Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Angel-Lion

Bespaartips: Geld besparen bij dagelijkse boodschappen

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik heb van huis uit meegekregen om zuinig te leven.

Wat je niet hebt kan je tenslotte ook niet uitgeven.

Maar je kan altijd wel geld uitsparen.

Wil hier mijn ervaring delen met het uitsparen van geld tijdens het doen van je dagelijkse boodschappen.

Tip 1: Verdeel je maandelijks te besteden geld in 4 (geld per week)

Tip 2: Maak een weekmenu (je kan ook langer vooruit menu maken)

Tip 3: Let op eventuele acties (voorbeeld: c1000 heeft vaker doos vol vlees voor 10 euro)

Tip 4: Vergelijk prijzen bij verschillende supermarkten (schrijf eventueel kassabonnetjes over in een schrift per winkel-keten)

Tip 5: Maak vooraf een boodschappenlijstje met dingen wat je ECHT nodig hebt en hou je aan dat lijstje

Met dit kleine handje vol aan tips heb ik regelmatig geld uitgespaard.

Zo heb ik ook kunnen overleven in een periode waarbij ik zelfs maar slechts 20 euro per week te besteden had samen met mijn zoon. Ondanks dat dat echt enorm krap is heb ik wel elke dag warme maaltijd op tafel gekregen.

Kort geleden heb ik zelfs voor een periode van 2 weken warm eten slechts 50 euro uitgegeven.

Als je maar slim je boodschappen doet aan de hand van deze tips kan je zuinig leven, en van wat je uitspaart kan je al voorraad aanleggen ter voorbereiding op een eventuele ramp.

Mocht iemand aanvullende tips hebben deel ze gerust hier, weet zeker dat we nog van elkaar kunnen leren.

Groetjes Angel-Lion

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tip 6: Ga nooit met lege maag boodschappen doen, anders kom je met producten thuis die niet op je boodschappenlijstje stonden:cool:

Deze post delen

Ondanks al het gepiep wat je vaak hoort, is het in nederland echt niet al te duur om goed te kunnen eten, elke dag. Wanneer je inderdaad de aanbiedingen goed in de gaten houdt, van Bas, C1000 of Albert heyn, dan kun je heel wat geld besparen, gewoon goed om je heen kijken. Het zijn de vaste lasten die als een molensteen om onze nek hangen, en die worden steeds zwaarder helaas.

Deze post delen

ok ik doe het wat anders.

in een excel heb ik per week wat er in die week vast in en uitgaat

daar heb ik ook de week budget staan maar die is gelinkt naar een ander tabblad waar ik al de boodschappen op noteer ( hoeveelheid , prijs,winkel )

door daarmee mijn boodschappen lijstjes te maken weet ik ook precies wat ik kwijt ben.

en nog een apart tabblad voor extra uitgaves zoals kado`s gereedschap enz enz ( ook gelinkt )

zo heb ik een precies overzicht wat er op weekbasis gebeurt en daarmee kan ik een jaar verder kijken

internet ook een erg handig hulpmiddel om goedkoop groot in te slaan als je maar even de reclames nagaat per winkel

als je dat rustig aan vanuit huis doet kun je je boodschappen makkelijk plannen

En vergeet de markt niet 1 euro voor een zak groente van een kilo

Door daar groot in te kopen en het thuis in porties te verdelen kun je voor zeer weinig geld voor maanden aan verschillende soorten groentes opslaan.

Vergeet de toko niet 20 kilo rijst voor 20 euro is goed te doen

Deze post delen

Tip 6: Ga nooit met lege maag boodschappen doen, anders kom je met producten thuis die niet op je boodschappenlijstje stonden:cool:

haha ja inderdaad dat is inderdaad ook hele belangrijke daarom eet ik eerst ook goed voordat ik boodschappen ga halen ;) zelfs mijn zwangerschapshormoontjes houden het rustig, dus ga ook geen gekke combi's eten of verlangen dat mijn man dat haalt

Deze post delen

Ondanks al het gepiep wat je vaak hoort, is het in nederland echt niet al te duur om goed te kunnen eten, elke dag. Wanneer je inderdaad de aanbiedingen goed in de gaten houdt, van Bas, C1000 of Albert heyn, dan kun je heel wat geld besparen, gewoon goed om je heen kijken. Het zijn de vaste lasten die als een molensteen om onze nek hangen, en die worden steeds zwaarder helaas.

