Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rusland wil dollar definitief verbannen

Charlie
 Share

Recommended Posts

Een interessant stukje op de Extinction Protocol.

Om de Russen en de Russische economie te beschermen tegen de steeds labielere dollar, wil een beleidsmaker in Rusland het gebruik van Amerikaanse dollars in Rusland bij wet gaan verbieden. Indien de wet wordt aangenomen, zal binnen een jaar de dollar uit de Russiche circulatie gehaald worden.

Volgens de indiener van het wetsvoorstel, Mikhail Degtyarev, zal de dollar in 2017 vallen: “If US national debt continues to grow at its current rate, the dollar system will collapse in 2017. In light of this, the fact that confidence in the US dollar is growing among Russian citizens is extremely dangerous.”

Het is natuurlijk niet gezegd dat de wet wordt aangenomen, maar het is wel weer een teken aan de wand. En als de wet wel wordt aangenomen, is dat weer een nagel in de doodskist van de Allmighty US Dollar. Als de wet wordt aangenomen, kan dat mogelijk direct al tot de val van de dollar leiden, lijkt mij.

Die Mikhail Degtyarev is niet geheel onomstreden. Hij komt vaker met aparte of extreme ideeën. Een eerder voorstel tot verbanning van de dollar, is in 2003 gelanceerd en totaal geflopped. Maar na 2008 is de reputatie van de dollar natuurlijk wel wat achteruit gegaan.

Volledige artikel HIER.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens de indiener van het wetsvoorstel, Mikhail Degtyarev, zal de dollar in 2017 vallen: “If US national debt continues to grow at its current rate, the dollar system will collapse in 2017. In light of this, the fact that confidence in the US dollar is growing among Russian citizens is extremely dangerous.”

Gelukkig zal de schuld niet met de huidige toename blijven groeien, die zal gaan versnellen...., dus dan zullen we niet zo lang meer hoeven te wachten....:(

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Ergens had Khadaffi ook wel gelijk natuurlijk. En ze wisten niet hoe snel ze moesten aanvallen, als een rus zoiets zegt is dat toch anders.

Zou China binnenkort ook met een bericht over de dollar komen ?

Of het voorstel nu aangenomen word of niet, het blijft in het nieuws hangen.

Ik denk trouwens niet dat Putin dezelfde mening is toegedaan, niet naar de buitenwereld in ieder geval.

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

ik ben serieus benieuwd naar de gevolgen daarvan.

1 de dollar valt

2 amerika veranderd in een kokende massa in de heksenketel

3 een us shtf

4 europa en de rest van de wereld???

wat denken jullie ???

Link naar reactie

Het probleem met de situatie is dat de dollar/euro misschien langer blijft staan dan wij solvabel kunnen blijven. We worden eerst stap voor stap uitgekleed en pas nadien zal het systeem crashen, als dat al zal gebeuren want er is een kleine groep mensen die er bijzonder machtig door wordt.

Ik heb het vermoeden dat we als gewone burgers geconfronteerd (zullen?) worden met een aantal problemen die ons leven ingrijpend zullen veranderen. Dit heeft te maken met een aantal crisissen die we nu meemaken. Ik probeer even een lijstje te maken van de dingen die we met zekerheid zien aankomen, alleen de timing is nog een beetje onzeker omdat we niet over alle en juiste informatie beschikken.

1/ De welvaartsstaat zoals die nu bestaat, die wordt (niet eens zo heel langzaam) uitgekleed. Er zijn te weinig middelen voor te veel mensen die te weinig bijdragen.

2/ De pensioenverzekering komt op de helling te staan. In België door de vergrijzing en het gebrek aan reserves en belastingen, in Nederland door de lage intresten en extra belastingmaatregelen. De kassen zijn gemakkelijke te plunderen door de overheid.

3/ De ziekteverzekering wordt klassengeneeskunde. Dure ingrepen of dure medicijnen (kanker?) zijn grotendeels beschikbaar maar onbetaalbaar. De burger die niet de middelen heeft of aan het einde van zijn loopbaan is en nog weinig economisch nut heeft, wordt afgedankt als hij niet zelf kan betalen. Dan besparen ze ook nog eens op de pensioenen. Nederlanders komen massaal naar België voor bepaalde ingrepen éénmaal de 65 voorbij omdat de ingrepen in Nederland niet meer worden uitgevoerd.

4/ De nationale veiligheid/rechtssysteem wordt stilaan uitgehold en mist rechtvaardigheid, waardoor de burgers de (onrechtvaardige) regels minder zullen respecteren en meer het recht in eigen handen zullen nemen.

