Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weer landje pesten tijd, China, Japan, US

Kans
 Share

Recommended Posts

Het is weer tijd om elkaar te pesten..

Japan heeft zijn zin gezet op wat eilandjes en China is het daar dus niet mee eens.

Na wat gerommel maanden geleden leek het rustig te worden.

Afgelopen weekeinde heeft China het luchtruim tot nofly zone uitgeroepen.

En natuurlijk zijn veel landen net daar niet mee eens, Japan en US lopen natuurlijk op kop!

En om daad bij woorden te voegen heeft US dus maar twee bommenwerpera over het gebied gestuurd om de reactie te polsen.

Dit keer geen reactie....

Het is dus weer wachten op de volgende zet in het landje pesten spel...

http://www.silverdoctors.com/china-is-getting-closer-to-pulling-the-plug-on-the-dollar/

Gelukkig hebben we helemaal niks anders aan ons hoofd om druk over te maken.

Financieel gaat alles geweldig dus we kunnen wel wat oorlog gerommel gebruiken...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die Amerikanen denken werkelijk dat ze God himself zijn. totdat ze een keer de verkeerde treffen.

Volgens mij zijn ze er gewoon op uit om een oorlog uit te lokken om de financiele problemen uit het zicht te houden.

Niet dat ik goed wil praten wat China doet.

De VS, de grootste bedreiging voor de wereld vrede!

Link naar reactie

Oorlog krikt de economie op, natuurlijk kost het de staat handen vol geld.

Waarschijnlijk verkopen ze dan wat staatoblogaties aan de oorlogsindustrie.

Us is gepikeerd dat China geen staatobligaties meer koopt en hun betalingen niet meer afronden i. Dollars.

China loopt wat uit te dagen, in de hoop een rede te vinden om de bergen VS staatsobligaties te dumpen.

2 kemphanen tegenover elkaar.

Link naar reactie

Die eilanden horen gewoon bij Japan.

China claimt echter zo ongeveer de gehele zee tot aan de kust van Japan, ze claimen ook eilanden die bij Zuid Korea horen.

Ze denken schijnbaar dat ze een zodanige sterke positie hebben (economisch/militair) dat hun buurlanden en Amerika er niets tegen gaan doen.

Link naar reactie

Ja en nee, VS kan ook niet veel doen een oorlog kunnen ze eigenlijk niet betalen.

Maar ze kunnen Japan niet laten stikken, China heeft de meeste staatsobligaties Japan komt op de 2de plaats.

Dilemma voor de vs.

China heeft niks te verliezen, als het uit de hand dreigt te lopen kun je nog altijd de no fly zone intrekken.

Link naar reactie

China is ook failliet.

Kijk alleen al naar de schulden in de vastgoed sector, het moment dat ze de tientallen miljoenen leegstaande woningen tegen de werkelijke waarde in de boeken moeten zetten

vallen alle vastgoed bedrijven om.

Daar komen de schulden van de lokale overheden bij. Ze hebben de bevolking rustig kunnen houden met banen creëren in de bouw, met gigantische infrastructuur projecten.

Als de banken in China alle insolvabele leningen moeten afschrijven, vallen alle banken in China om.

China is (helaas) niet het economische wonder dat ze graag willen zijn.

China heeft dan weliswaar een zeer grote voorraad buitenlandse valuta in bezit, voornamelijk dollars, maar zelf al zouden ze die kunnen verkopen dan nog zo dat niet genoeg zijn om

de schulden van de lokale en centrale overheid af te lossen.

De enigste oplossing voor China en de rest van de wereld is om dit financiële piramide spel zolang mogelijk te rekken.

Link naar reactie

Op zich is het niet gek wat China doet, in slechte tijden investeren in steden infrastructuur en in de eigen economie.

Als het weer een beetje aantrekt zal China dit meteen merken en zal hun economie ontploffen?

Ultra moderne steden en de daarbij behorende infrastructuur, goedkope arbeidskrachten, en westerse technologie.

Gouden recept?

Heb het even opgezocht en zie dat China ongeveer 39% van hun bnp aan schulden aflost, dat is veel.