Klopt helemaal :) meeste mensen zijn alleen vaak te gemakzuchtig als het de boodschappen betreft, de vaste lasten nekken je inderdaad het hardste.

Deze post delen

ok ik doe het wat anders.

in een excel heb ik per week wat er in die week vast in en uitgaat

daar heb ik ook de week budget staan maar die is gelinkt naar een ander tabblad waar ik al de boodschappen op noteer ( hoeveelheid , prijs,winkel )

door daarmee mijn boodschappen lijstjes te maken weet ik ook precies wat ik kwijt ben.

en nog een apart tabblad voor extra uitgaves zoals kado`s gereedschap enz enz ( ook gelinkt )

zo heb ik een precies overzicht wat er op weekbasis gebeurt en daarmee kan ik een jaar verder kijken

internet ook een erg handig hulpmiddel om goedkoop groot in te slaan als je maar even de reclames nagaat per winkel

als je dat rustig aan vanuit huis doet kun je je boodschappen makkelijk plannen

En vergeet de markt niet 1 euro voor een zak groente van een kilo

Door daar groot in te kopen en het thuis in porties te verdelen kun je voor zeer weinig geld voor maanden aan verschillende soorten groentes opslaan.

Mooie manier inderdaad om bestand via excel aan te maken en het zo bij te houden.

Op de markt groente en fruit kopen kan ook enorm schelen ja, evenals bepaalde producten bij de toko halen.

Wij zelf gaan wel echt persoonlijk naar de winkel, en maken verschillende potjes voor verschillende doeleinden.

Dat aangaande is het net wat het makkelijkste en prettigste voor iemand werkt.

Maar zeker ook mooie tips!! :)

Deze post delen

Wat bij mij goed werkt: de vrouw thuis laten tijdens boodschappen doen. Haar lunch is even duur als mijn werkweek inkopen.

• Leuk 1

Deze post delen

ik doelde niet op internet winkelen maar internet vergelijken ;-)

als je alleen al slagers in je stad googeld zie je vaak waar ze wat in reclame hebben

Deze post delen

- Drink water i.p.v. frisdrank, dubbelfris etc.

- Laat snoep, koek, chips en andere hapjes in de winkel

- eet minder vlees, 2 keer per week vlees is meer dan genoeg.

- bij goede aanbieding groot inslaan, als bijvoorbeeld de Elmex in de aanbieding is (1+1 gratis) dan sla ik altijd genoeg in, zodat ik voldoende heb tot aan de volgende aanbieding. Zo bepaal ik nooit meer dan 50%

- Neem lunch en drinken mee naar het werk. als je dat elke dag op het werk koopt ben je al snel €1000 per jaar kwijt.

- Indien mogelijk fiets naar het werk, ik fiets iets iedere dag 9+ km (enkele reis) naar het werk

- zeg de tv aansluiting op, kijk via de computer (zoals uitzending gemist) of neem Netflix (€8 per maand)]

[EDIT]

- geen alcoholische dranken drinken

- niet roken

IK kijk altijd naar deze site: http://www.spotta.nl/folders/supermarkt?gclid=COGD5M2ljbACFcVJ3godgHHupQ

• Leuk 1

Deze post delen

- Drink water i.p.v. frisdrank, dubbelfris etc.

- Laat snoep, koek, chips en andere hapjes in de winkel

- eet minder vlees, 2 keer per week vlees is meer dan genoeg.

- bij goede aanbieding groot inslaan, als bijvoorbeeld de Elmex in de aanbieding is (1+1 gratis) dan sla ik altijd genoeg in, zodat ik voldoende heb tot aan de volgende aanbieding. Zo bepaal ik nooit meer dan 50%

- Neem lunch en drinken mee naar het werk. als je dat elke dag op het werk koopt ben je al snel €1000 per jaar kwijt.

