Ga naar inhoud
GENEGEERD

�Pensioenleeftijd naar 80 jaar�

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

AMSTERDAM - De eurocrisis toont aan dat de pensioenleeftijden in Europa nog veel forser omhoog moeten. Dit zegt Robert Benmosche, topman van de Amerikaanse verzekeraar American International Group (AIG). De hoogste baas van een van de grootste pensioenverzekeraars ter wereld denkt dat veel werknemers tot zeventig of zelfs wel tachtig jaar zullen moeten gaan doorwerken.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/pensioen/12284976/__Pensioenleeftijd_moet_naar_80_jaar__.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mijn voorspelling is: De staats pensioeneering gaat er helemaal af en wordt vervangen door de arbeidsongeschikheids wetgeving.

Als je wilt stoppen met werken dan moet je daar echt zelf voor zorgen.

Mee eens, toen ik begon met werken had ik ook niet de verwachting dat de overheid mijn pensioen zou gaan betalen. Wel vind ik het sneu voor mensen die nu richting pensioen gaan en daar wel op hadden gerekend. Een flinke generatie babyboomers schijnt dat te zijn. Schijnt ook flinke problemen voor pensioenfondsen op te gaan leveren zodra die generatie binnen enkele jaren tegelijk met pensioen gaat (2012 en de jaren erna).

Link naar reactie

Op de een of andere manier zijn mij vrouw en ik er altijd van uitgegaan dat er voor ons straks geen AOW meer zal zijn. We rekenen er verder ook niet op, dus dat maakt niet uit, maar ik kan mij voorstellen dat een heleboel mensen hier zwaar door zullen worden getroffen.

Ooit heb ik eens als vakantiebaantje bij de gemeente huursubsidieformulieren zitten invullen voor 65 plussers. Als ze dan hoorden dat ze dit jaar opnieuw minder huursubsidie kregen, keken ze me met grote ogen aan alsof hun wereld instortte. En misschien was dat ook wel zo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...