5/ Energie wordt bijzonder duur en zal een steeds grotere hap uit het gezinsbudget nemen, energie wordt nog nauwelijks meegerekend in de index waardoor ons reëel inkomen nu al fors daalt. Het is onrealistisch te verwachten dat de prijzen zullen dalen. Olie wordt duur door schaarste, gas wordt duur door de winningsmethodes (fracking), steenkool/bruinkool zal duur gemaakt worden met taksen en belastingen zogenaamd omwille van het milieuimpact.

6/ Reëel inkomen van de gezinnen daalt door concurrentie op de arbeidsmarkt, hogere belastingen, bijkomende nieuwe kosten (nieuwe keuringen in woningen, bijkomende kosten auto, belastingen op creatieve werken, ...), doordat de lonen de levensduurte niet volgen.

7/ Basisvoedsel wordt duurder door stijgende kosten van bemesting, brandstof, het verbouwen van bio-brandstoffen, grotere vraag, natuurrampen zoals droogte en overstroming die oogsten vernielen.

8/ Water wordt schaarser door : vervuiling, milieu effecten, wijziging van klimaat, ...

9/ Andere basisgoederen die uit Azië komen worden duurder door stijgende transportkosten, hogere lonen in Azië, ... .

10/ Bedrijven met een monopoliepositie en multinationals dicteren de marktprijs op het vlak van voedsel (nestlé, danone, ferrero-rocher, chiquita, ...), olie (shell, Q8, ...), infrastructuur (Telenet, Belgacom, Infrax, Electrabel), gezondheidszorg (Pfizer, Bayer, ...), ...

Kortom, het wordt voor onze kinderen moeilijk om nog een fatsoenlijk leven op te bouwen. Ze zullen het met minder moeten doen, meer moeten werken, meer moeten bijdragen, minder krijgen, minder goed verzorgd worden, ... . Wij leren onze kinderen verstandig om te gaan met de beperkte middelen die ze hebben, de weg van de minste weerstand te zoeken en waarden bij te brengen die belangrijker zijn dan werken en geld verdienen (zoals gelukkig zijn, zorg voor de gezinsleden, ...) De weg van de weerstand houdt in dat we ze stimuleren om open te staan om nieuwe streken te ontdekken en daar een leven op te bouwen waar ze denken dat het nog de moeite waard is. De kans is aanzienlijk dat dit voor hen niet langer Bananenrepubliek België zal zijn. Ik juich het niet toe, maar ik zal er wel begrip voor hebben.

• Leuk 1
Link naar reactie

Inmiddels is de de-amerikanisering van de dollar in Rusland msm; onderstaande artikelen zijn vandaag gepubliceerd op de Moscow Times:

http://www.themoscowtimes.com/news/article/twenty-eight-percent-of-russians-support-plan-to-ban-us-dollar/489971.html

http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/the-dirty-and-dying-dollar/490000.html

De hamvragen blijven wel onbeantwoord: "Can we sell our oil and gas in rubles? What will be the alternative reserve currency in the next few decades?"

Spannende tijden!

ps @lewieke ik kan je geen reputatiepunten meer geven; dan maar een plusje;)

Link naar reactie

@lewieke: scherp samengevat.

Hoe hiermee gepast om te gaan c.q. iets aan te doen?

Kunnen we door subtiel maar consequent bepaalde zaken te doen de effecten van het e.e.a. tegengaan?

Een beetje off-topic en wellicht val ik in herhaling maar aan jou geef ik graag mijn visie.

De vraag 'Kunnen we er iets aan doen?' is maar de eerste stap. De vraag is voor mij : 'Willen we er iets aan doen?' Daarop antwoord ik volmondig 'JA'. Alleen is het antwoord WAT we kunnen doen niet zo eenvoudig. Ik geloof niet dat we er met een paar blikken op voorraad komen. Maar waarmee wel dan ?

De kern van de oplossing op middellange termijn draait bij mij om de gezinswoning. Je hebt een veilige plek nodig om je nest in onder te brengen. Dat is bij mij de uitgangspositie. De laatste tien jaar ben ik bezig geweest met dit kleine stukje grond van 820m2 om te toveren tot een veilige haven, een eilandje in de woelige zee. Als je hier thuiskomt ben je in een andere wereld, afgesloten van alle rottigheid, als je dat wil. We zorgden voor afsluitingen, camera's, buitenverlichting, en beperkte inkijk door onbevoegden.

1/ levensstandaard behouden :

- genoeg verdienen (bijblijven, bijscholen, niet zonder werk vallen), minder uitgeven is de allereerste stap (gebruik maken van subsidies ?)

