Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat ga jij het meeste missen na SHTF ?


Zanshin

Aanbevolen berichten

@Heksenboot

 

 

nou nee, niks illegaals voor mij in elk geval, je mag bij ons stoken, ze verkopen zelfs ketels bij de bouwmarkt! wij mogen ook slachten, koeien en varkens, geen regels daarvoor zolang je het zelf op eet, maar dit terzijde...

 

drank gewoon opslaan in bidons van 20 liter, en als je hebt houten vaten, maar die zijn duur. Ik heb hier nog een bidonnetje staan van de peren-palinka van 5 jaar geleden, ik nam laatst een slok en ging bijna trippen, nix mis mee dus :-) alleen iets sterker geworden.

 

Invriezen geeft denk ik hetzelfde effect...zo te horen ..

 

Niks geen geheime stokerij, we hebben alles voor 4 euro de liter, inclusief stookhout laten stoken bij een LEGALE stokerij... echt waar, heerlijk land Magyarhorzág :D

 

uh die zaadjes laat ik mij maar niet over uit, dat is hier de grootste misdaad aller tijden... dus daar hou ik mij niet mee bezig dan dus uiteraard.. uche..uche..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hahaha, ik lig echt in een deuk @Piroska!

 

Dat hele land is 1 grote kroeg! Dat is een goeie oorzaak voor magiers.

 

Maar moet je geen hennep kweken voor touw dan?

 

Uch!

 

nou daar zeg je wat, het land is 1 grote kroeg..haha dat is inderdaad zo, als er in een dorp 3 huizen staan is er 1 een kroeg... Nu is helaas onze kroeg gesloten, dus ik ga die denk ik overnemen, heb toevallig ook de juiste papieren ervoor ...

 

Ja touw! dat is precies de reden waarom wij vorig jaar dat veldje aanlegden...uche...sjee die hoest is echt irritant

 

oei we dwalen af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Haha, we lopen lekker dat topic te vervuilen met onze praatjes, @Piroska.

Je blijft aan de gang. Nou heb je weer horeca papieren. :D

 

Nah, welterusten, ik ga saai doen en slapen. Morgen Camping Hoeve aan de weg bezoeken.

Doe ik ook eens wat. :)

 

Droom maar van wolven, die in je nek bijten :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet - computer - elektronische muziek maken - elektrische gitaar spelen - hifi.

 

Exotische vruchten: Banaan - mango - enz.

 

Zeevissen: haring - makreel - schol - enz.

 

 

Het zal wel lekker rustig worden: geen verkeer/vliegtuigen/landbouwmachines/bladblazers/keukengerei/stofzuigers - geen televisie/radio/stereotorentjes/disco

De lucht en de rivieren worden weer ouwerwets schoon.

 

We gaan weer onbespoten groenten eten, dus mensen worden gezonder. Meer beweging ook (ik), is ook gezonder.

 

Geen plastic bakjes, zakjes, tasjes, doosjes, enz. - vervuiling.

 

Geen chemische spuitbussen, liflafjes, teringzooi.

 

Geen gezeik aan je hoofd van reclame, je hoofd krijgt meer rust.

 

Hahaha, ik denk niet dat iemand daar van gediend is :D

 

 

Je zou er bijna zin in krijgen :o

 

Ja in die haring...waarom zeg je dat nou, ik had die nog niet bedacht, dat ik die zou missen, maar nu.....damn!

 

voor de rest, ik doe al niet aan tasjes, bakjes doosjes en liflafjesl, dus daar ben ik al blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Als ik er echt heel heel goed over nadenk ga ik waarschijnlijk het gedachteloos weggeven en delen missen . Simpel iets weggeven omdat iemand het nodig heeft en ik het over heb .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, we lopen lekker dat topic te vervuilen met onze praatjes, @Piroska.

Je blijft aan de gang. Nou heb je weer horeca papieren. :D

 

Nah, welterusten, ik ga saai doen en slapen. Morgen Camping Hoeve aan de weg bezoeken.

Doe ik ook eens wat. :)

 

Droom maar van wolven, die in je nek bijten :p

 

Ja ik stopte met mijn baan en ben eerst de horeca in gegaan, jee dat rijmt ... dus vandaar.

 

Leuk! ben benieuwd naar de Camping! spannend! ik ga saai tv kijken, nu het nog kan, die hebben we niet in het land van de Magiërs..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Als ik er echt heel heel goed over nadenk ga ik waarschijnlijk het gedachteloos weggeven en delen missen . Simpel iets weggeven omdat iemand het nodig heeft en ik het over heb .

 

Geen idee waarom dat ineens weg zou vallen. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel, TEOTWAWKI is een jaar geleden. Wat mis jij in de nieuwe situatie dan het meest?

 

Ik mijn warme douche. :mad:

Rust. Stabiliteit.

Nu heb ik een simpel leven.Ik doe zo ongeveer wat ik wil waneer ik dat wil.

Na een TEOTWAWKI zal mijn leven beheerst worden door het zoeken naar voedsel. Ik kan mijn leven dan veel minder indelen zoals ik zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Omdat iedereen bij zich heeft wat ie het hardste nodig denkt te hebben .

 

Je hebt waarschijnlijk gelijk, als je alleen van een BOB uitgaat, hoewel ik probeer daar ook wat ruilmiddelen in te doen.

