Ga naar inhoud
GENEGEERD

Reviews voor de prepshop gezocht


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

We gaan los met reviews in de prepshop en hebben daar jullie hulp bij nodig. Heb je een keer wat gekocht in de prepshop en wil je daar wat over vertellen op product niveau dan waarderen we dat erg. Bij elk product staat onderop "beoordelen". Daar kan je de review invullen en op de knop "review verzenden" drukken.

 

We zullen binnenkort deze actie ook gaan promoten in een nieuwsbrief en dan verdien je een leuke korting. Ook voor de mensen die het nu al doen. Wil je ons hiermee helpen, heel erg graag.

 

Mocht je tevreden zijn over de prepshop en hoe @Simurgh jullie als koning behandelt dan mag je dat ook vermelden bij de onafhankelijke website thuisvergelijken Jullie feedback wordt erg gewaardeerd en zo helpen jullie ons verder om te verbeteren en om mooie dingen neer te zetten hier en in de shop.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert de Prepper :-)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Goed initiatief overigens, ik miste de review optie in de shop! Trustpilot is overigens ook een goed alternatief als rating tool!

 

X,

 

Sjon

 

Deze optie gaan we ook doen. Schijnt erg veel bekeken te worden door potentiële klanten en gebruik ik zelf ook als ik ergens iets wil kopen online als ik voor de eerste keer bestel.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

We gaan los met reviews in de prepshop en hebben daar jullie hulp bij nodig. Heb je een keer wat gekocht in de prepshop en wil je daar wat over vertellen op product niveau dan waarderen we dat erg. Bij elk product staat onderop "beoordelen". Daar kan je de review invullen en op de knop "review verzenden" drukken.

 

We zullen binnenkort deze actie ook gaan promoten in een nieuwsbrief en dan verdien je een leuke korting. Ook voor de mensen die het nu al doen. Wil je ons hiermee helpen, heel erg graag.

 

Mocht je tevreden zijn over de prepshop en hoe @Simurgh jullie als koning behandelt dan mag je dat ook vermelden bij de onafhankelijke website thuisvergelijken Jullie feedback wordt erg gewaardeerd en zo helpen jullie ons verder om te verbeteren en om mooie dingen neer te zetten hier en in de shop.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert de Prepper :-)

 

Absoluut ga ik daaraan meewerken. Ben heel erg tevreden over de prepshop en dat wil ik best van de daken schreeuwen.

Zal komende dagen hier en daar wat berichten neerplempen en ook reviews maken bij de prepshop voor de spullen die ik gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold

Wilde een review schrijven op reviewspot.nl maar prepshop is daar nog niet aangemeld.

Misschien een idee om een lijstje te maken van sites waar we reviews kunnen neerzetten?

 

Hier kan de prepshop zich nog gratis aanmelden zodat er reviews geplaats kunnen worden:

 

http://www.reviewspot.nl/meld-uw-webshop-gratis-aan

http://www.feedbackcompany.nl/feedback/?tt=3990_0_33149_&r=http://www.feedbackcompany.nl/

http://www.onlineshopervaring.nl/info/webwinkel-toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heb je wel eens wat besteld in de prepshop en wil je die ervaringen delen op thuisvergelijken en minimaal 1 uitgebreide beoordeling (review) maken in de prepshop bij het product wat je gekocht hebt dan zal Jeroen (@Simurgh) je een cadeaubon van de Prepshop toe stoppen ter waarde van 10 euro als je hem even een mailtje stuurt (support (at) prepshop (punt) nl

 

Jullie zullen er ons erg mee helpen, vooral het reviewen van producten in de prepshop zal andere potentiële kopers over de streep kunnen trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens wat besteld in de prepshop en wil je die ervaringen delen op thuisvergelijken en minimaal 1 uitgebreide beoordeling (review) maken in de prepshop bij het product wat je gekocht hebt dan zal Jeroen (@Simurgh) je een cadeaubon van de Prepshop toe stoppen ter waarde van 10 euro als je hem even een mailtje stuurt (support (at) prepshop (punt) nl

 

Jullie zullen er ons erg mee helpen, vooral het reviewen van producten in de prepshop zal andere potentiële kopers over de streep kunnen trekken.

Heb een review doorgegeven, maar zag dat deze nog goedgekeurd moet worden, dus even afwachten wanneer de review geplaatst wordt!

