Ga naar inhoud
GENEGEERD

Werken voor de bijstand

Jacob
 Share

Recommended Posts

@ Jacob

Volgens mij lijd dat wat linda zegt tot een verzorgingsstaat.

Hey is dat niet wat Nederland was in de goede jaren?

Was?

Jammer dat de dienstplicht is afgeschaft, en nog veel jammerderder dat er geen sociale dienstplicht bestaat (een paar maanden helpen in een verzorgingstehuis, ziekenhuis, etc., etc.). Zou goed zijn voor de "jongeren" van heden te dage, waarvan er veel te lui zijn om voor de duvel te dansen en te egoïstisch om iets voor een ander over te hebben, uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Slavernij was ik nog niet tegengekomen in dit topic. Is ook meteen een drempel weg voor als de overheid eens een tekort aan kanonnenvoer heeft. Bedankt voor de aanvulling.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Was?

Slavernij was ik nog niet tegengekomen in dit topic. Is ook meteen een drempel weg voor als de overheid eens een tekort aan kanonnenvoer heeft. Bedankt voor de aanvulling.

Grapjurk. Slavernij? Die bocht neem je te kort. Ik ben van de ongenuanceerde one-liners, jij bent meestal meer inhoudelijk. Doe eens beter je best @Rothbard, ook al is het vrijdag... Dit is redelijk, het zal ik het zeggen.... Ruk!

Graag gedaan overigens.

Link naar reactie

Was?

Dienstplicht is alleen opgeschort. . Niet afgeschaft..

Link naar reactie

Fijn voor je dat je wat hebt gevonden wat je leuk vind.

Alleen vraag ik me dan af of het vrijwilligers werk je helpt om uit de bijstand te komen of vergroot het misschien je kansen op de arbeids markt?

nee het helpt je niet méteen uit de bijstand, maar door weer in de maatschappij te staan, rol je voor je het weet van het één in het ander,je leert mensen kennen die je evt. verder kunnen helpen

zolang je thuis zit gebeurt er niets.

en als je gaat solliciteren en je hebt al enige ervaring "als is het dan maar vrijwilligerswerk (wat bij veel mensen niét gezien word als écht werk, zie het dan maar als stage) heb je toch een streepje voor op mensen die helemaal niets hebben gedaan.

ik heb 13 jaar gewerkt tot mijn oudste geboren werd, en voor dat werk ben ik nu blijkbaar te oud? en kom ik niet meer aan de bak, dus vind ik zélf dat ik iets moet doen voor mijn geld tot ik iets anders heb gevonden waar ik "niet" te oud voor ben.

Link naar reactie

Enne ja moeten doen. Datgene wat normaliter vrijwillig is aan bijstandstrekkers verplichten. Je kunt hele volkswijken met tokkies vullen die te verrot zijn om een klauw uit te steken.

Wilde hier fors op ingaan maar nee (even tot 10 tellen) , laten we het er maar op houden dat ik vindt dat je ook mensen zwaar beledigd die dat niet verdient hebben.

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

zolang er oostblokkers voor 5.00 euro per uur kunnen en willen werken geef ik den haag een heel veel suck sesje en een middelfinger in hun aarsje :p

ik zit al weer 1,5 jaar thuis klim tegen de muren op , en wil graag werken voor me uitkering echter heeft de gemeente geen werk voor me ????

ach geef me maar een stuk bos om te beschermen en onderhouden :)

Link naar reactie

@evita zou je niet meer geholpen zijn met een BBL opleiding.

Met als salaris je uitkering?

je bedoeld omscholing ?

já dat ga ik zeker doen, zit al in mijn planning en moet ik ook wel anders kom ik nergens..maar ik zit nog in de beginnende fase en ben ik nu nog niet aan toe, vandaar dat ik nu zolang vrijwilligerswerk doe.

Link naar reactie

Wilde hier fors op ingaan maar nee (even tot 10 tellen) , laten we het er maar op houden dat ik vindt dat je ook mensen zwaar beledigd die dat niet verdient hebben.

Haha, heb me even teruggetrokken uit deze discussie vanwege de zelfde reden, behalve je zinvolle argumentatie bewonder ik nog meer je geduld.

