Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Jarenlang kon je via code 8x0 een kernoorlog beginnen in de VS

Gast DickBerts

Recommended Posts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3554916/2013/12/02/Druk-acht-keer-nul-voor-kernoorlog.dhtml

Jarenlang kon je via code 8x0 een kernoorlog beginnen in het Amerikaanse leger. Ik geloof dit bericht meteen. Nadat ik als kritisch journalist kapot was gemaakt, heb ik me een aantal jaren als beveiliger (en sluiswachter en docent Nederlands/Maatschappijleer) in leven moeten houden. In die periode heb ik op een extreem groot aantal te beveiligen objecten gewerkt. Nee, ik ga absoluut niet vertellen welke objecten dat waren. En het is inmiddels al weer een flink aantal jaren geleden. Maar bij 80% van die objecten kon je het alarm uitschakelen via een reeks nullen of een reeks enen. Niet te geloven! Echt letterlijk waar! De mensheid is gewoon een gestoorde soort (met uitzondering van mijn prepper broertjes en zusjes) en dat gaat ons nog eens lelijk opbreken.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mee eens, alleen al dat kernwapens bestaan en in massa zijn geproduceerd is gestoord.

Stel je voor je zit daar en krijgt het commando zo'n ding te lanceren, je weet dat er miljoenen gaan sterven, ook vrouwen en kinderen hoe ver weg moet je dan zijn om op die knop te rammen?

• Leuk 2

Ik snap de hele mensheid niet echt @DickBerts als je nagaat dat de grootmachten op deze aarde voor miljarden en miljarden aan wapens van elkaar kopen met het geld van de belastingbetaler. Om elkaar er vervolgens mee te bestrijden. Die brave belastingbetaler gaat vervolgens ook nog in millitaire dienst om mensen dood te maken die hem nog nooit wat gedaan hebben. Ik snap er niets van.

• Leuk 1
De Aarde zou veel mooier zijn zonder de mens:rolleyes:

Oh? Kun je me vertellen wie er, bij absentie van mensen, dan zou zijn om dat vast te stellen? Hoe kunnen we überhaupt praten over hoe "mooi" of hoeveel "mooier" de aarde zou zijn zonder mensen, als die begrippen in de eerste plaats puur menselijk zijn, en in de tweede plaats betekenisloos zijn zonder een menselijk referentiekader?

Ik heb het vermoeden dat de aarde, zonder de mensheid, dezelfde keiharde jungle is die die nu is. Het feit dat de apex predator een andere is, doet daar niets aan af.

Veel oorlogen zijn begonnen om niets. Een 10 jaar durende Trojaanse oorlog om een vrouw, de oorlog tussen Griekenland en Bulgarije (1925) om een doodgeschoten hond, de Britse/Amerikaanse oorlog in 1859 om een dood varken, de oorlog tussen El Salvador en Honduras in 1969 om een potje voetbal, de Rwandese genocide om een neergestort vliegtuigje en WW3 misschien door een dronken officier die te lang met z'n pink op de 0 van z'n keypad leunt.

• Leuk 1

Prachtige post @f150.

Als je mijn hond doodschiet dan wordt het ook oorlog. En behoorlijk ook! Maar om nou te gaan schieten omdat iemand niet met een stukje textiel wil zwaaien; Op 29 mei 1652 vond er bij Dover een treffen plaats tussen Maarten Tromp en de Engelse admiraal Robert Blake. Blake eiste dat Tromp als eerste de Prinsenvlag zou strijken als groet aan de Britse vloot. Tromp weigerde. Dit incident leidde tot de Eerste Engelse Oorlog. Een van de vredesvoorwaarden van de Eerste Engelse oorlog houdt in, dat Nederlandse marineschepen altijd als eerste hun vlag dienen te strijken voor Engelse marineschepen.....

Over gestoord gesproken...

Angstaanjagende timelapse van alle kernexplosies tot nu.... brrrrrr.

http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/95977/hoeveel-kernexplosies-zijn-er-afgegaan-denk-je-angstaanjagende-timelapse-van-allemaal.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hoeveel-kernexplosies-zijn-er-afgegaan-denk-je-angstaanjagende-timelapse-van-allemaal

Dussehh hoezo Fukushima, hoezo toename sinds de jaren '60 van kankergevallen en misvormingen... ...

Prachtige post @f150.

Als je mijn hond doodschiet dan wordt het ook oorlog. En behoorlijk ook! Maar om nou te gaan schieten omdat iemand niet met een stukje textiel wil zwaaien; Op 29 mei 1652 vond er bij Dover een treffen plaats tussen Maarten Tromp en de Engelse admiraal Robert Blake. Blake eiste dat Tromp als eerste de Prinsenvlag zou strijken als groet aan de Britse vloot. Tromp weigerde. Dit incident leidde tot de Eerste Engelse Oorlog. Een van de vredesvoorwaarden van de Eerste Engelse oorlog houdt in, dat Nederlandse marineschepen altijd als eerste hun vlag dienen te strijken voor Engelse marineschepen.....

Hey ik lees het stukje van f150 en dit wat jij schreef wilde ik aanvullen.

Wat ook nog mooi is:

Engeland zei ten tijde van de inval van Irak nog nooit een oorlog verloren te hebben. Zijn ze de tocht naar Catham ter plekke maar even vergeten....

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tocht_naar_Chatham

Gast ancestral-viking

;) en dan vinden mensen het raar als ik zeg dat ik het liefste helemaal alleen in een heel groot bos rondloop ......:)

ik zeg weg alle fabrieken weg alle snelwegen , planten als een gek met al die bomen :)

dennen,sparren,berken,eiken,beuken,wilgen zoveel mogelijk :) !!!!

