Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@Invictus.

Ik ben vrijwilliger bij Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer en ik moet zeggen dat het heerlijk is om vrij en in alle rust in de natuur te werken.

Meneer noemt dat een taakstraf ? Hij zou er juist dankbaar voor moeten zijn, de ondankbare hond.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 545
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@lewieke. Iedereen is onderdeel van de maatschappij. Ook als je niet werkt. Als je kinderen hebt biedt je juist een heel belangrijke bijdrage aan de maatschappij; de toekomstige generatie. Daar je tijd in te stoppen is veel belangrijker dan een willekeurige baan. Het opgroeien tot een evenwichtig verstandig zelfstandige volwassene gaat niet vanzelf. Los daarvan, het is nooit verkeerd, als je de tijden energie hebt, om naast baan en/of ouderschap vrijwilligerswerk te doen.

Wat ik maar zeggen wil, het is logisch dat de maatschappij gezinnen met kinderen steunen. Ik vind het een slechte ontwikkeling dat beide ouders zoveel werken dat kinderen vanaf heel jong voor het merendeel door derden verzorgd en opgevoed worden. (En dat allemaal voor die belachelijk hoge hypotheek een auto of twee en twee vakanties per jaar. Nee, dán draag je pas echt iets bij aan de maatschappij. ..

Verstuurd vanaf mijn GT-S5310 met Tapatalk

@lewieke. Iedereen is onderdeel van de maatschappij. Ook als je niet werkt. Als je kinderen hebt biedt je juist een heel belangrijke bijdrage aan de maatschappij; de toekomstige generatie. Daar je tijd in te stoppen is veel belangrijker dan een willekeurige baan. Het opgroeien tot een evenwichtig verstandig zelfstandige volwassene gaat niet vanzelf. Los daarvan, het is nooit verkeerd, als je de tijden energie hebt, om naast baan en/of ouderschap vrijwilligerswerk te doen.

Wat ik maar zeggen wil, het is logisch dat de maatschappij gezinnen met kinderen steunen. Ik vind het een slechte ontwikkeling dat beide ouders zoveel werken dat kinderen vanaf heel jong voor het merendeel door derden verzorgd en opgevoed worden. (En dat allemaal voor die belachelijk hoge hypotheek een auto of twee en twee vakanties per jaar. Nee, dán draag je pas echt iets bij aan de maatschappij. ..

Verstuurd vanaf mijn GT-S5310 met Tapatalk

En waarom zou de maatschappij in jouw levensonderhoud moeten voorzien omdat jij je kinderen op wilt voeden?

Kinderen kies je zelf, en je hebt daar zelf de verantwoording voor te dragen, zowel financieel als opvoedkundig (wat dat betreft ben ik het met je eens dat het opvoedkundige deel soms ondergeschikt gemaakt wordt aan de carriere van de ouders).

Het is al meer dan mooi genoeg dat er kinderbijslag(= steun van de maatschappij in het onderhouden van jouw kinderen) is, en (vrijwel) gratis onderwijs t/m voortgezet onderwijs.

• Leuk 1
En waarom zou de maatschappij in jouw levensonderhoud moeten voorzien omdat jij je kinderen op wilt voeden?

Kinderen kies je zelf, en je hebt daar zelf de verantwoording voor te dragen, zowel financieel als opvoedkundig (wat dat betreft ben ik het met je eens dat het opvoedkundige deel soms ondergeschikt gemaakt wordt aan de carriere van de ouders).

Het is al meer dan mooi genoeg dat er kinderbijslag(= steun van de maatschappij in het onderhouden van jouw kinderen) is, en (vrijwel) gratis onderwijs t/m voortgezet onderwijs.

Omdat de "maatschappij" wel wat rendement uit die kinderen wil zien. Als de "maatschappij" zijn handen aftrekt van het geheel en het boeltje laat vergrijzen stort het kaartenhuis in elkaar.

Mijn kinderen zullen Vadertje Staat waarschijnlijk meer opleveren dan dat het jou kost. Makkelijke keuze dan als overheid.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Omdat de "maatschappij" wel wat rendement uit die kinderen wil zien. Als de "maatschappij" zijn handen aftrekt van het geheel en het boeltje laat vergrijzen stort het kaartenhuis in elkaar.

