Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat ga jij doen met je oldtimer BOV?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die politici snappen 't nog steeds niet he...

 

Schaf die ongein die wegenbelasting heet af, en verwerk het in de benzine/diesel/lpg prijs! Grootverbruikers betalen meer; oldtimers die bijna niets rijden in 't jaar, betalen ook bijna niets. Mensen die hun oldtimer gebruiken voor normaal verkeer betalen ook gewoon normaal.

 

Hee, dat is makkelijk, zo hoef je helemaal niemand onterecht zwaar (of veel te licht) te belasten voor hun gebruik van de wegen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die politici snappen 't nog steeds niet he...

 

Schaf die ongein die wegenbelasting heet af, en verwerk het in de benzine/diesel/lpg prijs! Grootverbruikers betalen meer; oldtimers die bijna niets rijden in 't jaar, betalen ook bijna niets. Mensen die hun oldtimer gebruiken voor normaal verkeer betalen ook gewoon normaal.

 

Hee, dat is makkelijk, zo hoef je helemaal niemand onterecht zwaar (of veel te licht) te belasten voor hun gebruik van de wegen!

 

Jij snapt het kennelijk ook niet. Die wegenbelasting zit eigenlijk al in de brandstofprijzen. Dus als ze er nog 50 cent bij doen, tankt er niemand meer in NL.

 

NL is gewoon één grote melkkoe voor politieke partijen geworden. Daar kun je alleen wat aan doen door een stapje terug te doen, back to the basics en die politici eruit te rotten. Het wordt tijd dat er een partij komt die echt voor de mensen opkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....het wordt tijd dat er helemaal geen regering meer is, maar dat is een utopie. Mijn BOV van 30 jaar oud op diesel gaat het eigen terrein op om gerestaureerd te worden. Liever had ik er nog een tijdje in rondgereden (3 km/week, in de zomer 5 of 8) maar dat wordt onmogelijk gemaakt door Den Haag. En dat is precies wat er gaat gebeuren. Ze willen meer geld binnenhalen door de belasting op die auto's omhoog te doen. Effect? Men schorst, zet ze in de garage of verkoopt ze met verlies aan het buitenland. Ook de old-timer verzekeringen zullen minder verkocht worden, wat indirect ook weer een verlies is voor de schatkist. Ja, hier is echt weer vreselijk goed over nagedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ogen open houden voor een leuke koopje en die wegenbelasting dan maar gewoon betalen. Eind januari moet ik op zoek naar een 'nieuwe' auto, benieuwd wat er dan aan degelijk oud spul op de markt is ...

 

of een landbouw driehoek erop, beetje in de gaten houden ik zoek nog en leuke 4x4 of 6x6 voor rundum hauze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een adres in het buitenland en laat deze op buitenlands kenteken zetten. In Spanje kost de wegenbelasting 120€ per jaar voor een diesel.:o En in NL afhankelijk van het gewicht bijna 20x zoveel.

 

 

In België als je je domicillie niet in Spanje hebt, noch een bedrijf in Spanje waarvan je werknemer bent, verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een adres in het buitenland en laat deze op buitenlands kenteken zetten. In Spanje kost de wegenbelasting 120€ per jaar voor een diesel.:o En in NL afhankelijk van het gewicht bijna 20x zoveel.

probleem is dat de belastingdienst je hier een rekening gaat sturen als je langer dan 14 dagen hier rondrijd met een auto met buitenlands kenteken. (als je Nederlander bent tenminste)

 

Mijn buurman verzameld oude leger voertuigen, Hij heeft er nu een stuk of 8 staan. Straks moet hij ze van de hand doen omdat hij er of niet meer mee mag rijden of zich scheel mag betalen aan de wegenbelasting.

Van de week met hem erover gesproken, het is gewoon in en in triest dat dit soort mensen hun hobby onmogelijk gemaakt worden voor een paar rotcenten.

 

En dan te bedenken dat we dit te danken hebben aan de mensen die de oldtimers regeling misbruiken om goedkoop te kunnen rijden. Want daar is het gewoon om te doen. Veel mensen kochten een oldtimer voor woon/werkverkeer omdat ze dan geen wegenbelasting hoefden te betalen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan te bedenken dat we dit te danken hebben aan de mensen die de oldtimers regeling misbruiken om goedkoop te kunnen rijden. Want daar is het gewoon om te doen. Veel mensen kochten een oldtimer voor woon/werkverkeer omdat ze dan geen wegenbelasting hoefden te betalen.....

