Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fotodocumentaire Preppen Nederland


mick

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Zelf ben ik (nog) geen Prepper. Ik vind het daarentegen wel heel interessant, dat is dan ook de reden waarom ik op deze website zit en dingen aan het leren ben over preppen.

 

Ik studeer fotografie aan de kunstacademie van Rotterdam en door deze site kreeg ik inspiratie voor her maken van een foto serie/foto documentaire over preppen.

 

Ik snap dat veel preppers erg terughoudend zijn en geen zin hebben om hieraan mee te werken, maar ik denk dat deze fotoserie bij veel mensen de ogen zou kunnen openen.

 

Voor de publicatie of eventuele expositie zal ik geen persoonlijke gegevens van de mensen die mee willen werken prijsgeven. Ook hoeft een prepper niet herkenbaar in beeld als hij/zij dat niet wil (dat is namelijk niet noodzakelijk om het verhaal te vertellen).

 

Ik ben wel opzoek naar ervaren preppers die fysiek veel maatregelen getroffen hebben. (veel hebben om te documenteren).

 

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn om mee te werken aan dit project en zijn of haar verhaal met mij te willen delen en vast te leggen in de vorm van een professionele en serieuze fotoserie dan hoor ik het graag.

 

U kunt mij mailen naar het mail adres: vissersmickey@gmail.com

 

Als u wat foto's wil zien die ik gemaakt heb dan kunt u die vinden op http://www.facebook.com/MickeyVissersPhotography

 

Met vriendelijke groet,

 

Mickey Vissers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja hoor, de volgende. Wat is er toch met die preppers, dat ze zo mateloos interessant zijn?;)

 

We are playing hard to get.

Stel je nou toch eens voor dat het hem wel lukt een aantal van ons over te halen. Dan ben je de man toch.

Daar krijgt ie misschien wel een harde pl....er van

Well we're not playing hard to get.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jullie hoeven je in ieder geval niet voor te berijden op de dag dat er geen moppenboeken meer te koop zijn..... Wat een humor zeg!!

Is er misschien iemand die mij precies kan uitleggen waarom de gemiddelde prepper zo terughoudend is? Waar zijn jullie zo bang voor?

(ik zou graag een serieuze foto serie maken, ik stel hier een serieuze vraag. daarom zou ik ook graag een serieus antwoord willen)

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben ik helemaal niet zo bijzonder, maar sinds ik op het prepperforum zit wil men opeens fotoreportages van mij maken, interviews afnemen voor bladen, radio en tv. En dat minimaal wekelijks! Wat maakt mij zo bijzonder? Het feit dat ik een iets gevuldere provisiekast heb dan de meeste mensen in mijn omgeving? Ik loop niet rond in camo-kleren, en ik heb geen schietgeweer! Wat maakt mij zo bijzonder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben ik helemaal niet zo bijzonder, maar sinds ik op het prepperforum zit wil men opeens fotoreportages van mij maken, interviews afnemen voor bladen, radio en tv. En dat minimaal wekelijks! Wat maakt mij zo bijzonder? Het feit dat ik een iets gevuldere provisiekast heb dan de meeste mensen in mijn omgeving? Ik loop niet rond in camo-kleren, en ik heb geen schietgeweer! Wat maakt mij zo bijzonder?

 

Je hebt zo'n leuke avatar. Ik wil daar wel een fotoreportage van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mick

Ik snap dat veel preppers erg terughoudend zijn en geen zin hebben om hieraan mee te werken, maar ik denk dat deze fotoserie bij veel mensen de ogen zou kunnen openen.

 

Je snapt het dus toch niet ?

 

OPSEC, plundering, ongewenste aandacht, mensen die meteen denken dat je extreem bent, familie, vrienden, buren. vorige reportages.

Het staat hier allemaal wel op de site. Ga maar lezen.

 

Ik denk dat de meeste preppers wel zouden willen dat meer mensen zich bewuster in het leven zouden plaatsen, maar terdege beseffen dat het voor de meeste reportages alleen maar over de hype gaat, het valt namelijk op dat de meeste vragen die we hier krijgen op dit gebied gepaard gaan met opmerkingen als: "ik heb me verdiept in het preppen" Maar dat al snel blijkt dat daar niks van waar is.

