Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
driehart

Criminaliteitsgolf woonplaats

Recommended Posts

Het volgende wil ik delen en bekijken of bij anderen soortgelijke ontwikkelingen te bespeuren zijn.

In mijn woonplaats(dorpje) is de afgelopen paar maanden een ware crimi explosie gaande. Het heeft mij doen besluiten extra te beveiligen. Mechanisch en electronisch. Daarnaast komen volgende week camera's die de rond het huis de boel in de gaten gaan houden. 4 buren gaan het zelfde doen om zo gezamenlijk de omgeving te kunnen bewaken.

Woninginbraken

bedreigingen

georganiseerde dagelijkse autodiefstallen (met name VW),

2 gewapende overvallen

Goudsmid getipt dat er een overval gepland is...

Overal is wel wat en bovenstaande zaken gebeuren in elke plaats wel. De ene meer als de andere natuurlijk.

Hier is het nu ongekend

De politie is hier dag en nacht op volle sterkte om de boel in de gaten te houden.

Inmiddels begrepen dat de grensovergangen dag en nacht extra controles hebben en ook auto's met inbrekersgereedschap inmiddels van de weg gehaald zijn.

Dat waren voornamelijk oostblokkers.

Hoe gaat in het jouw woonplaats?

Driehart

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier s'nachts 1 patrouille auto voor een (bergachtig)gebied van ong.500vierkante km maar ook nauwelijks criminaliteit van betekenis,leegstaande tweede huizen zijn het hoofddoel.

Enige zelfredzaamheid is dus wel geboden,ik heb meer vertrouwen in m'n twee honden als in die patrouille auto:D

Deze post delen

Mijn woonplaats is altijd al op het randje geweest. Meeste werkloosheid van Nederland, armoe troef, verharding van mentaliteit en een ieder kent wel iemand die op een zwarte manier aan zijn inkomsten komt.

Paar maanden geleden verhuisd naar een betere wijk en tjonge tjonge wat een relatieve rust is het hier.

Ik kan nog steeds de boefjes die ondanks hun nette voorkomen ook hier aanwezig zijn er zo uitpikken, maar wat was dit een goed idee man!

Omdat ik mijn stad beter ken en alles nog steeds om de hoek ligt heb ik ook hier veiligheidsmaatregelen getroffen (de eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat als ik hier mee bezig ben, ik ook gewoon een goed gevoel heb om dit voor mijn gezin te doen).

-Alarmsysteem

- Onzichtbare camera's

- Buitenverlichting voor en achter

- Coniferen voor weggehaald zodat voorkant open en zichtbaar is

- Stickers op glas en kozijnen met de tekst elektronisch beveiligd

- Groot hekwerk tuin achter met onzichtbaar spijkers in de rand geplaatsts

- Extra hang en sluitwerk op deuren en ramen

- Iets vlak naast mijn bed liggen. Volledig weg gecamoufleerd voor de kids, maar vrouwlief en ik kunnen er zo bij.

En dan heb ik het nog niet over de trucs, gadgets en spullen binnen...

Het is niet dat ik angst heb dat er zo maar iets zou kunnen gebeuren. Integendeel, ik slaap altijd erg lekker!

Ik vind het gewoon een pre om goed voorbereid te zijn op van alles. Niks opvallends, niemand die extreme vragen stelt, ik laat mijn leven er niet door leiden, maar ben altijd paraat ;)

• Leuk 1

Deze post delen

De politie is hier dag en nacht op volle sterkte om de boel in de gaten te houden.

Inmiddels begrepen dat de grensovergangen dag en nacht extra controles hebben en ook auto's met inbrekersgereedschap inmiddels van de weg gehaald zijn.

Dat waren voornamelijk oostblokkers.

Hoe gaat in het jouw woonplaats?

