Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn eigen drone


Aanbevolen berichten

Ik geef het toe, ik ben een klein kind. Ik hou van speelgoed, vooral elektronica enzo.

 

Maar toch, ik zie eveneens praktische toepassingen. Of misschien is het meer een excuus om dingen te kopen?

 

Enfin. Stel je voor. Een Bug In. Je huis is hermetisch afgesloten, je komt niet buiten want het is te gevaarlijk (vul maar in waarom). Toch wil je graag weten wat er in de directe omgeving aan de hand is. Een paar keer per dag wil je het exterieur van je huis bekijken om zeker te weten dat alles nog stevig dichtgetimmerd is. Of je wil zien of er mensen buiten lopen.

 

Ach, ik kan zoveel redenen bedenken.

 

Op het platte dak van je schuurtje staat een kist. Een gewoon ding, maar geheel EMP proof. De buren dachten altijd dat het een airco unit was, of een accu voor idiote zonnepanelen van u.

 

Stel je nu eens voor dat je binnen op de bank zit, je op een knop drukt, de EMP box of whatever voor doos met luik dan ook, opent, en dit komt er uit:

 

dji-phantom-vision1.png.e0ff56b61d5058e9493ff4bc0a8bc71b.png

 

Je quadrocopter stijgt op, en op het scherm van je smartphone bekijk je de omgeving, veilig vanaf de bank, met je aluhoedje stevig op je hoofd.

 

drone.jpg.52590b49701314a3bfaa9e491daed157.jpg

 

Wil je de boel nog beter bekijken, dan schakel je over "1st person mode" en zet je dit op:

 

goggles.jpg.01a8771ef73cb8b3145259d083608a4b.jpg

 

Je hebt nu volledig zicht en de volledige controle over het voertuig.

 

Na je rondes, vlieg je de drone weer terug naar het vertrek station, waar je landt en de drone weer oplaadt voor de volgende surveillance. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je drone er vandoor gaat, aangezien hij is uitgerust met een GPS systeem dat hem altijd weer automatisch terugbrengt naar het vertrekpunt. (Also incorporated are safety parameters, such as a failsafe feature that will bring the PHANTOM Vision back to its take-off point and land itself if it loses signal from the remote control unit for any reason.) Dat is toch übercool!?

 

 

 

En de laatste om het af te leren:

 

 

Kan dit in de Prepshop gezet worden? Tegen sterk gereduceerd tarief? Kopen kan nu hier: http://phantomshop.nl/

 

Voor een paar honderd eurie is hij van u!

 

Sinterklaas kapoentje, land eens in mijn schoentje! Hebbon! Hebbon!

 

Elke prepper zijn eigen drone! Idee? Wat vinden jullie? Voor de prepper die alles al heeft? ;)

 

JB (die dit ding écht wil hebben!!!!!!!)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik beschik al een aantal jaar over een eigen drone. Het is alleen geen (quadro)copter meer een vliegtuigje. Camera zit erop en je kunt de omgeving verkennen.

Overigens ook bruikbaar om wild op te sporen zodat je weet waar je moet gaan jagen.

 

Ik vlieg met modelvliegtuigen en heb er verschillende staan. Mischien dat ik nog een keer een leuke uitleg erover zal schrijven als daar belangstelling voor is.

Voor camera werk heb ik deze:

EasyStar.jpg.1a17ed7310e041f5f47c063102a30844.jpg

 

Voor een kleine 200 a 300 euro heb je een complete set en dit model vliegt erg gemakkelijk en kan tegen een stootje. Met de LiPo accu's kun je ongeveer 40 tot 50 minuten in de lucht blijven. Opladen kan gewoon via een zonnepaneeltje of via een 12v auto accu.

De camera neemt de beelden op zodat je deze later nog eens op je gemak terug kunt kijken.

 

Overigens is een vliegtuigje meer geschikt voor verkenningswerk omdat je daarmee grotere afstanden af kunt leggen en deze veel minder geluid maakt dan zo'n copter ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo een model ding hier staan alleen dan zo een herrie maker met een verbrandingsmotor vleugelwijde 185.