- minder uitgeven aan (belastingen, auto's, energie, verzekeringen, kledij, prullen, ...)

- energie-onafhankelijk worden. Zie mijn vorige bijdragen.

- voorraad van energie aanleggen (de beste investering die je kan doen !)

- investeren in zuinigheid (gedrag, isolatie, apparaten, regenwater opvangen, zonlicht gebruiken voor warmte, ...)

- alternatief leven : meer fietsen, lokaal inkopen van levensmiddelen, zelf groenten kweken, minder vlees eten, zelf brood, pistolets, klaaskoeken, gebak maken, experimenteren met alternatieven op alle vlak, ...

- andere goederen : de beste deal zoeken op de markt, rekening houden met transport/en inklaringskosten maar vaak koop ik in Duitsland, Singapore, Nederland, ...

- op restaurant gaan doen we niet meer in België maar in Hongarije

- consuminderen

- BLIJ KUNNEN ZIJN MET KLEINE DINGEN en minder waarde hechten aan materiële dingen. Vorige week kon ik mijn dochter (13j) die erg kunstminnend is, een workshop aanbieden bij een kunstenaar die haar de kneepjes van het vak bijbracht. Ze leerde enorm veel en genoot van de 'les' die een wederdienst was. Een glas wijn uit een partypack kan net zo lekker zijn als een topwijn, een biertje net zo goed als een wijn en anders is een kopje koffie ook niet mis, als er een koekje bij is :-)

2/ pensioen

- Ik betaal via belastingen voor mijn pensioen, dat is wettelijk geregeld. Het aanvullend pensioen heb ik stopgezet. Ik investeer in PM omdat ik geen vertrouwen heb in de beheerders van de fondsen.

3/ Ziekteverzekering

- We kiezen voor een goed dekkende hospitalisatieverzekering en gaan zorgvuldig om met medische consumptie.

4/ We vermijden onveilige situaties en omstandigheden, vermijden plaatsen waar erg veel mensen komen, beveiligen onze woning, en voorzien in middelen om onze eigen bescherming/veiligheid af te dwingen. Ook een netwerk van persoonlijke relaties, naast hardware.

5/ We streven naar onafhankelijkheid, beschikken over alternatieven voor auto, aardgas en elektriciteit.

6/ Bijblijven, job behouden, flexibel blijven, consuminderen.

7/ Zelf voorzien in basisvoedsel in de mate van het mogelijke. Minder 'bewerkte' producten kopen en meer zelf maken. De tijd die je bespaart door minder te werken kan je daaraan besteden, je hebt minder geld nodig om een gelijke standaard te behouden maar het kost meer tijd (en moeite maar je kan er ook van genieten).

8/ Opvangen regenwater, verbruiken regenwater, later een waterbron ?

9/ Zoeken naar interessante deals, langer doen met oude spullen, minder en minder dure spullen kopen, ... . Out-of-the box denken. Durven in andere landen te kopen.

10/ Zie boven. Lokaal kopen, de beste deals zoeken. Minder uitgeven.

We leren de kinderen om zich heen kijken, ze zijn voor hun leeftijd best verstandig en hebben veel meer besef van de wereld om hen heen dan hun leeftijdsgenoten. We tonen hen hoe ze oplossingen zoeken voor moeilijkheden en focussen op de oplossing, niet op het probleem. Laatst waarschuwde mijn zoon van 11 ! me dat hij een zelfgemaakt alarm installeerde in zijn kamer. Het werkt op het onderbreken van een infraroodstraal, een zender, ontvanger en 2 9v batterijen. Fantastische mindset als je het mij vraagt. Foto hieronder.

[ATTACH=CONFIG]6498[/ATTACH]

Link naar reactie

Je mindset inderdaad instellen op wat lichamelijk en geestelijk gezond is en niet meedoen in de wedstrijd van om ter meest consumeren en verdoen.

Je geld en energie enkel steken in dat wat je gezond en gelukkig maakt. Het groeiproces daarin kan je al heel veel levensvreugde bezorgen,

het resultaat is dan de kers op de taart. Ben ik al jaren mee bezig en heel gelukkig, ook al 'heb' ik veel minder dan veel anderen...

Geluk zit niet in hebben, maar in zijn. Klinkt heel melig, is daarom niet minder waar.

Maar in deze maatschappij geldt nog altijd dat je een basis inkomen / rijkdom moet hebben. Deze die zeggen dat geld niet belangrijk is,

zijn altijd deze die er genoeg van hebben ;) Money and sex are like air, not all that important, unless you aren't getting / having any.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...