Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opslag water en voedsel


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geen dikke bleek gebruiken omdat hier teveel toevoegingen inzitten die niet zo best voor je zijn...... Of anders even de zoek functie gebruiken? :D

 

Gooi je water gewoon in jerrycans of goed gereinigde frisdrankflessen. Eventueel met een tabletje Oasis uitde http://www.prepshop.nl

 

Ik rouleer m'n water elke 6mnd en 12mnd. Dus 2 batches. Eentje van max 1 jaar oud en eentje van max 6mnd oud. Bij de verversing van het water neem ik altijd van elke jerrycan een glas en drink dit op. Tot op heden nog nooit ziek van geworden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker een fles dikke bleek bij je water bewaren. Het is immers een goede backup voor het geval je niet je water hebt verschoont of voor wat voor een reden dan ook je water niet meer "goed" zou zijn. Liever wat met een toevoeging die niet al te best voor je is dan helemaal geen water. Maar zoals prepass al zegt je kan het beter rouleren of idd wat van die pillen kopen in de prepshop.

 

Ik sla mijn water donker en koel op maar heb daarnaast ook de mogelijkheid om water te zuiveren.

 

Wat je nodig hebt in een noodsituatie is een beetje moeilijk in te schatten. Maar als je voor warmte, water en eten kan zorgen dan ben je al een heel eind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me dat water in de ton opslaan goedkoper is dan water in zakjes in de ton. Het lijkt me juist meer rommel/ Maar goed, dat zal een keuze zijn die ieder voor zich maakt.

Wat gebeurt er trouwens met de zakjes als ze bevriezen...blijft de ziplock dan nog werken of knapt de zak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bedoeling is dat het water niet bevriest dus dat word temperatuur controleren

ook heb ik een pakket gemaakt met de volgende dingen

vuur starter

vochtige hand doekjes

hand reiniger gel

hand dynamo zaklamp

2 warmte dekens

plijsters

compres verband

militair verband met verdovende en ontsmettende middelen er in

een regen poncho

een gas maskers met de 2 bij behorende filters

de filters en de gas masker heb ik in sipty zakjes gedaan om vroegtijdige besmetting te voorkomen

een zak pasta

4 zakken water van 3 liter genoeg voor 8 dagen

een hand buks in zipty zakje met kruipolie voor behouding

en zak kogeltjes voor de handbuks gedrenkt in olie voor smering en behouding

een militaire vouw /klap schep

militaire kleding (cambo)

een militaire vouw teiltje

militaire slaapzak +onder matje

een stuk touw

pen en papier

een mes

 

 

is er iets wat ik nog bij de bob moet doen ??

betreft de kruipruimte heb ik tot nu toe 2 kratjes met totaal 15 water zakken van 3 l

heb er nog geen voedding of andere dingen wat moet ik hier nog doen ??

 

gr survive disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bedoeling is dat het water niet bevriest dus dat word temperatuur controleren

ook heb ik een pakket gemaakt met de volgende dingen

vuur starter

vochtige hand doekjes

hand reiniger gel

hand dynamo zaklamp

2 warmte dekens

plijsters

compres verband

militair verband met verdovende en ontsmettende middelen er in

een regen poncho

een gas maskers met de 2 bij behorende filters

de filters en de gas masker heb ik in sipty zakjes gedaan om vroegtijdige besmetting te voorkomen

een zak pasta

4 zakken water van 3 liter genoeg voor 8 dagen

een hand buks in zipty zakje met kruipolie voor behouding

en zak kogeltjes voor de handbuks gedrenkt in olie voor smering en behouding

een militaire vouw /klap schep

militaire kleding (cambo)

een militaire vouw teiltje

militaire slaapzak +onder matje

een stuk touw

pen en papier

een mes

 

 

is er iets wat ik nog bij de bob moet doen ??

betreft de kruipruimte heb ik tot nu toe 2 kratjes met totaal 15 water zakken van 3 l

heb er nog geen voedding of andere dingen wat moet ik hier nog doen ??

 

gr survive disaster

 

Ik zou proberen om mijn bob in balans te brengen. Je hebt 12 liter water voor 2 mensen en 1 zak pasta. Echt ver ga je daar niet mee komen. Dus koop dan een waterfilter. Ik mis ook een pannetje of zo iets in je bob. Een lepel is ook wel handig. Kopie belangrijke papieren. SAS boek. Kompas.

