Ga naar inhoud
GENEGEERD

[TIP] Hoe open je een blikje zonder gereedschap?


Nonkel Jones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op z'n multitool zit n blikopener. Wat doe je als je geen mes bij hebt ?

 

Nou lewieke niet zo negatief hoor, gewoon door schuren dan. En welke prepper heeft nou geen mes maar wel een blik ;)

En anders heb je wel allang iets gevonden langs de weg dat je kunt gebruiken.

Ik vind het een leuke tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want geen enkele prepper heeft een mes of blikopener!????? :rolleyes:

 

Als je nou wat minder volume uit je ghettoblaster laat komen, brothah, en even rustig nadenkt dan kom je tot de conclusie dat je op deze manier geen blikopener nodig hebt en dat je (vrijwel) geen beschadiging aan je mes oploopt als je een blik opent. Sterker nog: er wordt verondersteld dat je een mes tot je beschikking hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Op z'n multitool zit n blikopener. Wat doe je als je geen mes bij hebt ?

 

 

Als ik een mes bij me heb (altijd dus) dan snij ik dat blik open, want ik heb een goed mes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik een mes bij me heb (altijd dus) dan snij ik dat blik open, want ik heb een goed mes.

 

Hoe goed je mes ook is als het niet nodig is deze te gebruiken dan is dat altijd beter om het zo lang mogelijk scherp te houden.

Een mes kan snel bot worden als je het gebruikt om metaal te snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoe goed je mes ook is als het niet nodig is deze te gebruiken dan is dat altijd beter om het zo lang mogelijk scherp te houden.

Een mes kan snel bot worden als je het gebruikt om metaal te snijden.

 

Dat dunne stukje blik? Daar heeft Mora niet zo'n last van. Je gaat dat blik ook niet doormidden snijden, maar gebruikt de punt als een blik-opener.

En slijpen is ook zo gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dunne stukje blik? Daar heeft Mora niet zo'n last van. Je gaat dat blik ook niet doormidden snijden, maar gebruikt de punt als een blik-opener.

En slijpen is ook zo gebeurt.

 

Nee ben ik niet met je eens, althans niet in een shtf situatie waarbij je mes wellicht je allerbelangrijkste tool is. Ook de punt van je mes wil beschermen en scherp houden (als dat kan) om delicaat werk te kunnen doen zoals bijvoorbeeld een splinter verwijderen. Het is juist dat een mora korte metten maakt met een conservenblik, maar dat is niet het punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die oneindig de discussie aangaan over het openen van een blikje zijn kansloos bij een shtf. Wat geestelijke ruimte is daarvoor van groot belang. Vermoedelijk is dit de meest bekrompen opmerking die ik ooit gemaakt heb op deze site, maar hij moest er even uit, zodat ik weer wat geestelijke ruimte krijg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dunne stukje blik? Daar heeft Mora niet zo'n last van. Je gaat dat blik ook niet doormidden snijden, maar gebruikt de punt als een blik-opener.

En slijpen is ook zo gebeurt.

 

Al wel honderd keer een blik open gemaakt met een mes, gaat prima en als je het met een beetje beleid doet, hoef je echt niet meteen je mes te slijpen.

Bovendien slijp ik liever een keertje extra m'n mes, dan dat ik ijzervijlsel en beton in m'n eten krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nee ben ik niet met je eens, althans niet in een shtf situatie waarbij je mes wellicht je allerbelangrijkste tool is. Ook de punt van je mes wil beschermen en scherp houden (als dat kan) om delicaat werk te kunnen doen zoals bijvoorbeeld een splinter verwijderen. Het is juist dat een mora korte metten maakt met een conservenblik, maar dat is niet het punt.

 

Leuke pun. :D t

 

Gewoon 2 verschillende meningen. Kunnen we wel mee leven toch?

Mijn EDC is nogal uitgebreid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Tuurlijk, het is slechts een discussie. @Raycoupe heeft overigens wel een punt qua ijzervijlsel.

 

Mensen die oneindig de discussie aangaan over het openen van een blikje zijn kansloos bij een shtf. Wat geestelijke ruimte is daarvoor van groot belang. Vermoedelijk is dit de meest bekrompen opmerking die ik ooit gemaakt heb op deze site, maar hij moest er even uit, zodat ik weer wat geestelijke ruimte krijg :)

 

Ben het wel met Dick eens, nog vijftig post verder en we hebben de ultieme strategie uitgevonden en in een stappenplan gegoten om een blik te openen?! :rolleyes: :o ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel "gehypter" moet echt niet worden,het is wachten op de eerste "prepper Kledinglijn"

Word een beetje moe van die merk X slaapzak die je MOET hebben,mes Y waarzonder bijna geen overleven mogelijk is en jas zus en zo die je garandeert de shtf te overleven.

Dan aangevuld met hoed dit en dat van 200$, schoenen van 250 euro en als afsluiter een fucking hickory wandelstok van 200£

 

Ik dacht in m'n naïviteit dat preppen ook betekende "overleven met wat je vindt en voorhanden is".Goede spullen is fijn en goed,maar heb de indruk dat sommigen meer waarde hechten aan de "look" als aan de daadwerkelijke gebruikswaarde.

Bovendien heb ik meer waardering voor iemand die bij wijze van spreken een huis bouwt met een aardappelschil mesje als iemand die een 300$ mes nodig heeft om een blikje te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Dit kwam ik tegen op internet,

Toch wel heel handig om te weten dat je een blik kan open met alleen je handen!

Jep je leest het goed, totaal geen gereedschap, maar alleen maar je handen.

 

Zie dit filmpje:

 

Afgezien van dat dit onderwerp incl. exact hetzelfde filmpje onlangs nog besproken is vind ik het gebruik van een stuk beton toch niet geheel "met alleen je handen", in een stedelijke omgeving ok maar in een bos wordt het al een ander verhaal :)

http://preppers.nl/forum/threads/7693-NonkelJones-Co-voor-zonder-blikopener-enzo?highlight=blik+openen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...