Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Nuclear Security Summit 2014 (Den Haag)

Recommended Posts

Nou ik las net dit nieuws bericht en ik dacht maar 2 dingen:

1. Ben ik blij dat ik niet in Den Haag woon.

2. Als ik daar in de buurt zo wonen dan zou ik wel weten wanneer ik op vakantie ga.

"Met 53 deelnemende landen en vier internationale organisaties, vijfduizend delegatieleden en drieduizend journalisten wordt de top de grootste internationale conferentie die Nederland ooit heeft georganiseerd.

Mogelijk komt ook de Amerikaanse president Barack Obama naar Nederland. Of dat het geval is, laten de Amerikanen zelf weten. Maar Rutte heeft nog geen signalen ontvangen dat hij niet zal komen."

http://www.nu.nl/politiek/3637494/nucleaire-top-haag-kost-24-miljoen.html

http://www.zie.nl/video/algemeen/Grote-nucleaire-top-komt-naar-Nederland/m1mzbj0f07bt

Behalve de kosten die het met zich meebrengt, zie ik ook een gigantisch risico voor een terroristische aanval, zeg nu zelf zoveel machtige mensen op 1 plek? Dit is een smulfestijn voor de AIVD, NSA en elke terrorist die iets wil bewijzen.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik woon in Den Haag en vraag me af waarom ze dat niet in Groningen kunnen doen? Maar oké, het is nou eenmaal zo, dus ik houdt jullie wel op de hoogte.

Deze post delen

Ik woon in Den Haag en vraag me af waarom ze dat niet in Groningen kunnen doen? Maar oké, het is nou eenmaal zo, dus ik houdt jullie wel op de hoogte.

houd je ogen dan ook open voor die spionage kasten. Lijkt me wel geinig als je er 1 ontdekt.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/04/politie_afluisterkast_in_den_h.html

http://www.omroepwest.nl/nieuws/19-04-2013/kast-vol-spionageapparatuur-ontdekt-haagse-schilderswijk

Deze post delen

Spinazie kasten? Ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen. We hebben in Den Haag wel veel camera's hangen (vooral in de stad). De politie hier hebben dus hun eigen facebook. Maar ach, in elke stad gebeuren er wel vervelende dingen, dus ook in Den Haag.

Deze post delen

De voorbereidingen zijn al in volle gang. De omgeving van het World Forum wordt tijdens de nucleaire top helemaal afgesloten. Het gebied is op 24 en 25 maart niet toegankelijk voor algemeen publiek. De stad blijft wel bereikbaar, maar er wordt geadviseerd om zo min mogelijk per auto te reizen.

Er staat ook een internationale crisisoefening gepland ter voorkoming van nucleair terrorisme. Deze wordt 18-20 februari in Maastricht gehouden. De oefening is een side event voor de Nuclear Security Summit die in maart in Den Haag gepland staat. Het is overigens een papieren oefening.

Ik heb een aantal stukken in bezit over het falen van nucleaire security en het verdwijnen van hoogverrijkt uranium (235U) en plutonium maar zal die in een binnenkort in een bestaand of nieuw draadje posten.

Bronnen:

http://denhaagfm.nl/2014/01/09/omgeving-world-forum-afgesloten-tijdens-nucleaire-top

http://www.nctv.nl/actueel/nieuws/maastricht-host-internationale-crisisoefening-atomic-2014.aspx

Deze post delen

Ik zeg: kom eens in Driebergen kijken.

Niet alleen bij de conferentieplaats gebeurt (nu al) vanalles.

Elders doet men ook tamelijk zenuwachtig waarvoor er geen goed excuus is:

Hoe anders hebben we eerder buitenlandse regeringsleiders enzo kunnen ontvangen?

Of je een hotel met een belangrijke kamer of een heel hotel vol belangrijke kamers beveiligt maakt weinig uit.

De poeha is ten hemel schreiend.

En waarom?

Deze summit is de erfenis van foute keuzes bij aanvang van de koude oorlog. E.e.a. leidde tot de kernenergie die we nu kennnen: hoofdzakelijk intrinsiek onveilige kernsplijting.

Met het terrorismesausje doet Obama nu alsof hij die puinzooi wil gaan opruimen.

Waarom die top hier in dit kikkerlandje? Het levert niets op. Kost alleen.

De ramp in Fukushima verdient minstens zoveel aandacht en krijgt die NIET.

Deze post delen

reacties van het volk

er word wat georganiseerd

WEET JE WAT DAT KOST

word er niks gedaan

WAAROM DOEN ZE NIKS

Deze post delen

Ah, dus een goede dag om vuurwerk af te steken, woninginbraken, in de overvolle treinen zakken te rollen, een bank te overvallen of wegblokkades te organiseren.

Heel handig, nu kunnen alle boefjes er rekening mee houden.

Deze post delen

Absurde maatregelen die niets zullen uithalen als iemand echt iets wil doen.

En nee dat is niet per C moord: kijk naar de beroering van de waxinelichtwerper en denk aan zoiets bij het 'beest' van Obama (zo heet dat voertuig).

Deze post delen

Zouden ze Obama ook afluisteren en die andere politici? En alle computerverkeer onderscheppen.;)

Dat moets haast toch wel om de veiligheid te kunnen garanderen? :confused:

Deze post delen

Er worden 13 tot 14.000 agenten ingezet tijdens dit evenement. Defensie nog niet eens meegerekend.. blijkbaar telt alleen de veiligheid van de mensen op deze top, minimale inzet in de rest van Nederland...

