Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cold Steel GI TANTO


arneheil

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
@Heksenboot,

 

Ik heb zomaar het idee dat het stootplaatverhaal gebaseerd is op de oude wetgeving van cat1: stiletto's, valmessen, vlindermessen @ ballistische messen. Ik zie alleen een berg forums (no pun intended) die beweren dat het niet mag. Maar dat is geen rechtsgeldig materiaal aangezien de personen die dat plaatsen het ook 'gemixed' hebben.

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

 

Ja, ik zie ook door de bomen het bos niet meer.

Mail de politie? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Loop morgen wel even langs.

 

(Met het mes in mijn rugzak just in case ;) )

 

Kan ook.

Goed inpakken.

Even waarschuwen, voordat je het uitpakt.

Bellen van tevoren, anders krijgen ze de neiging om het in beslag te nemen.

Afijn, dat heb je al gelezen allemaal. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Goed punt, zou zomaar kunnen dat in politiebureau's hetzelfde mesverbod geldt als in uitgaansgebieden etc.

 

Ik stuur wel een mailtje met naam/type en plaatje + linkje naar de Cold Steel website, bijkomend voordeel is dan dat ik het antwoord op schrift heb.

 

Ben benieuwd. :)

 

(gebruik wat vaker mention of quote, dan kan ik je reacties een beetje bijhouden, als we tegen elkaar filosoferen :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop morgen wel even langs.

 

(Met het mes in mijn rugzak just in case ;) )

 

Euuh nee dat is geen aanrader, de meeste politie korpsen weten de wapenwet en munitie niet eens. En je doet je er verstandiger aan als je de overheid mailt, die weten het gewoon net beter.

Daar geld er volgens mij voor burgers een al geheel wapen verbod op het bureau, en dan zou ik je volgende week moet missen @Vladimir

 

Je kan beter Adola bellen/mailen dat is de importeur van Cold Steel, en de grootste importeur qua messen & tools in Nederland.

http://adola.nl/ecp/assortments

 

Adola BV

Gladsaxe 31

7327 JZ Apeldoorn

 

TEL.: 055-3558044

E-MAIL: info@adola.nl

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euuh nee dat is geen aanrader, de meeste politie korpsen weten de wapenwet en munitie niet eens. En je doet je er verstandiger aan als je de overheid mailt, die weten het gewoon net beter.

Daar geld er volgens mij voor burgers een al geheel wapen verbod op het bureau, en dan zou ik je volgende week moet missen @Vladimir

 

Je kan beter Adola bellen/mailen dat is de importeur van Cold Steel, en de grootste importeur qua messen & tools in Nederland.

 

Dank voor de info, had al de politie gemaild maar zal daar ook eens vragen hoe het zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info, had al de politie gemaild maar zal daar ook eens vragen hoe het zit.

 

Voordat je het weet ben je beroemd, of beter berucht.

 

Vanavond in Hart van Nederland;

 

Gekke prepper komt met enorm survival mes op politiebureau, verstopt in rugzak om controle te ontlopen.

Gebruikte een valse identiteit de gewapende man noemt zich Vladimir en is ook op internet actief onder deze schuilnaam.

Inmiddels is het huis van Vladimir onderzocht en vond de politie enorme hoeveelheden survival spullen zoals we ook wel zien op de amerikaanse serie Doomsday preppers, of er nog meer wapens werden gevonden kon de politie nog niet zeggen in het belang van het onderzoek.

De man zit voorlopig vast meer hierover in ons latere programma;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt even maar dan heb je nog steeds niet meer dan een nietszeggend, en zoals ik de wet lees, foutief antwoord:

 

Beste ********,

 

In artikel 2 van de Wet Wapens en Munitie staan de wapens omschreven: waaronder ook messen:

 

1. Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.

 

· Categorie I

 

o 1°. stiletto’s, valmessen en vlindermessen;

 

o 2°. andere opvouwbare messen, indien:

 

§ a. het lemmet meer dan een snijkant heeft; of

 

§ b. de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;

 

Categorie IV

 

o 1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;

 

o 2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;

 

o 6°. bij regeling van Onze Minister aangewezen voorwerpen die geschikt zijn om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;

 

o 7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

 

Samengevat : de meeste messen zijn dus verboden, als je twijfelt of jouw mes wel is toegestaan, dan kan je het mes laten controleren op een politiebureau.

