Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

je kan altijd bezuinigen op jezelf maar nooit op je kind.

Een mens heeft het recht op een beetje geluk in zijn/haar leven en als je gelukkig wordt van zo een kleine dreumes in je armen dan moet je er gewoon voor gaan. Geld maakt het leven makkelijk, maar de liefde van een kind maakt het leven waard.

niks maakt meer gelukkig dan op de avond lekker met mijn dochter op de bank kruipen en samen een filmpje kijken terwijl ze helemaal tegen me aan knuffeld .

of wanneer ik ziek ben dat ze me druiven gaat voeren want druiven zijn gezond dus word je daar beter van

Of als ze me weer 101 vragen stelt over hoe dingen werken en waarom

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 545
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Admin

Ik lees net dit artikel en voornamelijk de reacties intrigeren mij.

Een basis inkomen voor een ieder zou een mooi initiatief kunnen zijn voor de toekomst. Meeste mensen functioneren gewoon het beste als ze niet veel stress hebben over financiële zaken. Alles draait in onze wereld nu eenmaal om geld. Hier was laatst ook een mooie discussie over op het forum (voor iedereen een basis inkomen)

Een basis inkomen voor een ieder zou een mooi initiatief kunnen zijn voor de toekomst. Meeste mensen functioneren gewoon het beste als ze niet veel stress hebben over financiële zaken. Alles draait in onze wereld nu eenmaal om geld. Hier was laatst ook een mooie discussie over op het forum (voor iedereen een basis inkomen)

communisme iemand? en waar zou dat "basisgeld" vandaan moeten komen?

Ik vind de denkwijze van sommigen hier behoorlijk totalitair.

Zoals gezegd zitten mensen niet voor hun pleZier in de bijstand.

Alles is hun afgenomen, hun geld, hun zelfstandigheid, respect, en hun eigenwaarde.

Als je 100 maal soliciteerd en je word 100 maal afgewezen, dan denk je geus niet dat ligt aan al die anderen, maar dan denk je dat het aan jou ligt.

Als je mensen weer hun eigenwaarde en onzekerheid weg weet te nemen, dan willen ze ook weer deel nemen aan de maatschappij die hun verstoten heeft.

We zijn tenslotte een sociaal wezen.

Dit ga je niet bereiken om mensen in te zetten in banen die anderen te min vinden om te doen en ook nog eens voor een salaris dat onder het minimum zit, zo breek je de mens alleen maar verder af.

Mensen in de bijstand zijn een bijproduct van onze vorm van samenleving, mensen die gedwongen worden in die hoek.

De staat/samenleving faalt hier op elk gebied, als je de mensen schoolt en met respect behandeld zullen ze ook weer participeren.

• Leuk 1
Ik vind de denkwijze van sommigen hier behoorlijk totalitair.

Zoals gezegd zitten mensen niet voor hun pleZier in de bijstand.

Alles is hun afgenomen, hun geld, hun zelfstandigheid, respect, en hun eigenwaarde.

Als je 100 maal soliciteerd en je word 100 maal afgewezen, dan denk je geus niet dat ligt aan al die anderen, maar dan denk je dat het aan jou ligt.

Als je mensen weer hun eigenwaarde en onzekerheid weg weet te nemen, dan willen ze ook weer deel nemen aan de maatschappij die hun verstoten heeft.

We zijn tenslotte een sociaal wezen.

Dit ga je niet bereiken om mensen in te zetten in banen die anderen te min vinden om te doen en ook nog eens voor een salaris dat onder het minimum zit, zo breek je de mens alleen maar verder af.

Mensen in de bijstand zijn een bijproduct van onze vorm van samenleving, mensen die gedwongen worden in die hoek.

De staat/samenleving faalt hier op elk gebied, als je de mensen schoolt en met respect behandeld zullen ze ook weer participeren.

er zitten ZAT mensen in de bijstand die gewoon kunnen werken hoor

als je niet hard kunt lopen prima, dan ga je maar achter een buro zitten die kun je best wat laten doen

ik heb het artikel niet gelezen, maar het idee van 1 salaris voor iedereen spreekt mij wel aan. stel je voor dat iedereen gewoon een salaris/loon/uitkering kreeg van 1500 euro. je kan je rekeningen ervan betalen, boodschappen doen en niemand kan klagen want iedereen krijgt even veel. Natuurlijk wel met een vast aantal uren.

• Leuk 1

Eerste maand leuk. Daarna inflatie....

Verlaging van belastingen en accijnzen hebben een grotere werking denk ik

ik heb het artikel niet gelezen, maar het idee van 1 salaris voor iedereen spreekt mij wel aan. stel je voor dat iedereen gewoon een salaris/loon/uitkering kreeg van 1500 euro. je kan je rekeningen ervan betalen, boodschappen doen en niemand kan klagen want iedereen krijgt even veel. Natuurlijk wel met een vast aantal uren.