Link naar reactie

Grapjurk. Slavernij? Die bocht neem je te kort. Ik ben van de ongenuanceerde one-liners, jij bent meestal meer inhoudelijk. Doe eens beter je best @Rothbard, ook al is het vrijdag... Dit is redelijk, het zal ik het zeggen.... Ruk!

Slavernij als in een systeem waarin mensen onder de dreiging van geweld (zo wordt de 'plicht' namelijk afgedwongen) arbeid moeten verrichten tegen geen of een lage vergoeding, een iets minder gangbare definitie zie ik nu, maar wordt in veel van mijn Engelse discussies op die manier gebruikt, slavernij met lijfeigenschap krijgt het bijvoeglijk naamwoord "chattel". Sociale dienstplicht en militaire dienstplicht (op voorwaarde dat er geen uitzending plaatsvindt) stel ik natuurlijk niet gelijk met het lot van de zwarte mens een paar honderd jaar geleden. Evengoed allesbehalve een lovenswaardige zienswijze. Je walgt ervan of doet dat niet, de overheid lekker veel dwingende macht geven over mensen, aan de morele kant valt weinig te beargumenteren. Verder worden mensen weggehouden van productievere zaken en er zit ook nog eens een boel dure bureaucratische rompslomp omheen. Er zijn vast veel luie jongeren, er zijn echter ook veel jongeren die dat niet zijn, laat ze dat lekker zelf bepalen als ze er niemand kwaad mee doen zou ik zeggen, waarom zou jij je daar druk over maken, en waarom zou de overheid dat op moeten lossen? Mij lijkt het ze in ieder geval helemaal de verkeerde moraal mee te geven en verandert ze in onderdanige burgertjes, of zijn daar te koppig voor en dan maakt het toch niet uit.

Dienstplicht is alleen opgeschort. . Niet afgeschaft..

Ja, al maakt het wel een verschil of er al een groep dienstplichtigen klaarstaat en de logistiek erop ingesteld is of niet, en het opheffing van die opschorting kost ook mogelijk wel wat politieke inspanning.

Als jij dat als slavernij kwalificeert sta je buiten de discussie omdat je niet serieus bent te nemen.

Als je alles wat ik zeg niet meer serieus neemt om een enkel punt, al helemaal iets dat vrij arbitrair is, maakt het voor jou waarschijnlijk sowieso niet uit wat ik allemaal zeg. Ik lig er niet wakker van.

Link naar reactie

hey het werkte in star trek ;-)

maar vertel heb jij ervaring met dit onderwerp? heb je ooit een uitkering gehad, ooit mee moeten doen aan die geld verspillende projecten van de gemeente?

Kijk, nu zijn we alvast 1 stap verder: je vraagt of ik mee heb moeten doen aan de geldverspillende projecten van de gemeente: dan zijn we het er in ieder geval over eens dat werkgelegenheidsprojecten geldverspilling zijn. Helaas is dit naar mijn mening ook het enige zinnige wat je tot nu toe in dit draadje geschreven hebt.

Nee, ik heb nooit een uitkering gehad, en dus ook nooit mee hoeven doen aan zulke projecten. Wel een aantal jaren financieel aan de grond gezeten (terwijl ik voltijd werkte).

Op een bepaald moment besloten dat ik het anders ging doen. Hier hoorde voor mij bij om geen deel meer uit te willen maken van het nederlandse systeem. Ja, niet van de lusten, en dus ook niet van de lasten.

Ik leef nu in een maatschappij waar de overheid klein is, er geen sociale voorzieningen zijn (dat is je familie of iemand die ervoor kiest om je te helpen, en niet de belastingbetaler via de overheid).

Ja, bijvoorbeeld fatsoenlijke scholing voor je kinderen is duurder (hier bedoel ik wat je er zelf direct van betaald, de overheidsscholen zijn niet goed, goede scholen betaal je volledig zelf), maar daarmee heb je dus wel zelf de keuze waar je geld aan uitgeeft omdat je dit belangrijk vindt. En kan je zelf kiezen wat voor bagage je je kinderen meegeeft.

En het is ook je eigen verantwoording om in je levensonderhoud te voorzien. maw:

raak ik morgen mijn werk kwijt >> geen WW, bijstand of iets dergelijks

wordt ik ziek >> het was mijn eigen keus of ik al dan niet een ziektekostenverzekering afsloot

raak ik arbeidsongeschikt >> geen AOW voor mij

overlijd ik >> geen ANW uitkering voor mijn partner en kinderen

Het leven voor de lokale bevolking hier is harder, maar uiteindelijk vind ik het socialer dan het nederlandse systeem: je bent zelf verantwoordelijk, ga je hier goed mee om dan kan je ver komen.

