Ga naar inhoud
GENEGEERD

BTW op zilveren munten vanaf 1 januari naar 21%

AWOL
 Share

Recommended Posts

Ik heb het geloof ik nog niet voorbij zien komen hier maar ik ontvang net een nieuwsbrief van Doijer en Kalff:

Vanaf 1 januari 2014 worden zilveren munten hetzelfde belast als zilveren baren, namelijk met 21% BTW. Bestel dus op tijd uw zilveren munten om 21% BTW te besparen.

Zilveren munten besteld tot 30 november 2013 kunnen nog worden ingeklaard onder de huidige margeregeling.

Mooi kut dus, dat voordeeltje op zilveren munten ook weg...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is nog erger vermoed ik, is MOGELIJKS door Europa opgelegde norm zie: http://slimbeleggen.net/haast-u-duitsland-verhoogt-btw-op-zilver/

Het is de meeste financiële websites ontgaan, maar de Bundestag in Duitsland heeft besloten om het BTW-tarief op kunstvoorwerpen en voorwerpen voor verzamelingen te verhogen.

Dit impliceert dat ook het gunsttarief voor zilver van 7% BTW komt te vervallen per 2014. Dan gaat het BTW-tarief voor alle zilvermunten (Philharmonikers, Kookaburra’s, Maple Leafs, Eagles, …) naar 19%!

Duitsland wil hiermee in lijn komen met de Europese richtlijnen inzake BTW-tarieven.

Praktisch betekent dit dat een aankoop van 100.000 euro aan zilvermunten bij de bekende Duitse shops maar liefst 12.000 euro duurder wordt!

Denk dus goed na... tenzij het zilver nog eens een 20% daalt in 2014 tov nu, wat gerust kan, is nu kopen een goed moment.

Link naar reactie

Lees da stukje dan eens in plaats van alleen de titel. Dit gaat om DUITSLAND niet nederland. Al is het al lang duidelijk dat dit ook ik Nederland gaat gebeuren omdat de staat niet wil dat de simpele burger iets heeft wat nog geld waard is na de komende echte financiele crash.

Maar dit stukje gaat om duitsland en geen europese regeling

Link naar reactie

Nu begrijp ik er niets meer van, dit staat in de nieuwsbrief: als dit een vorm van misleiding is dan kan deze firma mij vergeten als klant....

BTW-verhoging zilveren munten:

bestel voor 30 november!

Laatste kans om zilveren munten te kopen zonder 21% BTW.

Geachte heer/mevrouw,

Vanaf 1 januari 2014 worden zilveren munten hetzelfde belast als zilveren baren, namelijk met 21% BTW. Bestel dus op tijd uw zilveren munten om 21% BTW te besparen.

Zilveren munten besteld tot 30 november 2013 kunnen nog worden ingeklaard onder de huidige margeregeling.

De American Eagles zijn al uitverkocht voor dit jaar. De Philharmonikers zijn nog beperkt beschikbaar. Hierdoor neemt de druk op de Maple Leaf toe. Als u nog zilveren munten wilt kopen onder de margeregeling, dan is dit uw kans! Voor alle zilveren munten met uitlevering in 2013 geldt nu op=op!

Uw zilveren munten worden vanaf 250 stuks gratis verzonden als u uw bestelling voor 30 november 2013 plaatst. Gebruik hiervoor couponcode MARGE bij het afrekenen.

Heeft u vragen over de nieuwe regelgeving voor zilveren munten? Bel dan naar 010-2540080 voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Corné van Drogenbroek

Doijer & Kalff B.V.

Link naar reactie

Ik heb even contact met D&K gehad en het heeft er inderdaad mee te maken dat Duitsland overgaat naar het 19% tarief en volgens D&K alle import in NL via Duitsland loopt.

Ik ben er nog niet helemaal uit voor mijzelf of het klopt dat alle inkoop via Duitsland verloopt en of ik vind dat D&K het volledige verhaal in haar nieuwsbrief had moeten vermelden.

Het is nog erger vermoed ik, is MOGELIJKS door Europa opgelegde norm zie: http://slimbeleggen.net/haast-u-duitsland-verhoogt-btw-op-zilver/

Denk dus goed na... tenzij het zilver nog eens een 20% daalt in 2014 tov nu, wat gerust kan, is nu kopen een goed moment.