Link naar reactie

Moeilijk in te schatten allemaal, omdat het meeste achter de schermen gebeurt in dit systeem dat wij democratie plegen te noemen. Maar dit zou wel eens een heel serieus probleem kunnen zijn. De Chinezen zien alleen maar zwakte bij Obama. Hij slaat een flater rondom Syrie en laat nu zijn bondgenoten Israel en Saoedi Arabie totaal in de steek om al la Chamberlain met een vage overeenkomst met Iran te kunnen zwaaien. De Chinezen vragen zich natuurlijk ook af wat er nu echt aan de hand is. Trekt Obama zich overal terug, juist om een -op termijn onvermijdelijke- confrontatie met China aan te kunnen gaan, of is het inderdaad zwakte, waarvan de Chinezen gebruik kunnen maken door Japan aan te pakken en Taiwan in te nemen? De Chinezen willen snel duidelijkheid en provoceren Obama met het instellen van een luchtverdedigingszone boven betwiste eilanden. Obama vliegt daar ogenblikkelijk doorheen met twee B52's. Zo ongeveer de meest provocerende toestellen die je daarvoor kunt gebruiken. Dit is absoluut iets om in de gaten te houden. Hieronder nog een redelijk interessant artikel;

http://blogs.telegraph.co.uk/finance/ambroseevans-pritchard/100026105/china-japan-rearmament-is-keynesian-stimulus-if-it-doesnt-go-horribly-wrong/

Link naar reactie

Denk niet dat de Chinezen het in hun hoofd zullen halen om een militaire actie tegen Japan of Taiwan te starten, dat wordt een soort van rituele zelfmoord aangezien de VS dat nooit zal toestaan.

Daarnaast moet ik nog zien of ze het in de lucht van Tawan/Japan kunnen winnen, die beschikken over redelijk modern Amerikaans materieel, ook bestaat de kans dat Japan zich terugtrekt uit het non-proliferatieverdrag en een aantal kernkoppen + raketten fabriceert waarmee de Chinese dreiging ineens irrelevant is.

Link naar reactie

Moeilijk in te schatten allemaal, omdat het meeste achter de schermen gebeurt in dit systeem dat wij democratie plegen te noemen. Maar dit zou wel eens een heel serieus probleem kunnen zijn. De Chinezen zien alleen maar zwakte bij Obama. Hij slaat een flater rondom Syrie en laat nu zijn bondgenoten Israel en Saoedi Arabie totaal in de steek om al la Chamberlain met een vage overeenkomst met Iran te kunnen zwaaien. De Chinezen vragen zich natuurlijk ook af wat er nu echt aan de hand is. Trekt Obama zich overal terug, juist om een -op termijn onvermijdelijke- confrontatie met China aan te kunnen gaan, of is het inderdaad zwakte, waarvan de Chinezen gebruik kunnen maken door Japan aan te pakken en Taiwan in te nemen? De Chinezen willen snel duidelijkheid en provoceren Obama met het instellen van een luchtverdedigingszone boven betwiste eilanden. Obama vliegt daar ogenblikkelijk doorheen met twee B52's. Zo ongeveer de meest provocerende toestellen die je daarvoor kunt gebruiken. Dit is absoluut iets om in de gaten te houden. Hieronder nog een redelijk interessant artikel;

http://blogs.telegraph.co.uk/finance/ambroseevans-pritchard/100026105/china-japan-rearmament-is-keynesian-stimulus-if-it-doesnt-go-horribly-wrong/

Joh, Dikkie Dik, deze reactie vraagt er bijna om, om over precies een jaar nog eens geplaatst te worden.

Link naar reactie

Ook bestaat de kans dat Japan zich terugtrekt uit het non-proliferatieverdrag en een aantal kernkoppen + raketten fabriceert waarmee de Chinese dreiging ineens irrelevant is.

Japan heeft allang 'kernwapens'. Alleen blazen ze daarmee zichzelf op. Ook nog een interessant aspect van deze discussie.

Hoe verzwakt is Japan? Wij weten niks, maar dat geldt niet voor de Chinese inlichtingendiensten.