Je zou hier eens langs moeten komen. Ik schat dat we geen vrienden gaan worden, maar dat het wel een gigantische eye opener voor je zou zijn.

Link naar reactie

Slavernij als in een systeem waarin mensen onder de dreiging van geweld (zo wordt de 'plicht' namelijk afgedwongen) arbeid moeten verrichten tegen geen of een lage vergoeding, een iets minder gangbare definitie zie ik nu, maar wordt in veel van mijn Engelse discussies op die manier gebruikt, slavernij met lijfeigenschap krijgt het bijvoeglijk naamwoord "chattel". Sociale dienstplicht en militaire dienstplicht (op voorwaarde dat er geen uitzending plaatsvindt) stel ik natuurlijk niet gelijk met het lot van de zwarte mens een paar honderd jaar geleden. Evengoed allesbehalve een lovenswaardige zienswijze. Je walgt ervan of doet dat niet, de overheid lekker veel dwingende macht geven over mensen, aan de morele kant valt weinig te beargumenteren. Verder worden mensen weggehouden van productievere zaken en er zit ook nog eens een boel dure bureaucratische rompslomp omheen. Er zijn vast veel luie jongeren, er zijn echter ook veel jongeren die dat niet zijn, laat ze dat lekker zelf bepalen als ze er niemand kwaad mee doen zou ik zeggen, waarom zou jij je daar druk over maken, en waarom zou de overheid dat op moeten lossen? Mij lijkt het ze in ieder geval helemaal de verkeerde moraal mee te geven en verandert ze in onderdanige burgertjes, of zijn daar te koppig voor en dan maakt het toch niet uit.

Ja, al maakt het wel een verschil of er al een groep dienstplichtigen klaarstaat en de logistiek erop ingesteld is of niet, en het opheffing van die opschorting kost ook mogelijk wel wat politieke inspanning.

Als je alles wat ik zeg niet meer serieus neemt om een enkel punt, al helemaal iets dat vrij arbitrair is, maakt het voor jou waarschijnlijk sowieso niet uit wat ik allemaal zeg. Ik lig er niet wakker van.

Het maakt mij juist wel uit wat je zegt. Ik lees jouw inbreng meestal met veel interesse.

Link naar reactie

Hiermee leg je zelf een intelligentie op tafel waar ik als wergever ook zou zeggen "leg die maar op de stapel". Begrijpend lezen was niet je beste vak denk ik. Aangezien ik geen kleuterjuf ben adviseer ik je om het nog eens te lezen, en nog een keer...net zolang tot je snapt wat er staat.

Link naar reactie

Hoe ver willen we eigenlijk gaan?

Ik bedoel, het gaat erom dat mensen in de bijstand de maatschappij geld kosten, en wel wat terug kunnen doen, toch?

Bejaarde kosten de maatschappij ook veel te veel geld. Ze hebben amper premie afgedragen, en "eten" nu al tijden het geld van de jongere generatie op.

Echter zijn er een heleboel mensen die vinden dat bejaarde zielig zijn, en dat die ontzien moeten worden, of nog erger die extra geld moeten krijgen (van de jongeren weer)

Wat ik wil zeggen is; waarom de ene groep wel aanpakken en de andere niet?

Indien we (de maatschappij) tot de conclusie komen dat het huidige sociale stelsel niet langer houdbaar is, dan moet je iedere groep die daar gebruik van maakt evenwichtig aanpakken.

Link naar reactie

Ik bedoel, het gaat erom dat mensen in de bijstand de maatschappij geld kosten, en wel wat terug kunnen doen, toch?

Bejaarde kosten de maatschappij ook veel te veel geld. Ze hebben amper premie afgedragen, en "eten" nu al tijden het geld van de jongere generatie op.

Echter zijn er een heleboel mensen die vinden dat bejaarde zielig zijn, en dat die ontzien moeten worden, of nog erger die extra geld moeten krijgen (van de jongeren weer)

Indien we (de maatschappij) tot de conclusie komen dat het huidige sociale stelsel niet langer houdbaar is, dan moet je iedere groep die daar gebruik van maakt evenwichtig aanpakken.

