Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heeft de Comex een probleem? December delivery maand

Kans
 Share

Recommended Posts

Harvey Organ heeft een dagelijkse blog over met name PM:

Thus we have the following gold ounces standing for gold in December

and this is a initial standings for December gold:

68 notices x 100 oz per contracts already served this month or 6800 oz + (10,157- 68) x 100 oz = 1,015,700 oz or 31.59 tonnes of gold.

As you will see below we have only 14.249 tonnes in the registered or for sale category for the big 3 (JPMorgan, HSBC,Scotia) and 18.37 tonnes if you include Brinks. They will certainly need divine intervention if they are going to settle upon all of these longs.

Al een lange tijd worden de fysieke voorraden kleiner in de Comex.

En al die tijd vraagt iedereen zich af wat als het gewoon op is?

Die tijd lijkt wel steeds dichterbij te komen.....

Meer info?

Zoek op

Harvey Organ

comex

Comex Open issue december

Enz

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zijn experts die zeggen dat het goud binnen 3 maanden op zal zijn.

Dat betekend gewoon geen fysiek goud meer en alleen papier goud.

Papier goud is een grote bubble, als mensen de ogen open gaan en zien dat ze geen goud hebben gekocht maar een simpel stuk papier.

De conclusie zal zijn dat zelfs het goud niet meer gedekt is door goud.

Wat dat voor de markt betekend weet ik niet, in ieder geval niet veel goeds.

Link naar reactie

Uhm goud is goud!

( in reactie op " goud wordt niet meer gedekt door goud")

Dat het papier goud niet voldoende afgedekt wordt door fysiek goud is natuurlijk de bedoeling bij een piramidespel/derivaten handel!

Momenteel is er voor elke 70 papieren ounce slechts een fysiek beschikbaar, zoals dat ook hoort bij een piramidespel.

Het wordt pas leuk als al die 70 mensen gaan vechten om die ene ounce die er is!

( dat wordt dus hopelijk veel goeds/gouds voor die mensen die fysiek bezitten)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Snap overigens best waarom mensen papier goud kopen.

Jarenlang zat er een stijgende lijn in de goudprijs.

Bij fysiek goud krijg je nog eens de productie kosten erbover op die toch een fors percentage zijn van de werkelijke prijs.

Het duurt dus veel langer voordat je investering terug is verdiend, als je die al eruit haalt.

Daarom is fysiek goud niet echt interessant voor een investering.

Bij papier goud heb je die kosten niet,

Fysiek goud is schaars, om een voorbeeld te geven al het goud dat de mensheid heeft gevonden pas allemaal in 1 olympisch zwembad.

Als het fysiek goud losstond van het papiergoud heb je een investering die altijd zijn waarde houd, door de schaarste ervan.

Helaas is dit niet zo en is de goudprijs al bijna 30% gezakt sinds de piek ervan op 43,000 dollar de kilo.

Als de prijs tot 1200 dollar voor een troy komt, dan zullen steeds meer goudmijnen moeten gaan sluiten op dat de productie kosten dan hoger liggen dan de daadwerkelijke goudprijs.

Link naar reactie

Theoretisch kan hij niet lager de prijs voor een ounce is nu 1235 dollar.

Op 1200 dollar ligt het breakevenpoint voor veel goudmijnen.

Als hij lager gaat beginnen de eerste mijnen te sluiten, anderen zullen niet meer verkopen en het goud vasthouden.

Schaarste zal ontstaan wat de prijs weer opdrijft.

Er is echter 1 maar en dat is de bubble van het papiergoud.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit gaat eindigen?

Misschien dat er iemand op dit forum is die er verstand van heeft?

Link naar reactie

Theoretisch kan hij niet lager de prijs voor een ounce is nu 1235 dollar.

Op 1200 dollar ligt het breakevenpoint voor veel goudmijnen.

Als hij lager gaat beginnen de eerste mijnen te sluiten, anderen zullen niet meer verkopen en het goud vasthouden.

Schaarste zal ontstaan wat de prijs weer opdrijft.

Er is echter 1 maar en dat is de bubble van het papiergoud.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit gaat eindigen?

Misschien dat er iemand op dit forum is die er verstand van heeft?

Als je werkelijk geen idee hebt waar dit eindigen kun je iemands inbreng ook niet op waarde schatten. Maar ik concludeer dat jij van mening bent dat ik er in ieder geval geen verstand van heb. Bedankt.

Link naar reactie

@Jacob

Het enigste wat ik heb getypt is wat ik er momenteel vanaf weet.

Ik heb niet gezegd dat jij er niks vanaf weet, dat maak jij er zelf van.

Tenslotte kan ik een zinnetje van een paar woorden Niks opmaken.

Maar leg me eens uit waarom jij denkt dat de goudprijs nog veel lager kan zakken dan het breakevenpoint van een goudmijn?

Een break even point van een goudmijn (ongeacht hoe hoe hoog dit is) wordt geen steun waar de goudprijs niet doorheen zakt. Zo werkt dat niet.

Als de fietsenmaker minimaal 500 euro voor fiets type A moet vangen om zij. Kosten eruit te hebben is daarmee niet gezegd dat ze nooit voor minder zullen worden verkocht. Het betekent gewoon het eind van de fietshandelaar of gouddelver.

Link naar reactie

Dat is berekend door experts 1200 dollar is het wat het een gemiddelde mijn kost om een ounce te ontginnen.

Er zijn al mijnen die verlies draaien, je werkt door in de hoop dat de prijs weer stijgt.

Die 1200 dollar is overigens geen constante,

mijn kosten stijgen explosiev,ieder jaar weer, wat er ook mee te maken heeft is dat het goud steeds slechter bereikbaar word.

Dat met dat zwembad was geloof ik 25mx50mx4m uit mijn hoofd. Pin je er niet op vast.

Weet wel zeker dat ik op discovery heb gezien dat het in een olympisch zwembad paste.

Link naar reactie

Natuurlijk zal het nog lager gaan. Met veel succes bedoel ik veel succes om dan nog wat fysiek uit geleverd te gaan krijgen.

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Er is zat. Diegene die doen alsof dat een toer is doen dat alleen maar om hun spread te vergroten. Ik wil het alleen tegen een koers iets boven de spotprijs.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...