Ga naar inhoud
GENEGEERD

shtf banden reparatie set??


Dutchprepper

Aanbevolen berichten

http://www.aanhangerstore.nl/detail/725060/slime_bandenreparatieset.htm

 

voor er misverstanden over gaan bestaan, ik wil geenzins zeggen dat ik veel verstand heb van autobanden.:o

 

ik weet alleen dat ik vroeger slime(slijm) fietsbinnenbanden had en daarmee heb ik nooit een lekke band gehad.

heb wel eens stukje glas meegenomen, die helemaal ingekapselt zat tussen de buiten en binnenband in(die slime vulcaniseert zichzelf)

toen ik de splinter eruit trok met een tang kwam er lucht uit uiteraard maar daardoor kwam gelijk extra slime mee die hem gelijk weer dichtslijmde.

 

ik weet niet of het een goede oplossing is, ik neem wel aan dat het getest zal zijn maartoch..:confused:

misschien is dit handig voor een bug out situatie waarin je niet al te veel tijd hebt, of je reserve band inmiddels is opgebruikt.

 

wilde het jullie toch niet onthouden.:)

 

groetjes

dutch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Snap niet dat men dat soort rotzooi koopt;een tubeless band repareer je met zo'n soort priem waarmee je het gat op vijlt en daarna er een soort vetkoord in duwt met de speciale bijgeleverde duwnaald.

P.s. die twaalf volt compressortjes zij over het algemeen rotzooi en na een keer gebruikt te hebben meestal al weer kapot,een goede voetpomp is beter geschikt voor dit soort gevallen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn nood spullen

banden waar je zulk spul in spuit moeten vervangen worden,

het verkort de levensduur aanzienlijk

althans dat was met de eerste van zulke spullen,

evt eens bij de garage vragen als je er eens bent

 

inderdaad, noodspullen. dacht dat het misschien wel handig was als je auto een lekke band heeft 10 km voor je bol.

maargoed als jullie zeggen dat het waardeloos is bij tubeless tires dan is dat zo.

dat compressortje stelde ik me al niks van voor(dat kan nooit wat zijn voor die prijs), dacht eerder aan een extra voetpomp met dubbele cilinder.

ging mij eerder om die slijmspul.

en aangezien het 28 euro is dacht ik van nou ja misschien wat voor jullie??

 

ik heb geen auto dus, en fietsbanden zijn over algemeen niet tubeless en had daar wel goede ervaring mee.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet dat men dat soort rotzooi koopt;een tubeless band repareer je met zo'n soort priem waarmee je het gat op vijlt en daarna er een soort vetkoord in duwt met de speciale bijgeleverde duwnaald.

 

En daarna oppompen en verder rijden? Blijft dat een beetje zitten met flink wat gewicht op je assen? Heb zelf geen auto maar dit klinkt stukken beter dan dat spul wat je in de band spuit (en daarmee de band verpest).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarna oppompen en verder rijden? Blijft dat een beetje zitten met flink wat gewicht op je assen? Heb zelf geen auto maar dit klinkt stukken beter dan dat spul wat je in de band spuit (en daarmee de band verpest).

Heb er drie jaar geleden een band van m'n patrol (ongeveer 2000kg) mee gerepareerd,daarna opgepompt en nooit meer iets aan gedaan,perfect spul!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Waarom niet gewoon run on flat banden voor je auto?

De zijkanten van die banden zijn wat dikker / steviger waardoor je (ik dacht met maximaal 80km/u) door kan en mag rijden.

 

Voor de fiets kun je een binnenbandje en een plak kitje van wilson mee nemen, vergeet het pompje niet :)

 

opzich leuk voor mensen die target zijn voor overvallen (politie/overheid enzo)

maar voor gewone mensen zijn de kosten nogal aardig hoog

en het is een noodoplossing waarbij je de hele band aan gort rijd

een gewoon lek is te dichten en je kan op die band gewoon verder rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die net als ik de winterbanden zelf in de schuur hebben liggen; neem er twee mee als SHTF. Inclusief je reserve wiel heb je dan drie banden mee. Op elk dak van auto mee te nemen, zelfs als je geen imperial of rek op het dak hebt, dmv spanband goed stevig op je dak te verankeren. Maar een beetje prepper heeft uiteraard dak steunen cq imperial of roofrack op de LaRo cq 4x4....

Ik stel me wel voor dat na dikke shit in de ventilator die al enige weken duurt, de wegen bezaaid kunnen liggen met glas, steentjes en al dan niet opzettelijk spijkertjes of andere scherpe metaal deeltjes. Een kapotte auto band is trouwens geweldig materiaal om slippers of schoenzolen van te maken, rooksignalen te geven en als snippers ook prima firestarter (I'm a firestarter, a kind of instigator! Prodigy!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die net als ik de winterbanden zelf in de schuur hebben liggen; neem er twee mee als SHTF. Inclusief je reserve wiel heb je dan drie banden mee. Op elk dak van auto mee te nemen, zelfs als je geen imperial of rek op het dak hebt, dmv spanband goed stevig op je dak te verankeren. Maar een beetje prepper heeft uiteraard dak steunen cq imperial of roofrack op de LaRo cq 4x4....

Ik stel me wel voor dat na dikke shit in de ventilator die al enige weken duurt, de wegen bezaaid kunnen liggen met glas, steentjes en al dan niet opzettelijk spijkertjes of andere scherpe metaal deeltjes. Een kapotte auto band is trouwens geweldig materiaal om slippers of schoenzolen van te maken, rooksignalen te geven en als snippers ook prima firestarter (I'm a firestarter, a kind of instigator! Prodigy!).

 

Heb je de velg nog aan je winterbanden vast zitten?

De band ga je er niet met je handen om krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Vandaag mijn lekke autobanden repareer set opgehaald bij een vriend die een garagebedrijf heeft. Hans pakte een oude velg+band en boorde er een gat in. Helemaal lek. Binnen een minuut zat de plug er in. Oppompen met een voetpomp en je rijdt meteen weer door. Het tweede gat mocht ik plakken. Dat duurde dus twee minuten. Nog makkelijker dan het plakken van een fietsband. Morgen of overmorgen zal ik wat betere info posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...