Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik ben voor een tegenprestatie als je bijstand krijgt. En dan niet de baan inpikken die normaal door betaalde krachten gedaan wordt maar meer de sociale werkzaamheden. Je kunt best koffie schenken in een bejaarden tehuis, helpen bij non profit organisaties zoals de voedselbank, klaar-over spelen waar de schoolkinderen oversteken of helpen op scholen met van alles en nog wat.

Daarnaast moet je ook naar nieuw werk begeleid worden en hulp krijgen bij het solliciteren. We hebben straks veel teveel bouwvakkers en te weinig mensen in de zorg. Ze moeten mensen dus omscholen en aan het werk krijgen.

Echter zijn er veel mensen die niet willen werken en lekker in de bijstand blijven en en beetje bijklussen. Het loont dus kennelijk door in de bijstand te blijven en zwart het e.a. bij te verdienen. En dan strijken ze alle toeslagen en andere extra's ook nog eens op. Deze mensen moeten echt een keer worden aangepakt. Nu ben ik helemaal geen voorstander van de meeste toeslagen (afschaffen die hap), want dat werkt alleen maar averechts. Er zijn helaas veel mensen die een uitkering krijgen en heel veel bijverdienen zodat werken niet aantrekkelijk voor ze is. Geef het geld aan mensen die het echt nodig hebben.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 545
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Oeps ik ga mijn vingers branden.

In een ongedwongen economie zou iedereen werk kunnen hebben en daarvoor een eerlijke beloning moeten krijgen.

Als je broden kunt bakken dan zou je net als elke andere bakker de grondstoffen moeten kunnen inkopen en zou je van de meerwaarde moeten kunnen leven.

Een bakker die onder de grondstof prijs zijn broden verkoopt zal het even druk hebben maar er snel niet meer zijn?

Een bakker die, bv door schaarste aan bakkers, zoveel winst kan maken dat hij in een nieuwe dikke BMW kan rijden en een villa kan kopen, zal denk ik al snel een tweede bakker in zijn dorp aantreffen die iets goedkoper zal zijn?

Het is dus eigenlijk raar dat er zo iets als een minimumloon moet zijn?

Als een boer jou 52 weken per jaar voor kost en inwoning hard laat werken maar dankzij jou arbeid, stel planten, onderhouden en oogsten van wortels, zelf luxe kan leven en niks hoeft te doen..., dan ga je natuurlijk zelf op een stukje land je eigen wortels verbouwen?

Dus er is iets mis?

Waarom moet er een minimum loon zijn, waarom krijgen mensen die gewoon kunnen werken een uitkering, enz. Enz?

Prep ze,

K a n s

Ik leef in een samenleving die ongeveer ingericht is als bovenstaande, met als verschil dat uitkeringen niet bestaan (behalve invaliditeitsuitkeringen voor mensen die in loondienst waren, en door een arbeidsongeval blijvend arbeidsongeschikt zijn geraakt).

Een korte samenvatting van een paar jaar observatie en participatie:

-Het werkt inderdaad zoals Kans schrijft: de bijdehantere mensen kijken naar de boer, denken dat kan ik zelf ook/beter, gaan zelf wortels kweken en verbeteren hun positie, anderen zullen hun leven lang blijven tobben omdat ze die drive niet hebben.

-De inkomensverschillen zijn groter dan in Nederland: dan bedoel ik niet de paar excessen die miljoenen met bonussen verdienen, maar "op de werkvloer" tussen de produktiemedewerker en de afdelingschef zit al snel een factor 10 qua salaris. Is dit erg? Naar mijn mening niet.

-mensen die geen baan hebben zullen door de familie onderhouden moeten worden (maar passen daarvoor wel op de kinderen van de werkenden, poetsen het huis en dergelijke).

-een prestatie bonus (stukje extra salaris voor de produktievere medewerkers) is standaard, en werkt prima (terwijl in Nederland nog steeds de consensus is dat Jan en Henk met hetzelfde salaris naar huis gaan als ze dezelfde functie hebben, ook al is de productiviteit van Jan 20% hoger).

of omdat een alleenstaande moeder haar pasgeboren baby moet verzorgen, dan zeg ik die verdiend wel bijstand maar in die mate dat ze wel kunnen leven maar niet dat ze in luxe baden.