Driehart

de grens word niet meer dan normaal in de gaten gehouden zowel aan de duitse als aan de nederlandse kant

er even van uit gaande dat we het over de zelfde grens hebben

Deze post delen

volgens die politie site hier 1 inbraak de laatste maanden

ik slaap goehoed

Nou, het kan ook zijn dat ze in jouw buurt nog niet actief zijn, dus het risico dat ze eraan komen is groot.:p

Als prepper ff voorbereiden dus met een valluik, 400v op de deurknop en een paar beren vallen in de tuin. :confused:

Deze post delen

Nou, het kan ook zijn dat ze in jouw buurt nog niet actief zijn, dus het risico dat ze eraan komen is groot.:p

Als prepper ff voorbereiden dus met een valluik, 400v op de deurknop en een paar beren vallen in de tuin. :confused:

honden check

sloten check

bewegingsmelders check

hek met stroom check

Deze post delen

afgelopen zomer een golf van inbraken, bij mijn buren het keukenraam geforceerd en binnen gekomen, bij mij het slot uitgeboord, maar omdat de knipsluitingen ook gesloten waren niet binnen weten te komen (gelukkig)

zodoende de voor en achterdeur van de zomer voorzien van een SKG 3 sterren 3-puntssluiting... slaapt net weer wat rustiger

Deze post delen

Je kunt in ieder geval controleren hoe het gesteld is met het aantal inbraken bij jou in de buurt. Onderstaande map wordt dagelijks door de politie bijgewerkt:

http://www.politie.nl/misdaad-in-kaart

of onderaan op:

http://www.netvibes.com/f150#Risicokaart

Jammer dat de info alleen maar gaat over woninginbraken en geen volledig beeld geeft van de criminaliteit.

Verder is de site verre van up to date/volledig (politiesite)

Driehart

Deze post delen

Jammer dat de info alleen maar gaat over woninginbraken en geen volledig beeld geeft van de criminaliteit.

Verder is de site verre van up to date/volledig (politiesite)

Driehart

Er is wel meer info te vinden alleen niet op die kaart. Wel op bijvoorbeeld:

http://www.stopdecriminaliteit.nl/

en

http://www.politie.nl/mijn-buurt?geoquery=1000&distance=5.0

Helaas worden geweldsdelicten niet vermeld in deze overzichten,

Deze post delen

Wij wonen in de buurt van de Franse grens, Vlaanderens welvarendste gebied grenst aan een van de armste gebieden in Frankrijk. Het resultaat is grensoverschrijdende criminaliteit. We namen enkele maatregelen :

- neutrale buitenkant woning, geen overdadige luxe.

- poorten die de zijkanten afschermen en de drempel voor inbraak verhogen

- met bewegingsdetectie voorziene verstralers van 500 w die aangaan bij beweging 's nachts

- camera's

- verouderde electronica en hifi in de woning ipv hypermodern spul

- geen antiek, waardevolle schilderijen of kunstvoorwerpen in huis

- afstandsbediende stopcontacten die van uit de slaapkamer de verlichting laten aangaan indien nodig

- nachtverlichting in de nachthal die 's nachts van aan de voordeur zichtbaar is

- gevaarlijke bewoners :-) met ervaring op 25 en 50m

Deze post delen

Hier ook veel woning inbraken, en er is hier ook een hele tijd een golf van auto inbraken geweest. Totdat CMFC1988 thuis kwam s nachts en 1 persoon zag rotzooien bij een auto, en dus zijn buks pakte en uit het raam ging hangen.

Had de politie gebeld en nog steeds aan de lijn, en uit het raam begon te schreeuwen staan blijven of ik schiet je door je donder. En toen kwam de politie via 2 kanten aangereden, bleek inderdaad een pool te zijn die al even bezig was geweest met inbraken.

Voor zulke lui geld bij mij dan ook ( Vandaag wat gestolen, morgen terug in Polen )

Deze post delen

Kreeg deze morgen telefoon van de buurman van mijn broer of ik even langs kan komen .en wat zag ik raam in geslagen . Mijn broer is op reis en niemand heeft een sleutel . Ik dus maar de fliekken gebeld . Met de sloten maker binnen gegaan en inderdaad alles lag overhoop . Deze namiddag is dan nog het politie labo langs geweest . Dan pas mocht ik het raam dicht timmeren en een ander slot steken . Mijn broer komt donderdag thuis . Prettig thuis komen .