Link naar reactie

ik heb net silvermountain gebeld en de btw gaat niet omhoog in januari ze blijven onder de marge regeling vallen.

de invoer kosten gaan wel iets omhoog die ze logisch gaan doorberekenen naar de klant. alleen is nog niet helemaal duidelijk hoe of wat.

Heb vandaag met die jongens van amstelmunt.nl gebeld en die zeggen precies hetzelfde. Het lijkt erop dat ze iets te voorbarig zijn geweest..... oppassen dus

Link naar reactie

Vaag vaag vaag, zou wel fijn zijn als we het complete verhaal zouden kennen. Als Doijer en Kalff de enigen zouden zijn die dit doorvoeren dan prijzen zij zichzelf nogal uit de markt en dat kan ik mij dus nauwelijks voorstellen. Als het klopt dat er mogelijk iets zal gebeuren met het BTW tarief dan zijn ze eigenlijk wat te vroeg met dit statement gezien het feit dat andere leveranciers er kennelijk nog niet zo zeker van zijn. Tenzij D&K handig gebruik willen maken van een 'paniekgevoel' onder hun klanten om ze nog even snel een klapper aan bestellingen binnen te hengelen...in dat geval kunnen zij ook niet op mijn waardering rekenen.

Link naar reactie

Ik heb de mail ook gehad, kan er helemaal niks op het internet over terug vinden, op duitsland na dan..

Ook de stemmingsmaking in de mail dat de eagle al is uitverkocht vind ik enorm flauw van ze.

Als ze eerlijk zouden zijn, dan zouden ze melden dat eagles van dit jaar niet meer te bestellen zijn omdat de productie gestopt is om om te zetten naar de 2014 munten.

Nou is dit dus blijkbaar een redelijk hobby toko, dat deed me niks omdat ze een van de goedkoopste zijn met redelijke levertijden en ik verder nog nooit problemen heb gehad.

Maar dit is wel laag van ze, al vind ik ook wel dat als je hier klakkeloos intrapt zonder even zelf onderzoek te doen je ook niet slim bezig bent..

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat dit wel degelijk gaat gebeuren, die btw verhoging, en dat D&K hun mond voorbij gepraat hebben?

Als dit gaat gebeuren dan wil de overheid natuurlijk niet dat het ruim van te voren aan de grote klok gehangen wordt of heeft de overheid een soort van meldingsplicht voor het doorvoeren van dit soort zaken?

Hoe dan ook het blijft een mooi bijkoop moment ... :p

Prep ze,

K a n s

Vaag vaag vaag, zou wel fijn zijn als we het complete verhaal zouden kennen. Als Doijer en Kalff de enigen zouden zijn die dit doorvoeren dan prijzen zij zichzelf nogal uit de markt en dat kan ik mij dus nauwelijks voorstellen. Als het klopt dat er mogelijk iets zal gebeuren met het BTW tarief dan zijn ze eigenlijk wat te vroeg met dit statement gezien het feit dat andere leveranciers er kennelijk nog niet zo zeker van zijn. Tenzij D&K handig gebruik willen maken van een 'paniekgevoel' onder hun klanten om ze nog even snel een klapper aan bestellingen binnen te hengelen...in dat geval kunnen zij ook niet op mijn waardering rekenen.
Link naar reactie

Lijkt mij dat het hier over wetgeving en een wetsbesluit gaat en volgens mij is de overheid verplicht dit te communiceren aan de burger.

Maar goed, jou bekruipt dus ook het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is.

Overigens was ik bij een eerdere bestelling bij D&K beperkt tevreden, ik vond de communicatie over de status van de levering wat beperkt en de bezorger wilde het afleveren zonder om een handtekening te vragen en maakte zelfs de opmerking, omdat ik wat laat was met openen, het anders bij de buren te hebben afgeleverd ondanks de sticker "niet afleveren bij buren' die hij kennelijk niet gezien had. Nou kan D&K natuurlijk weinig doen aan een slechte bezorger maar uiteindelijk zijn zij wel verantwoordelijk voor het gehele leverproces.

Al met al begint D&K wat uit de gratie te raken bij mij.

Ik heb de mail ook gehad, kan er helemaal niks op het internet over terug vinden, op duitsland na dan..

Ook de stemmingsmaking in de mail dat de eagle al is uitverkocht vind ik enorm flauw van ze.

Als ze eerlijk zouden zijn, dan zouden ze melden dat eagles van dit jaar niet meer te bestellen zijn omdat de productie gestopt is om om te zetten naar de 2014 munten.