 

edit: review is geplaatst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel eens wat besteld in de prepshop en wil je die ervaringen delen op thuisvergelijken en minimaal 1 uitgebreide beoordeling (review) maken in de prepshop bij het product wat je gekocht hebt dan zal Jeroen @Simurgh) je een cadeaubon van de Prepshop toe stoppen ter waarde van 10 euro als je hem even een mailtje stuurt (support (at) prepshop (punt) nl

 

Jullie zullen er ons erg mee helpen, vooral het reviewen van producten in de prepshop zal andere potentiële kopers over de streep kunnen trekken.

 

Om in aanmerking te komen voor de cadeau bon van 10 euro, dien je dus 1 review achter te laten op thuisvergelijken en 1 review in de prepshop bij een product wat je ook gekocht hebt en ervaringen mee hebt opgedaan. Dus niet en/of maar en/en :-)

 

@Simurgh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in aanmerking te komen voor de cadeau bon van 10 euro, dien je dus 1 review achter te laten op thuisvergelijken en 1 review in de prepshop bij een product wat je ook gekocht hebt en ervaringen mee hebt opgedaan. Dus niet en/of maar en/en :-)

 

@Simurgh

 

 

 

Review is geplaatst. Ik zal zo even een mail sturen.

 

Edit: mail verstuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het ook kritisch zijn? Ik heb andere ideeën over de samenstelling van een bug out bag, zoals ik al eerder heb verteld op dit forum. Ik vind bijvoorbeeld de SOC-rugzak veel te zwaar (2600 gram) en veel te klein (54 liter) voor een bug out bag, waar volgens mijn visie ook poolkleding in moet zitten voor winterkamperen, en drinkwater.

 

Een BOB hoeft in mijn optiek niet jarenlang intensief gebruikt te worden, maar moet wel lichtgewicht zijn. Ik pleit voor een rugzak van ongeveer 75 liter, die leeg ongeveer 1500 gram weegt, en gevuld ongeveer 15 kilo.

 

Ook vind ik het aluminium Olight T25 zaklampje te zwaar. Kies liever een aluminium led-zaklampje voor slechts één AA-batterij, want zo'n zaklampje is lichter van gewicht. Kies liefst een zaklampje waar ook een half lumen-stand en een twee lumen-stand op zit, voor het sparen van de batterij.

 

Ik heb liever koord van 1 of 2 mm diameter dan paracord, want het is dan veel langer bij hetzelfde gewicht, en je kunt het zo nodig een paar keer dubbel doen.

 

De zwarte plastic veldfles plus bijbehorende aluminium mok vind ik beide te zwaar en zou ik vervangen door alternatieven van veel dunner materiaal.

 

De Esbit brander vind ik te zwaar en Esbit geeft giftige rookgassen en weinig hitte. Ik kies voor een klein houtvuurtje, als ik met een bug out bag zou evacueren. (Daarbij voorkom ik wel dat ik bosbrand veroorzaak.) Esbit-tabletten kun je ook branden zonder brander, in een kuiltje in de grond bijvoorbeeld.

 

De creditcard multitool vind ik onnodig gewicht, want er is al een andere multitool.

 

Ik zou de Kukri machete van 500 gram vervangen door een veel lichter opvouwbaar takkenzaagje, om gewicht te besparen.

 

Ook de mini-koevoet vind ik te zwaar en onnodig.

 

Met mini-kompasjes heb ik zelf slechte ervaringen en ik lees er ook vooral negatieve reviews over. Ze geven soms een verkeerde richting aan. Dus ik zou een beter kompas kiezen, weliswaar lichtgewicht. Eventueel één met een ingebouwde seinspiegel voor gewichtsbesparing.

 

De visset heeft denk ik te dikke vislijn om onopvallend te zijn voor vissen.

 

Een 6-delige pannenset vervang ik door één dunwandige aluminium beker, voor gewichtsbesparing. Dat is genoeg om water te desinfecteren door koken, voedsel te koken, enzovoort.

 

Koffie, thee en kauwgum vind ik geen essentiële levensbehoeften. Zou ik liever vervangen door een zakje pindakaas of suiker.

 

Een poncho-tarp is veel lichter te koop dan 480 gram.

 

Glow-sticks vind ik minder belangrijk dan extra AA-batterijen voor dat gewicht. Bovendien zit er ook in de radio en zaklamp al een led-lampje.

 

Een 72-delige ehbo-set lijkt me te zwaar. Je kunt ook met een t-shirt, schone sokken, een vuilniszak, textielplakband en koord wonden verbinden.

 

Tampons zijn handig voor kogelwonden en vuur maken, maar niet voor grotere wonden.

 

Een thermometer vind ik geen BOB-attribuut, want je kunt toch geen dokter bellen in een survival-situatie. Diverse OTC-medicijnen, zoals paracetamol vind ik wel zinvol.