Al jaren niet meer mee gevlogen

Kan me ook voorstellen dat je het kunt gebruiken als afleidingsmanoeuvre.

Het probleem van die dingen is dat je er alleen mee kan vliegen als er niet zoveel wind staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad meer iets voor de prepper die alles al heeft en/of de urban prepper met genoeg geld. En doet mij meer denken aan doomsday preppers dan aan de prachtige term neo survivalist.

 

Laat de prepshop zich maar eerst bezighouden met overleven ipv luxe preppen. Bv alles wat in hun (de prepshop) BOB zit te koop te zetten.

 

 

Slechts mijn bescheiden mening.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo een model ding hier staan alleen dan zo een herrie maker met een verbrandingsmotor vleugelwijde 185.

Al jaren niet meer mee gevlogen

Kan me ook voorstellen dat je het kunt gebruiken als afleidingsmanoeuvre.

Het probleem van die dingen is dat je er alleen mee kan vliegen als er niet zoveel wind staat.

Ik vlieg met de easystar nog als er een behoorlijke wind staat hoor. Windkracht 4 tot 6 is geen enkel probleem.

Heb er ook met verbrandingsmotor, methanol en benzine. De kleinere methanol kisten vliegen idd met hooguit windkracht 3 tot 4, de grote benzine kisten vlieg ik ook met 4 tot 6 bft.

Maar als drone, is de easystar meer geschikt omdat deze veel minder herrie maakt (elektro motor) en bovendien vele malen langer in de lucht kan blijven.

 

Mee eens dat dit niet geschikt is voor de prepshop. Los van het feit dat je niet zomaar even leert vliegen, gaat de markt met dit soort spul net zo snel als de computers en mobiele telefoons. Als je vandaag het nieuwste van het nieuwste koopt, is het morgen alweer verouderd ;-)

Bovendien is er nogal wat kennis van zaken voor nodig om dit soort spul te vekopen. Daarnaast is er grote concurentie vanuit Hong Kong. daar koop je dit soort spul voor een fractei van de prijs. Daar kun je als NL shop niet meer tegenop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vanaf jongs af aan "speel" ik met RC's. Auto's (elektrisch en verbrandingsmotor), vliegtuigjes, boten en quadrocopters.

 

Bovenstaande model is ook voor een noob op RC gebied snel te leren. Natuurlijk, het is prijzig, ik wilde echter duidelijk maken dat dergelijke technologie nu binnen handbereik van de normale sterveling is.

 

Maar misschien zit ik ook wel gewoon van alles te verzinnen om goed te praten dat ik dat ding wil hebben.... ;) Kind dat ik ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vanaf jongs af aan "speel" ik met RC's. Auto's (elektrisch en verbrandingsmotor), vliegtuigjes, boten en quadrocopters.

 

Bovenstaande model is ook voor een noob op RC gebied snel te leren. Natuurlijk, het is prijzig, ik wilde echter duidelijk maken dat dergelijke technologie nu binnen handbereik van de normale sterveling is.

 

Maar misschien zit ik ook wel gewoon van alles te verzinnen om goed te praten dat ik dat ding wil hebben.... ;) Kind dat ik ben!

LOL, ken het gevoel hahaha

 

Maar even een kleine kanttekening. De overheid werkt aan wetgeving voor dit soort drones. (hoe kon het ook anders)

Voor zover nu bekend wordt het filmen vanuit een drone achtig iets, aan banden gelegd en mag je geen FPV (first person view) vliegen zonder spotter en dan alleen nog op officieel erkende modelvliegvelden.

Overigens is het FPV vliegen nu al bij wet verboden omdat je volgens de wet alleen mag vliegen als je ten alle tijde zicht hebt op je model. Alleen de handhaving gebeurd nu nog niet zoveel.

