Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Als jij aangifte gaat doen op het politiebureau dan wordt je 9 van de 10 keer geholpen door een vrijwilliger. Dat je dat misschien niet weet zegt genoeg en geeft aan dat deze mensen goed en belangrijk werk verrichten.

Dat verklaard waarom zoveel mensen het gevoel hebben dat er niets met hun aangifte wordt gedaan en dat ze daarom geen aangifte meer doen.

Maar even serieus als ze nu die vrijwilligers gewoon die betaalde baan zouden geven die ze doen als vrijwilliger, dan zouden ze geen uitkering hoeven te krijgen. Het werk is er wel, anders was er geen vraag naar vrijwilligers.... Maar er is gewoon geen geld voor om die mensen te betalen voor hun werk. Beetje krom, maar het is wel zo.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 545
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Werken (werken, dus diensten of goederen produceren) zou altijd, altijd, betaalt moeten worden. Dat kan ook in het kader van opleiding, maar dat is voor mij de limit. Vrijwillig iets doen, dat kan, dat is bijvoorbeeld de ramen lappen voor je bejaarde buurman.

Belasting op arbeid omlaag, dat stimuleert de aanname van werklozen. Ik heb nu vier man personeel, als de kosten omlaag zouden gaan zou ik nog makkelijk werk hebben voor één of twee man personeel. Nu is het onbetaalbaar.

Uitkeringen kunnen dan ook omlaag. Onbetaald werk, het zou verboden moeten worden. Voorbeeld: het lokale verzorgingshuis voor hulpbehoevende bejaarden geeft ongeveer net zoveel uit aan salaris als aan belastingen en pensioen premie voor het personeel. Belastingen omlaag, dan kunnen ze hun personeelsbestand uitbreiden met 20%. Dat betekent meer handen aan het bed.

• Leuk 1
Dat verklaard waarom zoveel mensen het gevoel hebben dat er niets met hun aangifte wordt gedaan en dat ze daarom geen aangifte meer doen.

Maar even serieus als ze nu die vrijwilligers gewoon die betaalde baan zouden geven die ze doen als vrijwilliger, dan zouden ze geen uitkering hoeven te krijgen. Het werk is er wel, anders was er geen vraag naar vrijwilligers.... Maar er is gewoon geen geld voor om die mensen te betalen voor hun werk. Beetje krom, maar het is wel zo.

Bij de politie is net als bij defensie heel veel wegbezuinigen en daarom hebben ze geen tijd om fatsoenlijk hun werk te kunnen doen. Ze lopen alleen brandjes te blussen en worden ingezet op door de politiek belangrijk gevonden punten. Maar ook bij de brandweer en ambulance zijn grote bezuinigingen geweest en je mag hopen dat er nog een ambulance komt als je te ver buiten stedelijk gebied woont. De brandweer heeft ook heel veel vrijwilligers, met of zonder andere baan. Die hebben allemaal een goede opleiding gekregen vrijwel gelijk aan hun beroeps collega's. Je kunt dus beter gered worden door een vrijwilliger, dan helemaal geen hulp. Het is dus niet dan deze mensen helemaal niets kunnen en veredelde papierprikkers zijn. Dat zijn meestal de mensen met een taakstraf of handicap.

Je hebt gelijk dat er voldoende werk zou moeten zijn, maar door de hoge kosten voor arbeid en hoge belastingen kunnen ondernemers bijna geen personeel meer aannemen. Als de belastingen en kosten van arbeid omlaag zouden gaan, dan hebben meer mensen werk. Daarnaast moeten de lonen van managers, bestuurders en directeuren ook flink omlaag. Waar een directeur vroeger 12x het loon van een arbeider verdiende, is dit nu tot wel 400x het loon van de arbeider of meer. Je kunt dus stellen dat een directeur 400 mensen in de bijstand houdt en we hebben bij de multinationals heel wat directeuren en bestuurders rondlopen. Ook streven de bedrijven naar winstmaximalisatie. Dus personeel, goede werkomstandigheden, leuke sfeer op het werk, service, oog voor de maatschappij en klantvriendelijkheid ect. zijn van ondergeschikt belang aan de winst van het bedrijf.

