Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeil spuiten?


12gauge

Aanbevolen berichten

Nu zit ik een beetje rond te kijken voor een camo tarp

de meeste zeilen zijn gewoon blauw of groen

jaja ik weet het er zijn camo zeilen maar die hebben glans en zijn dus eigenlijk ook onbruikbaar voor stealth oplossingen in het bos etc

 

dus mijn vraag, heeft iemand ervaring met het spuiten danwel verven van dekzeilen etc?

dan kan ik namelijk zelf de patronen kiezen en maken en ook de kleuren bepalen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ancestral-viking
Nu zit ik een beetje rond te kijken voor een camo tarp

de meeste zeilen zijn gewoon blauw of groen

jaja ik weet het er zijn camo zeilen maar die hebben glans en zijn dus eigenlijk ook onbruikbaar voor stealth oplossingen in het bos etc

 

dus mijn vraag, heeft iemand ervaring met het spuiten danwel verven van dekzeilen etc?

dan kan ik namelijk zelf de patronen kiezen en maken en ook de kleuren bepalen ;)

 

als je gewoon trailerzeil neemt kan je die met spuitbussen bewerken en gaat dat er bijna niet vanaf :p

met een speciale fohn ook te "verlijmen" (heb ooit voor een zeilmakerij gewerkt :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
@ancestral-viking

trailerzeil is wel erg zwaar om mee te gaan liggen zeulen in het bos ben ik bang van

of zou het voor gewone zeilen niet veel anders zijn kwa slijtage?

 

ook trailerzeil is er in diverse "denier"te krijgen van extra zwaar die ze voor open toppers gebruiken tot het goedkopere aanhangerzeil,

ja het gewicht is wel iets zwaarder om mee te zeulen maar zal bij een flinke storm niet aan flarden geblazen worden eerder zullen je treehuggers en je ridgeline scheuren :) voor een weekendje in het bos is een dd tarp gewoon goed echter een shtf tarp is ideaal te maken van trailerzeil.....

ik zou gewoon eens even gaan rond surfen en ga anders eens langs bij een trailerboer die kan je er alles over vertellen :)

 

groetjes A-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge Ik heb hier geen ervaring mee , maar ik heb weleens een camo tarp gezien en dat was een geweven stof (ik denk nylon , dacron of zoiets ) wat men geverfd had en waarbij dus de vezels

van die stof die kleur hebben (dus het materiaal had in een bad gelegen en de vezels waren gekleurd) en waarna men deze stof waterdicht gemaakt heeft . Nu weet ik niet wat verf uit een spuitbus met die waterafstotende laag van een wit synthetisch zeildoek zal doen plus hetgeen wat je erop spuit ligt op het materiaal en zit er niet in .

Dan is het waarschijnlijk beter als je dun onbehandeld fijn geweven canvas koopt dit in camouflage kleuren spuit en daarna waterdicht

maakt . dat zal zeker wel werken (enkel canvas is wel zwaarder in gewicht als die synthetische zeildoek ) Als je het hebt over een tarp van de Action of zo

blauw of groen ed en daar verf op spuit dan zal dat er na verloop van tijd wel afgaan en je zal even moeten experimenteren met welke spuitbus want er kan er best ééntje bij zitten waar het plastic

van het zeil in oplost :D

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een 2tal van die goedkope groene afdekzeiltjes gekocht (iets van 8 of 9 euro per stuk). Één daarvan heb ik gebruikt als afdekking voor brandhout. Na de afgelopen winter bleek er weinig meer over van het zeil. Er vielen gaten in (vermoedelijk onder invloed van de zon, UV straling) en het werd erg broos. Als je het zeil vastpakt en er een klein rukje aangeeft, scheurt het meteen.

 

Ben dus totaal niet tevreden over die dekzeilen en ben dus op zoek naar een zeil wat wel opgewassen is tegen de weersinvloeden.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar een 2tal van die goedkope groene afdekzeiltjes gekocht (iets van 8 of 9 euro per stuk). Één daarvan heb ik gebruikt als afdekking voor brandhout. Na de afgelopen winter bleek er weinig meer over van het zeil. Er vielen gaten in (vermoedelijk onder invloed van de zon, UV straling) en het werd erg broos. Als je het zeil vastpakt en een een klein rukje aangeeft, scheurt het meteen.

 

Ben dus totaal niet tevreden over die dekzeilen en ben dus op zoek naar een zeil wat wel opgewassen is tegen de weersinvloeden.......

 

Idd,het moest eigenlijk verboden worden om dat soort rotzooi nog langer als "dekzeil"te verkopen.

Een goed alternatief is vrachtwagen zeil,alleen is dat zo lomp zwaar,of anders dik landbouw plastic,altijd nog veel beter als die flut zeiltjes waar je tegenwoordig mee dood gegooid wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...