 

Met vriendelijke groet,

http://www.vraaghetdepolitie.nl,

 

Heb ze nog maar even een vervolgvraag gesteld, even afwachten wat ze hier op antwoorden:

 

Beste Politie Haaglanden,

 

Dank voor uw antwoord. Als ik de wet goed lees dan is het, behoudens een verbod in de APV, dus volkomen legaal om een vast (kap)mes aan mijn riem te dragen zolang het maar niet meer dan één geslepen lemmetkant heeft. Kunt u dit bevestigen?

 

Heeft u ook een overzicht met gebieden in uw regio waar volgens de APV een totaal messenverbod van kracht is?

 

Groeten

 

De mevrouw van Adola die ik sprak bevestigde dat ik de GI Tanto, behoudens een APV verbod, gewoon aan mijn riem kan dragen, we gaan zien of de politie het hiermee eens is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je het weet ben je beroemd, of beter berucht.

 

Vanavond in Hart van Nederland;

 

Gekke prepper komt met enorm survival mes op politiebureau, verstopt in rugzak om controle te ontlopen.

Gebruikte een valse identiteit de gewapende man noemt zich Vladimir en is ook op internet actief onder deze schuilnaam.

Inmiddels is het huis van Vladimir onderzocht en vond de politie enorme hoeveelheden survival spullen zoals we ook wel zien op de amerikaanse serie Doomsday preppers, of er nog meer wapens werden gevonden kon de politie nog niet zeggen in het belang van het onderzoek.

De man zit voorlopig vast meer hierover in ons latere programma;)

 

Het duurt even maar dan heb je nog steeds niet meer dan een nietszeggend, en zoals ik de wet lees, foutief antwoord:

 

 

 

Heb ze nog maar even een vervolgvraag gesteld, even afwachten wat ze hier op antwoorden:

 

 

 

De mevrouw van Adola die ik sprak bevestigde dat ik de GI Tanto, behoudens een APV verbod, gewoon aan mijn riem kan dragen, we gaan zien of de politie het hiermee eens is.

 

Ik wacht met spanning af op het antwoord. ....:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Begrijp inmiddels waar de verwarring bij de politie vandaan komt:

 

Wet wapens en munitie:

 

Categorie IV

 

1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;

2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;

 

Circulaire Wapens en Munitie 2013:

 

IV

Blanke wapens (messen), zwaarden, degens, sabels, bajonetten, wapenstokken, etcetc

 

Met Opstelten en Teeven aan het roer zou het me niets verbazen als dit niet geheel per ongeluk in de CWM 2013 terecht gekomen is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp inmiddels waar de verwarring bij de politie vandaan komt:

 

Wet wapens en munitie:

 

 

 

Circulaire Wapens en Munitie 2013:

 

 

 

Met Opstelten en Teeven aan het roer zou het me niets verbazen als dit niet geheel per ongeluk in de CWM 2013 terecht gekomen is....

 

Dubbel geslepen folders:mad::banghead:

Dubbel geslepen fixed blades:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

zoals ik het nu uit de WWM kan halen , zijn alle vaste messen wapens van categorie 4 .

wapens van categorie 4 mag je NIET dragen , je mag ze wel vervoeren (wat inhoud dat ze niet voor direct gebruik geschikt mogen zijn ) dus een mes in je rugzak geen probleem , een mes aan je riem WEL een probleem .....

 

mooier kan ik het niet maken ..... (gelukkig mag er wel gewoon een stootplaat aanzitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hurbie, zoals ik het nu uit de WWM kan halen , zijn vaste messen met meer dan 1 snijkant wapens van categorie 4. Er staat niets over een vast staand mes met 1 snijkant. Zoals ik het lees mag een vast staand mes met 1 snijkant aan de riem. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Machete-Kills-2013-full-movie-online1.jpg.efac44f2eae37a8508664f7c524cbc47.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hurbie, zoals ik het nu uit de WWM kan halen , zijn vaste messen met meer dan 1 snijkant wapens van categorie 4. Er staat niets over een vast staand mes met 1 snijkant. Zoals ik het lees mag een vast staand mes met 1 snijkant aan de riem. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Machete-Kills-2013-full-movie-online1.jpg.efac44f2eae37a8508664f7c524cbc47.jpg

 

Klopt, of er moet in de APV een verbod zijn opgenomen.

 

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah de WOB...Brenno de Winter schrijft veel over de WOB, misschien heb je daar wat aan @Vladimir.

 

Ja dat is wel de WOB koning van Nederland van wat ik lees.

Ik zal de wetgeving eens doorlezen, van wat ik er nu van begrijp kan het, als je het goed doet, best nog een aardig verdienmodel zijn. ;)

 

 

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...