Dit kunnen we alleen doorbreken als we keihard deze bedrijven gaan boycotten. Ik koop liever bij een ondernemer met de juiste ondernemersgeest die goed is voor de maatschappij en zijn personeel, dan bij een multinational die over lijken gaat. Ook al ben ik dan misschien iets duurder uit. Als iedereen alleen zaken zou doen bij bedrijven die ze hoog hebben zitten, dan moet de markt zich wel aan moeten passen.

Maar dan nog de technologische vooruitgang gaat zo snel, dat er steeds minder mensen nodig zullen zijn voor het werk.

.................................Je hebt gelijk dat er voldoende werk zou moeten zijn, maar door de hoge kosten voor arbeid en hoge belastingen kunnen ondernemers bijna geen personeel meer aannemen. Als de belastingen en kosten van arbeid omlaag zouden gaan, dan hebben meer mensen werk. Daarnaast moeten de lonen van managers, bestuurders en directeuren ook flink omlaag. Waar een directeur vroeger 12x het loon van een arbeider verdiende, is dit nu tot wel 400x het loon van de arbeider of meer. Je kunt dus stellen dat een directeur 400 mensen in de bijstand houdt en we hebben bij de multinationals heel wat directeuren en bestuurders rondlopen. Ook streven de bedrijven naar winstmaximalisatie. Dus personeel, goede werkomstandigheden, leuke sfeer op het werk, service, oog voor de maatschappij en klantvriendelijkheid ect. zijn van ondergeschikt belang aan de winst van het bedrijf..............................

Eerst kon je dit betalen:

Mercedes-Benz-C-Klasse-Schulte-001.jpg.2e5bb4fea29baeb8208573adecc38e06.jpg

Toen wilde je dit:

core_navigation_flyout_mercedes-benz-sls-class-c197_960x298_11-2013.jpg.0665e4cde258a321315dba829ed282e9.jpg

En bleek een nieuwe kennis dit te hebben:

luxe-jacht.jpg.3fa836f0a5bfb3fe973b2e7042c8cd7e.jpg

Zag je dit blad:

buyers-guide.jpg.6a69d157e65adc7237a38db63c79cde7.jpg

en begon je groter te denken:

b.968_palace-of-parliament.jpg.95caabdc23139b7e6ad4c8e0ef27d943.jpg

(Paleis van Ceausescu)

• Leuk 1
  • 10 months later...
  • 3 months later...

Die de Boer is gewoon een schoft. Dit laat dus duidelijk zien hoe er door een aantal werkgevers gedacht wordt over de 'onrendabelen'

Nu ging het om de mensen die in de bijstand zitten, maar over werknemers word ook zo gedacht.

• Leuk 1
Gast Heksenboot
http://www.nu.nl/politiek/4074363/asscher-haalt-voorman-vno-ncw-uitspraak-bijstand.html

Voorman VNO-CNW maakt opmerking over groot deel van de bijstandtrekkers, dat ze lui zij en moeten gaan werken, desnoods in de asperges. Asscher (PvdA) springt direct in de bres om stemmen en zieltjes te winnen voor de volgende verkiezingen.

Bernard Wientjes meest invloedrijke Nederlander

http://www.volkskrant.nl/dossier-top-200-van-de-macht/bernard-wientjes-meest-invloedrijke-nederlander~a1071442/

Dat is maar een hint hoor.

• 4 weeks later...

On the same day as New York acts to mandate a $15 minimum wage for fast food workers, Seattle's $15 minimum wage law - which is supposed to lift workers out of poverty and off public assistance - has hit a snag. As Fox News reports, evidence is surfacing that some workers are asking their bosses for fewer hours as their wages rise – in a bid to keep overall income down so they don’t lose public subsidies for things like food, child care and rent.

Ik bedoel maar.....

On the same day as New York acts to mandate a $15 minimum wage for fast food workers, Seattle's $15 minimum wage law - which is supposed to lift workers out of poverty and off public assistance - has hit a snag. As Fox News reports, evidence is surfacing that some workers are asking their bosses for fewer hours as their wages rise – in a bid to keep overall income down so they don’t lose public subsidies for things like food, child care and rent.