Inderdaad, en daarom zijn nu de echte hobbyisten en verzamelaars de klos.

Maar als nette gebruiker van een regeling kun je echter niet verwachten/eisen dat er niks gebeurt als aan het licht komt dat de verhouding tussen misbruiker en gebruikers scheeft gaat worden. En dat onze overheid vervolgens iedereen even "scheert" komt niet als een echte verrassing.

Van mij hadden de liefhebbers niet aangepakt hoeven worden maar ik kan er niet mee zitten dat de freeriders weer gewoon moeten gaan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en daarom zijn nu de echte hobbyisten en verzamelaars de klos.

Maar als nette gebruiker van een regeling kun je echter niet verwachten/eisen dat er niks gebeurt als aan het licht komt dat de verhouding tussen misbruiker en gebruikers scheeft gaat worden. En dat onze overheid vervolgens iedereen even "scheert" komt niet als een echte verrassing.

Van mij hadden de liefhebbers niet aangepakt hoeven worden maar ik kan er niet mee zitten dat de freeriders weer gewoon moeten gaan betalen.

als een overheid zijn burger klem zet met regels ,is het enige wat een slime burger kan doen is gebruik maken van mazen en gaten in de wetgeving. niks ik ben een goede gebruiker en andere niet. het kan en dus iemand doe het. in nederland had ik een volvo uit 1982, gewoon om in rond te rijden zo veel als ik wilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad balen dat de regeling van Vliet niet blijft bestaan. Straks benzine auto's max 120 per jaar en diesels en LPG volledige belasting, die complete branche word/is zo kapot gemaakt.

 

Deze zijn de enige die er nog iets tegen proberen te doen : http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

 

Heb zelf een Pontiac Transam en die gaat echt niet weg, maar een groot stuk fun van de hobby is er wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een puur BOV moet zijn, dus echt alleen te gebruiken tijdens een vluchtsituatie.. who cares of dat ding verzekerd is? gewoon schorsen die auto, en m gebruiken waar hij voor is in een TEOTWAWKI situatie.

 

Wel vind ik het bizar dat een auto waar al 25 jaar belasting voor gevangen is uitgaande voor een diesel gemiddeld 90 euro per maand 90x12x25= 27000 euro! gewoon weer opnieuw belast mag worden.

 

Maarja ze willen die oude vervuilende auto's weren, terwijl ik de beslissers meestal in dikke auto s zie rijden.

 

Oja, ik heb ook 2 oldtimers gehad, een kever, en een volvo 240 station, Die tank met pijn in mijn hart weggedaan, die reed altijd, en heerlijke stoelverwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een puur BOV moet zijn, dus echt alleen te gebruiken tijdens een vluchtsituatie.. who cares of dat ding verzekerd is? gewoon schorsen die auto, en m gebruiken waar hij voor is in een TEOTWAWKI situatie.

 

Wel vind ik het bizar dat een auto waar al 25 jaar belasting voor gevangen is uitgaande voor een diesel gemiddeld 90 euro per maand 90x12x25= 27000 euro! gewoon weer opnieuw belast mag worden.

 

Maarja ze willen die oude vervuilende auto's weren, terwijl ik de beslissers meestal in dikke auto s zie rijden.

 

Oja, ik heb ook 2 oldtimers gehad, een kever, en een volvo 240 station, Die tank met pijn in mijn hart weggedaan, die reed altijd, en heerlijke stoelverwarming.

 

En misschien kun je voor een luttel bedrag aanbieden de old timers van preppers bij jou op het terrein te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En misschien kun je voor een luttel bedrag aanbieden de old timers van preppers bij jou op het terrein te zetten.

 

Haha, hier heeft ooit een auto sloop gezeten! als ik in de grond spit, kom ik koplampen enz tegen.. dus opzich die schoonsgrondverklaring kan ik toch al vergeten.. haha, maar het is een beetje een vrijstaatje hier.

 

ipv 550 m stuin een autopark haha, tja wie weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen oldtimer, maar ik zou deze als ik er een had niet wegdoen. Bij bepaalde SHTF scenario's (EMP bijv.) zijn juist oude analoge voertuigen de enige die nog zullen rijden.