Ik las het vandaag ook @DickBerts... Ik dacht letterlijk "dat KAN toch niet waar zijn...".

In alle films zien we de meest idiote koffertjes, met breekbare seals, schakelaars die tegelijkertijd omgezet moeten worden, onbreekbare computercodes, waanzinnige protocollen, POTUS die vanuit AirForce One het ontbrekende nummer geeft waarnaar zestien militairen eerst Twister moeten spelen om de code in te voeren...

Maar nee... 8 keer op de "0" toets rammen, was jarenlang genoeg om de planeet te vernietigen.... Ik was in SHOCK!

En dat soort TOTAALIDIOTEN hebben het lot der Mensheid in handen... Mijn hemel... Ik heb er (bijna) geen woorden voor.... Als er al geflipte mensen zijn die met een AK de straat op gaan, en zonder enige rancune en twijfel 8.000 keer een trekker overhalen, wat moet er dan komen met één COMPLEETIMBICIEL die slechts 8 keer op een toets kan drukken?

Dit is BIZAR.

Bizar....

• Leuk 1
Gast Heksenboot
Over gestoord gesproken...

Angstaanjagende timelapse van alle kernexplosies tot nu.... brrrrrr.

http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/95977/hoeveel-kernexplosies-zijn-er-afgegaan-denk-je-angstaanjagende-timelapse-van-allemaal.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hoeveel-kernexplosies-zijn-er-afgegaan-denk-je-angstaanjagende-timelapse-van-allemaal

Dussehh hoezo Fukushima, hoezo toename sinds de jaren '60 van kankergevallen en misvormingen... ...

Yep, die had ik al bij de Prepper Muziek geplaatst. :p

Dan hebben ze nu die kernwapens en ga je er als burger met een goed hart vanuit dat ze die zooi, helaas niet vernietigen maar dan op z'n minst achter slot en grendel zetten, voila! Dit soort berichten! Dit bewijst toch wel weer hoe incompetent niet alleen onze overheid is maar ook gewoon dat welk leger dan ook deze troep niet zou mogen hebben? :confused:

Ik snap de hele mensheid niet echt @DickBerts als je nagaat dat de grootmachten op deze aarde voor miljarden en miljarden aan wapens van elkaar kopen met het geld van de belastingbetaler. Om elkaar er vervolgens mee te bestrijden. Die brave belastingbetaler gaat vervolgens ook nog in millitaire dienst om mensen dood te maken die hem nog nooit wat gedaan hebben. Ik snap er niets van.
In het kort: Verdeel en heers.

On topic: Dit was lang geleden zo, nu al lang niet meer.

Ik las het vandaag ook @DickBerts... Ik dacht letterlijk "dat KAN toch niet waar zijn...".

In alle films zien we de meest idiote koffertjes, met breekbare seals, schakelaars die tegelijkertijd omgezet moeten worden, onbreekbare computercodes, waanzinnige protocollen, POTUS die vanuit AirForce One het ontbrekende nummer geeft waarnaar zestien militairen eerst Twister moeten spelen om de code in te voeren...

Maar nee... 8 keer op de "0" toets rammen, was jarenlang genoeg om de planeet te vernietigen.... Ik was in SHOCK!

En dat soort TOTAALIDIOTEN hebben het lot der Mensheid in handen... Mijn hemel... Ik heb er (bijna) geen woorden voor.... Als er al geflipte mensen zijn die met een AK de straat op gaan, en zonder enige rancune en twijfel 8.000 keer een trekker overhalen, wat moet er dan komen met één COMPLEETIMBICIEL die slechts 8 keer op een toets kan drukken?

Dit is BIZAR.

Bizar....

en dus zou niemand maar op het idee komen dat de code zo simpel zou zijn ;)

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opmerkelijk/article/detail/3554916/2013/12/02/Druk-acht-keer-nul-voor-kernoorlog.dhtml

Jarenlang kon je via code 8x0 een kernoorlog beginnen in het Amerikaanse leger. Ik geloof dit bericht meteen. Nadat ik als kritisch journalist kapot was gemaakt, heb ik me een aantal jaren als beveiliger (en sluiswachter en docent Nederlands/Maatschappijleer) in leven moeten houden. In die periode heb ik op een extreem groot aantal te beveiligen objecten gewerkt. Nee, ik ga absoluut niet vertellen welke objecten dat waren. En het is inmiddels al weer een flink aantal jaren geleden. Maar bij 80% van die objecten kon je het alarm uitschakelen via een reeks nullen of een reeks enen. Niet te geloven! Echt letterlijk waar! De mensheid is gewoon een gestoorde soort (met uitzondering van mijn prepper broertjes en zusjes) en dat gaat ons nog eens lelijk opbreken.

haha nu is het 8x1 ;d

• 1 month later...
@DickBerts ik weet niet waarom maar dit verbaast me totaal niet, als ik me niet vergis was de code zo simpel voor het geval dat rusland op de vs zou schieten

ze nog net terug konden schieten voordat alles vernietigd zou zijn

Uiteindelijk gaat het om veiligheid. Dit gedrag doet me denken aan dat van een prepper tijdens de oliecrisis van 1973. Die sliep volgens een oud krantenbericht op enige honderden liters benzine....

Uiteindelijk gaat het om veiligheid. Dit gedrag doet me denken aan dat van een prepper tijdens de oliecrisis van 1973. Die sliep volgens een oud krantenbericht op enige honderden liters benzine....
"veiligheid" de sovjet unie zou toch niet schieten in angst voor tegen aanval , ik schatt de kans dat ze per ongeluk gelanceerd werden toch hoog in

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...