Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plug in hybride auto met zonnepanelen op het huis?


Pr3parator

Aanbevolen berichten

Zijn er hier al mensen met een plug in hybride auto of volledig electrische auto (in het vooruitzicht)?

Bijvoorbeeld:

-volvo v60

-toyota prius

-mitsubishi outlander

-opel ampera

etc.

 

Zo'n oplaadbare auto icm zonnepanelen op het huis schept mogelijkheden.(al hebben de plug in hybrides maar een bereik van 30 km, waarna op benzine over gegaan wordt. Als je het goed doet ben je onafhankelijk van de pomp!

De zonnepanelen heb ik nog niet, de auto komt 10 december.

 

Indien in 2013 nog op naam dan ook 5 jaar 0% bijtelling en jaar geen wegenbelasting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb het verhaal van Renault even bekeken en bestudeerd omdat ik een aankoop ernstig overwoog. Je loopt toch wel aan tegen een paar dingen : een hogere aankoopprijs, een beperkte actieradius en de huur van de batterijen. Bovendien hang je af van de leverancier mbt de batterijen. Als de contractvoorwaarden bij hernieuwing worden gewijzigd of de overeenkomst wordt stopgezet, heb je weinig verhaal. Het elektrische auto verhaal lijkt me een beetje delicaat en onzeker. Een kleine energiezuinige motor op fossiele brandstoffen is momenteel in elk geval voor een particulier nog een meer rendabele oplossing.

 

http://www.renault-ze.com/nl-be/z.e.-gamma/elektrische-auto-s/renault-zoe-life-2140.html

 

Ook met de Twizzy heb ik al gereden. Het is een mooi concept maar valt me toch een beetje tegen en wel om volgende redenen :

- veiligheid : geen airbags, weinig kreukelzones, je voelt je kwetsbaar

- comfort : geen zijramen nu wel verkrijgbaar tegen meerprijs, erg lage instap, niet erg ergonomisch

- remafstand : gewone remmen zonder ABS, terwijl een beetje scooter wel al ABS heeft. Bij een noodstop van een voorligger knal jij tegen de achterkant omdat jouw remafstand groter is

- zichtbaarheid : andere weggebruikers kijken over je heen, vooral gevaarlijk bij kruspunten en van links komend verkeer

- vering : harde vering, je voelt elke hobbel in het wegdek. Je kan maar beter geen aambeien of een pijnlijke rug hebben.

- Prijs : reteduur voor zo'n klein ding, huur batterijen is een continue kost

 

Je wordt wel gezien als je er mee rijdt. Je snort tot 80 km/u. Rijbereik 60 à 80 km, voldoende voor stadsverkeer. Momenteel rij ik met mijn elektrische turbobike. Die kost een fractie van de investering van een Twizzy.

 

http://www.renault.nl/showroom/elektrische-auto/twizy/twizy/mediagalerij/

 

[ATTACH=CONFIG]6418[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

 

 

Hier in huis hebben we nu een maand een Renault Zoe R90(41 kwh), compleet met 6Kw piek extra aan zonnepanelen en een Zappie laadstation. 

 

Het bereik van ongeveer 295km (er staat nu bijna 40.000 op te teller) haalt hij wel als je veel provinciale wegen gebruikt. In de eco+ stand rijdt hij niet harder dan 95 km/h. In de normale stand gaat hij tot 135km/h, maar dan haal je nog geen 200km in totaal. meestal rijden we tussen de 90 en de 105 op de snelweg, en dat kost je al wat meer kilometertjes dan beloofd werd toen je starte. 

 

Voor boodschappen en woon-werk verkeer is deze auto ideaal. hij rijdt redelijk vlotjes, je kan er 9 jerrycans achterin zetten met de achterbank en de hoedenplank op hun plek.

 

Aanschaf van de auto was 18.000 inclusief de accu, dus geen huur. en je krijgt nog de btw van de auto en zonnepanelen terug van de belastingsdienst. Op een goede dag leveren de zonnepanelen 500km aan energie. 

 

Het is zeker niet de ultieme prepper auto, maar je kunt er geld mee besparen om uit te geven aan andere zaken. Het is dus ook niet mijn enige auto.

 

Er is echt veel veranderd in 10 jaar. Wie weet wat de toekomst brengt. 

 

Groeten, J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...