Ik doe altijd in al mijn rugzakken tandpasta, tandenborstel en een deo roller. Niet echt nodig maar voor het moraal een echte goeie.

 

Maar je zal zien dat ieder zijn bob anders samenstelt omdat ieder zijn eigen plannen, kennis en voorraden heeft.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou proberen om mijn bob in balans te brengen. Je hebt 12 liter water voor 2 mensen en 1 zak pasta. Echt ver ga je daar niet mee komen. Dus koop dan een waterfilter. Ik mis ook een pannetje of zo iets in je bob. Een lepel is ook wel handig. Kopie belangrijke papieren. SAS boek. Kompas.

Ik doe altijd in al mijn rugzakken tandpasta, tandenborstel en een deo roller. Niet echt nodig maar voor het moraal een echte goeie.

 

Maar je zal zien dat ieder zijn bob anders samenstelt omdat ieder zijn eigen plannen, kennis en voorraden heeft.

 

Succes

 

tandenborstel en tandenpasta vind ik toch wel een erg grote must. beter je tanden in goede gezondheid houden als je geen tandarts in je bob kunt stopen.

Of als je zelf niet een kunstgebitje kunt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga bij deze tand pasta en tandenborstel toevoegen

de pasta is nu nog 1 zakje jah xd

het water is op moment berekend op 1 persoon nog

safty first the rest comes later

ik heb veel wat ik in de bob wil doen

maar wat voor tas kan ik het best gebruiken want die heb ik nog niet

ik ga ook een camera op een helm monteren om de ramp vast te leggen en voor ducumantaire in geval van weet ik veel wat

wat is de meest logische ramp wat gaat gebeuren ? ik dacht aan ene blackout

heeft iemand tips voor eventuele preppen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga bij deze tand pasta en tandenborstel toevoegen

de pasta is nu nog 1 zakje jah xd

het water is op moment berekend op 1 persoon nog

safty first the rest comes later

ik heb veel wat ik in de bob wil doen

maar wat voor tas kan ik het best gebruiken want die heb ik nog niet

ik ga ook een camera op een helm monteren om de ramp vast te leggen en voor ducumantaire in geval van weet ik veel wat

wat is de meest logische ramp wat gaat gebeuren ? ik dacht aan ene blackout

heeft iemand tips voor eventuele preppen ?

 

Prep voor spullen die je nodig hebt, niet voor documantaires.

Wat is de bedoeling van de camou kleding???

Link naar reactie
Delen op andere sites

da camoe kleding is voor het geval dat er mensen zijn die mijn vooraad proberen te stelen of tu wel dan kan ik mij verstoppen

wat men niet ziet kunnen ze niet achtervolgen en bovendien deze kleding is zeer dergelijk comfortabel stevig snel drogend en warm en ook duurzaam

en dat is waar militaire kleding voor gemaakt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

da camoe kleding is voor het geval dat er mensen zijn die mijn vooraad proberen te stelen of tu wel dan kan ik mij verstoppen

wat men niet ziet kunnen ze niet achtervolgen en bovendien deze kleding is zeer dergelijk comfortabel stevig snel drogend en warm en ook duurzaam

en dat is waar militaire kleding voor gemaakt is

 

Makkelijker in het bos zeker....

Maar dan nog....

Camou valt op

Zeker in de stad en/of de straten.

 

Ik zweer bij militair spul maar camou nee...

Liever spul wat niet teveel opvalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je erbij gaat lopen als een "Amerikaanse prepper met geweer helm en helmcamera" ofwel als iemand die wat te verdedigen heeft, of in camouflagekleding met volle bepakking de straat op gaat, val je juist op.

Je valt minder op in "gewone" kleding, dus versleten kleren, zoals Lindaja noemt, is een goed idee. Een goede werkbroek of outdoorbroek kan ook.

