Ga naar inhoud
GENEGEERD

China heeft zojuist de regels veranderd

Kans
 Share

Recommended Posts

China heeft aangekondigd dat " het niet meer in het belang is voor China om dollars als reserves op te bouwen".

Dit is waarschijnlijk een game changer, de vraag is hoelang het duurd voordat de uitwerking een merkbaar effect gaat krijgen?

Jarenlang heeft China hun producten goedkoop verkocht voor dollars en die dollars als reserves aangehouden.

Effect: dollar bleef sterk, yuan bleef goedkoop.

Nou is er al weken iets gaande en heeft China openlijk de dollar al afgevallen door oa te zegen dat een alternatief wenselijk is, steeds meer handelsverdragen in niet dollar valuta af te rekenen en nu dus dit signaal.

Het zal waarschijnlijk ook inhouden dat China geen Amerikaans staats papier, lees schuld, zal opkopen.

Als dat zo is dan zal de FED dus, zoals ik al voorspelt had, meer QE gaan draaien ipv minder, dat recent wee voor de tigste keer verkondigd werd....

Het rommelt en niet zachtjes...

http://www.silverbearcafe.com/private/11.13/stockpiling.html

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaag kwam op Twitter dit grafiekje langs:

"Comparing the Current Stock Market Rally to 1929 is a little bit worrisome."

crash-alert.jpg.2bd0d9add1d781ba3dc72a9ab0fa2461.jpg

Ik ben niet voldoende op de hoogte van de diverse koersen om t te kunnen interpreteren of te checken of het hout snijdt. Ik zie ook nergens in de legenda iets over 1929. Een idee, anyone?

Link naar reactie

China en Rusland gaan de dollar slopen. Daarna volgt het Midden Oosten en ook de westerse landen zullen als zgn. sterkste bondgenoten de dollar laten vallen. Alleen een politieke oplossing sterk vanuit de VS geïnitieerd, kan de schade nog enigszins beperken maar dat men klaar is met de dollar is wel duidelijk.

Ook westerse bedrijven en banken verkopen al massaal hun waardepapieren in dollars, maar daar hoor je nog weinig over. En waarom denk je dat de FED ineens NU de rem erop heeft gezet?:confused:

Ik wil niets meer in dollars en als je in goud doet, doe dit dan in fysiek goud want we weten nog niet wat de gevolgen zijn voor goud als er een nieuwe reserve munt gaat komen. Misschien is dat wel goud. En misschien s het wel de reden waarom goud relatief erg laag staat momenteel.

KABOEMMMMMMMM:(

Link naar reactie

Zoals m'n collega die in China woont vandaag tegen me zei: "Ik zeg, pak je spullen en plan je emigratie"

[ATTACH=CONFIG]6528[/ATTACH]

(overigens geen advies dat ik ga opvolgen)

Bron: http://www.mckinsey.com/insights/urbanization/urban_world

Waarom zij je collega dat in china stoppen ze met de dollar en dan.

Dat betekend nig niet het eind van de wereld

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Link naar reactie

Waarom zij je collega dat in china stoppen ze met de dollar en dan.

Dat betekend nig niet het eind van de wereld

Vergis je niet. Een val van de dollar kan zeker de lont in het buskruit steken. Er wordt steeds meer buiten de dollar om gehandeld en China verzamelt in rap tempo goud om de renminbi sterker te maken in de financiële arena. "The yuan has become more international and more recognised by the financial market," Chen Bo, Chinese trading firm Unipec's executive general manager, told Reuters." Het onderzoek van McKinsey laat zien dat een grote verschuiving is van de economische macht. Dat zal zeker leiden tot een verzwakking van de dollar.

We zitten juist met meerdere kantoren in China (en andere APAC landen) vanwege de economische kansen en risicospreiding.

Link naar reactie

Als China een stap verder gaat en z'n dollar voorraad dumpt, dan is de VS direct failliet. Zelfde geldt voor Rusland, Saudi Arabie en nog een paar landen die in 1 klap de VS economisch om zeep kunnen helpen. De vraag is niet OF het zal gebeuren, maar wanneer.

En als de VS gaat dan zullen ze hun uiterste best doen om zo'n groot mogelijk deel van de wereld met zich mee te slepen, zo zijn ze nou eenmaal.

Link naar reactie

Allemaal erg interessant en verontrustend. Ik kan mij echter niet voorstellen dat landen als China, Rusland of de Saudi's zo snel de VS zouden laten klappen, welk voordeel hebben zij bij zo'n dramatische machtsverschuiving en daaruit voortvloeiend economische en militaire (globale) instabiliteit? Een kat in het nauw maakt rare sprongen en je wilt volgens mij nog steeds niet dat de VS wild om zich heen gaat slaan. Dat er stappen worden gezet om langzaam de macht te laten verschuiven weg van de dollar lijkt echter wel duidelijk. het is echter in ieders belang om dit zo gelijkmatig mogelijk te laten plaatsvinden?