Link naar reactie

Net als de VS denkt dat de halve wereld van hun is, denken de Chinezen dat het halve Azië van hun is (en dat is het bijna ook al). De Jappen zullen echter nooit toegeven m.b.t. welk eiland dan ook. Ze plegen nog liever zelfmoord aanslagen dan dat ze iets toegeven op de Chinezen. En de Chinezen blijven daarom zo nu en dan speldenprikken uitdelen, gewoon omdat het kan.

Link naar reactie

Ik denk dat China hiermee de aandacht op zichzelf wil afwenden. In China zelf gaat binnenkort wel de pleuris uitbreken en dan zijn heel veel Chinezen de klos die de andere bevolking al decennia onderdrukt hebben. Denk aan Sechuan, Tibet en dergelijke.

Zolang de economie enigszins draait en de mensen rijst kunnen kopen gaat het nog wel, maar als dat in gevaar komt breekt de pleuris uit.

Link naar reactie

Zelf ben ik eens voor werk in China geweest mijn baas heeft daar een fabriek lliggen,

Tussenstop in Shanghai, het centrum, prachtig.

Verder vliegen naar een zuidelijk eiland.

Stad van 200.000 inwoners wat een armmoed, bij aankomst in de stad moest ik eerst naar het politie bureau om me aan te melden.

De werknemers van de fabriek hartstikke goede mensen, Maar ze leven met hun gezin in een huis (zo noemen hun dat)

2x3 het bestaat uit golfplaten en in de winter is het daar min 20 ofzo.

brommertje moet ook nog binnen worden gestald.

Koken en wassen gebeurt buiten op straat.

Werkuren van 12 of meer per dag sommigen waren dag en nacht in de fabriek en sliepen er zelfs.

Als baas zou ik me doodschamen om mijn personeel zo te laten leven, terwijl hij lekker binnen loopt.

Link naar reactie

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-25144465

Wat mij vooral verontrust, is dat deze confrontatie mogelijk achter de schermen zijn schaduw vooruit heeft geworpen. Daarmee bedoel ik, dat Obama misschien via zijn inlichtingendiensten signalen heeft gekregen, dat er een forse clash met China aan zit te komen. Dat zou de reden kunnen zijn geweest voor Obama, om Syrie te laten voor wat het is en om een halfbakken overeenkomst met Iran te sluiten. Dit om oorlog op meerdere fronten te voorkomen. Pure speculatie, want we weten het gewoon niet. Wat we wel weten, is dat je China nooit moet onderschatten. Op deze site is al mening commentaar verschenen, waarin geroepen wordt, dat China geen partij is voor de VS. Dat dachten Amerikaanse officieren ook, toen ze in de Korea oorlog bestormd werden door de Chinese hordes. De Amerikaanse bewapening was vele malen beter. Maar de hordes bleven maar komen. Totdat de Amerikanen door hun munitie heen waren..... China is al lang geen primitief land meer. Toch is het land uit prepper oogpunt gezien veel minder kwetsbaar dan de VS.

Het is ook zeer de vraag, hoe lang een Amerikaanse president kostbare oorlogsoperaties tegen China kan volhouden, als China de dollar laat crashen, waardoor de Amerikanen nauwelijks meer te eten hebben. "Stop die rare oorlog en kom naar huis, anders verhongeren wij" zal er dan massaal geroepen worden in de VS. En dan heeft China gewonnen. Als de Chinezen de VS zomaar vanuit het niets financieel laten crashen, dan zou de kreet van de Amerikanen wel eens kunnen worden: "Sla de Chinezen op hun bek, want ze laten ons verhongeren". Vanuit dat perspectief kan het voor de Chinezen gunstig zijn om de boel eerst wat op te poken, voordat de ze VS met financiele massavernietigingswapens aanvallen.Nogmaals, we weten meer niet dan wel. Maar dit is voor serieuze preppers geen zaak om luchtig over te doen.

Nadat ik gisteren bovenstaand commentaar heb geschreven, lees ik vandaag de opmerking die Jim Sinclair -iemand die ik erg hoog heb zitten- over deze problematiek op zijn site heeft geplaatst;

"Playing chicken in the "no fly" area is dangerous enough but it also invites playing chicken with the petro dollar, something more dangerous than even warplanes".

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...