Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gaskacheltje voor nood


Aanbevolen berichten

Zo één keer per jaar moet ik met mijn vrouw mee naar het winkelcentrum (pfffff). Toen ik voor de zoveelste keer voor een winkelstond te wachten ben ik de Kijkshop ingelopen. Ik zag daar een paar heel leuke dingen van het merk MacGyver (jeugdsentiment en mijn bijnaam als ik weer eens iets professorisch moet oplossen). ik zag een gaskacheltje wat werkt op die kleine gasflesjes.

 

http://www.kijkshop.nl/zoek?fq=Gaskachel

 

Aangezien ik al een kookstelletje heb op die kleine flesjes, overweeg ik ook dit kacheltje aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geen ervaring mee , maar ziet er wel handig uit . Hoe lang brand hij meet één fles ?

 

Geert

 

Dat probeer ik momenteel ook uit te vinden. Ik heb maar 1 review gevonden maar daar wordt niet gesproken over het aantal branduren. Ik weet wel dat je de kachel d.m.v. een thermostaat knop kunt bedienen, dan kun je er vast iets langer mee doen.

 

review

Dit is een prima gaskachel voor kleinere ruimtes/omgevingen, Iedeaal voor op je tuintafel voor als het wat kouder word als je buiten zit, of in de schuur, op de camping (kan in de tent mits je tent groot genoeg is) maar ook voor als je stroom uitvalt en je boiler/cv ketel werkt niet meer, dan heb je hier toch een prettige vorm van warmte aan. Zorg altijd wel dat deze gaskachel stabiel staat en dat er de nodige vrije ruimte omheen is vanwege de warmte die er vanaf komt en eventueel brand gevaar. De gasflessen hiervoor zijn universeel met o.a. de gaskook platen die ook o.a. door de kijkshop werden geleverd. De gasflessen worden door diverse winkels geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Geen ervaring mee. Zelfde bekende "Action"systeem. En dat is goedkoop spul, maar werkt over het algemeen goed.

Zou je die straler plat kunnen leggen/naar boven richten? Dan kan je daar ook op koken: 2 in 1. Handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo één keer per jaar moet ik met mijn vrouw mee naar het winkelcentrum (pfffff). Toen ik voor de zoveelste keer voor een winkelstond te wachten ben ik de Kijkshop ingelopen. Ik zag daar een paar heel leuke dingen van het merk MacGyver (jeugdsentiment en mijn bijnaam als ik weer eens iets professorisch moet oplossen). ik zag een gaskacheltje wat werkt op die kleine gasflesjes.

 

http://www.kijkshop.nl/zoek?fq=Gaskachel

 

Aangezien ik al een kookstelletje heb op die kleine flesjes, overweeg ik ook dit kacheltje aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Best een leuke tip dit. Ik begrijp dat het 1 KW levert? Genoeg voor circa 35 m2? Mijn woonkamer is circa 60 m2, zou het dan nog steeds zinvol zijn deze kachel te gebruiken? (beter dan niets zou je zeggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Is dit tekoop in de Action ?

 

Geert

 

Nee, waarschijnlijk niet, maar hij lijkt precies op die platte brander in dat plastic koffertje. Zelfde systeem/zelfde gasflessen, dus waarschijnlijk zelfde kwaliteit.

Hebben jullie geen Kijkshop in de buurt? O, die hebben ze opgedoekt, zie ik net, maar ze hebben toch wel een webwinkel?

 

Deze zijn ook leuk:

 

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/handstraalgaskachel.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Vraagje . Die gas flessen van de Action en die van camping gas heeft dat de zelfde aansluiting ?

 

Geert

 

Nee joh. Die Action-flessen (zo noem ik ze maar even) lijken meer op spuitbussen, met een plastic nippeltje, dat wordt ingedrukt. Die kan je ook weer half-leeg/-vol eruithalen.

 

Camping-gas zijn die korte dikke dingen, die je doorprikt met je brander. Dat moet je niet losschroeven, als er nog wat inzit.

En helemaal niet bij een kampvuur, p8! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee joh. Die Action-flessen (zo noem ik ze maar even) lijken meer op spuitbussen, met een plastic nippeltje, dat wordt ingedrukt. Die kan je ook weer half-leeg/-vol eruithalen.

 

Camping-gas zijn die korte dikke dingen, die je doorprikt met je brander. Dat moet je niet losschroeven, als er nog wat inzit.

En helemaal niet bij een kampvuur, p8! :p

 

Er bestaan ook camping gas branders met een zo genaamde spuitbus vorm gasfles .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

had al zoiets verwacht zo even uit het blote hoofd denk ik dat ik met het kleinste "sproeierje " moet beginnen en dan steeds iets opboren zodra ik een kacheltje heb dan (staat op de to do list )

@hamster ik denk dat dit niet 100% zal werken want elk soort gas heeft zijn eigen grootte van '' gasdoorlaat '' ''soortje sproeier ''

dus je al dan een andere diameter van gasdoorlaat moeten hebben , die je denk ik dan wel zelf zal moeten maken

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...