Geert

Deze post delen

In deze stad veel inbraken, in mijn wijk alleen al 11. Toch ben ik er niet zo bang voor, slaap altijd met de schuipui een stukje open. Mij achterbuurman een amerikaanse bull en cane corso en wij bordeauxdog en old english bull. Ik blijf het zeggen, een paar honden en ze lopen echt je huis met een boog voorbij, zeker wanneer het geen autochtone inbrekers zijn.

Daar kan geen verlichting of hek tegenop.

Deze post delen

Hier is er vorige week ook een poging tot inbraak geweest. Alle ramen en deuren zijn hier via het alarm beveiligd. De heren hadden wel de ladder uit de vrijstaande garage genomen en zelfs niet terug geplaatst. Uiteindelijk hebben ze zelfs niet geprobeerd binnen te komen doordat alles goed afgesloten was. Ondertussen is ook de garage via het alarm beveiligd en heb ik met visdraad en magneetcontacten een stil alarm buiten opgezet zodat ik binnen melding krijg indien er beweging rond het huis is. Owee als er nu nog 1tje denkt dat die stilletjes in mn tuin kan rondhangen, ik weet dat ze er zijn maar ze weten niet dat ik het weet...

Deze post delen

HIer ook veel inbraken, de beveiligingsbedrijven lopen in deze buurt regelmatig huis aan huis in de hoop er een slaatje uit te slaan.

Zelf ben ik niet bang, onder liGT mijn grote vriendin (een american bull) altijd op de wacht.

Afgelopen voorjaar was het bij mijn ouders raak, op klaarlichte dag waren ze een uurtje opbezoek bij mij grootmoeder die kritiek lag.

Bij thuiskomst lag alles overhoop, dikke 15000 euro schade.

Groot vrijstaand huis, raampje ingetikt, niemand die het hoort.

Ook veel overvallen hier, ook al woon ik nog in 1 van de nettere wijken van de stad.

Deze post delen

honden check

sloten check

bewegingsmelders check

hek met stroom check

Heb je het nu over een hek die elektrisch open gaat of een hek waar effectief stroom op zit?

Deze post delen

Heb je het nu over een hek die elektrisch open gaat of een hek waar effectief stroom op zit?

30.000v erop openmaken kan ik zelf wel

Deze post delen

Leuke anecdote hoe het hier gaat met de "gendarmerie";

Een vriend van me had z'n werkbus met materialen buiten laten staan(zoals altijd trouwens),op een nacht was er een ruit ingeslagen maar de onverlaten werden blijkbaar gestoord tijdens hun snode plannen en waren onverrichte zaken weer vertrokken.

Hierop is de Gendarmerie drie keer persoonlijk(met twee man) langs gekomen;

1e keer om den misdaad in ogenschouw te nemen.

2e keer om te vertellen dat men de snoodaards op het spoor was.

3e keer om te vertellen dat de criminelen in de kraag gegrepen waren.

Da's nog eens een ander optreden als de NL politie he?

Dit incident is buiten de ongehoorde brutaliteit van de roof van de kluis in het gemeentehuis trouwens het enige criminele incident wat me gedurende de 8 jaar dat ik hier woon ter oren is gekomen in mijn gemeente van maar liefst 286 inwoners.

Deze post delen

30.000v erop openmaken kan ik zelf wel

Hoeveel ampère staat er op dat hek?

Moet wel lachen zijn als ze er hun handen tegenzetten :-)

Deze post delen

geen idee genoeg om je aan de andere kant van het dorp te horen vloeken

ik kan mn schrikdraad apparaat overal naar toe lussen als ik wil

wel met de verplichte pas op schrikdraad bordjes ivm aansprakelijkheid

Deze post delen

Spanning (volt) staat, Stroom (Ampére) loopt, maar enkel als de kring gesloten is.

Deze post delen

geen idee genoeg om je aan de andere kant van het dorp te horen vloeken

ik kan mn schrikdraad apparaat overal naar toe lussen als ik wil

wel met de verplichte pas op schrikdraad bordjes ivm aansprakelijkheid

Mja stel je voor dat DHL met het pakketje van de prepshop langs achter komt en de bordjes staan er niet... :p

Interessant moet ik ook eens aanschaffen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...