Ik bedoel maar.....

Inderdaad, overheden moeten eens ophouden met inkomenspolitiek, en maatregelen die inkomen herverdelen.

• 1 month later...

VVD wil dat werken uit de bijstand makkelijker en aantrekkelijker wordt.

http://www.nu.nl/politiek/4116895/vvd-eist-kabinet-werken-vanuit-bijstand-aantrekkelijker-maakt.html

Is wel iets voor te zeggen. Er zijn heel wat mensen met problemen hoe het nu geregeld is. Dan zou je wel gek zijn om te gaan werken en al die ellende op je dak halen.

• 2 weeks later...

Pieter heeft 15 weken papier geprikt en krijgt een kritische beoordeling.

http://demonitor.ncrv.nl/sociale-dienst/-pieter-krijgt-kritische-beoordeling-van-zijn-tegenprestatie-in-de-bijstand

Hij zou een attitude probleem hebben.;)

Pieter had veel kritische vragen met name over het doel van zijn tegenprestatie, dat zou re-integratie zijn. Ook wil hij graag weten hoeveel geld het heeft gekost hem papier te laten prikken.

• 1 month later...

Maar weinig mensen komen los van de bijstand. Nauwelijks iets veranderd met 25 jaar geleden.

Ondanks hervormingen hebben 820.000 mensen een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Als het aantal bijstands- en werkloosheidsuitkeringen wordt meegeteld staan er zelfs ruim 1,6 miljoen mensen aan de kant.

http://www.nu.nl/economie/4147107/weinig-mensen-komen-los-van-uitkering.html

Maar weinig mensen komen los van de bijstand. Nauwelijks iets veranderd met 25 jaar geleden.

Ondanks hervormingen hebben 820.000 mensen een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Als het aantal bijstands- en werkloosheidsuitkeringen wordt meegeteld staan er zelfs ruim 1,6 miljoen mensen aan de kant.

http://www.nu.nl/economie/4147107/weinig-mensen-komen-los-van-uitkering.html

En wij, de werkenden, mogen dit onderhouden. Hup aan het werk met die gasten. Er is voor iedereen wel iets om te doen. Je mag best een tegenprestatie verwachten voor die euro's die iedere maand op je rekening komen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben blij dat wij een stelsel hebben waar van alles geregeld is in geval van ziekte, ontslag en/of arbeidsongeschiktheid. Maar er wordt nu massaal misbruik van gemaakt. Dus wat mij betreft strenger optreden, zodat het stelsel ook bestaat indien ik of een ander er gebruik van zou moeten maken. Al hoop ik dat voor niemand.

En wij, de werkenden, mogen dit onderhouden. Hup aan het werk met die gasten. Er is voor iedereen wel iets om te doen. Je mag best een tegenprestatie verwachten voor die euro's die iedere maand op je rekening komen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben blij dat wij een stelsel hebben waar van alles geregeld is in geval van ziekte, ontslag en/of arbeidsongeschiktheid. Maar er wordt nu massaal misbruik van gemaakt. Dus wat mij betreft strenger optreden, zodat het stelsel ook bestaat indien ik of een ander er gebruik van zou moeten maken. Al hoop ik dat voor niemand.

Die figuren die goed toneel kunnen spelen komen er bij elke vorm van bijstand goed van af. Je raakt met dit soort maatregelen altijd enkel de mensen die of afgekeurd hadden moeten worden, maar of door huwelijk nooit baan gehad of te eerlijk/optimistisch bij UWV en dus bijstand. Komt bij dat er nu op die groep mensen 131.000 vacatures zijn en zaken als vrijwilligerswerk misbruikt wordt om betaald werk weg te bezuinigen. Systeem is rot, dat los je niet op door de mensen te straffen die er van afhankelijk zijn. 100-200 jaar geleden kwam je rond met tuintje en af en toe wat dagjes meehelpen voor loon, zeker als je een eigen huisje had (geen woonlasten dus), kerk hielp met wat er over bleef. Nu kan je combi eigen huis en sociaal vangnet vergeten en loop je altijd tegen fors hogere kosten voor levensonderhoud aan dan enkel brood op de plank en geschikte kleding.