Ik schat zo dat degene die nu onder de door jou gestelde EUR 1500 zitten er blij mee zijn. Iedereen erboven niet.

Zie zelf in welke groep je zit, en waarom het je dus wel wat lijkt.

Kans, dit systeem hebben we jááren gehad in NL, voor en rond 19de eeuw en dat heeft bittere, bittere armoede opgeleverd, vooral in het noorden.

Grote rijke Heeren boeren die de macht hadden over het ambtelijk systeem, waar een knecht nog minder waard was voor de boer dan het varken op stal.

Arbeiders die het veen en turf af staken, uitgebuit tot bijna slavernij. Geen enkel sociaal vangnet, mensen die in plaggenhutten woonden op de heide.

De heren met het geld die de buit verdeelden, de bevolking er met harde hand onder hield en de armoe in stand hielden.

Praat mij niet van dat soort redenaties, geschiedenis heeft aangetoond dat het niet werkt en dat de lager klasse meer dan de dupe is!:mad:

filmpje, ziet er erg romantisch uit. En dat is het zeker niet voor de mensen die er inzaten. Het eerste deel, tot 1:40, is waar mijn voorouders vandaan komen.

Geschiedenis? De mensheid heeft de afgelopen honderd jaar niet stil gezeten. Waarom zouden armen niet profiteren van die vooruitgang? Bijvoorbeeld riolering en schoon drinkwater is betaalbaar en toegankelijk, en iedereen weet nu het belang van beiden. Mobieltje, computer, internet, tv etc is ook betaalbaar.

Ik schat zo dat degene die nu onder de door jou gestelde EUR 1500 zitten er blij mee zijn. Iedereen erboven niet.

Waarom zou iemand die > €1500 p/m verdient niet blij zijn met zo'n basisloon? €1500 extra per maand verdienen (dus bovenop je huidige loon) wil iedereen. Dan kun je meer dingen veroorloven, bijvoorbeeld minder werken of meer spullen kopen.

Waarom zou iemand die > €1500 p/m verdient niet blij zijn met zo'n basisloon? €1500 extra per maand verdienen (dus bovenop je huidige loon) wil iedereen. Dan kun je meer dingen veroorloven, bijvoorbeeld minder werken of meer spullen kopen.

Denk je nu werkelijk dat dit geld uit de lucht komt vallen? Dit zal toch weer opgebracht moeten worden door heffingen en belastingen op inkomen (ja dus, van degene die wel produktief zijn).

Hoe naief kun je zijn?

• Leuk 1

Ik heb een soort gelijke topic een tijd geleden gelezen.

Als de overheid alle uitkeringen/toeslagen zou schrappen, dus bijstand, WW, AOW, huurtoeslag, HRA, zorgtoeslag etc. etc. dan nog zou er niet genoeg geld zijn om iedereen in Nederland €1000 te geven.

Hij is gewoon financieel niet haalbaar.

Hoeveel mensen zullen niet stoppen met werken?

Denk je dat vuilnismannen, mensen aan de lopende band, mensen in de kassen etc. etc. dus mensen die minimumloon of iets meer verdienen, die gaan dan echt niet meer werken.

Het hele idee is een wensdroom.

@ Et phone home, alles heeft 2 kanten, het is maar net hoe je het bekijkt.

Onze maatschappij/cultuur heeft ons geleerd om alles vanuit een bepaald oogpunt te zien.

Overigens als dat systeem er niet zou zijn en 350.000 mensen op straat zouden staan.

Zit je in een felle burgeroorlog, puur eigen belang dat vangnet.

Ik vind het nogal wat dat de klagers alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen;Ik wil een kind,dus moet dat kunnen en moet de staat daar maar voor op draaien.

Ik heb geen werk dus is dat de staat z'n schuld en moet die er maar voor opdraaien.

Iets terug doen voor je uitkering?Ben je nou helemaal belazerd,daar heb ik geen tijd voor en geen zin in,het is mensonwaardig bovendien.

Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven van dat soort mensen?

Nou is het voor sommigen best wel klote,en die doen er alles aan om er zo gauw mogelijk weer bovenop te komen,die hoor je niet en/of reageren over het algemeen heel wat genuanceerder,net als degene die echt niet kunnen.

Maar juist het soort wat het hardste klaagt,moesten ze met een schop in de hand en onder hun hol aan het werk zetten,juist voor dat soort parasieten zijn dit soort regeltjes bedacht,jammer dat de goeden onder de slechten moeten lijden.

wij lijden niet door dat vangnet, wij zouden juist lijden zonder dat vangnet.

Stel je voor alle mensen in de bijstand, WW en weet ik veel allemaal krijgen geen geld meer.

