Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goud en zilver prijs medio november 2013

AWOL
 Share

Recommended Posts

Goud en zilver zijn weer hard aan het zakken de laatste dagen. Kan iemand dit duiden?

Ik weet dat ik zelf ook wel wat kan rond lezen maar ik ben nog niet zo sterk in het interpreteren en filteren van de diverse beweringen.

Voelt iemand zich geroepen een poging tot een verklaring te doen?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Goud en zilver zijn weer hard aan het zakken de laatste dagen. Kan iemand dit duiden?

Ik weet dat ik zelf ook wel wat kan rond lezen maar ik ben nog niet zo sterk in het interpreteren en filteren van de diverse beweringen.

Voelt iemand zich geroepen een poging tot een verklaring te doen?

De bear cycle is gewoon nog niet afgelopen.

Volgens Armstrong zou dat pas in Januarie zijn.

http://armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog/

Link naar reactie

De dollar wordt laag gehouden en dan heeft het grote publiek ook nog de bitcoin ontdekt die nu rete populair is en zeer aantrekkelijk voor speculanten. van mij mag de goudprijs nog wel wat omlaag, dan koop ik er nog wat bij.:rolleyes:

Daarnaast moeten we een keer van die dollar af als wereld reservemunt op korte termijn het liefst. Ik vermoed dat er al wat landen zoals Rusland, China en de oliestaten op de achtergrond aan het filosoferen zijn hoe ze van die dollar af kunnen komen.

Link naar reactie

Deflatie lijkt zich aan te dienen waardoor de rente Nasr beneden toe is bijgesteld. Dit zou nog weleens lang kunnen duren. Daarnaast lijken acute economische gevaren wat naar de achtergrond te zijn verdwenen (los van de vraag of dit laatste tijdelijk en/of terecht is). In een dergelijk scenario doet PM over het algemeen niet zo goed.

Link naar reactie

Goud wordt al jaren door grote partijen gemanipuleerd, net als olie, gas en andere grondstoffen. Als de koers laag is kopen de grote partijen veel in, maar verspreid zodat de koers niet weer zal oplopen. Ze weten toch dat de koers straks weer omhoog gaat en dan verkopen ze weer een deel.

Daarnaast is er veel goud op de markt, wat nog niet eens is gedolven (papier goud). Stel ik heb een goudmijn en ik doe er wat tests. Daaruit blijkt dat er voor een miljoen aan goud moet liggen. Dan wordt dat goud op papier op de markt gebracht, terwijl het nog in de grond zit.:confused:

Ik ga dus alleen voor fysiek goud.

Link naar reactie

Het zal vrijwel zeker verder zakken.

Als de beurzen klappen dan krijgt goud ook meestal een flinke klap mee voordat het kan stijgen.

De vraag is wel of je bij zo'n extreme situatie op tijd bent en of er fysiek nog iets te krijgen is.

Ik begin steeds meer te twijfelen wat de oorzaak en gevolg zal zijn?

Zo kan het natuurlijk gebeuren dat de fysieke markt te krap wordt en bv de Comex omvalt.

Dan gaat ook het hele systeem om en zal goud niet meer te krijgen zijn en snel stijgen.

Als China zijn munt morgen met goud gaat garanderen dan zal er ook wel wat opwaards potentieel ontstaan.

En we kunnen natuurlijk ook nog twee jaar, of langer, door etteren en goud ver onder de 1000 manipuleren.

Enz, enz :cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...