- Indien mogelijk fiets naar het werk, ik fiets iets iedere dag 9+ km (enkele reis) naar het werk

- zeg de tv aansluiting op, kijk via de computer (zoals uitzending gemist) of neem Netflix (€8 per maand)]

[EDIT]

- geen alcoholische dranken drinken

- niet roken

IK kijk altijd naar deze site: http://www.spotta.nl/folders/supermarkt?gclid=COGD5M2ljbACFcVJ3godgHHupQ

Zit jij in de gevangenis ofzo? ;)

Deze post delen

hehe, nee helaas niet, dan had ik gratis kost en inwoning :)

Wij geven niet zoveel om koken/eten.

Daar komt bij dat ik het een beetje als een sport zie, zo weinig mogelijk uitgeven.

Zo letten wij ook zeer goed op het verbruik van gas, water en elektra. Vorig jaar hebben we minder dan 1900KwH verbruikt, terwijl gemiddeld 4100 is (volgens Nibud)

• Leuk 1

Deze post delen

Ja ik denk dat wij ook maar wat beter moeten gaan opletten, maar het "probleem" is denk ik ook waar wil je de tijd aan besteden. Zo hebben wij geen tijd, maar ook geen zin, om alle supermarkten af te lopen voor de aanbiedingen. Voor andere is dit dan weer een hobby.

Wij doen eigenlijk alle boodschappen bij de appie, wat inderdaad niet heel goedkoop is, maar proberen nu eigenlijk over te gaan naar een schema van 1x Jumbo, 1x Aldi en 2x appie en dat scheelt toch ook al behoorlijk wat. Groot inslaan bij Aldi en Jumbo voor de a-merken en de doordeweekse boodschappen halen we dan bij de appie.

De markt proberen we ook vaker heen te gaan (ook weer die tijd hey), want dat scheelt echt enorm op groente en fruit.

Qua stroom zitten wij als ik bovenstaande lees in het rood. Hier ben ik dan ook wat meer op gaan letten door LED lampen aan te schaffen en de lampen daadwerkelijk uit te zetten als je ergens niet ben en dat levert wel een verbetering op moet ik zeggen.

Ja er zijn nog zat bespaarmogelijkheden, maar een eerste begin is gemaakt.

Bespaartip van Schatkist: Ga ouderwets scheren door een open scheermes of krabbertje te gebruiken. Ik heb recentelijk voor nog geen 10,- 100 mesjes gekocht. een open scheermes is natuurlijk nog goedkoper.

Deze post delen

Bespaartip: ga duivenvoer eten ;-)

http://www.nu.nl/algemeen/125133/duivenvoer-als-wapen-tegen-hongersnood.html

Zelf ontbijt de Veendammer al elf jaar met duivenvoer. "Ik laat het voer eerst een nacht weken in een pan met water en ga het de volgende dag koken. Dan wordt het wat malser." Volgens de Veendammer is duivenvoer erg voedzaam. "Alle stoffen die een mens nodig heeft zitten er in. Daarom kunnen ze er in de Derde Wereld misschien ook iets aan hebben.

Deze post delen

Ik denk dat ik maar beter een beetje kan oppassen met wat ik hier allemaal type, anders krijgen jullie nog het idee dat ik een vrek/gierigaard ben :D

Scheermesjes van Gilette zijn inderdaad belachelijk duur.

Deze post delen

Ik denk dat ik maar beter een beetje kan oppassen met wat ik hier allemaal type, anders krijgen jullie nog het idee dat ik een vrek/gierigaard ben :D

Scheermesjes van Gilette zijn inderdaad belachelijk duur.

oeps, zo was mijn post niet bedoeld hoor :D

Maar op zich zit er wel wat in het verhaal van die man (die overigens ondertussen is overleden/vermoord)

Duivenvoer bevat vele verschillende zaden en deze zijn zeer gezond om te eten. Dus ideaal prepvoer voor als al het andere op is, of om te zaaien natuurlijk ;-)

Deze post delen

Zo heb ik ook kunnen overleven in een periode waarbij ik zelfs maar slechts 20 euro per week te besteden had samen met mijn zoon. Ondanks dat dat echt enorm krap is heb ik wel elke dag warme maaltijd op tafel gekregen.

