Ga naar inhoud
GENEGEERD

De nieuwe bitcoin? Met goudstandaard...

Kans
 Share

Recommended Posts

Het was erop wachten..

Zie ook het bitcoin draadje waar ik al een kleine 50 bitcoin alternatieve heb geplaatsts.

( dat draadje word wel heel lang dus maar een nieuwe aangemaakt)

En nu is er een eerste digitale munt, Coeptis, die met een goudstandaard, heb nog niet de details kunnen uitzoeken, wordt ondersteund.

Dit zou dus een eerste niet, minder, fiat digitale munt kunnen zijn....

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-29/e-gold-founder-launches-new-gold-backed-currency

Bitcoin was het eertse initiatief op het digitale munten vlak.

Dat er belangstelling behoefte en een duidelijk voordeel is mag duidelijk zijn.

De vraag is natuurlijk wel welke digitale munt is de munt die de tand des tijds zal gaan doorstaan....

Zo hebben litecoin en quarkcoin een paar duidelijke verbeteringen tov bitcoin en nu is er dus een digitale munt met goudstandaard....

Het blijft een mooie ontwikkeling.

Las pas een mooie statement waar ik het wel mee eens ben:

De coins voor de transacties, goud als bezit, waardehouder/bescherming oppotmiddel.

Prep ze (ook digitaal)

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ok, coeptis dus:

IN YOUR FACE MAN, IN YOUR FACE:

GreatSeal1.jpg.a1bf6e914f1764b62d3eb8af69524771.jpg

Yup, daar zullen veel mensen blij mee zijn :D

Van hun website: The Global Standard System, exclusively available to COEPTIS Members, mobilizes the value of gold as money for making payments online.

Dus eerst lid worden, dan betalen. Oftewel, alles wordt centraal gestuurd. Dit is geen vervanging van bitcoin, dit is extreem counter party risk.

En: Your identity has been robustly verified through thorough customer identification and due diligence process.

Riiiiiight... anonimiteit is dus ook ver te zoeken....

Link naar reactie

E-gold, BitGold, honderden voorstellen, velen soms beter uitgedacht dan Bitcoin...

Zal een beetje zijn zoals Micro$oft, waarom draait er zoveel HW die zooi? Net omdat het het beste is of zo....

Gewoon geluk of pech of... hoe je het ook bekijkt, het beste product 'wint' niet altijd de markt.

Link naar reactie

• 2 months later...

Ik ben niet zo heel goed thuis in de Bitcoin, maar ik heb toch een aantal vragen, mede getriggerd door de titel van dit draadje.

De eerst vraag is de kwetsbaarheid van de bitcoin. Als hij alleen kan bestaan in een internetwereld, en dus alleen virtueel bestaat is het kwetsbaar voor zowel verlies, hacken en vervalsing. Klopt dat?

De tweede vraag is waarom bitcoin fractioneel bankieren zou kunnen voorkomen? zodra bitcoin de standaard wereldreservevaluta zou worden, dan kunnen bezitters/beheerders van bitcoin toch gewoon weer krediet verlenen? of gaat het hier niet zozeer om het medium, de bitcoin, maar om de regels, er mag geen krediet mee gecreerd worden?

De derde vraag is als bitcoin anoniem is, hoe bewijs je dan diefstal?

En de laatste vraag is, hoe kan bitcoin offline functioneren?

Kortom ik zie bitcoin toch wel als speculatief, en in een wereld waar bitcoin wel een succes wordt, zullen edelmetalen volgens mij ook succesvol zijn, echter zonder het virtuele nadeel.

Los van het speculatieve element zie ik dus geen voordelen in bitcoin ten opzichte van tasbare manieren van waardeopslag. Wie helpt me het licht zien?

Link naar reactie

Ik weiger, net zoals iedereen met wat gezond verstand, waarde te hechten aan iets dat enkel digitaal bestaat (en dus ineens foetsie kan zijn).

Leuk betalen met je smartphone bij de bakker... tot je smartphone gaat gaan zwemmen bij een rondvaart of zo.

Dan liever een zilveren muntje, even tegen tikken en je hoort of het echt zilver is... Zelfs nog liever een papiertje met wat erop gedrukt

dan wat cijfertjes in een smartphone.

Voor mij geldt dat niet omdat een ander vindt dat iets iets waard is, het ook iets waard is voor mij. Zo eenvoudig is het.

Link naar reactie

De eerst vraag is de kwetsbaarheid van de bitcoin. Als hij alleen kan bestaan in een internetwereld, en dus alleen virtueel bestaat is het kwetsbaar voor zowel verlies, hacken en vervalsing. Klopt dat?