 

Desinfecterende handgel kun je vervangen door een oplossing die je maakt van schoon drinkwater en een waterzuiveringstablet. Daarnaast is een wondontsmettingsmiddel handig en eventueel een antibioticum-zalf.

 

Trekzalf vind ik geen cruciaal survival-item en dus onnodig zwaar. En het is mogelijk kankerverwekkend.

 

Als handdoek zou ik liever een lange thermo-onderbroek gebruiken, omdat die meer functies heeft. Je kunt daar ook een muts van maken in geval van nood, of een extra tas van improviseren, om bijvoorbeeld voedsel in te vervoeren.

 

Ik vervang tie-wraps door stevig dun koord van kunstvezel, want dat is meermalen te gebruiken en op de gewenste lengte af te snijden.

 

Secondenlijm kun je vervangen door dunne strookjes multifunctioneel textiel-tape om wonden te hechten.

 

Er zijn nog meer producten uit die bug out bag van de Prep-shop, waar ik andere keuzes zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilbert

Alhoewel ik van mening ben dat een BOB zeker weten licht moet zijn en niet teveel overbodige spullen moet bevatten, heb ik toch nog enkele aantekeningen voor je.

Je bent nu een paar weken op dit forum bezig en tot nu toe is weinig van wat je aandraagt van werkelijke of onschatbare waarde.

De grote BOB uit de webshop vind ik ook te groot, de kleine BOB (die er ook is) vind ik al meer een goede BOB en ik heb er een review van 72 uur over gemaakt.

Desondanks is de BOB die ik zelf thuis heb alweer heel anders samengesteld. Weinig spullen en veel kennis in de BOB vind ik belangrijker dan andersom.

Zoveel mensen hier en dus ook zoveel wensen.

Iedereen maakt een keuze voor zichzelf bij het samenstellen van een BOB en dat mag!

Een review van een product uit de shop, maak je als je dit item gekocht dan wel beschikbaar gesteld heb gekregen uit de shop.

Handige tips en dergelijke mogen altijd gegeven worden door iedereen.

Echter......

Als ik lees wat jij aandraagt hier op de site zit er weinig tot niets in waarmee een ieder echt mee geholpen is.

Weinig input en ervaringen vanuit jezelf en een hoop copy paste.

Ga dus eerst eens zelf een tijdje op pad met verschillende materialen en zodra je een jarenlange ervaring hebt m.b.t diverse onderwerpen, geef dan nog eens je groot licht op.

Dan kun je putten uit werkelijke ervaringen en misschien ook nog eens antwoorden geven als mensen die aan je vragen.

 

 

Alvast hartelijk bedankt en hou tot die tijd liever uw mond dicht,

 

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd me aan de huisregels van dit forum. Als je wilt dat die regels veranderen, kun je dat voorstellen. En iedereen die mijn berichten liever niet leest, kan mij in zijn negeerlijst zetten via Instellingen.

 

Liever zet ik niemand op negeren. Ik lees graag alles ;)

Nog liever zou ik je willen aanzetten om behalve teksten op belerende wijze te schrijven, ook de leerlingen te onderwijzen in het hoe en waarom.

In het topic waarin gesproken werd over pc's zag ik dat je het wel degelijk kon.

Graag zie ik dan ook dat je het voor de onwetende toehoorders in andere topics doet.

Iets vertellen is 1 ding. Onderbouwen en onderwijzen is een tweede.

Je kunt niet klakkeloos iets zeggen en als iemand vraagt waarom niet meer reageren.

Dan is inderdaad de beste manier om helemaal niet te reageren of te posten.

Je zei mij niet teveel van jezelf bloot te willen geven.

No probs, je kunt best antwoorden zonder dit te doen.

Lees eens om je heen. Er zijn er velen die het ook kunnen ;)

Dat ik nu niks om opsec geef, betekent heus niet dat ik andermans keuzes niet respecteer.

Maar alsjeblieft. Dreun niet zomaar tekst op en verwacht dat het klakkeloos wordt overgenomen.

Er zijn hier veel kritische lezers en ook heel veel mensen met ervaring.

Soms krijg je positieve reacties en soms negatieve. Met beiden moet je kunnen omgaan en ook op moeten kunnen reageren.

Wat is het punt van een forum anders??? :p

Neen beste Wilbert! Zo makkelijk kom je niet van me af. Er wordt geen negeer ingevoerd op jou!!!

Spreek zoals je nu al spreekt en onderbouw wat je zegt of gezegd hebt.