Groetjes Angel-Lion

dan ben ik wel even nieuwsgierig wat je dan gegeten heb (ik vermoed veel pasta's/studentenvoer) ik hoor 't graag

Deze post delen

ik woon zelf meer op het "platt'lan.. daar zijn veel tuinders met verkooppunten langs de weg, waar je in een supermarkt een euro per bloemkool betaal heb je ze langs de weg (vers van het land! heerlijk) al voor 50 cent.. zo ook aardappels, witlof etc. dus pak je fiets of rijd eens een andere route met je auto naar huis en scan op dat soort verkooppuntjes... geeft nog een eerlijker gevoel ook (geen transport, distributieketens bladiebla)

Deze post delen

@SHTF geen ervaring mee maar vind het nog vrij prijzig, 2,50 per cartridge, de laatste keer heb ik deze besteld en dat is nog goedkoper en ieder geval van een merk wat zn naam waar heeft gemaakt (ik zeg niet dat het prutmesjes zijn hoor).

Ik gebruik voor als ik op reis ben altijd mach3 en thuis een open scheermes of een krabbertje, veel goedkoper, veel gladder en minder irritatie.

Deze post delen

@Angel-Lion Hele goede tips om geld te besparen.

Dit komt ook overeen met het lange termijn preppen van eten, vooral Tip 2: Maak een weekmenu (je kan ook langer vooruit menu maken). Door op papier (en natuurlijk daarna ook op de schap) per week een menu te maken kan je heel makkelijk zien hoeveel eten je op voorraad hebt en wat je nog aan moet vullen.

Hiervoor zijn handige excel-sheets op dit forum in omloop, er is vast wel iemand die daarvoor de link heeft.

Dit, in combinatie met je andere geldbesparende tips, en het efficient rouleren van je voorraden, zorgt ervoor dat je nog een beetje goedkoper kan inslaan (aanbiedingen) en dat je een goed inzicht hebt wat je op schap hebt liggen.

Deze post delen

vergelijk prijzen van supermarkten, sommige hebben bepaalde acties waardoor je veel geld kan besparen. LET WEL: Niet elke aanbieding is een goede koop! Vaak worden dingen aangeboden die niet echt goedkoper zijn, slechts een kleiner verpakking.

Mijn tip: Schrijf de prijs van artikelen die je regelmatig gebruikt op. Zijn ze in aanbieding voor een goedkopere prijs, schrijf die er dan ook bij op.

Koop van de aanbieding wat meer dan je nodig hebt en leg het in je voorraadkast. Door een voorraad aan te leggen van de veelgebruikte artikelen kan je makkelijker de tijd overbruggen tot ze weer in de aanbieding zijn. Op deze manier betaal je nooit de volle en duurdere prijs, dit kan je al snel 30 tot 50 cent per artikel besparen.

Voorbeeld: Page vochtig toilet papier, normaal €1.31 (Nettorama) vorige week in de aanbieding voor €0.99 bij dezelfde winkel. Besparing €0.31 per artikel.

Tip: controleer reclamefolders, zie je een aanbieding ga dan naar de winkel voor die aanbieding en laat andere dingen gewoon liggen. Zelf check ik elke zondag: http://www.reclamefolder.nl/winkels-supermarkt.html en ga dan maandag naar diverse winkels voor de aanbiedingen die ik nodig heb en die voor een geschikte prijs worden aangeboden. Natuurlijk zijn er ook winkels die de aanbiedingen op andere dagen laten ingaan (erg irritant) neem van die winkels eventueel de nieuwsbrief, de folder wordt dan naar je email adres gestuurd.

Deze post delen

@Angel-Lion Hele goede tips om geld te besparen.

Dit komt ook overeen met het lange termijn preppen van eten, vooral Tip 2: Maak een weekmenu (je kan ook langer vooruit menu maken). Door op papier (en natuurlijk daarna ook op de schap) per week een menu te maken kan je heel makkelijk zien hoeveel eten je op voorraad hebt en wat je nog aan moet vullen.

Hiervoor zijn handige excel-sheets op dit forum in omloop, er is vast wel iemand die daarvoor de link heeft.

Dit, in combinatie met je andere geldbesparende tips, en het efficient rouleren van je voorraden, zorgt ervoor dat je nog een beetje goedkoper kan inslaan (aanbiedingen) en dat je een goed inzicht hebt wat je op schap hebt liggen.

@Ulco, je omschrijft heel mooi wat ik doe om hier geld uit te sparen en tevens voorraad aan te leggen, en hoe ik verder vooruit handel :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...