En hoe denk je dat moeders die een pasgeboren baby hebben dat doen als ze niet alleenstaand zijn en beide partners werken? Het kind in het aanrechtkastje leggen tot ze uit hun werk komen?

Ik ben uit alle macht aan het vechten om niet in de bijstand te komen! Mijn ww loopt dus de 27e af, en dan heb ik als ik dan nog geen baan gevonden heb geen alternatief! Zie er echt bergen tegenop, ik wil gewoon een baan! solliciteer letterlijk 8 uur op een dag, mijn lieve vriendin help ook nog mee met solliciteren.

Als ik straks dus wel ineens kan werken voor 850 euro..

Ben ik alsnog blij, en dan volop door solliciteren.

Alleen zal ik mijn koophuis wel gaan verliezen.

Hoop ook voor je dat het lukt maar denk niet dat je toch nog blij wordt van gedwongen tewerkstelling. Its al in the name

Hier alles netjes gedaan, hypotheek op een inkomen want mocht er wat mis gaan jammer dan maar dan nog redden we het wel, maar dan? Allebei zonder baan, daar was niet op gerekend.. Is na lange strijd weer goedgekomen en financiel is alles weer goed, maar van vaste baan ben ik nu flexwerker en mag voor hetzelfde salaris nu 60 uur ipv 40 u.Zover ik hier lees prept een ieder voor de grote SHTF maar in de tussentijd worden we langzaam gesmoord.We leven nu van maand tot maand en wanneer jij een maandje extra lucht nodig hebt moet je even een pm sturen met je rekeningnummer want dan help ik je.

Wat een prachtige handreiking. Hulde voor Darkstar op deze vrijdagochtend.

Wat als werkloosheid niet zou bestaan? Dus eerst het vak ambtenaar schrappen en iedereen ontslaan en op 0 beginnen (merk je toch niets van).:p

Daarna iedereen die geen baan heeft bij de overheid in dienst tegen het minimumloon tot maximaal 2x minimumloon afhankelijk van je kennis, ervaring, diploma's. Wil je beter, kun je beter? Dan kun je naast je door de overheid gegeven baan solliciteren bij een bedrijf of als zelfstandige gaan werken. Zo komen ook net afgestudeerden aan werkervaring en begint iedereen onder aan de ladder. En ook gewoon werken tijdens je WW of als je asiel hebt aangevraagd.;)

Wat als werkloosheid niet zou bestaan? Dus eerst het vak ambtenaar schrappen en iedereen ontslaan en op 0 beginnen (merk je toch niets van).:p

Daarna iedereen die geen baan heeft bij de overheid in dienst tegen het minimumloon tot maximaal 2x minimumloon afhankelijk van je kennis, ervaring, diploma's. Wil je beter, kun je beter? Dan kun je naast je door de overheid gegeven baan solliciteren bij een bedrijf of als zelfstandige gaan werken. Zo komen ook net afgestudeerden aan werkervaring en begint iedereen onder aan de ladder. En ook gewoon werken tijdens je WW of als je asiel hebt aangevraagd.;)

Prima plan, maar dan ook het onderwijs uit kleden, het kan toch niet zo zijn dat leraren 3mnd per jaar vrij zijn en met een dik bedrag op huis aan gaan terwijl ze maar 20 uur voor de klas staan.

Weet je wat, we schaffen alles af ... Niet echt realistisch denk ik

Werklozen. Zullen we in een pool moeten zetten voor sneeuwschuiven, opruimen eigenlijk alles waar de gemeente voor zorg moet dragen. Maar dan wel gewoon betaald, zodat men ook kan consumeren en de economie door draait. Dan kunnen we de andere subsidies ook afschaffen ...

Hoe zal het dan gaan met mensen die gedeeltelijk zijn afgekeurd, of mensen die 30 jaar hebben gewerkt en nu te oud zijn voor de huidige arbeidsmarkt maar wel hun hele leven hebben betaald aan de sociale voorzieningen.

Of als een partner overlijd en iemand het nieteer alleen kan trekken.

Wat ga je doen met de kinderen van de bijstand gerechtigden? Opvang kost handen vol geld.

Ik vind de sociale voorzieningen zo langzaam aan asociaal worden.

