Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Zo, ik heb me zojuist door 10 pagina's heen geworsteld en nu mijn verhaal.

Ik zit al bijna 3 jaar in de ww die in februari 2014 afloopt en dan bijstand?

Ik heb 42 jaar gewerkt ( en belasting betaald ) waarvan 32 jaar bij het zelfde bedrijf en was daar graag tot mijn pensioen blijven werken.

Maar helaas.

Bij het UWV kreeg ik te horen dat ik gezien mijn leeftijd tot "het granieten bestand" behoor, maar wel moet blijven solliciteren en me geen illusie moet maken op een betaalde baan.

Ik ben pas 62 jaar en doe al 3 jaar vrijwilligers werk met veel plezier en wil dat zolang mogelijk blijven doen.

Als vrijwilliger kan ik overal aan de slag maar het mag geen geld kosten, zelfs vervoerskosten worden niet vergoed.

Maar slecht hebben wij het ( nog ) niet en wil ik niet klagen.

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 545
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Denk je nu werkelijk dat dit geld uit de lucht komt vallen? Dit zal toch weer opgebracht moeten worden door heffingen en belastingen op inkomen (ja dus, van degene die wel produktief zijn).

Hoe naief kun je zijn?

Opvallend dat je direct 3 plusjes krijgt, blijkbaar hebben die mensen net als jij niet de moeite genomen om iets te lezen over dat concept. Een tipje van de sluier: het wordt niet betaald dmv heffingen en belastingen op inkomen.

Opvallend dat je direct 3 plusjes krijgt, blijkbaar hebben die mensen net als jij niet de moeite genomen om iets te lezen over dat concept. Een tipje van de sluier: het wordt niet betaald dmv heffingen en belastingen op inkomen.

hoe zie je het dan voor je?

een overheid die geld blijft printen?

communisme?

jah, ik zit er onder, Maar ik kan rondkomen. Geld is volgens mij uitgevonden om de dingen aan te schaffen die je nodig denkt te hebben, wat voor nut heeft het om miljoenen op de bank te hebben terwijl je er niets mee doet en anderen in armoede leven. Als iedereen hetzelfde inkomen heeft dan is er ook meer balans in de samenleving, geen armoede, geen honger, minder criminaliteit. In mijn ogen iets wat de voorkeur zou moeten hebben, toch

Als iedereen hetzelfde inkomen heeft zit de samenleving morgen volledig op slot. Je kan dit natuurlijk een soort van balans noemen. Inderdaad was dit in de Sovjetunie ook niet zo (van dat gelijke inkomen voor iedereen), maar extra presteren kwam niet tot uitdrukking in een beter bestaan. Zie bijvoorbeeld de staatsboerderijen: waarschijnlijk mooi opgezet, maar vanaf de start alleen maar bergafwaarts gegaan.

Lees, mocht het je interesseren, eens mijn reactie in dit draadje op pagina 6. Geen vangnet georganiseerd door de overheid in mijn omgeving. Criminaliteit? minder als in Nederland zou ik zeggen. Stel jezelf eens voor wat jij zou doen om in je eigen bestaan te voorzien als jij in zo'n samenleving leefde, in het kader van mentaal preppen. Misschien wel zinvoller dan de zoveelste pot bruine bonen op de plank.

hoe zie je het dan voor je?

een overheid die geld blijft printen?

communisme?

Wat ik ervan begrepen heb was het idee om de btw op iets van 50% te zetten en dat te gebruiken voor dat basisinkomen. Ik heb geen idee of dat plan financieel haalbaar is, maar met €1500 extra inkomen lijkt mij dat je niet zo wakker ligt van die 50% btw.

Als het fatsoendelijke banen waren dan doe je inderdaad ervaring op, maar achter het kopieerapparaat sgaan op een school, papiertjesprikken, of als lopende VVV gids door de stad lopen. Daar doe je echt geen ervaring mee op.

Zo simpel dit.... Waarschijnlijk komt dat dan door je opleiding, werkinstelling en voorkomen.:p

Er zijn echt wel leuke banen die je voor de gemeenschap kunt vervullen, en ook als vrijwilliger. Neem een voorbeeld aan @popeye.:o

Wat ik ervan begrepen heb was het idee om de btw op iets van 50% te zetten en dat te gebruiken voor dat basisinkomen. Ik heb geen idee of dat plan financieel haalbaar is, maar met €1500 extra inkomen lijkt mij dat je niet zo wakker ligt van die 50% btw.

geld rondpompen doen we nu ook al, gaat prima

Een link van de Telegraaf? Berichtje gelezen, maar ik kan daar geen conclusie uit trekken, er kunnen zoveel redenen zijn waarom dit geen succes is geweest, ik lees geen hoor-en-wederhoor in dit stukje.

Aan jou om er logisch over na te denken en de voor de hand liggende conclusie eruit te trekken. Is het voor jou te ver gezocht dat iig een groot deel van die mensen liever een uitkering ontvangen dan dat ze in een tuinkas werken?