Nu is het al zo dat voor het filmen vanuit een vliegtuig/copter je een vergunning nodig hebt als je de beelden openbaar gaat maken. Bedrijven zijn honderden euro's kwijt aan dat soort ongein.

 

Privacy schendingen mag alleen de overheid blijkbaar met alle camera's op straat ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgaand het actualiteitencollege dat generaal-majoor der Mariniers b.d. mr. drs. Kees Homan recent over drones heeft gegeven aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ik heb het nog niet gezien (gaat nog wel komen) maar vermoedelijk is het wel interessant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen eigen, mijn vrouw denkt dat ik nooit volwassen zal worden. En ik denk dat ze gelijk heeft.

Ik heb zelf les gehad om ermee te leren vliegen heeft best lang geduurd voordat het landen goed ging.

 

Owja en vergeet niet je verzekering in te lichten bij mij stond het niet in de polis.

Ik heb die dingen al eens op een auto zien klappen dan word je niet vrolijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, ken het gevoel hahaha

 

Maar even een kleine kanttekening. De overheid werkt aan wetgeving voor dit soort drones. (hoe kon het ook anders)

Voor zover nu bekend wordt het filmen vanuit een drone achtig iets, aan banden gelegd en mag je geen FPV (first person view) vliegen zonder spotter en dan alleen nog op officieel erkende modelvliegvelden.

Overigens is het FPV vliegen nu al bij wet verboden omdat je volgens de wet alleen mag vliegen als je ten alle tijde zicht hebt op je model. Alleen de handhaving gebeurd nu nog niet zoveel.

Nu is het al zo dat voor het filmen vanuit een vliegtuig/copter je een vergunning nodig hebt als je de beelden openbaar gaat maken. Bedrijven zijn honderden euro's kwijt aan dat soort ongein.

 

Privacy schendingen mag alleen de overheid blijkbaar met alle camera's op straat ;-)

 

Klopt, de overheid heeft het monopolie op privacyschending.

 

Ik weet dat bedrijven die dit soort diensten aanbieden, vergunningen moeten aanvragen bij de lokale autoriteiten, en dat daar uiteraard weer geld tegenover moet staan.

 

Verdere wetgeving zal er ongetwijfeld zijn. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Het is natuurlijk niet wenselijk om met dit ding voor het slaapkamerraam van de buurvrouw te gaan hangen (alhoewel...).

 

Maar goed, daarvoor wil ik het ding niet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien zit ik ook wel gewoon van alles te verzinnen om goed te praten dat ik dat ding wil hebben.... ;) Kind dat ik ben!
en terecht, velen zijn het kind in zichzelf kwijt en kunnen die zelfs met een Drone niet terug vinden, en betalen het zelfde bedrag aan therapie. Ik vind het daarom ook passend dat de aanschaf van een Drone in het aanvullende zorg pakket komt :p

 

Mijn neef is camera man en werkt regelmatig met deze opstellingen. Ook ik vind het prachtige techniek. Tijdens de opstanden in Turkye in Juni werden deze ook gebruikt voor live streaming om verslag te doen in Istanbul

Link naar reactie
Delen op andere sites

en terecht, velen zijn het kind in zichzelf kwijt en kunnen die zelfs met een Drone niet terug vinden, en betalen het zelfde bedrag aan therapie. Ik vind het daarom ook passend dat de aanschaf van een Drone in het aanvullende zorg pakket komt

 

Aanvullend pakket?? Het hoort in het Basis Pakket!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding, appelleert ook aan het kind in mij! Echter, voor SHTF of TEOTWAWKI niet erg geschikt. Iedereen met een buks knalt het ding de lucht uit. Moet je alsnog naar buiten

Kun je wel vergeten, zon copter misschien wel maar mijn drone vliegt op redelijke hoogte (400 tot 600 meter), dat ga jij niet redden met een luchtbuks ;-) Zelfs met een vuurwapen niet, daarvoor is de kist veel te klein en snel.