Mensen in de bijstand hebben echt geen luizenleventje en zitten veelal in de schulden voordat ze in de bijstand komen omdat ze alles al is afgenomen.

Het is echt niet zo dat het meerendeel van die 350.000 het fijn vind, maar geen andere keus hebben.

Meestal zijn het kansloze mensen die op het randje van de maatschappij leven, deze mensen verdienen net zo goed een eerlijke kans.

Sterker nog de maatschappij heeft gefaald, en omdat ze er geen raad meeweten duwen wij ze maar in de bijstand en worden ze als paria gezien.

Prima plan, maar dan ook het onderwijs uit kleden, het kan toch niet zo zijn dat leraren 3mnd per jaar vrij zijn en met een dik bedrag op huis aan gaan terwijl ze maar 20 uur voor de klas staan.

Weet je wat, we schaffen alles af ... Niet echt realistisch denk ik

Als jij voor mij een baan als leraar kunt vinden die dik betaald is dan ga ik er gelijk solliciteren.:) Vooral die 3 maanden vrij per jaar zie ik wel zitten.:p Nee ik denk niet dat leraren overbetaald worden zoals je schetst. Dus die 3 maanden vrij zit in het salaris verwerkt.

Maar goed, dat is het probleem ook niet. We willen dat iedereen werk heeft en zijn steentje kan bijdragen.

En hoe denk je dat moeders die een pasgeboren baby hebben dat doen als ze niet alleenstaand zijn en beide partners werken? Het kind in het aanrechtkastje leggen tot ze uit hun werk komen?

daarom ben ik voor het systeem dat ze in noorwegen of in denemarken geld

hoewel het wel erg maf is dat in noorwegen de man 12 weken verplicht ouderschapsverlof moet opnemen en de vrouw maar 9 weken .

Ik ben uit alle macht aan het vechten om niet in de bijstand te komen! Mijn ww loopt dus de 27e af, en dan heb ik als ik dan nog geen baan gevonden heb geen alternatief! Zie er echt bergen tegenop, ik wil gewoon een baan! solliciteer letterlijk 8 uur op een dag, mijn lieve vriendin help ook nog mee met solliciteren.

Hoop ook voor je dat het lukt maar denk niet dat je toch nog blij wordt van gedwongen tewerkstelling. Its al in the name

Hier alles netjes gedaan, hypotheek op een inkomen want mocht er wat mis gaan jammer dan maar dan nog redden we het wel, maar dan? Allebei zonder baan, daar was niet op gerekend.. Is na lange strijd weer goedgekomen en financiel is alles weer goed, maar van vaste baan ben ik nu flexwerker en mag voor hetzelfde salaris nu 60 uur ipv 40 u.Zover ik hier lees prept een ieder voor de grote SHTF maar in de tussentijd worden we langzaam gesmoord.We leven nu van maand tot maand en wanneer jij een maandje extra lucht nodig hebt moet je even een pm sturen met je rekeningnummer want dan help ik je.

Ging iets mis met de quote @Ronin Kogaratsu

Bedankt voor het aanbod @darkstar ! Maar geld zal nu helaas niet de oplossing zijn, ik moet gewoon werk vinden en daar stabiliteit uit krijgen. Ik heb nu kansen genoeg op lange termijn om mijn training en coaching neer te gaan zetten voor kids, en gepeste mensen. Daarnaast kan ik met een grootheid in de Silat wereld mee seminars geven heeft hij mij toegezegd.

Maar op korte termijn heb ik daar dus helemaal niet aan.

Ook wij hadden besloten het huis op 1 salaris te kopen. Maar de relatie liep stuk, en ik raakte mijn baan kwijt. Ik heb vanaf dag 1 altijd alles betaald, en heb ook 0 schulden op dit moment. maar dat zal ben ik bang snel anders worden.

Mooi dat jij de zaken weer op de rit hebt gekregen!

Wel balen dat je de helft meer ervoor moet doen! tenzij je natuurlijk een super leuke job hebt!

Groet Ronin

• Leuk 1

Als je het huidige sociale systeem wil verminderen/verlagen, houd dat automatisch in dat je dan ook de belastingen moet verlagen.

In landen zoals Amerika zie je dat, het sociale vangnet is minder uitgebreid maar je betaald minder aan de staat, zodat je zelf voor tegenslagen kan sparen.