Ah, zo ken ik je weer! Kleine zin uit een tekst halen om de tekst in twijfel te trekken, goeie techniek, een pluim.

Zucht. Een systeem waarin "Grote rijke Heeren boeren" de macht hebben over het ambtelijk systeem is een vrij essentieel verschil met een systeem dat Kans verdedigt. Jij wilt 2 systeem met elkaar gelijkstellen, maar die ene zin is in staat te bewijzen dat die 2 systemen helemaal niet gelijk zijn. Dat zie ik zo vaak: de kern van iemand's betoog wordt onderuit gehaald, gaat die persoon klagen dat er 'maar op 1 zin' gereageerd wordt. Ehhhm, goeie techniek, een pluim dan maar?

Doordat de rijke boeren (of werkgevers) zoveel macht hadden is een eerlijk beloningssysteem of marktsysteem zoals @Kans beschrijft nooit gelukt.

Exact! Dus hoe kom je erbij dat dat systeem en een systeem dat naar eigen zeggen nooit gelukt is gelijk zijn?

Dit zal ook niet lukken want er is nou eenmaal een deel van de mensheid die geen nobele of goede bedoelingen heeft, alleen meer macht en/of geld voor zichzelf.

Wat dR3 zegt. Dit wordt ook steeds minder relevant naarmate welvaart en daarmee concurrentie en keuzes toenemen. De sweatshops in het westen zijn niet verdwenen door wetjes, maar door toenemende welvaart. Nog een true story, maar dan hedendaags: Ik was eens niet blij met mijn werkgever, die betaalde vrijwel standaard te laat uit, en was ook niet echt aardig. Weet je wat ik toen deed? Ik ging naar een andere werkgever, en die altijd op tijd betaalt en wel aardig is. Dat is niet in iedere sector even makkelijk, maar dat komt voor een groot deel door toetredingsdrempels die concurrentie beperken. Wellicht wil je meer dan mijn anekdote horen, in dat geval ben je wellicht geïnteresseerd in

.

Denk dat het meer zoden aan de dijk zet als we de huidige belastingen verlagen, op deze manier creëer je voordelen voor iedereen die consumeert . bijstand afschaffen . want het is te weinig om van te leven en teveel om van dood te gaan. Werklozen inzetten voor maatschappelijke taken tegen minimumloon. Straatje vegen met vijf man ipv een man in een machine... Vrijwilligerswerk verbieden... Kan gewoon voor betaald worden.

misschien moet het juist op een compleet andere manier gaan dan te praten over een basis inkomen

bv basis voorziening

kleine woning gratis zolang het passend is aan je gezin situatie.

wil je in je eentje een huis met 4 slaapkamers dan zul je particulier moeten gaan huren of kopen

Gratis nuts maar als je meer gebruikt dan de basis zul je moeten betalen voor wat je meer gebruikt ( zoals tv en computer dag en nacht aan laten staan )

Dan hoeven de mensen die minder kansen hebben op werk in ieder geval niet bang te zijn dat ze dakloos worden of afgesloten van voorzieningen

Natuurlijk gaat dan van iedereen die van deze basis voorziening gebruik maakt een vast bedrag in mindering per maand

maar wat er dan overblijft zou voldoende moeten wezen om verder gewoon van te leven

.

misschien moet het juist op een compleet andere manier gaan dan te praten over een basis inkomen

bv basis voorziening

kleine woning gratis zolang het passend is aan je gezin situatie.

wil je in je eentje een huis met 4 slaapkamers dan zul je particulier moeten gaan huren of kopen

Gratis nuts maar als je meer gebruikt dan de basis zul je moeten betalen voor wat je meer gebruikt ( zoals tv en computer dag en nacht aan laten staan )

Dan hoeven de mensen die minder kansen hebben op werk in ieder geval niet bang te zijn dat ze dakloos worden of afgesloten van voorzieningen

Natuurlijk gaat dan van iedereen die van deze basis voorziening gebruik maakt een vast bedrag in mindering per maand

maar wat er dan overblijft zou voldoende moeten wezen om verder gewoon van te leven

.

Juist ja, laten we de overheid nog groter en alles overheersender maken. Dat gaat vast alle problemen wel oplossen.

Dream on...

Misschien tijd om eens met @prepper053 en @dR3 op een eiland te gaan zitten, en dan uit te zoeken wie van jullie 3 voor al die dure hobbies van de anderen 2 gaat betalen.

Hoe zal het dan gaan met mensen die gedeeltelijk zijn afgekeurd, of mensen die 30 jaar hebben gewerkt en nu te oud zijn voor de huidige arbeidsmarkt maar wel hun hele leven hebben betaald aan de sociale voorzieningen.

Of als een partner overlijd en iemand het nieteer alleen kan trekken.

Wat ga je doen met de kinderen van de bijstand gerechtigden? Opvang kost handen vol geld.

Ik vind de sociale voorzieningen zo langzaam aan asociaal worden.

