Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wederom het belang van vuur kunnen maken


Paratoi

Aanbevolen berichten

In het Zwarte Woud, in het zuiden van Duitsland, is een verdwaald gezin met vier kleine kinderen na een dag gered.

De familie was op weg naar een berghut om daar te overnachten maar kon het huisje niet vinden.

De oriëntatie was moeilijk door de sneeuw en mist. Uiteindelijk beseften de ouders dat ze verdwaald

waren en besloten ze 112 te bellen. De kinderen die in leeftijd variëren van 0 tot zeven jaar werden in slaapzakken

gestopt om warm te blijven. Hun ouders maakten met tekenpapier van de kinderen een kampvuur. Volgens hulpverleners

is dat hun redding geweest. Ze vonden het gezin uiteindelijk dankzij het vuur. De ouders en hun kinderen zijn voor alle

zekerheid naar een arts gebracht die constateerde dat iedereen in goede gezondheid is.

 

Bron: http://nos.nl/artikel/578648-gezin-verdwaalt-in-zwarte-woud.html

 

Survival met tekenpapier: ik zeg opnemen in het curriculum van het basisonderwijs. ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed dat ze een vuur hebben weten te maken. Minder goed dat ze kennelijk geen GPS bij zich hadden, en/of geen bereik of satelliet apparatuur. Met 4 kleine kinderen door de sneeuw banjeren in het Zwarte Woud om in een berghut te overnachten is geen sinecure en vraagt om een degelijke voorbereiding en backup scenario's.

BTW: ik heb net een weekend wildkamperen in de sneeuw gepland met de kids in Duitsland, eind januari. Een verslag volgt tzt, maar hopelijk niet via de NOS.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

toch blij dat ik altijd mijn extra fire kit in mijn edc heb zitten,

sommige mensen vinden dat maar vreemd en sommige wijzen naar hun voorhoofd ,

als ik in mijn rugzak een lederen tasje heb zitten waar in zit:

-firesteel

-stormproof lucifers

-Bic aansteker

daarnaast een ziplock tasje met berkenschors,dryer lint , cotton balls+vaseline,oude buskaartjes , 6 maya sticks , theelichtje 3x

maar ik denk altijd maar ik ben de laatste die lacht :)

 

keep on prepping , preperdeprepprepppp :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch blij dat ik altijd mijn extra fire kit in mijn edc heb zitten,

sommige mensen vinden dat maar vreemd en sommige wijzen naar hun voorhoofd ,

als ik in mijn rugzak een lederen tasje heb zitten waar in zit:

-firesteel

-stormproof lucifers

-Bic aansteker

daarnaast een ziplock tasje met berkenschors,dryer lint , cotton balls+vaseline,oude buskaartjes , 6 maya sticks , theelichtje 3x

maar ik denk altijd maar ik ben de laatste die lacht :)

 

keep on prepping , preperdeprepprepppp :p

 

Zijn de buskaartjes nog geldig dan???

 

Hahaha...nee, same here man (zonder buskaartjes dan)!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd ik ga ook nooit de deur uit zonder m'n survivalkitje ...... kitje...sleutels..sigaretten ...portemonee enz enz

toch blij dat ik altijd mijn extra fire kit in mijn edc heb zitten,

sommige mensen vinden dat maar vreemd en sommige wijzen naar hun voorhoofd ,

als ik in mijn rugzak een lederen tasje heb zitten waar in zit:

-firesteel

-stormproof lucifers

-Bic aansteker

daarnaast een ziplock tasje met berkenschors,dryer lint , cotton balls+vaseline,oude buskaartjes , 6 maya sticks , theelichtje 3x

maar ik denk altijd maar ik ben de laatste die lacht :)

 

keep on prepping , preperdeprepprepppp :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 in de tijd dat ik met mijn kinderen in Zwitserland door de bergen trok en ook in Duitsland bestond de GPS nog niet voor privé doeleinden en de gsm stond nog in zijn kinderschoenen . En wij deden het ook .

 

Geert

 

Helemaal eens. Zo ging dat bij ons ook 16 jaar geleden met een peuter op ons nek en de baby op de buik met een 1:50.000 kaartje. Maar nu koop je voor een appel en een ei een GPS, waarmee je tot op 10 meter nauwkeurig je locatie kunt doorgeven in een noodgeval, of die je kan helpen om de weg terug te vinden. Natuurlijk, je kunt zonder, maar de vraag is of je dat risico onnodig met kleine kinderen wilt nemen, nu het anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens. Zo ging dat bij ons ook 16 jaar geleden met een peuter op ons nek en de baby op de buik met een 1:50.000 kaartje. Maar nu koop je voor een appel en een ei een GPS, waarmee je tot op 10 meter nauwkeurig je locatie kunt doorgeven in een noodgeval, of die je kan helpen om de weg terug te vinden. Natuurlijk, je kunt zonder, maar de vraag is of je dat risico onnodig met kleine kinderen wilt nemen, nu het anders kan.

 

Ook helemaal mee eens .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...