Echter zie ik dat in Nederland niet gebeuren.

De regering heeft het over "participatiemaatschappij", maar dat is enkel een manier op te besparen, ze gaan echt niet de belastingdruk verlagen.

Want als ze dat doen, moeten ze namelijk in eigen vlees snijden, en dat doen ze nooit.

En als je uitkering schrapt, waar stopt het.

Ik wil dan ook dat de ziektekostenverzekering stopt, ben namelijk nooit ziek, dus waarom zou ik daaraan meebetalen? Laat die mensen die ziek zijn het maar zelf uitzoeken.

En zo zijn er vast nog wel meer dingen waar ik geen gebruik van maak, daar wenst ik dus ook niet meer aan mee te betalen.

Nou ten eerste hebben 2 verdieners geen bijstandsuitkering, daarvan kan 1 gerust tijdelijk zijn/haar baan opzeggen, ten 2e vind ik dat als beide ouders een uitkering hebben dat tenminste 1 zijn best moet doen om een baan te krijgen. En op de 3e plaats het is tegenwoordig zo dat de bijstand tegen een alleenstaande moeder met een pasgeboren kind zegt: goh, je hebt wel een baby, maar daarom kan je wel werken. Is er niet een familie lid die er voor kan zorgen zodat u gewoon kan solliciteren en werken?

En persoonlijk stoort mij die instelling behoorlijk, ik vind dat een moeder haar kind moet kunnen groot brengen in ieder geval totdat het kind groot en oud genoeg is om naar een peuterspeelzaal te gaan. Vanaf dat moment heb ik zoiets van dat een alleenstaande moeder wel parttime kan gaan werken. Een moeder hoort bij haar kind te zijn de eerste jaren, ze hoort te zien dat haar kind de eerste stapjes neemt en dat ze de eerste woordjes begint te zeggen. Dat is niet alleen goed voor de moeder maar ook voor de ontwikkeling van het kind.

Ik moet zeggen dat ik het wel normaal vind dat men je aanspoort om betaald werk te vinden, ook al heb je een baby.

Van mensen in de bijstand mag je verwachten dat ze "alles" doen om uit die situatie komen, als een familie lid op kan passen is dat mooi.

Maar verplichten kunnen ze het niet, dat familie lid heeft immers ook een leven.

Als je al in de bijstand zit en dan een baby krijgt, vind ik het nog weer een ander verhaal.

Immers verklein je dan bewust je eigen kansen om te kunnen werken, mag dat wel?

Ik weet dat een heleboel mensen een kind krijgen een recht vinden.

Maar is dat wel zo als je niet zelf in het onderhoud van het kind kan voorzien?

Ik snap niet dat ze nu pas met dit idee komen. Net als met gevangenissen.. Ik denk gewoon staatsfabrieken bouwen voor de gevangenen. laat ze maar 12 uur per dag werken ipv op de cel zitten drugs gebruiken en feestjes vieren zoals die doodschopper van de scheidsrechter.

Ben benieuwd wat voor baan ze dan voor mij hebben als ik die bijstand in moet.

Ik hoop zoooo dat ik voor die tijd nog een baan kan forceren..

Ronin, ik wil je natuurlijk niet nog meer zorgen geven maar er is wel iets waar je even informatie over moet inwinnen. Ik las dat je een koopwoning en dat je die niet zou kunnen veroorloven met een bijstand uitkering. Nou, het is zo dat je in Enschede niet eens een bijstanduitkering kan krijgen als je een koopwoning bezit. Men ziet een koopwoning als vermogen en als je een vermogen hebt dan kom je niet in aanmerking voor een uitkering.

Informeer zo snel mogelijk even over de voorwaarden van het aanvragen van een uitkering, want vaak melden ze dit soort dingen pas als je al een paar weken in de aanvraag van de uitkering zit. Ook even een tip, schrijf de bedrijven aan die je vaste lasten van de rekening halen en leg de situatie uit dat je bezig bent met een uitkering aanvraag en dat betalingen mogelijk iets later dan normaal worden voldaan. Waarom zeg ik dit: In Enschede duurt een verkorte bijstand aanvraag maximaal 8 weken, maar een normale aanvraag kan tot 12 weken(3 maanden) duren. Dat is ook iets waar je rekening mee moet houden met dingen als je boodschappen. Je wilt tenslotte niet verder in de problemen komen, mocht je vragen hebben dan PM me maar dan probeer ik je wel te helpen.