Bitcoin kan verloren en gestolen worden, net zoals goud. Bitcoin is echter wel zeer bestendig tegen vervalsing, meer dan goud.

De tweede vraag is waarom bitcoin fractioneel bankieren zou kunnen voorkomen?

Bitcoin kan de geldmonopolies van overheden en centrale banken ondermijnen, en ons een alternatief monetair systeem bezorgen waarin fractioneel reserve bankieren een veel kleinere rol speelt. Ook kunnen bitcoins niet oneindig uit dunne lucht bijgemaakt worden, en dus niet vele malen tegelijkertijd uitgeleend worden. En omdat Bitcoin geldvervangers overbodig maakt is het ook moeilijk om via die weg een bepaalde hoeveelheid geld meerdere keren tegelijkertijd uit te lenen, wat met goud in het verleden vaak het geval was.

kunnen bezitters/beheerders van bitcoin toch gewoon weer krediet verlenen?

Bitcoins kunnen net als ieder ander goed uitgeleend worden.

De derde vraag is als bitcoin anoniem is, hoe bewijs je dan diefstal?

Als de dief de juiste voorzorgsmaatregelen neemt niet. Bitcoin kan als gewenst echter wel gewoon via een betalingsdienst (a la Paypal of iDeal) overgemaakt worden.

En de laatste vraag is, hoe kan bitcoin offline functioneren?

Mensen kunnen bitcoins d.m.v. cold storage fysiek uitwisselen. Zie bijvoorbeeld de Casiscius munt.

Wie helpt me het licht zien?

Wellicht Erik Voorhees:

En @wodan, voordat je helemaal los gaat is het een goed idee jezelf wat meer in te lezen.

Link naar reactie

En @wodan, voordat je helemaal los gaat is het een goed idee jezelf wat meer in te lezen.

Heb ik al wat gedaan... en ja, je kan een deel van de zaken die ik aanhaalde, wat opvangen ja.

Maar in de grond blijven ze nog altijd gelden vind ik, al vinden anderen dat misschien niet of minder.

IK heb wat IT betreft een beetje een andere kijk dan velen, maar ik wil niet andere overtuigen mijn visie aan te hangen

en al zeker niet in het Cryptocurrency verhaal. Valuta interesseert me niet, geld wel en wel als middel tot, niet als doel.

Iedereen vrij een totaal andere, zelfs zeer goed onderbouwde mening te hebben dan ik, alle begrip en respect voor.

PS: Mijn humeur is momenteel van dien aard, dat ik geen intentie heb 'volledig los te gaan' :D :D

Link naar reactie

@wodan en @Rothbard , bedankt voor de toelichting. Geeft in ieder geval meer inzicht en zaken om over na te denken, dus wat mij betreft waardevol.

Er komt toch nog een vraag omhoog.

Voor zover ik weet is het "delven" van een nieuwe bitcoin moeilijker dan de voorlaatste, waardoor er een eindigheid is aan het aantal bitcoins wat rendabel gedolven kan worden. Dit geeft het argument van de zekerheid die fiatgeld niet geeft, (eenzelfde zekerheid die dus een eindige hoeveelheid fysieke grondstof zoals goud of zilver zou hebben).

Hoe zit het dan met de andere varianten van cryptocurrency? is daar ook een eindigheid aan? of kan er een ongelimiteerd aantal cryptocurrencies "ontworpen" worden die allemaal in basis dezelfde karakteristieken hebben als de bitcoin? want dan is er dus weer geen eind aan de geldcreatiemogelijkheden, waardoor dit systeem dus dezelfde fundamentele zwakheden heeft als fiatgeld

Link naar reactie

Hoe zit het dan met de andere varianten van cryptocurrency? is daar ook een eindigheid aan? of kan er een ongelimiteerd aantal cryptocurrencies "ontworpen" worden die allemaal in basis dezelfde karakteristieken hebben als de bitcoin? want dan is er dus weer geen eind aan de geldcreatiemogelijkheden, waardoor dit systeem dus dezelfde fundamentele zwakheden heeft als fiatgeld

Er kan inderdaad een oneindig aantal cryptovaluta's ontworpen worden, eventueel met dezelfde eigenschappen als Bitcoin. Men kan echter niet met eenheden van een andere cryptovaluta de hoeveelheid bitcoins vergroten, het blijft een afzonderlijke cryptovaluta met een afzonderlijke ledger.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...