Mensen in de bijstand hebben echt geen luizenleventje en zitten veelal in de schulden voordat ze in de bijstand komen omdat ze alles al is afgenomen.

Het is echt niet zo dat het meerendeel van die 350.000 het fijn vind, maar geen andere keus hebben.

Meestal zijn het kansloze mensen die op het randje van de maatschappij leven, deze mensen verdienen net zo goed een eerlijke kans.

Sterker nog de maatschappij heeft gefaald, en omdat ze er geen raad meeweten duwen wij ze maar in de bijstand en worden ze als paria gezien.

Toch mogen wij blij zijn dat er een vangnet zoals de bijstand is. Velen gaan daaraan voorbij.

Juist ja, laten we de overheid nog groter en alles overheersender maken. Dat gaat vast alle problemen wel oplossen.

Dream on...

Misschien tijd om eens met @Prepper 053, @dR3 op een eiland te gaan zitten, en dan uit te zoeken wie van jullie voor al die dure hobbies van de anderen gaat betalen.

heb je wel; gelezen wat ik schreef ?

het bedrag gaat in mindering ?

dus inplaats van dat iemand 600 euro betaald voor huur en gas en licht ontvangen ze netto 600 minder als ze in zo,n woning zitten !

heb je wel; gelezen wat ik schreef ?

het bedrag gaat in mindering ?

dus inplaats van dat iemand 600 euro betaald voor huur en gas en licht ontvangen ze netto 600 minder als ze in zo,n woning zitten !

Ja, ik heb gelezen wat je schreef: je wilt mensen die minder kans op werk hebben een staatswoning, met staats gas licht en water geven, en daarnaast leefgeld wat voldoende moet zijn om gewoon van te leven. Dus het huidige systeem nog gecompliceerder (=duurder in uitvoering) maken.

Paard achter de wagen spannen dus.

Heel blij, in mijn ogen is het zelfs een must, anders gaat het hetzelfde als in die arme landen niet meer veilig op straat.

Alleen de manier deze mensen worden afgeschilderd en de manier waarop ermee word omgegaan bevalt me niet.

Deels heen ik het met je eens. De goede en de kwade worden over 1 kam geschoren. Deugt niet maar zo is het leven. De misbruikers moet je er uitzeven voor de overige wil ik werken. Geloof mij, er zijn hordes gezonde jonge mensen met een bijstandsuitkering die een beetje bijbeunen en smalend lachen voor een baan in de kassen. Dikke vinger voor dat soort lui!!!!!

Als iedereen hetzelfde inkomen heeft zit de samenleving morgen volledig op slot. Je kan dit natuurlijk een soort van balans noemen. Inderdaad was dit in de Sovjetunie ook niet zo (van dat gelijke inkomen voor iedereen), maar extra presteren kwam niet tot uitdrukking in een beter bestaan. Zie bijvoorbeeld de staatsboerderijen: waarschijnlijk mooi opgezet, maar vanaf de start alleen maar bergafwaarts gegaan.

Lees, mocht het je interesseren, eens mijn reactie in dit draadje op pagina 6. Geen vangnet georganiseerd door de overheid in mijn omgeving. Criminaliteit? minder als in Nederland zou ik zeggen. Stel jezelf eens voor wat jij zou doen om in je eigen bestaan te voorzien als jij in zo'n samenleving leefde, in het kader van mentaal preppen. Misschien wel zinvoller dan de zoveelste pot bruine bonen op de plank.

hey het werkte in star trek ;-)

maar vertel heb jij ervaring met dit onderwerp? heb je ooit een uitkering gehad, ooit mee moeten doen aan die geld verspillende projecten van de gemeente?

Dream on...

Misschien tijd om eens met @prepper053 en @dR3 op een eiland te gaan zitten, en dan uit te zoeken wie van jullie 3 voor al die dure hobbies van de anderen 2 gaat betalen.

hoezo een nonsens bericht

@ jacob, daarom vind ik dat je de mensen moet scholen, desnoods met een kleine lening voor de opleidingskosten.

Dan word het kaf van het koren gescheiden.

Met goede kansen voor de mensen die wel willen.

Je kunt mensen niet straffen voor iets wat anderen verzieken.

Dat is het zelfde als iemand veroordelen voor een moord die hij niet heeft begaan.

Met de oplossing werken voor een uitkering word het probleek alleen verplaatst.

@ jacob, daarom vind ik dat je de mensen moet scholen, desnoods met een kleine lening voor de opleidingskosten.

Dan word het kaf van het koren gescheiden.

Met goede kansen voor de mensen die wel willen.

Je kunt mensen niet straffen voor iets wat anderen verzieken.

Dat is het zelfde als iemand veroordelen voor een moord die hij niet heeft begaan.

Met de oplossing werken voor een uitkering word het probleek alleen verplaatst.

Voor het steken van asperges hoef je niet geschoold te zijn. Iemand doet het een aantal keer voor en dan learning on the job. Zo zijn er nog wel meer banen.

Gewoon werken met de conjo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...