Zo gaat dat hier.

En we zullen het vast niet altijd en overal over eens zijn., maar probeer het eens en er is vast een topic waarin we elkaar wel de handen schudden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilbert Heb je de BOB bij de prepshop gekocht? dat is wel een voorwaarde voor deze actie :rolleyes:
Ik heb aanvankelijk mijn kritiek op deze bug out bag-samenstelling van de Prep-shop bewust niet zo uitdrukkelijk willen geven, maar nu er expliciet wordt gevraagd om reviews door het beheer van deze website, heb ik daar toch iets over verteld. Iedereen mag natuurlijk inhoudelijk kritisch met mij in discussie gaan over mijn standpunten, en daar kan ik hopelijk ook weer van leren.

 

Ik vind discussies over bug out bag-systemen hier belangrijk, zodat er er op dit forum optimale informatie wordt gegeven. Dat is des te meer belangrijk nu er mogelijk samenwerking komt tussen deelnemers aan dit forum en het Rode Kruis of andere invloedrijke organisaties op het gebied van rampenhulp. En er zullen veel mensen zijn die dit forum lezen en in een een bug out bag-systeem gaan investeren, zonder dat ze veel kennis hebben over survival-pakketten. Dat kan bijvoorbeeld gelden voor jongeren. En een bug out bag-systeem kan het verschil maken tussen leven en dood.

 

Ik vind dat er veel geschikte producten zitten in "Doug Ritter Ultimate Aviator Survival Pak", hoewel ik het ook daar niet met alle keuzes eens ben. Ik hoop daar later dieper op in te gaan. Ik mis daar bijvoorbeeld extreem warme onder- en bovenkleding voor winterkamperen, want we leven in een overwegend koud land. En een ramp kan ook toeslaan als het hard vriest. http://preppers.nl/forum/threads/9458-Winterkleding?highlight=kleding

 

"Doug Ritter Ultimate Aviator Survival Pak"

http://www.dougritter.com/DR-aviator_survival_pak_faq.htm

 

http://www.dougritter.com/

 

Survival-weblog van Doug Ritter

http://www.equipped.com/

 

https://www.google.nl/search?q=Doug+Ritter+Ultimate+Aviator+Survival+Pak%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=_fdVU4zmI8uc-wb664GoDw#channel=sb&q=%22Doug+Ritter%22+%22Aviator+Survival+Pak%22&rls=org.mozilla:nl:official&start=0

 

Ik vindt trouwens dat er in noodrantsoenen in een BOB geen zout mag zitten, want als je te weinig water binnen krijgt, is zout in het voedsel volgens mij niet goed. Het is wel goed als er wat zout in een BOB zit in een apart zakje, zodat je de zoutinname optimaal kunt aanpassen aan de hoeveelheid drinkwater die beschikbaar is. Als er geen drinkwater is, kun je beter helemaal niet eten,

 

Ik vind dat er zomers ongeveer twee liter drinkwater moet zitten in een BOB en 's winters één liter, in vrij dunne plastic flessen met een zeer wijde opening ("wide mouth bottles"). De optimale hoeveelheden hangen natuurlijk af van de omstandigheden. Je kunt dat water desnoods direct opdrinken of laten weglopen, als de BOB te zwaar wordt, afhankelijk van de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wilbert

 

Kijk de toon van de berichten veranderd en dat is niet alleen een stuk prettiger lezen, maar ook een stuk prettiger reageren ;)

Een hoop komt neer op persoonlijke keuzes en wat voor JOU belangrijk is om in te pakken in een BOB.

Voor mij ben ik het zeker met je eens om de tas zo lichtgewicht mogelijk te houden.

Warme kleren (en ik zeg bewust warme en niet poolkleding) horen in een tas te zitten, maar omdat ik werk in laagjes kan ik dit per seizoen en/of omstandigheden aanpassen.

Zo ben ik voor elk jaargetijde voorzien.

Ik kan me niet helemaal vinden in jouw flessen water tactiek.Water laten weglopen wat zo kostbaar is en de allereerste levensbehoefte zou ik nooit en te nimmer iemand willen aanraden.

Liever heb je een waterfilter in je tas zoals de Saywer uit de prepshop.

Klein, makkelijk op te bergen en te reinigen en qua gewicht hoef je het niet te laten.

Ik las ergens dat je daar niet op wilde vertrouwen i.v.m. verontreinigd water.

Dan zou je alsnog een extra klein flesje water er bij kunnen doen als je dat graag zou willen, of zoals ik een militaire veldfles die ik draag aan mijn riem.