Mijn kinderen zullen Vadertje Staat waarschijnlijk meer opleveren dan dat het jou kost. Makkelijke keuze dan als overheid.

Als je dit (sarcastisch) bedoeld op de manier van: de overheid stelt alles in het werk om ouders te pamperen en kinderen op te voeden (sommigen zouden zeggen brainwashen) zodat ze binnen de door de overheid gestelde lijntjes blijven lopen, en vooral bij moeten dragen aan het gevoed houden van het alsmaar hongeriger wordende systeem ben ik het met je eens.

Hoe langer ik trouwens vanaf een afstandje (woon niet meer in Nederland) naar het Nederlandse systeem kijk, hoe absurder ik het ga vinden. Het systeem van verzorgingsstaat, hoge belastingen, en dergelijke was niet de rede van mijn vertrek, maar bevestigd wel steeds meer mijn gevoel van niet meer terug willen komen.

Heb overigens zelf ook schoolgaande kinderen, ontvang geen kinderbijslag oid, voor schoolgeld valt elke paar maanden een rekening op de spreekwoordelijke deurmat, ongeveer EUR 5000,-- per jaar per kind voor de lagere school.

In jou geval twijfel ik daar niet aan, maar er zijn zat ouders die daar hopeloos in falen, waar de overheid (lees gemeenschap ! Jij en ik) nog lang en heel veel voor gaan betalen...

Dit artikel wil ik jullie niet onthouden. Ik ben niet tegen op een tegenprestatie voor het ontvangen van een bijstandsuitkering maar in de context van onderstaand verhaal geef ik die man groot gelijk.

ScreenShot002.jpg.5e736c104d87359a74da22b86a07faaf.jpg

De meneer uit Tolbert beweert buiten zijn schuld om geen baan te hebben. Dat kan. Dat is niet leuk. In mijn opinie is het echter niet zo, dat hij het recht heeft op een baan. Er is wel zoiets als recht op een uitkering. Dat staat haaks op elkaar. Komt er nog bij, dat er kennelijk werkzaamheden zijn, die uitgevoerd moeten worden.

Stel: hij zou geen recht op uitkering hebben. Dan zouden er nog steeds bosjes gekapt moeten worden van Staatsbosbeheer in Veenhuizen. Dat zou hij kunnen uitvoeren tegen betaling. Dan heeft hij gewoon werk, niet in de bouw, maar wel ander werk.

Ergo: uitkeringen omlaag, geen vrijwilligerswerk meer, geen verplichtingen om iets te doen. Mensen zullen dan vanzelf wel iets gaan doen tegen betaling zodra ze de bodem van hun portemonnee zien.

• 2 weeks later...
als ze nu ook eens zouden stoppen met bijstand en toeslagen naar het buitenland te sturen, dan zou dat veel geld besparen.

Ik moet toegeven, zo'n inzicht had ik niet direct van je verwacht.

Ik ben blij dat je ook inziet dat de sociale voorzieningen onbetaalbaar veel geld kosten voor het werkende deel van de bevolking.

Denk je dat dit alleen moet gebeuren door bijstand naar het buitenland stop te zetten, of moet er voor de in Nederland betaalde bijstand ook flink de stofkam doorheen?

Ik moet toegeven, zo'n inzicht had ik niet direct van je verwacht.

Ik ben blij dat je ook inziet dat de sociale voorzieningen onbetaalbaar veel geld kosten voor het werkende deel van de bevolking.

Denk je dat dit geld alleen moet gebeuren door bijstand naar het buitenland stop te zetten, of moet er voor de in Nederland betaalde bijstand ook flink de stofkam doorheen?

De NL regering is helaas op de vingers getikt door de EU rechters. Ze wilden de bedragen die naar het buitenland gaan aanpassen naar het niveau in het land van herkomst. Dus kinderbijslag a 180€ in NL zou dan ongeveer de helft worden naar Marokko. Ze moeten deze kinderen dus hetzelfde geld betalen als in NL.