 

;) exact! rake opmerking!! en wat nog meer voordeel is : de wegenbelasting is goedkoop als je ziet wat garage's aan kosten rekenen voor werk en onderdelen in een jaar. De meeste onderdelen kan je zelf vervangen, en van sommige merken zijn de prijzen bijzonder laag. Zo blijft het toch goed te doen tov moderne auto's.

M'n lucht gekoelde motor is met een eenvoudige gereedschapskist geheel te repareren. Er zit namelijk zo weinig op en is zo eenvoudig. Voorwaarde is wel: een flinke bak reserve delen hebben...:) als hamsters snappen jullie dat wel he :p

..en schorsen? zou ik goed over nadenken, een stilstaande auto staat niet stil: die rent keihard achteruit...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die politici snappen 't nog steeds niet he...

 

Schaf die ongein die wegenbelasting heet af, en verwerk het in de benzine/diesel/lpg prijs! Grootverbruikers betalen meer; oldtimers die bijna niets rijden in 't jaar, betalen ook bijna niets. Mensen die hun oldtimer gebruiken voor normaal verkeer betalen ook gewoon normaal.

 

Hee, dat is makkelijk, zo hoef je helemaal niemand onterecht zwaar (of veel te licht) te belasten voor hun gebruik van de wegen!

 

Een nobel streven, echter zitten er wat haken en ogen aan:

Tanken doen we dan wel in de buurlanden waar het nu al veel scheelt...

Volgens mij is de wegenbelasting, hoogte van de accijns in de brandstoffen en maatregelen als BPM nu al niet conform de wetgeving met de buurlanden..

 

Wellicht is een wegenvignet voor alle buitenlandse reizigers wel een goed idee om de staatskas te spekken..(Ik bedoel om weer wat geld te genereren om uit te geven)

 

....het wordt tijd dat er helemaal geen regering meer is, maar dat is een utopie. Mijn BOV van 30 jaar oud op diesel gaat het eigen terrein op om gerestaureerd te worden. Liever had ik er nog een tijdje in rondgereden (3 km/week, in de zomer 5 of 8) maar dat wordt onmogelijk gemaakt door Den Haag. En dat is precies wat er gaat gebeuren. Ze willen meer geld binnenhalen door de belasting op die auto's omhoog te doen. Effect? Men schorst, zet ze in de garage of verkoopt ze met verlies aan het buitenland. Ook de old-timer verzekeringen zullen minder verkocht worden, wat indirect ook weer een verlies is voor de schatkist. Ja, hier is echt weer vreselijk goed over nagedacht.

 

 

 

Vergeet de oldtimer gerelateerde bedrijven niet, die dadelijk op de fles gaan..Veel van deze mensen zullen ook een uitkering moeten krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de auto alleen als BOV gaat gebruiken dan zou ik een plek of garage zoeken voor een oude Landrover. 9 jaar geleden kocht een kennis van me een oude Landrover (aluminium) uit 1962 voor 600 pond in Engeland. Stuur zat nog aan de goede kant ook. Die auto rijdt echt altijd en het is auto zo sterk als een tank.

 

Hij is dus niet verzekerd maar de auto wordt op eigen terrein gebruikt en heel soms op wat onverharde wegen in Spanje. In NL betaal je voor een nu nog oldtimer best veel terwijl ze in Engeland voor 500-1000 pond te koop zijn. Ook heeft hij een paar donor auto's op de kop weten te tikken (gratis) van mensen die hem wegdeden of Spanje hebben verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je auto alleen op eigen terrein gebruikt en ten tijde als TSHF, kan je in Nederland de auto gewoon schorsen. Kost je geen verzekering en belasting. Regelmatig even testen op eigen grondgebied (lees: de straat om je huis) en je BOV is altijd klaar voor noodgevallen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...... Die auto rijdt echt altijd en het is auto zo sterk als een tank....

Dit mag je echt wel met een dikke Ton zout nemen.... De vele LR rijders die ik ken, hebben continue wel een mankement met hun LR...

Een defender is beetje sterker gemaakt dan een kleine personenwagen, maar daar stopt het dan ook echt wel....

 

En de aluminium rot weg door contacterosie doordat hey tegen het ijzeren frame is gerivetteerd...

 

In Australië zeggen ze het al langer, als je naar de outback wil gaan, neem een defender. Als je nog wil terugkomen, neem een toyota... Zegt genoeg zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...