Dan kan ik garanderen dat onze huizen het geen week uithouden zonder inbraak.

Probeer maar eens te pinnen, dat zou onmogelijk worden.

Wat ik wil zeggen is dat onze samenleving veel fragielier is dan dat de mensen denken.

1 keer uit balans geraakt heeft herstel tijd nodig, en geen ondoordachte harde maatregelen.

jah, ik zit er onder, Maar ik kan rondkomen. Geld is volgens mij uitgevonden om de dingen aan te schaffen die je nodig denkt te hebben, wat voor nut heeft het om miljoenen op de bank te hebben terwijl je er niets mee doet en anderen in armoede leven. Als iedereen hetzelfde inkomen heeft dan is er ook meer balans in de samenleving, geen armoede, geen honger, minder criminaliteit. In mijn ogen iets wat de voorkeur zou moeten hebben, toch

@prepper053

Dan betekend het ook dat het niet uitmaakt of je 1 kilo graan maalt of 10 kilo je krijgt toch het zelfde geld.

Of je maalt 10 kilo en verkoopt 9 kilo zwart.

Je ziet de uitwerking ervan nog steeds in rusland 1 en al corruptie.

de vraag is dan: waarom verkoopt diegene het graan zwart? De kans is groot dat hij het geld nodig heeft en dat zijn normale inkomen te laag is. Denk ook niet dat in de sovjet unie iedereen hetzelfde loon kreeg hoor.

Als je die gasten laat werken voor de bijstand uitkering zullen ze hun geld nooit terug verdienen, hun kansen zullen erdoor ook niet vergroten.

Jij betaald mee ik betaal mee iedereen betaald mee.

Geef je ze een opleiding, geef je ze veel meer kansen, waardoor ze meer kans hebben zichzelf te onderhouden.

Geef een man een vis en hij eet 1 dag, leer hem vissen en hij eet heel zijn leven.

Heb twee keer een burnout gehad, ben nog steeds herstellende. Er zijn twee happen uit me en een deel daarvan krijg ik nooit meer terug.

Beide keren was het als eerste een gevecht om met rust gelaten te worden, daarna om iets te doen te krijgen. Wat dan ook, ik heb zelfs een keer aangeboden werk aan de dijk te doen, mocht niet.

Het is ontzettend belangrijk om een dagbesteding te hebben, en de belangen die ik had bij mijn herstel kwamen vaak totaal niet overeen met wat de bijstand-verstrekkers van mij wilden.

Op eigen initiatief fantastische vrijwilligersbaan gevonden, steeds meer verantwoordelijkheid en inzetbaar op meerdere plekken. Moest ik weg want geen 'echt werk'.

Dat soort dingen en het houdt niet op. Ik kan uren doorgaan.

Als die regel er toen was, was ik daar nu ook weg, maar vanwege een mooie baan ergens anders. Dan was ik verder geweest dan nu.

Nu worstel ik stug door en werk met behoud van bijstand. Werk waar ik me niet volledig kan ontplooien, geen voldoening, blablabla.

Maar ook dat kan me niet meer bommen, ik heb mijn plan en ga stug door. Ik weet waar ik heen wil. Ik doe het wel weer alleen (en de familie)

Wil ik werk van anderen afpakken ? Nee tuurlijk niet.

Wil ik graag echt werk ? Ja dolgraag !

Vind ik dat gezonde mensen iets moeten doen voor hun bijstand ? Ja, anders zakken ze weg.

Maar vanuit persoonlijk standpunt zou ik ook opmerken dat het soms heel lastig kan zijn te bepalen wanneer iemand gezond is.

Of lui.

Ik heb ze in mijn omzwervingen inmiddels allebei wel ontmoet. De luie en de welwillende. Worden allemaal heerlijk over 1 kam gescheerd en hebben er allebei niks aan. Het lijkt wel of er een business in stand word gehouden en de klanten niet meer voorop staan. Ik stop, vind dit een lastig onderwerp, alleen al om te lezen, helemaal om er in te reageren.

@Ronin Kogaratsu Hoop dat je wat vind. Je instelling is in ieder geval supergoed en dat is het allerbelangrijkste.

• Leuk 1
Als je die gasten laat werken voor de bijstand uitkering zullen ze hun geld nooit terug verdienen, hun kansen zullen erdoor ook niet vergroten.

Jij betaald mee ik betaal mee iedereen betaald mee.

Geef je ze een opleiding, geef je ze veel meer kansen, waardoor ze meer kans hebben zichzelf te onderhouden.

Geef een man een vis en hij eet 1 dag, leer hem vissen en hij eet heel zijn leven.

ervaring is kostbaar in de meeste bedrijfstakken dus je leert iemand wel degelijk vissen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...