelijk van het internet.

en zonet het eerste bericht gelezen van Hacking "van de bitcoint site" of zoiets, voor 1,2milj bitcoins virtueel gestolen, de eigenaars zullen deze waarschijnlijk niet meer terugzien.

Je kunt bitcoins niet virtueel stelen. Je hebt ze of je hebt ze niet. BTC zelf zijn natuurlijk wel virtueel, net als het concept "geld" sowieso virtueel is :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...