 

Overigens wel een goede tip van @luna1988, de verzekering dekt vaak alleen als je vliegt op officieel erkende modelvliegvelden. 'Wildvliegen" wordt vaak niet gedekt. Daarnaast stellen sommige verzekeringsmaatsch. ook eisen aan de bekwaaheid, hetgeen betekend dat je een vliegbrevet moet hebben van de knvvl. Maar bij een shtf denk ik niet dat ze daar moeilijk over zullen doen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wel vergeten, zon copter misschien wel maar mijn drone vliegt op redelijke hoogte (400 tot 600 meter), dat ga jij niet redden met een luchtbuks ;-) Zelfs met een vuurwapen niet, daarvoor is de kist veel te klein en snel.

 

Overigens wel een goede tip van @luna1988, de verzekering dekt vaak alleen als je vliegt op officieel erkende modelvliegvelden. 'Wildvliegen" wordt vaak niet gedekt. Daarnaast stellen sommige verzekeringsmaatsch. ook eisen aan de bekwaaheid, hetgeen betekend dat je een vliegbrevet moet hebben van de knvvl. Maar bij een shtf denk ik niet dat ze daar moeilijk over zullen doen ;-)

 

Deze copter heeft een range van 1 km. (zal meer zijn, dit zijn min. fabriek specs). Valt prima op grote hoogte mee te vliegen, buiten het bereik van de luchtbuks en/of vuurwapen. Knappe jongen die dat bewegende stipje in de lucht raakt! Kijk vooral eens naar de enorme afstand van het ding in het tweede filmpje in mijn openingspost.

 

En ja, met wildvliegen schade maken = betalen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ding en dan uitrusten met afschietbare dart pijltjes. Om andere drones neer te halen.

hahaha, ga je ook niet redden, daarvoor zijn ze te klein en veel te snel. Bovendien kun je niet richten.

Grootste gevaar is dat je je schuilplaats prijsgeeft met landen/opstijgen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschik al een aantal jaar over een eigen drone. Het is alleen geen (quadro)copter meer een vliegtuigje. Camera zit erop en je kunt de omgeving verkennen.

Overigens ook bruikbaar om wild op te sporen zodat je weet waar je moet gaan jagen.

 

Ik vlieg met modelvliegtuigen en heb er verschillende staan. Mischien dat ik nog een keer een leuke uitleg erover zal schrijven als daar belangstelling voor is.

Voor camera werk heb ik deze:

EasyStar.jpg.1a17ed7310e041f5f47c063102a30844.jpg

 

Voor een kleine 200 a 300 euro heb je een complete set en dit model vliegt erg gemakkelijk en kan tegen een stootje. Met de LiPo accu's kun je ongeveer 40 tot 50 minuten in de lucht blijven. Opladen kan gewoon via een zonnepaneeltje of via een 12v auto accu.

De camera neemt de beelden op zodat je deze later nog eens op je gemak terug kunt kijken.

 

Overigens is een vliegtuigje meer geschikt voor verkenningswerk omdat je daarmee grotere afstanden af kunt leggen en deze veel minder geluid maakt dan zo'n copter ;-)

 

nadeel van het vliegtuigje lijkt mij, dat je geen stilstaand beeld kan maken, en met die drone wel.. die kan min of meer op 1 plek blijven hangen.. denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit in de Prepshop gezet worden? Tegen sterk gereduceerd tarief? Kopen kan nu hier: http://phantomshop.nl/

 

Voor een paar honderd eurie is hij van u!

 

Sinterklaas kapoentje, land eens in mijn schoentje! Hebbon! Hebbon!

 

Elke prepper zijn eigen drone! Idee? Wat vinden jullie? Voor de prepper die alles al heeft? ;)

 

JB (die dit ding écht wil hebben!!!!!!!)

 

Johnny Bravo z'n natte drone...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze copter heeft een range van 1 km. (zal meer zijn, dit zijn min. fabriek specs). Valt prima op grote hoogte mee te vliegen, buiten het bereik van de luchtbuks en/of vuurwapen. Knappe jongen die dat bewegende stipje in de lucht raakt! Kijk vooral eens naar de enorme afstand van het ding in het tweede filmpje in mijn openingspost.