Nou is dit dus blijkbaar een redelijk hobby toko, dat deed me niks omdat ze een van de goedkoopste zijn met redelijke levertijden en ik verder nog nooit problemen heb gehad.

Maar dit is wel laag van ze, al vind ik ook wel dat als je hier klakkeloos intrapt zonder even zelf onderzoek te doen je ook niet slim bezig bent..

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat dit wel degelijk gaat gebeuren, die btw verhoging, en dat D&K hun mond voorbij gepraat hebben?

Als dit gaat gebeuren dan wil de overheid natuurlijk niet dat het ruim van te voren aan de grote klok gehangen wordt of heeft de overheid een soort van meldingsplicht voor het doorvoeren van dit soort zaken?

Hoe dan ook het blijft een mooi bijkoop moment ... :p

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Lijkt mij dat het hier over wetgeving en een wetsbesluit gaat en volgens mij is de overheid verplicht dit te communiceren aan de burger.

Maar goed, jou bekruipt dus ook het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is.

Overigens was ik bij een eerdere bestelling bij D&K beperkt tevreden, ik vond de communicatie over de status van de levering wat beperkt en de bezorger wilde het afleveren zonder om een handtekening te vragen en maakte zelfs de opmerking, omdat ik wat laat was met openen, het anders bij de buren te hebben afgeleverd ondanks de sticker "niet afleveren bij buren' die hij kennelijk niet gezien had. Nou kan D&K natuurlijk weinig doen aan een slechte bezorger maar uiteindelijk zijn zij wel verantwoordelijk voor het gehele leverproces.

Al met al begint D&K wat uit de gratie te raken bij mij.

Een waardevol pakket van mij dat geleverd werd door Solidor (ook D&K) ging van mij dit jaar verloren. Tegen de tijd dat ik de vervanggoederen ontving was de prijs met 25% gedaald. 2x gezien dus.

Link naar reactie

Mijn bedenking is dat ofwel de Nederlandse staat de marge regeling gaat afschaffen (nergens iets over terug te vinden, hebben D&K voorkennis?) ofwel

heeft D&K stock die ze nog snel de deur uit willen nu de prijs aan het zakken is zodat ze niet met verlies moeten verkopen (zou me verwonderen,

de verkoop van zilveren munten gaat OVERAL hard).

Het lulverhaal dat in Duitsland de BTW gaat stijgen, maakt voor D&K niet uit, want zij kopen intracommunautair, zijnde dus zonder dat zij de BTW moeten

betalen en in NL moeten ze enkel BTW heffen op hun winstgedeelte (hun marge).

Als Europa effectief oplegt op ALLE zilverproducten BTW te heffen vanaf 2014, DAN zal dat vanaf dan in Europa zo zijn.

Nogmaals: Niets over te vinden op het net.

Als het waar is, lijkt het me momenteel een leuk instapmoment en als het niet waar is ook ;)

Link naar reactie

Een waardevol pakket van mij dat geleverd werd door Solidor (ook D&K) ging van mij dit jaar verloren. Tegen de tijd dat ik de vervanggoederen ontving was de prijs met 25% gedaald. 2x gezien dus.

Ik heb dit nu al twee keer van je gelezen en snap nog steeds niet wat je nu wilt zeggen?

Had je het minder erg gevonden als je de goederen sneller had gehad?

En uiteindelijk kan Solidor weinig doen aan fouten van de bezorger?

Wat ze kunnen doen hebben ze dan ook gedaan: ze zijn recentelijk met een nieuwe bezorgdienst in zee gegaan.

Het is niet fijn maar ik zie niet wat solidor fout heeft gedaan?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Fout hebben ze niet echt iets gedaan, behalve hun klant die al betaald had, gewoon in de kou laten staan,

en geen enkele tegemoetkoming er bovenop, iets wat commerciële zelfmoord is op termijn.

Dat herken ik wel, ze zijn goedkoop en daar krijg je ook waar naar.

Alles wat ook maar iets afwijkt van domweg bestellen en betalen en verder maar afwachten vinden ze moeilijk :rolleyes:

Ik heb al vaak meegemaak dat ik na de simpelste vragen moest wachten omdat ze dat 'even moesten uitzoeken'...

Dus voor mij is het gewoon een goedkope leverancier van PM.

Vaak de goedkoopste maar verder verwacht ik er helemaal niks van, en daar ben ik best tevreden mee:cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...