De baantjes die de mensen krijgen bij participatie (die ik dan heb gezien), zijn echt de meest idiote baantjes van de maatschappij (met alle respect). Er wordt niet gekeken naar iemands opleiding of vakgebied of daar waar je een vak kunt leren. Het zijn vaak ongeschoolde kut-klusjes die deze mensen moeten doen waar zij ook niet beter van worden. Is het nu zo heel moeilijk mensen op vak of opleiding te selecteren en desnoods binnen overheid of semi-overheid iets wat een beetje aansluit bij die mensen te vinden? Er moet wel een perspectief op werk zijn op termijn, vind ik.

Daarnaast zouden we de werkenden meer moeten belonen en de rijkdom eerlijker moeten verdelen door eerlijke belastingen voor iedereen. Dat zou al enorm schelen, denk ik.

Dar iemand beschikbaar blijft voor werk en een bijdrage doet vind ik wel goed overigens. Hoe het wordt geregeld is walgelijk.

In Rotterdam wordt het voor iedere bijstandstrekker VERPLICHT iets terug te doen voor de stad\maatschappij.

http://www.nu.nl/rotterdam/3965969/tegenprestatie-uitkering-verplicht-in-rotterdam.html

Dat kan ook bijna niet anders, want er wonen steeds minder mensen die werken en die de kosten van de stad kunnen dragen. Voorheen kregen bijstanders allerlei vrijstellingen voor bijvoorbeeld gemeentelijke belastingen. Nu laat men ook mensen in de bijstand een minimale bijdrage doen van 90€, dacht ik uit het hoofd. Gewoonweg omdat bijvoorbeeld het riool sterk verouderd is en steeds minder werkenden zijn.

Ik ben wel benieuwd met wat voor soort baantjes ze aan gaan komen, want tot nu toe heb ik niet veel meer gezien als papierprikkers en putje scheppers.

• 1 month later...

Zonder al te ver in detail te treden en over hoe of wat, weet ik dat je echt goed de l:mad:L bent als je hier mee te maken krijgt. En je van het werk niks leert je woord bezig gehouden wat houdt het werk eigenlijk in ?

Nou zo sta je van 8 tot half 5 aan een lopende band de hele dag door, iets anders is er niet of je staat bloempotten te stickkeren of wat nu gebeurd kerstboompjes te versieren voor groot winkels bedrijven. Wie hoopt in ander werk of iets hoop te leren daaro komt bedrogen uit, ondanks zulke trajecten de namen krijgen leerwerkbedrijven of werkervaringsplaatsen heb ik het idee dat het als een sluier werkt voor idiote werk wat eigenlijk geen werk is.

Foto's maken is VERBODEN ! is mijn verteld en ja als een groot International en Koninklijk bedrijf, wil je niet hebben dat zulke dingen op straat komen en dat mensen aan de wereld laten zien dat je als uitschot behandeld wordt. En dat mensen als soort van dwang arbeiders behandeld worden. In dit bedrijf werkt de sociale werkplaats samen met dit bedrijf en de gemeente, je hebt 2 maanden proeftijd en dan kom je in dienst voor 6 maanden en dan kom je weer voor 3 maanden bij de UWV in de hoop nooit meer terug te komen daar !

Hier werken mensen die vele jaren hebben gewerkt als machine bankwerker, iemand die 25 jaar een bouwbedrijf had gerund en een elektricien 35 jaar dienst ervaring had maar er uit werd gewerkt ongelofelijke verhalen van bereid willende mensen die geen kans meer krijgen. Ze worden verzocht om te solliciteren en maar op de welbekende vacature sites te gaan kijken naar werk uit angst voor boetes om iemand vind dat jij onvoldoende solliciteert er is angst voor de bepaalde personen die mensen intimideren met sancties.

Solliciteren ja is leuk hoor maar vele 30+ en mensen daar boven worden veel al afgewezen dit zakt hun in de schoenen soms na jaren solliciteren sinds de crisis.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...