De NL regering is helaas op de vingers getikt door de EU rechters. Ze wilden de bedragen die naar het buitenland gaan aanpassen naar het niveau in het land van herkomst. Dus kinderbijslag a 180€ in NL zou dan ongeveer de helft worden naar Marokko. Ze moeten deze kinderen dus hetzelfde geld betalen als in NL.

Laten we een campagne starten voor meer EU (not).

Doet me denken aan dat verhaal van die straatveger die na zoveel jaren plots geen baan meer had doordat het een werkplek voor werkelozen werd, toen hij eenmaal in de bijstand zat had hij de zelfde baan weer met behoud van zijn uitkering, maar niet met hetzelfde loon.

Dadelijk zit iedereen met zo'n soort baan in de bijstand.

Er moet inderdaad wat gedaan worden, maar of dit het nou is...

Doet me denken aan dat verhaal van die straatveger die na zoveel jaren plots geen baan meer had doordat het een werkplek voor werkelozen werd, toen hij eenmaal in de bijstand zat had hij de zelfde baan weer met behoud van zijn uitkering, maar niet met hetzelfde loon.

Dadelijk zit iedereen met zo'n soort baan in de bijstand.

Er moet inderdaad wat gedaan worden, maar of dit het nou is...

Werken voor de bijstand zal geen full time baan worden, want je moet natuurlijk ook tijd hebben om te solliciteren en\of omscholing. Het geeft wel werkervaring en haalt de mensen uit in isolement. Daarnaast is er ook een groep mensen die helemaal niet willen werken, maar wel gratis geld. De gemeente bepaald waar ze mensen nodig hebben, want die betaalt je uitkering. Dat iedereen in een plantsoenen dienst moet gaan werken in natuurlijk onzin. Er zijn zat non-profit organisaties en instellingen waar je op je eigen niveau kunt helpen, maar ook bij politie, (dieren)ambulance en brandweer zijn volop vrijwilligers nodig.

Je goede wil tonen en je inzetten voor de maatschappij kan een mooie opstap zijn naar een baan in loondienst.

Ik heb er beetje mijn bedenkingen bij,

- als 'vrijwilliger' krijg je vaak, niet altijd, een onkostenvergoeding die meer is dan de daguitkering.

- er zijn al mensen die eerst dit soort werk deden werden ontslagen wegen besparingen nu worden opgeroepen om dezelfde taken te doen om hun uitkering niet te verliezen, dat moet wel binnenkomen.

- als je qua vaste baan al lage opleidingswerkjes doet als hoger opgeleide zal je zelden terug op niveau van je studies werk vinden, gaat het met dit soort initiatieven niet verbeteren.

Ik ken mensen die 30 jaar zichzelf hebben krom gewerkt en plots zonder werk zijn gevallen, hun lichaam is kapot en na 2 jaar terugvallen op een uitkering minder dan 500 euro per maand, dan gaan ze deze mensen oproepen om papiertjes op te gaan rapen, sorry dat vind ik er een beetje over.

Creëren van banen kan men volgens mij maar doen door maatregelen te combineren.

- zorgen voor lagere belastingdruk:

- zorgen dat hetzelfde werk door meerdere mensen gedaan kan worden dus zorgen voor lagere werkdruk.

- beperkt aantal mandaten invoeren (het is schrijnende dat politici en topambtenaren per mandaat een vergoeding ontvangen voor enkele vergaderingen bij te wonen, waar de middenklasse bijna een jaar voor moet gaan werken) en dat het gaat gaat over meer dan 5 mandaten.

- aanpassen van sociaal stelsel (oa uitkeringen en kindergeld)

- belastingen uit luxeconsumptie en buitensporig vermogen, niet op arbeid, sparen en erfenissen(tenzij buitensporig).

• Leuk 1

En dat terwijl Marokko geen EU land is, slechts een handelspartner. Weer bewijs waar de prioriteit van de EU ligt.

Werken voor de bijstand zal geen full time baan worden, want je moet natuurlijk ook tijd hebben om te solliciteren en\of omscholing. Het geeft wel werkervaring en haalt de mensen uit in isolement. Daarnaast is er ook een groep mensen die helemaal niet willen werken, maar wel gratis geld. De gemeente bepaald waar ze mensen nodig hebben, want die betaalt je uitkering. Dat iedereen in een plantsoenen dienst moet gaan werken in natuurlijk onzin. Er zijn zat non-profit organisaties en instellingen waar je op je eigen niveau kunt helpen, maar ook bij politie, (dieren)ambulance en brandweer zijn volop vrijwilligers nodig.