De drinkbeker die erbij zit is tevens geschikt om op te koken.

Wederom dus geen slecht item zou ik zeggen.

 

Een BOB is gemiddeld een uitrusting voor 72 uut. Dus wat heb je nu daadwerkelijk ECHT nodig om drie dagen en drie nachten te overleven?

Verbazend wekkend weinig eigenlijk....

Warme kleding inderdaad en op nr 1 water. Doe er vuur bij al was het maar voor het mentale gedeelte en je bent er eigenlijk al wel.

Alle andere items zijn dus extra en om je een extra kans te geven deze dagen levend en wel door te komen, of dat nu in de Nederlandse bush is (:p), of in stedelijk gebied.

Enkele persoonlijke prioriteiten van mij zijn:

Een goed mes - een mes is gereedschap en in zoveel situaties handig om te gebruiken.

Multitool - Zelfde eigenschap als hierboven beschreven.

Firesteel en tondel - omdat ik graag overal en ten alle tijde vuur wil kunnen maken.

Klein EHBO setje - omdat dat gewoon verstandig is (ervaring).

Poncho of tarp - om te kunnen schuilen voor regen en/of onderdak te bouwen (stiekum verliefd geworden op de poncho uit de shop, vanwege de dubbele f functie die deze meedraagt.

Paracord - kies voor kwaliteit. Als ik b.v. een hangmat maak, wil ik graag zeker weten dat hij hangt. Jij zegt een dunner koord en desnoods sla je hem dubbel. Dat betekent dat je ook extra meters touw mee moet nemen waardoor gewicht en volume ook weer zullen toenemen.

Vasaline - Zeker in koude nachten ter bescherming van gezicht of ruwe plekken bij intieme gedeeltes.

 

Zo! Ik heb nu even een paar bestanddelen van mijn BOB waarvan ik vind dat het wel de belangrijkste zijn hierboven neergezet.

Natuurlijk heb ik extra items zoals een inklapbaar zaagje, zaklamp, hooflamp, kompas enz enz. maar dat is allemaal extra luxe.

Ook zou ik het belang van een pak speelkaarten niet wegcijferen.

Zeker als je kinderen hebt, kan het van (geestelijke) levensbelang zijn om afleiding te zoeken wanneer het mogelijk is.

Overleven doe je op mentale kracht en die moet je op elke mogelijke manier sterk zien te behouden.

 

Dit gezegd hebbende en terug naar de BOB's in de shop.

Iedereen kiest voor haar/zijn manier om een tas te vullen.

Voor sommigen is het van "levensbelang" dat er electronica zoals smart phones en usb's meegenomen worden.

Zelf zie ik hier niet echt het nut van in, maar eey doe wat u wilt.

Uiteindelijk prep ik voor mij en mijn gezin en doen we beiden wat wij nodig achten.

Anderen (vooral vrouwen) willen graag persoonlijke spullen met sentimentele waarde zoals foto's meenemen.

Mijn vrouw is er ook zo 1 en ik kan het best begrijpen.

Als je alles verlaat wat je lief hebt, dan kan het fijn zijn om nog wat persoonlijke spullen veilig te stellen.

Zo is het ook met de aangeboden BOB's uit de shop.

Ik zie ze zelf als een begin voor enkelen die niet weten waar ze moeten beginnen en graag zo allround mogelijk willen zijn.

Uiteindelijk kun je alleen dmv OEFENEN te weten komen wat nu echt de belangrijkste dingen zijn om mee te nemen en welke te laten.

Het belang van OEFENEN wordt dan ook nog wel eens zwaar onderschat.

Er zitten zeker goede spullen in beide BOB's en ook met oefening zouden jij en ik uiteindelijk andere keuzes maken als we daarna met deze spullen opnieuw een tas zouden inpakken.

Ik vind dit praktisch en jij weer dat....

De perfecte BOB bestaat dus ook niet. Enkel voor jezelf zoals jij deze hebt samengesteld.

En nogmaals: Dat gaat alleen door te OEFENEN met je gear!

Kun je dit niet, heb je een hoop geld te besteden en wil je zoveel mogelijk spullen zodat je altijd goed zit:

Dan koop je de grote BOB uit de prepshop.

Want je kunt nog beter altijd met teveel spullen zitten dan met te weinig.

Eventuele overbodige spullen (waar je op je reis vanzelf achterkomt), is dan uitstekend ruilmateriaal!

 

Btw...mijn BOB is een tas van 45 liter en ik weet zeker dat ik hiermee weken zou kunnen overleven! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...