Ik heb het idee dat je niet weet waarom je prept of waarop je je voorbereidt. Je moet nog een bijpassend doemscenario bedenken lees ik, maar je slaat wel van alles in. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Nou ja, een wereldomkering is ook een ramp, denk ik dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah ik sla in en jah ik weet nog niet pressies waar ik me op moet voor berijden ik denk aan een black-out of een natuur ramp

de leger kleding kan ik dus het best gwn gaan dragen zodra ik in bebost gebied kom

de camera die ga ik niet op een helm zetten maar gwn ergens waar het niet opvalt is maar een klein dingetje

ik weet in idere geval dat ik moet inslaan voor wat er maar gebeuren gaat

wat er gaat gebeuren weet niemand denk ik je kunt het best voorbereid zijn op wat dan ook

ingeval van een gaos zulen menzen uitijndelijk naar wapens grijpen zoals messen ik wil hiervoor dus een armor aan doen

ik heb een desert vest zonder platen die moet ik nog maken die vest kan ik gewoon onder kleding dragen zodat het niet opvalt

maar nu rest de vraag wat is de meest logische sinario wat er gaat gebeuren ?

gr survive disaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah ik sla in en jah ik weet nog niet pressies waar ik me op moet voor berijden ik denk aan een black-out of een natuur ramp

de leger kleding kan ik dus het best gwn gaan dragen zodra ik in bebost gebied kom

de camera die ga ik niet op een helm zetten maar gwn ergens waar het niet opvalt is maar een klein dingetje

ik weet in idere geval dat ik moet inslaan voor wat er maar gebeuren gaat

wat er gaat gebeuren weet niemand denk ik je kunt het best voorbereid zijn op wat dan ook

ingeval van een gaos zulen menzen uitijndelijk naar wapens grijpen zoals messen ik wil hiervoor dus een armor aan doen

ik heb een desert vest zonder platen die moet ik nog maken die vest kan ik gewoon onder kleding dragen zodat het niet opvalt

maar nu rest de vraag wat is de meest logische sinario wat er gaat gebeuren ?

gr survive disaster

 

ik ben echt geen taal nazi maar dit is echt behoorlijk slecht te lezen

zowel zinsopbouw en spelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest logische scenario?

Dat kan voor iedereen anders zijn. De een zal een docu hebben gezien over Yellowstone en vertrouwt dat niet langer. Een ander gelooft niet langer in de euro en denkt aan hyperinflatie. Een dijkdoorbraak, uitbraak van (gemanipuleerde) ziekte, aardbeving of omkering van de polariteit van de aarde. De volgende zal landen met chemische wapens wantrouwen en weer een ander wil gewoon volledig onafhankelijk zijn van de overheid/het systeem en lekker op zichzelf wonen met een moestuin en zonnepanelen.

 

Ga eerst eens voor jezelf na waarom je denkt te moeten preppen, of inslaan zoals je zelf zegt. Dan kun je veel gerichter spullen gaan kopen en skills gaan oefenen.

Je geeft aan dat je misschien in het bos terecht gaat komen. Een voorraadje water is altijd goed, maar koop ook een goed waterfilter en ga daarmee oefenen en uitproberen. Het zal dan eerder gebeuren dat je water uit een beekje moet drinken, dan dat je je zakjes water langdurig bij je zult hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest logische zijn de kleine dingen die je elke week ergens in een krant kan lezen.

 

Stroomstoring (bedenk hoe je meerdere dagen zonder verlichting en verwarming kan overbruggen)

Geknapte waterleiding (bedenk hoe je meerdere dagen zonder drink/kookwater, wc of douche kan overbruggen)

Geknapte gasleiding (meerdere dagen zonder verwarming, gasfornuis, warme douche)

Overstroming of gifalarm waardoor je niet meer in je dorp of stad kan komen (Welke opties heb je. Plannen maken hoort net zo goed bij preppen als een overlevingsmes kopen of pasta inslaan)

 

Of iets wat alleen jou treft in plaats van een regio

 

Huisbrand (Wat heb je nog en kan je nog doen als je complete huis in as ligt, inclusief alle geprepte spullen die binnen liggen)

 

 

Dit zijn (relatief) kleine SHTF's die misschien niet het meest spannend zijn voor een beginnende prepper maar zeker wel het meest logisch. Vergelijk eens de keren dat er een huis afbrandt in Nederland met de keren dat er een atoomoorlog begint. Bereidt je eerst voor op de dingen die elke dag om je heen gebeuren en die jou dus ook kunnen overkomen. Als je dat op orde hebt ga je een stapje verder naar de iets minder logische dingen die je kunnen gebeuren.

 

Preppen is niet iets wat je even in een week doet. Het materiele inslaan niet, de skills leren niet, het tot inzicht komen hoe/wat waarom niet en ook het bijhouden niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...