Bedankt voor het aanbod @darkstar ! Maar geld zal nu helaas niet de oplossing zijn, ik moet gewoon werk vinden en daar stabiliteit uit krijgen. Ik heb nu kansen genoeg op lange termijn om mijn training en coaching neer te gaan zetten voor kids, en gepeste mensen. Daarnaast kan ik met een grootheid in de Silat wereld mee seminars geven heeft hij mij toegezegd.

Maar op korte termijn heb ik daar dus helemaal niet aan.

Ook wij hadden besloten het huis op 1 salaris te kopen. Maar de relatie liep stuk, en ik raakte mijn baan kwijt. Ik heb vanaf dag 1 altijd alles betaald, en heb ook 0 schulden op dit moment. maar dat zal ben ik bang snel anders worden.

Mooi dat jij de zaken weer op de rit hebt gekregen!

Wel balen dat je de helft meer ervoor moet doen! tenzij je natuurlijk een super leuke job hebt!

Groet Ronin

Ben blij dat het er op wat langere termijn wat beter voor je uitziet.

Inmiddels ken ik nu zoveel mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt en er werkelijk alles en alles aan doen om weer wat te vinden, maar het is er gewoon niet. Hierom kan ik ook wat kriegelig worden wanneer er discussies ontstaan alsof mensen dit aan zichzelf te danken hebben. Ze zullen er vast zijn maar in mijn omgeving zie ik toch wat anders.

Ook zie ik steeds meer dat Nederland een heel vervelend land is wanneer je in de problemen komt. In Griekenland of Spanje helpen mensen elkaar nog. Ik heb begrepen dat in Spanje mensen niet meer uit hun huis worden gezet mede doordat slotenmakers niet meer wilden meewerken en dat de hele buurt voor de deur ging staan zodat de deurwaarder niet naar binnen kon.

Wanneer hier iemand uit zijn huis wordt gezet dan gluurt de buurt van achter de gordijnen mee met de gedachte van o, die zal het wel aan zichzelf te danken hebben, iets waar ik steeds meer moeite mee krijg.

Inmiddels lopen er drie postbodes door mijn straat en toch krijg ik gewoon mijn post niet omdat ook hier mensen voor worden ingezet vanuit de bijstand.

Nog zo'n lullige manier waardoor mensen volkomen buiten hun schuld in de problemen komen doordat de deurwaarder ineens voor de deur staat omdat ze bv hun rekening niet kregen en vervolgens geconfronteerd worden met verhoging op verhoging.

Heb een leuke job en gewoon heel veel geluk gehad. Voor de wat minder gelukkigen blijft mijn aanbod staan.

Ik moet zeggen dat ik het wel normaal vind dat men je aanspoort om betaald werk te vinden, ook al heb je een baby.

Van mensen in de bijstand mag je verwachten dat ze "alles" doen om uit die situatie komen, als een familie lid op kan passen is dat mooi.

Maar verplichten kunnen ze het niet, dat familie lid heeft immers ook een leven.

Als je al in de bijstand zit en dan een baby krijgt, vind ik het nog weer een ander verhaal.

ehm ja, het is een recht. Mensenrecht wel te verstaan. Ik ben toch zo blij dat ik die website met mensenrechten heb gevonden het is een aanrader voor elke prepper. denk dat ik zo meteen dat eens uitprint en bij mijn BOB stop.

Artikel 16

Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.

Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.

Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.

http://www.mensenrechten.nl/wat-zijn-mensenrechten/mensenrechten-op-een-rij

Werk jij soms voor een totalitaire overheid..?

Dit soort overdenkingen vind ik niets anders dan "eng".

Zolang de overheid zijn eigen geldverslindende ambtenarenapparaat niet op orde heeft (UWV? Belastingtoeslagen?) hebben ze niets te melden over hun burgers.

Straks is gezondheidszorg, justitie en uberhaupt kinderen hebben een elitair voorrecht bedoelt voor de vermogenden?

"Maar IK hoef toch niet te betalen voor de misere van anderen?"

Ja. Dat moet je wel. Zo is nu eenmaal het systeem hier ingericht.