Heb je een hekel aan bejaarden?

Link naar reactie

Schijnbaar leest je mijn bericht niet goed.

Beide groepen leven op kosten van de maatschappij.

Dus waarom zou je de ene groep wel aanpakken en de andere niet?

Veel bejaarden hebben dit land opgebouwd en gedurende die opbouw veel belasting betaald. Ik realiseer mij dat er zt mensen op oudere leeftijd in de bijstand komen en eveneens veel aan dit land hebben bijgedragen. Maar....... Er is ook een grote groep jonge steuntrekkers (ja is een onsympathieke) benadering die te lui en te bedonderd is om te werken. Die zijn als de dood als er werk op hun pad komt. Die moetje harder aanpakken dan bejaarden die veelal, hun inbreng hebben gedaan.

Link naar reactie

Schijnbaar leest je mijn bericht niet goed.

Beide groepen leven op kosten van de maatschappij.

Dus waarom zou je de ene groep wel aanpakken en de andere niet?

Er is nogal een verschil tussen bejaarden die minstens 65 jaar hebben bijgedragen aan de maatschappij en nu van hun AOW genieten,waar ze trouwens sinds 1955 of eerder zelf premie voor hebben betaald(dus ongeveer 60 jaar) of gezonde, jonge, mensen die moord en brand schreeuwen omdat er een tegenprestatie voor hun uitkering wordt verlangd.

Mensen,het loopt gruwelijk uit de klauwen met onze welvaartsstaat,zowat de beste ter wereld .Men loopt te janken dat men 20 uur per week papier moet prikken voor die uitkering waar men in andere landen letterlijk een moord voor zou plegen.

Boe-roepers,ga je schamen,en diep ook,verwend volk,en wen er maar vast aan,er gaan nog hele andere tijden komen,dit systeem is onhoudbaar,mede dankzij alle misbruik,lamlendigheid verstopt onder een laagje van ethisch "gelijk".

Link naar reactie

Je maakt even een hele grote denkfout. Veel mensen maken die. En dat is het aantal werkzame jaren afzetten tegen niet werkzame jaren en dat klopt niet helemaal. Iemand die gewerkt heeft aan bijvoorbeeld een snelweg of een gebouw werkt misschien wel niet meer maar er wordt nog wel gebruik gemaakt of geld verdient aan zijn werk. Je hebt dus een uitloop in iemands financiele waarde. Veder zou je kunnen denken aan budgetteren van de leefkosten van bijvoorbeeld bejaarden en al het andere overlaten aan bijstandstrekkers. We hebben geen geld te kort in nederland. We gaan er verkeerd mee om.

Link naar reactie

Er is nogal een verschil tussen bejaarden die minstens 65 jaar hebben bijgedragen aan de maatschappij en nu van hun AOW genieten,waar ze trouwens sinds 1955 of eerder zelf premie voor hebben betaald(dus ongeveer 60 jaar) of gezonde, jonge, mensen die moord en brand schreeuwen omdat er een tegenprestatie voor hun uitkering wordt verlangd.

Mensen,het loopt gruwelijk uit de klauwen met onze welvaartsstaat,zowat de beste ter wereld .Men loopt te janken dat men 20 uur per week papier moet prikken voor die uitkering waar men in andere landen letterlijk een moord voor zou plegen.

Boe-roepers,ga je schamen,en diep ook,verwend volk,en wen er maar vast aan,er gaan nog hele andere tijden komen,dit systeem is onhoudbaar,mede dankzij alle misbruik,lamlendigheid verstopt onder een laagje van ethisch "gelijk".

Diepe buiging en groot applaus.

Link naar reactie

Een gevangen kost de staat veel en veel meer per hoofd dan iemand in de bijstand.

Deze mensen zouden we aan moeten pakken, ze leven in luxe en kunnen leren, ze komen als advocaat eruit om hun criminele vriendjes te kunnen adviseren.

Iemand in de bijstand is een mens in de problemen ze hangen al in het allerlaatste vangnet.

Hun mogen dan papier gaan prikken en studie zit er niet in.

Ik zie het niet kan land me even helpen.

14000 gevangenen 2.3 miljard

350.000 bijstandgerechtigden 3,9 miljard

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...