Je goede wil tonen en je inzetten voor de maatschappij kan een mooie opstap zijn naar een baan in loondienst.

Jah en op dat tempo gaat binnenkort heel nederland werken voor een uitkering als vrijwilliger en de enigste die betaald worden zijn de dames en heren aan de macht. Vrijwilligers werk is niet verkeerd, maar als het onder dwang wordt gedaan dan wordt het dwangarbeid en geen vrijwilligers werk. Hier in enschede hebben ze ook een programma : "Leer werken" heet het. Ik ken natuurlijk niet alle prachtige details ervan, maar ik weet wel dat jongeren in dat programma leren hoe je een stoep moet betegelen. Op zich niet verkeerd, was het niet dat de gemeente normaal stratenmakers daarvoor hadden moeten inhuren, iets waar ze nu jongeren voor inzetten.

Mijn vraag is heel simpel: waarom zouden gemeentes mensen gaan inhuren en en de volle pond betalen als "vrijwilligers"met behoud van hun uitkering veel goedkoper zijn en hetzelfde werk kunnen doen?

Je voorbeeld zelf je hebt het over vrijwilligers bij de politie... nou ik heb liever goed betaalde agenten dan vrijwilligers die met behoud van een uitkering bij de politie gaan werken... Kans op corruptie en die dingen. Ambulance personeel net zo, ik heb liever een goed betaalde en opgeleide dokter in de ambulance zitten die alles doet om mij te redden dan een vrijwilliger met minimale opleiding.

Jah en op dat tempo gaat binnenkort heel nederland werken voor een uitkering als vrijwilliger en de enigste die betaald worden zijn de dames en heren aan de macht. Vrijwilligers werk is niet verkeerd, maar als het onder dwang wordt gedaan dan wordt het dwangarbeid en geen vrijwilligers werk. Hier in enschede hebben ze ook een programma : "Leer werken" heet het. Ik ken natuurlijk niet alle prachtige details ervan, maar ik weet wel dat jongeren in dat programma leren hoe je een stoep moet betegelen. Op zich niet verkeerd, was het niet dat de gemeente normaal stratenmakers daarvoor hadden moeten inhuren, iets waar ze nu jongeren voor inzetten.

Mijn vraag is heel simpel: waarom zouden gemeentes mensen gaan inhuren en en de volle pond betalen als "vrijwilligers"met behoud van hun uitkering veel goedkoper zijn en hetzelfde werk kunnen doen?

Je voorbeeld zelf je hebt het over vrijwilligers bij de politie... nou ik heb liever goed betaalde agenten dan vrijwilligers die met behoud van een uitkering bij de politie gaan werken... Kans op corruptie en die dingen. Ambulance personeel net zo, ik heb liever een goed betaalde en opgeleide dokter in de ambulance zitten die alles doet om mij te redden dan een vrijwilliger met minimale opleiding.

Als jij aangifte gaat doen op het politiebureau dan wordt je 9 van de 10 keer geholpen door een vrijwilliger. Dat je dat misschien niet weet zegt genoeg en geeft aan dat deze mensen goed en belangrijk werk verrichten.

Ook zou de gemeente mensen die werken voor hun bijstand een extra toeslag kunnen geven op hun inkomen als ze een functie vervullen wat ooit een betaalde baan was. Daarnaast kunnen ze de gemotiveerde mensen aannemen op vaste functies die vrijkomen bij (semi)overheden en non profit organisaties . Er zijn zoveel mogelijkheden en ik durf te garanderen dat mensen die echt weer graag willen werken en meedoen in de maatschappij, veel sneller weer een normaal betaalde baan krijgen.

Er zijn ook zat beroepen waar we nu of straks een tekort aan hebben. Zorg ervoor de de gemotiveerde mensen hiervoor worden opgeleid.

Helaas zijn er ook veel mensen die het wel best vinden en die bijstand uitkering met alle toeslagen prima vinden. Zeker als ze zwart nog wat bijklussen\verdienen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...