Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een voerton: zin of onzin?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op Eindspel hebben we er ook eens een item over gehad. Hier de kopie (link werkt nog steeds):

 

Kunststof containers (o.a. voor voedsel)

 

oe-oi_16117.jpg

 

Curtec Click Pack container

Kunststof nestbare container met schroefdeksel voorzien van waterdampdichte sluiting. Opent en sluit in een kwartslag. Voorzien van tamper evident voorziening, gladde binnenwand en donkerblauw deksel.

 

- UN-X/Y/Z-keurmerk voor vaste en pasteuze stoffen

- Geschikt voor voedingsmiddelen

- Lucht- en waterdampdicht

- Met twee handgrepen en een schenkgreep

- 15 l. voor € 12,60 (excl. BTW)

- 20 l. voor € 13,60 (excl. BTW)

- 25 l. voor € 15,50 (excl. BTW)

 

Meer info: http://www.overtoom.nl/click-pack-container_M301603.html#description

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Welkoop zijn de witte voertonnen met rode schroefdeksel 20% goedkoper dan normaal. Ze zijn er in 3,5 / 6 / 26 of 54 liter.

Ze lijken mij wel handig, maar waarvoor?

 

Heb jij ze?

 

Voor langer houdbaar houdbaar houden van voedsel, eventueel met gebruik van oxygen absorbers. En ongedierte kan er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zak en al? Of los?

 

Los lijkt me niet makkelijk.

Je kunt er kleinere porties uitpakken, en weer sluiten.

En waarom zou je de zakken omgooien in de ton?

Het is vooral belangrijk dat je voedsel droog blijft in de ton.

Daarom zou je ook van die vochtabsorberende dingen in de ton kunnen doen.

Het is makkelijker als je kleinere zakjes langs de rand stapelt, zodat je in het midden een klein gat overhoudt.

Dit bevordert de luchtcirculatie, en een snellere absorptie van vocht en zuurstof door silicagel en oxygen absorbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er in ieder geval een, maar een kleintje.

Heb er nu allemaal kleine spulletjes voor in de BoB ingepropt die droog moeten blijven, maar grotere lijken mij handig voor voedsel.

Dacht zelf de rijst er zo in te kiepen zonder zak maar dat is dus niet zo verstandig :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er in ieder geval een, maar een kleintje.

Heb er nu allemaal kleine spulletjes voor in de BoB ingepropt die droog moeten blijven, maar grotere lijken mij handig voor voedsel.

Dacht zelf de rijst er zo in te kiepen zonder zak maar dat is dus niet zo verstandig :p

 

Of het echt onverstandig is weet ik niet.

Maar ik zou bijvoorbeeld zakjes in porties pakken die in een keer koken op gaan.

Of in ieder geval niet te lang staan.

Zo hoef je niet te gaan scheppen in die ton, wat weer verontreinigingen met zich mee brengt.

En die ton kan snel open en dicht, wat belangrijk is omdat zo weinig mogelijk (vochtige, en zuurstofrijke) lucht in de ton te laten komen.

Opnieuw aanvullen zou ik de ton niet, als deze nog niet leeg is.

Kun je beter een nieuwe ton nemen en opnieuw beginnen met vol maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...

Ik heb vier van die witte met zo'n rode draaideksel. 2 van 30 liter en 2 van 60 liter. In die twee van 30 zit losse rijst (met zuurstof adsorber en waterabsorber), in de twee van 60 zitten 500 grams pakken macaroni van de Hoogvliet (34 cent per 500 gram) plus weer de O2 en H2O vretertjes. Ik vind die ik heb nu handig, maar ik ga er niet meer bij kopen. Is goed zo. Ik heb twee hele grote tonnen, grijs, ook met een draaideksel. Inhoud weet ik niet maar ze zijn 60 cm hoog met een diameter van 40 cm dus rekenen maar. Dit zijn voertonnen ze zitten dan ook vol met... kattenbrokken.

 

Die voertonnen heb ik er het laatst bijgehaald toen ik goedkoop via een familielid aan kattenbrokken kon komen in zakken van 60 liter. Nu heb ik maar 2 katten dus als zo'n zak eenmaal open is moet het ergens in dat luchtdicht is. Ik ben nu bijna door de eerste twee zakken heen (twee smaken voor de heren) en ze eten er nog prima van dus de kwaliteit blijft zo goed. Binnenkort komen er twee nieuwe zakken. Die gaan er dan weer in als ze helemaal leeg zijn en even zijn schoongemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik emmers (voedselkwaliteit) 25l met deksel. Er zat origineel soep en saus voor grootkeukens in. Ik koop de gebruikte emmers tegen 2€/st. Inmiddels heb ik er gebruikt in mijn tuintje om aardappels in te kweken en ik gebruik ze voor suiker, zout, meelmengsels die ik zelf maak. De ongeopende zakken meel staan gewoon droog opgeslagen in hun originele zak. Ik heb nog een twintigtal emmers in reserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik ook emmertjes van 10L foodgrade en ben van plan om ook Mylar tassen aan te schaffen. En dan wel om deze reden.

 

overigens is iemand hier bekend met deze gamma seal lids? (weet niet hoe deze draaideksels in NLs genoemd worden)

Deksels die je op gewone foodgrade buckets kan bevestigen en zo luchtdicht afsluiten. Als iemand weet waar ik hier in NL eraan kan komen hoor ik het graag!

IMAG0606.jpg.087eee5a4a6f92e74d049f3ab343e60d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...