Deze post delen

Zo werkt het hier regionaal al als er een voetbalwedstrijd is...de 125duizend inwoners van deze stad hoeven niet op de lokale agenten te rekenen.

Op vrijdag en zaterdag, de uitgaansavonden, rukken ze ook niet uit naar ander gebied dan het uitgaansplein.

Het is niet voor niets dat hier de buurtwachten en whatsapp-groepen uit de grond ploppen om nog iets te doen aan de inbraken.

Deze post delen

2. Als ik daar in de buurt zo wonen dan zou ik wel weten wanneer ik op vakantie ga.

"Met 53 deelnemende landen en vier internationale organisaties, vijfduizend delegatieleden en drieduizend journalisten wordt de top de grootste internationale conferentie die Nederland ooit heeft georganiseerd.

Mogelijk komt ook de Amerikaanse president Barack Obama naar Nederland. Of dat het geval is, laten de Amerikanen zelf weten. Maar Rutte heeft nog geen signalen ontvangen dat hij niet zal komen."

http://www.zie.nl/video/algemeen/Grote-nucleaire-top-komt-naar-Nederland/m1mzbj0f07bt

Behalve de kosten die het met zich meebrengt, zie ik ook een gigantisch risico voor een terroristische aanval, zeg nu zelf zoveel machtige mensen op 1 plek? Dit is een smulfestijn voor de AIVD, NSA en elke terrorist die iets wil bewijzen.

Wat ik bijzonder raar vind, is dat ze dat in een stad als Den Haag doen. Strategisch gezien niet zo handig als je aanslagen en demonstraties verwacht.

Waarom niet op e.o.a eiland in de oceaan met veel minder inwoners? Toch veel makkelijker te beveiligen en lastiger te bereiken voor kwaadwillenden? Op een dergelijk eiland vallen nieuwkomers nogal op en hoef je alleen de boot en 't vliegveld in de gaten te houden. :confused:

Wat een gedoe allemaal, hier in Emmen moet je al drie kwartier wachten voordat de politie komt, wordt dat nu drie dagen??

Deze post delen

En hup daar gaan je belasting centen weer over de balk .

Nederland moet weer ffe de hoer spelen voor die blauwe uit Murika ben het spuugzat dit kut land.

Maar volgende keer gewoon weer stemmen hoor mensen lmao en met koningsdag voral in oranje gaan en zuipen ze kosten ons tenslotte maar 35 miljoen per jaar.

Over parasieten gesproken.

Maar owee als een bijstands moedertje een paar centen in de week bijverdiend dan word je bijna opgeknoopt door de belastingdienst hahahha.

Deze post delen

En ook opvallend dat de voormalige koningin net op dit moment vanuit Den Haag naar Lage Vuursche verhuist.

Deze post delen

gelukkig worden de voetbal duels ook getroffen ivm politie tekort, en janken dat ze doen (komen ze er eens achter hoeveel gemeenschapsgeld ze kosten)

Deze post delen

De impact van de summit wordt steeds voelbaarder. Naast miljoenen investeringen voor het rijk en de gemeente Den Haag, wordt zoals verwacht grenscontroles ingevoerd.

Terecht meldt Timmermans in de brief aan de kamer van 21 februari het volgende:

'De NSS 2014 is gezien omvang, complexiteit en niveau van deelname een evenement zonder precedent in Nederland.' Enkele regels verder wordt gesproken over soberheid - daar valt vermoedelijk nog wel wat op af te dingen.

In de wandelgangen hoorde ik dat Obama mogelijk met militaire bewaking op de Noordzee zal overnachten, maar dat kan ik niet terugvinden in de publieke kanalen. En ook onze eigen luchtverdediging is al volop aan het trainen.

Ik houd mijn agenda leeg die dagen.

Deze post delen

Gast DickBerts
De impact van de summit wordt steeds voelbaarder. Naast miljoenen investeringen voor het rijk en de gemeente Den Haag, wordt zoals verwacht grenscontroles ingevoerd.

Terecht meldt Timmermans in de brief aan de kamer van 21 februari het volgende:

'De NSS 2014 is gezien omvang, complexiteit en niveau van deelname een evenement zonder precedent in Nederland.' Enkele regels verder wordt gesproken over soberheid - daar valt vermoedelijk nog wel wat op af te dingen.

In de wandelgangen hoorde ik dat Obama mogelijk met militaire bewaking op de Noordzee zal overnachten, maar dat kan ik niet terugvinden in de publieke kanalen. En ook onze eigen luchtverdediging is al volop aan het trainen.

Ik houd mijn agenda leeg die dagen.

Terecht. Vind het nogal sukkelig, dat ze een top-vent als jij nog steeds niet uitgenodigd hebben voor die top.

Deze post delen

Terecht. Vind het nogal sukkelig, dat ze een top-vent als jij nog steeds niet uitgenodigd hebben voor die top.

Dank voor het compliment Dick maar met leeg bedoelde ik geen afspraken. En als het even lukt ver buiten de no fly zone dit ingesteld is. En die is best groot:

Airspace above the west of the Netherlands in a circle of 50 miles around the Hague is restricted. Regular airtraffic approaching Schiphol from the south will have to detour and fly around the restricted area. AWACS planes will control airspace.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...