 

In mijn ogen, als je je verdiept in het preppen, zie je de zin ervan in en ga je het ook doen.

Niet zoals in die rare series op tv, maar doodnormaal op je eigen manier. Van een beetje voorbereid zijn tot een boel voorbereid zijn.

 

 

Serieus genoeg ? Humor is trouwens superbelangrijk.

 

draft_lens19095127module156683084photo_1328030859We_Are_All_A_Little_Weird.jpg.646ce94502d6f1d038f2e46156358789.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jullie hoeven je in ieder geval niet voor te berijden op de dag dat er geen moppenboeken meer te koop zijn..... Wat een humor zeg!!

Is er misschien iemand die mij precies kan uitleggen waarom de gemiddelde prepper zo terughoudend is? Waar zijn jullie zo bang voor?

(ik zou graag een serieuze foto serie maken, ik stel hier een serieuze vraag. daarom zou ik ook graag een serieus antwoord willen)

 

Met vriendelijke groet,

 

Misschien is het verstandig om de vraag andersom, eerst te beantwoorden. Waarom vind je preppers zo interessant dat je daarover een fotoreportage wil maken? Het antwoord daarop geeft je wellicht inzicht op je vraag waarom preppers zo terughoudend zijn. En lees ook vergelijkbare topics door, er zijn al velen je voorgegaan met wisselend succes. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Nou jullie hoeven je in ieder geval niet voor te berijden op de dag dat er geen moppenboeken meer te koop zijn..... Wat een humor zeg!!

Is er misschien iemand die mij precies kan uitleggen waarom de gemiddelde prepper zo terughoudend is? Waar zijn jullie zo bang voor?

(ik zou graag een serieuze foto serie maken, ik stel hier een serieuze vraag. daarom zou ik ook graag een serieus antwoord willen)

 

Met vriendelijke groet,

 

ik ga je veel succes wensen met zoeken :) net als de rest ben ik ook terughoudend nee dus? ik wil niet op de foto , en ook mijn gear en preps hoeven niet op de foto (fotoschuw) mijn mora heeft een flitslicht syndroom .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat de beste jongeman best knappe foto's maakt.

De meesten die hier met een verzoek komen worden afgeslacht maar soms hebben ze wel eens beet.

 

Beste @mick,

 

Ik ga je nu al vertellen dat niemand zijn preps, onderkomen of gezicht op de gevoelige plaat laat vastleggen.

Wil je een prepper in actie op de plaat hebben waarbij geen persoon te koppelen is aan de foto zul je meer respons krijgen.

Mij zou je bijv alleen op de foto krijgen zoals op mijn avatar te zien is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mick

 

 

Je snapt het dus toch niet ?

 

OPSEC, plundering, ongewenste aandacht, mensen die meteen denken dat je extreem bent, familie, vrienden, buren. vorige reportages.

Het staat hier allemaal wel op de site. Ga maar lezen.

 

Ik denk dat de meeste preppers wel zouden willen dat meer mensen zich bewuster in het leven zouden plaatsen, maar terdege beseffen dat het voor de meeste reportages alleen maar over de hype gaat, het valt namelijk op dat de meeste vragen die we hier krijgen op dit gebied gepaard gaan met opmerkingen als: "ik heb me verdiept in het preppen" Maar dat al snel blijkt dat daar niks van waar is.

 

In mijn ogen, als je je verdiept in het preppen, zie je de zin ervan in en ga je het ook doen.

Niet zoals in die rare series op tv, maar doodnormaal op je eigen manier. Van een beetje voorbereid zijn tot een boel voorbereid zijn.

 

 

Serieus genoeg ? Humor is trouwens superbelangrijk.

 

draft_lens19095127module156683084photo_1328030859We_Are_All_A_Little_Weird.jpg.646ce94502d6f1d038f2e46156358789.jpg

 

Ik moet me in deze bij Amber aansluiten. Als je de tijd neemt om het een en ander te lezen op dit forum zal je ontdekken waarom mensen terughouden zijn in het aangaan van contacten met de "media ".