 

Als je uitgaat van een groep mensen, die nu al samen een zelfvoorzienende BOL bouwen, dus met voedsel verbouwen, regenwater filteren, vuur maken, skills bundelen en elkaar veilig houden, dan krijg je toch een ander plaatje. We zitten hier op de site. Interesse? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exotische vruchten hoef ik niet te missen @Heksenboot, ik heb hier een stevige voorraad van in blik (verse is lekkerder maar goed we moeten dan roeien met de riemen die we hebben)

Bananen en mango kun je bij een toko ingeblikt kopen. Zelf zou ik als luxe artikel mijn elektrische tandenborstel missen (vaag ik weet het ) maar ben lichtelijke verknocht aan dat ding. En ook de meer praktische zaken als uitgebreid in een hete douche etc. Maar als mijn naaste bij me zijn kan ik me over veel problemen heen zetten, maar missen zou ik de dagelijkse dingetjes zeker....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ga missen?? En wat ik denk dat iedereen gaat missen?

Niet muziek, internet of wat dan ook, al dit soort zaken zijn luxe artikelen waar je wel overheen komt als ze er

niet meer zijn. Mensen zijn adaptief en wennen snel aan een nieuw leven. Wat je het meeste gaat missen zijn

je dierbaren, en mensen van wie je het nu vanzelfsprekend vindt dat ze er zijn maar straks zal zeggen in SHTF

goh weet je nog wat die en die zei??

Neem het aan van mij, ik heb al alle luxe opgegeven, bewust als levensstijl, en het gejaag en de maatschappij

zat en nu zelfvoorzienend. Wat de meesten vergeten is dat je veel terugkrijgt met een SHTF wat je eerst niet had.

verlies en winst balanceren elkaar uit. Ik vind een mobieltjes wel lekker, geen lawaai en rust, geen auto's met uitlaatgassen..

Lekker terug naar basics..Dat zijn winsten..zelf mis ik niks maar heb juist zelfs winsten..

Persoonlijk zou het voor mij niks uitmaken als SHTF er morgen is, ben al zelfvoorzienend, denk dat de onvoorbereiden het meeste

missen en de meelopers in de maatschappij die zonder de maatschappij niks zijn en hiervan afhankelijk zijn omdat ze nog

geen ei kunnen koken..

 

Zo'n ruim 10 jaar geleden hebben wij ook gekozen voor back to basics, off grid, voor onszelf werken, zoveel mogelijk recyclen en zoveel mogelijk zelfvoorziend. Het is een levensstijl geworden. Toch zou ik de email en internet missen. En alles went. Als het niet anders is, is het zo en ga je verder met de riemen die je wel hebt. En over het missen van mensen. Dat is nu toch al zo. Bij bosjes krijgen ze kanker, helaas. Wij zijn op een leeftijd dat je al zegt inderdaad en weet je nog wat die en die zei? Maar ook dat went.

 

Wat ik grappig vond in je post is dat ik me realiseerde dat De Onvoorbereide Medemens (Nieuwe afkorting? DOM? ;-) ) (Niet de gangs, maar de normale mens) dat die zich tot preppers zullen wenden om kennis. Dat vind ik een mooie insteek. Ik lees wel overal dat de DOM-men zullen komen om te bedelen, maar om te leren, dat is mooi. Die houd ik er graag in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderwerp: Wat ga jij het meeste missen na SHTF ?

wat ik zou gaan missen ........ zeker geen internet ....

wat ik wel zou missen de vrijheid dat zal ik missen

 

wat ik wel graag zou zien is hoe die rijke stinkers weg kwijnen die alleen luxe kennen maar met geld koop je geen Survival skills

of niet weten hoe ze van A naar B moeten komen .... dat zou ik best leuk vinden =o)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel graag zou zien is hoe die rijke stinkers weg kwijnen die alleen luxe kennen maar met geld koop je geen Survival skills

of niet weten hoe ze van A naar B moeten komen .... dat zou ik best leuk vinden =o)

 

Waarom zou je dat graag zien? En zelfs leuk vinden? Is het wellicht een idee een afspraak bij een psychiater te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dat graag zien? En zelfs leuk vinden? Is het wellicht een idee een afspraak bij een psychiater te maken?

 

zullen we samen afspreken ;) haha

niet te letterlijk lezen je mag ook best wel de grap ergens in zien .... ( mijn mening mag ik zeggen ! niet mee eens PM me maar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Bushmaster

Een spoeltoilet, dat is de eerste luxe die je gaat missen.

Daarbij ga je al heel snel merken, vanwege het feit dat een groot gedeelte van Nederland onder de watergrens ligt.

Een werkend riool....now thats a mind-killer (Cholera, ziekte van Weil, etc etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van douchen met onbeperkt warm (schoon) water.

Of gewoon het feit dat er altijd drinkwater voor handen is in dit land, met slechts een draai aan die kraan.

 

Niet veel mensen realiseren zich dat het in een seconde over kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een warme douche zou ik wel een beetje missen denk ik. De rest boeit me niet zo, maar t kan zomaar heel erg tegenvallen natuurlijk.

Binnen kort is een paar dagen op proef, om zonder gas,stromend water en elektriciteit te leven. En daarbij ook in mijn slaapzak op t slaapmatje slapen.

 

Greetz,

 

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...