Link naar reactie

AWOL, ik denk niet dat het voor ons gewone stervelingen mogelijk is, om alle afgrijselijke machtsspelletjes die achter de schermen spelen, te doorgronden. Maar dat het heel goed mogelijk is dat China de dollar gaat dumpen, staat vast. China kan theoretisch tot de conclusie gekomen zijn, dat dit het uitgelezen moment is om de VS uit te schakelen. Als ze lager wachten, dan krabbelen de Amerikanen misschien weer overeind.

Link naar reactie

AWOL, ik denk niet dat het voor ons gewone stervelingen mogelijk is, om alle afgrijselijke machtsspelletjes die achter de schermen spelen, te doorgronden. Maar dat het heel goed mogelijk is dat China de dollar gaat dumpen, staat vast. China kan theoretisch tot de conclusie gekomen zijn, dat dit het uitgelezen moment is om de VS uit te schakelen. Als ze lager wachten, dan krabbelen de Amerikanen misschien weer overeind.

Ik ben helemaal met je eens dat China en een paar andere landen deze macht hebben maar de VS blijft een grote economie en ik hoop, misschien naïef, dat de tijden dat naties de behoefte hebben een andere natie tot nul te reduceren na de koude oorlog achter ons liggen. Daarbij ga ik uit van economische belangen en minder de militaire. China zou de VS wel degelijk missen als handelspartner?

Link naar reactie

Ik begrijp je helemaal, je verhaal is volkomen logisch. Toch kun je er niet op rekenen dat het goed gaat. Misschien ziet China de VS wel als doodsvijand in de strijd om de laatste grondstoffen en is dit het uitgelezen moment voor ze om een levensgevaarlijke concurrent uit te schakelen.

Link naar reactie

China, rusland, en de meeste midden oosten landen. Zijn allemaal anti VS. De VS zelf ook tegenwoordig. Maar ze hebben genoeg redden omdat te doen. Dan kunnen ze meer macht krijgen rijker worde. Rusland rivaal is dan gewoon dood. Ze kunnen het gewoon doen met ze alle

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Link naar reactie

En als je dit dan weer ziet, GDP versus de beurzen, man man man. Wij preppers hebben het gewoon te vroeg zien aankomen. De wet van de vertragende voorsprong. Nu zitten velen van ons met oude voorraden. Ik zeker. Alhoewel toiletpapier niet bederft zolang je het niet gebruikt :)

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-22/behold-worlds-real-death-cross

Link naar reactie

Ik begrijp je helemaal, je verhaal is volkomen logisch. Toch kun je er niet op rekenen dat het goed gaat. Misschien ziet China de VS wel als doodsvijand in de strijd om de laatste grondstoffen en is dit het uitgelezen moment voor ze om een levensgevaarlijke concurrent uit te schakelen.

Inderdaad, ook bij deze processen is er maar één gek nodig met genoeg macht om 'de rode knop' in te drukken. Ik hoop van ganser harte dat alle betrokken naties het belang van de globale stabiliteit (en daarmee hun eigen) voor ogen houden.

Maar ja, er zijn er, ook op dit forum, die juist een escalatie die het pad naar 'een nieuwe toekomst' toe juichen. Persoonlijk hoop ik op een 'natuurlijk proces' dat de regels van logica volgt. Maar ik ben een romanticus :)

Link naar reactie

Link naar reactie

Eigenlijk is het heeeeeel simpel: wie de "wereldmunt" drukt, heeft de macht. Nu is dat de US, straks is dat China.

Natuurlijk blijft de US een handelspartner van China, alleen moeten ze in Yuan betalen en niet meer in Dollars. En die Yuans moeten ze natuurlijk eerst inkopen tegen een "aantrekkelijk" tarief. Aantrekkelijk voor de Chinezen dan hè?

Kun je het je voorstellen? De wereld olieprijzen niet meer in USD uitgedrukt maar in Yuan?

Sambal bij? Kalendel? Lolly?

Ni Hao!

Link naar reactie

Dat betekend ook dat je aan patenten geraakt die normaal buiten Schott liggen, denkniveau ook aan patenten op wapens.

Nou kan ik me voorstellen dat China dat samenwerkt met hun vriendjes. De us helemaal leegkoopt en ze blijvend buitenspelzet.

Sorry, ik begrijp de relatie niet tussen het internationale octrooirecht en het feit dat Bami Speciaal het gaat winnen van Burger King.... Duiding @luna1988?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...