Ga naar inhoud
GENEGEERD

Langer houdbaar zonder koelkast


Fryslan boppe

Aanbevolen berichten

http://www.lowtechmagazine.be/2012/03/leven-zonder-koel-en-vrieskast-2-jihyun-ryou.html

 

 

Ik kreeg deze site als tip van iemand in mijn directe omgeving die ook prepper bleek te zijn :-)

 

De tips uit deze link zijn om voedsel buiten de koelkast langer goed te houden. Ik ga ze zeker eens proberen. Voor de meeste dingen heb je alleen een schaaltje water of een bakje zand nodig. Dus ik ga binnenkort met de nieuwe voorraad uit de moestuin straks de keukenplanken vol zetten, ipv de koelkast/vriezer.

 

 

Verder zag ik op de site nog veel andere handige lowtech tips en trucs die zeker de moeite waard kunnen zijn voor een prepper!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je hebt groot gelijk!

 

Ik ken deze link al heel lang, zal door 't abonnementje op die site komen. :o

 

Hoewel dit nogal een modieuze voorstelling van het bewaren van voedsel is, drie wortelen, twee appels, werden de principes hierachter al lang gebruikt.

Veel groenten hoef je niet in de vriezer of koelkast te bewaren.

 

Inkuilen, zandkisten, droge opslag, het werd uiteraard gebruikt voordat de vriezer en koeling z'n intrede deed. Bietjes, aardappelen, kolen om een paar te noemen, hou je het de hele winter goed op dit soort manieren.

Jammer genoeg zijn veel oude methodes in vergetelheid geraakt. Wist u bijvoorbeeld dat het blad van chrysanten muizen en ander ongedierte weg houdt bij je ingekuilde aardappelen en bietjes?

 

Aangevuld met boerenkool en pastinaak (vorstvast, gewoon in de tuin laten staan totdat nodig) en wat geprepte droge worst en hammen op zolder, vit C (ea) van de rozenbottel en je komt met gemak de winter rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...