Niet mee eens? Eigen keus dat je blijft...

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Nee, ik ben geen ambtenaar :)

Waarom zo dat een vreemde gedachte zijn? Het heeft alles te maken met zelfredzaamheid van de mensen.

Indien je niet in je eigen onderhoud kan voorzien, is het dan een goed idee om een kind te krijgen, en de samenleving met nog meer kosten op te zadelen?

Je leest vaak genoeg over armoede in Nederland. Indien je je in een zodanig financiële positie bevind, moet je aan het belang/welzijn van het kind denken.

Wat voor leven kan je een kind later bieden?

Ja, natuurlijk moet de overheid ook naar zichzelf kijken. Ze geven veel te veel geld uit aan onzin, en werk ineffectief.

En ja, het is schijnbaar een recht. Maar zoals ik het lees is het alleen een recht om een kind te hebben, de overheid is echter niet verplicht ervoor te betalen.

Er is een leger en politie, die bieden de bescherming die in artikel 16 genoemd worden.

Nee, ik ben geen ambtenaar :)

Waarom zo dat een vreemde gedachte zijn? Het heeft alles te maken met zelfredzaamheid van de mensen.

Indien je niet in je eigen onderhoud kan voorzien, is het dan een goed idee om een kind te krijgen, en de samenleving met nog meer kosten op te zadelen?

Je leest vaak genoeg over armoede in Nederland. Indien je je in een zodanig financiële positie bevind, moet je aan het belang/welzijn van het kind denken.

Wat voor leven kan je een kind later bieden?

Ja, natuurlijk moet de overheid ook naar zichzelf kijken. Ze geven veel te veel geld uit aan onzin, en werk ineffectief.

En ja, het is schijnbaar een recht. Maar zoals ik het lees is het alleen een recht om een kind te hebben, de overheid is echter niet verplicht ervoor te betalen.

Er is een leger en politie, die bieden de bescherming die in artikel 16 genoemd worden.

de politie is er om de wetgeving te controleren en dus niet specifiek om de bevolking te beschermen, hetzelfde geld voor het leger die is er om het koninkrijk te beschermen niet het individueel. Zorgen voor de bevolking is de taak van de staat. Zorgen voor elkaar is de taak van de maatschappij.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vind dat je als ouder een goed leven voor je kind moet proberen te garanderen. MAAR ik geloof ook dat je een goed leven kan hebben met weinig geld. Geld maakt niet gelukkig, maar voor veel mensen een kind wel.

Zelf heb ik ervoor gekozen om single te blijven en voor zover ik weet heb ik geen kinderen. IK kies hiervoor omdat ik de toekomst een beetje somber inzie en als prepper zijnde zie ik donders goed wat er allemaal in de wereld speelt. Tuurlijk ik heb een laag inkomen, maar ik zou altijd voor mijn kind zorgen ondanks dat ik het krap heb, je kan altijd bezuinigen op jezelf maar nooit op je kind.

Een mens heeft het recht op een beetje geluk in zijn/haar leven en als je gelukkig wordt van zo een kleine dreumes in je armen dan moet je er gewoon voor gaan. Geld maakt het leven makkelijk, maar de liefde van een kind maakt het leven waard.

ehm ja, het is een recht. Mensenrecht wel te verstaan. Ik ben toch zo blij dat ik die website met mensenrechten heb gevonden het is een aanrader voor elke prepper. denk dat ik zo meteen dat eens uitprint en bij mijn BOB stop.

Artikel 16

Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan.

Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten.

Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat.

http://www.mensenrechten.nl/wat-zijn-mensenrechten/mensenrechten-op-een-rij

Helaas is recht hebben iets anders dan recht krijgen want je hebt een flinke financiele reserve en lange adem nodig om je recht te krijgen, dat is voor velen het probleem, en zo te lezen staat het water bij sommigen al aardig aan de lippen. Hoewel we uit de recessie zijn verwacht ik hier toch niet veel tegenspraak wanneer ik zeg dat de echte crisis nog moet komen.

Met hulp van anderen lukt dit misschien wel en dat is denk waar ik nu voor aan het pleiten ben op dit forum. Voor mij wordt preppen steeds minder een iets tegen een grote SHTF en steeds meer een iets tegen een staat die ons langzaam de strot dichtknijpt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...