 

En ja, met wildvliegen schade maken = betalen... :(

 

Je inbox is vol en je hebt dit nog niet gelezen:http://preppers.nl/forum/threads/7974-Joehoe!-AIVD!-H%C3%A9-opletten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al vanaf jongs af aan "speel" ik met RC's. Auto's (elektrisch en verbrandingsmotor), vliegtuigjes, boten en quadrocopters.

 

Bovenstaande model is ook voor een noob op RC gebied snel te leren. Natuurlijk, het is prijzig, ik wilde echter duidelijk maken dat dergelijke technologie nu binnen handbereik van de normale sterveling is.

 

Maar misschien zit ik ook wel gewoon van alles te verzinnen om goed te praten dat ik dat ding wil hebben.... ;) Kind dat ik ben!

 

als je m hebt please weer een kopje koffie en dan ermee gaan spelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het toe, ik ben een klein kind. Ik hou van speelgoed, vooral elektronica enzo.

 

Maar toch, ik zie eveneens praktische toepassingen. Of misschien is het meer een excuus om dingen te kopen?

 

Enfin. Stel je voor. Een Bug In. Je huis is hermetisch afgesloten, je komt niet buiten want het is te gevaarlijk (vul maar in waarom). Toch wil je graag weten wat er in de directe omgeving aan de hand is. Een paar keer per dag wil je het exterieur van je huis bekijken om zeker te weten dat alles nog stevig dichtgetimmerd is. Of je wil zien of er mensen buiten lopen.

 

Ach, ik kan zoveel redenen bedenken.

 

Op het platte dak van je schuurtje staat een kist. Een gewoon ding, maar geheel EMP proof. De buren dachten altijd dat het een airco unit was, of een accu voor idiote zonnepanelen van u.

 

Stel je nu eens voor dat je binnen op de bank zit, je op een knop drukt, de EMP box of whatever voor doos met luik dan ook, opent, en dit komt er uit:

 

dji-phantom-vision1.png.e0ff56b61d5058e9493ff4bc0a8bc71b.png

 

Je quadrocopter stijgt op, en op het scherm van je smartphone bekijk je de omgeving, veilig vanaf de bank, met je aluhoedje stevig op je hoofd.

 

drone.jpg.52590b49701314a3bfaa9e491daed157.jpg

 

Wil je de boel nog beter bekijken, dan schakel je over "1st person mode" en zet je dit op:

 

goggles.jpg.01a8771ef73cb8b3145259d083608a4b.jpg

 

Je hebt nu volledig zicht en de volledige controle over het voertuig.

 

Na je rondes, vlieg je de drone weer terug naar het vertrek station, waar je landt en de drone weer oplaadt voor de volgende surveillance. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je drone er vandoor gaat, aangezien hij is uitgerust met een GPS systeem dat hem altijd weer automatisch terugbrengt naar het vertrekpunt. (Also incorporated are safety parameters, such as a failsafe feature that will bring the PHANTOM Vision back to its take-off point and land itself if it loses signal from the remote control unit for any reason.) Dat is toch übercool!?

 

 

 

En de laatste om het af te leren:

 

 

Kan dit in de Prepshop gezet worden? Tegen sterk gereduceerd tarief? Kopen kan nu hier: http://phantomshop.nl/

 

Voor een paar honderd eurie is hij van u!

 

Sinterklaas kapoentje, land eens in mijn schoentje! Hebbon! Hebbon!

 

Elke prepper zijn eigen drone! Idee? Wat vinden jullie? Voor de prepper die alles al heeft? ;)

 

JB (die dit ding écht wil hebben!!!!!!!)

 

En als er nou geen stroom is om je smart phone op te laden???

 

Koop hem nou maar gewoon. Je wilt hem hebben voor de heb!!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...