Ik zou je aanraden een tijdje op het forum te "vertoeven" te laten zien wie je bent, hoe je denkt en wat jou beweegt om te doen wat je doet. Ik denk dat je dan best wel iemand bereid vind om mee te werken. Investeren in je "onderwerp".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iedereen,

 

Ik wil graag de mensen die een serieuze reactie gegeven hebben bedanken! Ik heb hier wel iets aan voor mijn onderzoek (voor de kunstacademie). Het is voor een outsider altijd moeilijk een documentaire te maken. Waarschijnlijk is enige persoon die een goede documentaire zou kunnen maken over preppen zelf een prepper. Omdat die dan met andere preppers in contact kan komen om ideeën uit te wisselen en op het moment waneer er een bepaald vertrouwen is iets zou kunnen documenteren. Jullie opmerkingen zijn erg nuttig en ik heb hier zeker iets van geleerd.

 

Tegen de mensen die mij een lullige opmerking gestuurd hebben zou ik graag willen zeggen: denk even over de opmerking na die je gemaakt hebt en ga eens bij jezelf te raden wat deze opmerking eigenlijk over jezelf zegt. Volgensmij zeggen sommige opmerkingen die zijn gemaakt meer over jullie zelf dan over mij.

 

Op de vraag wat maakt preppen zo interessant is het antwoord wat ik wil geven: iedereen is interessant op zijn eigen manier. Je doet jezelf tekort als je er vanuit gaat dat jij niet interessant bent, en dat een documentaire over jou niet de moeite zou zijn. Zoals ik net zei iedere mens is interessant. Maar je kunt moeilijk een fotoserie maken over iedereen. Daarom heb ik me voor de opdracht van dit kwartaal een beperking opgelegd. Die beperking is mensen te fotograferen die een ding met elkaar gemeen hebben en dat is Preppen. Waarom kies ik voor preppen? De kunst academie opdracht waar ik nu aan bezig ben gaat heel erg over waar je over nadenkt, en als je filosofeert over het leven en onze huidige omgeving dan is preppen helemaal geen vreemde gedachte gang. Dat is dus de reden waarom ik er graag een documentaire over zou maken.

 

Ik wil nog graag een ding zeggen. Ik snap echt wel dat die serie op National Geographic zwaar overdreven is. Ik verwacht ook niet zo iets theatraals te documenteren. Vooral niet in Nederland omdat Amerika natuurlijk het land van de extremen is. Net als veel andere National Geographic documentaires vind ik de serie die hun gemaakt hebben over preppen zwaar overdreven. In deze serie word eigenlijk een beetje de draak gestoken met preppen. Sommige mensen in de serie worden afgebeeld als super vreemde, gekke en doorgeslagen mensen. Terwijl ik er vanuit ga dat echte preppers gewoon normale mensen zijn die goed nagedacht hebben over mogelijke toekomstige problemen.

 

Hierboven staat denk ik goed omschreven hoe ik over de National Geographic serie denk. Ik denk ook dat het niet allemaal echt is wat je in deze serie ziet (gewoon kijkcijfers trekken ((en dat is gelukt want we hebben de serie allemaal bekeken)). Maar ik wil dus graag een documentaire maken die het ECHTE preppen laat zien. zelfs als dat als NIET INTERESANT word gezien. Ik maak liever een saaie serie die het echte verhaal verteld dan een neppe serie waarbij mensen belachelijk gemaakt worden.

 

Nogmaals iedereen die een serieuze reactie gestuurd heeft bedankt, ook bedankt voor het compliment wat gemaakt werd over mijn fotografie !

 

Mocht er iemand zijn die na het lezen van deze of eerdere post toch interessen hebben om mee te werken dan hoor ik het graag.

vissersmickey@gmail.com is het mail adres waarop je me kunt bereiken.

 

Over de opmerking; Humor is belangrijk wil graag zeggen: Daar ben ik het 100% mee eens! maar deze post is wel serieus :)

 

Met vriendelijke groet,

 

Mickey.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch wel dat je nog steeds een te groot gebied omvat je zult je zelf een nog grotere beperking moeten maken, eerst wat kernvragen stellen om een idee te krijgen welke richting je op wil

voorbeeld

categorie prepper

sub- category economische prepper

sub- sub- catergorie ruim budget / smal budget

Sub- sub- sub- catergorie nu al naar levend of voorbereidend om het te kunnen gaan toepassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...