Ga naar inhoud
GENEGEERD

Inzamel actie Filippijnen

Gast crossfire
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Zou het niet mogelijk zijn om hier op PREPPERS.NL ook een inzameling te houden tbv. de ramp daar ?

We zouden als members en gasten bv. een X bedrag kunnen overmaken op het rek.nr van de PREPSHOP.

Dit bedrag kan dan bv. maandag aangeboden worden tijdens de grote inzamel actie op TV namens preppend Nederland.

Al maakt iedere prepper hier maar 1 € over dan is er al dik 2K beschikbaar.

@Simurgh @Mr. Gold zou dit haalbaar zijn ?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nobel!... En ik hou van positiviteit...

Maareh.. Het is hier in mijn portameniks ook crisis en ik zie de Filipijnen ook over een paar jaar geen inzamelactie starten voor al die zielige ondergelopen en overspoelde Hollanders....

Na de watersnood ramp in 1953 kwam er hulp voor NL uit alle delen van de wereld, ook bv Irak en Iran en nog veel meer landen van wie je het niet zou verwachten. Zoals Argentinië, Nigeria, Griekenland, India.

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2002-2003/De-ramp-en-de-gulle-gevers.html (Zie 'Hulp uit het Buitenland')

of http://www.zeeuwsarchief.nl/zeeuwse-verhalen/de-redding-en-hulpverlening/

Destijds is er ruim 133 miljoen gulden gedoneerd door binnen en buitenland, geen idee hoeveel dat is in hedendaagse euro's.

Link naar reactie

sorry dat ik het zeg, maar ik zie helemaal niets in dat soort acties om geld in te zamelen. Ruim het helft van het geld komt meestal niet eens aan en of komt niet aan bij de mensen die het nodig hebben. Daarbij, vind ik het raar dat dit soort landen zelf geen voorzorgmaatregelen treffen voor dit soort dingen. Tenslotte komen deze extreme weer omstandigheden daar regelmatig voor en ze doen er helemaal niets aan. Nederland ligt voor een groot deel onder de zeewater grens, we hebben na een grote ramp meteen ervan geleerd en de delta werken gebouwd, waterkeringen ontworpen en gebouwd en nog veel meer dingen EN ALLEMAAL OM DE VOLGENDE RAMP TE VOORKOMEN. Zelfs de VS heeft geleerd van Cathrina en heeft bedrijven uit het buitenland ingeschakeld om middelen te ontwerpen om de volgende ramp te voorkomen.

Zolang landen als nederland geld blijven sturen en hulp goederen zullen ze de leiders nooit verantwoordelijkheid gaan nemen en er iets aan doen. Voor die leiders is het alleen maar een infusie van geld voor hun en de armen die zijn getroffen zien er niets van. Ik zeg het maar zo, als iemand de mensen wil gaan helpen, dan moet je er zelf heen gaan en daar je handen vuil maken. En NIET jezelf een schijn schoon geweten geven door een paar euro er heen te sturen die nooit bij de mensen aan zal komen.

De verantwoordelijkheid om een bevolking te helpen ligt bij de leiders van het land en niet bij het buitenland.

ik weet het klinkt hard, maar als persoon kan je niet de hele wereld helpen en je vertrouwen en geld investeren in zogenaamde hulp organisaties?? dan kan je net zo goed een ticket kopen en zelf gaan, want dan help je tenminste echt iemand.

Ik maak me vast niet populair met dit bericht, maar het is mijn mening en ik probeer geen miss verkiezing te winnen.

Link naar reactie

Na de watersnood ramp in 1953 kwam er hulp voor NL uit alle delen van de wereld, ook bv Irak en Iran en nog veel meer landen van wie je het niet zou verwachten. Zoals Argentinië, Nigeria, Griekenland, India.

http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2002-2003/De-ramp-en-de-gulle-gevers.html (Zie 'Hulp uit het Buitenland')

of http://www.zeeuwsarchief.nl/zeeuwse-verhalen/de-redding-en-hulpverlening/

Destijds is er ruim 133 miljoen gulden gedoneerd door binnen en buitenland, geen idee hoeveel dat is in hedendaagse euro's.

1 keer helpen bij een grote ramp oke, sommige dingen zie je niet aankomen. In dit geval??? Nee, ze hebben daar regelmatig grote stormen en dat soort dingen. Dat deze sterker was dan anderen, dat is iets wat onvermijdelijk ooit een keer zou gebeuren. De regering laat daar de bal vallen en de rest van de wereld moet weer bijspringen.

ehm btw, ik vermoed dat het bedrag ongeveer rond de 40 miljoen euro zou liggen.

Link naar reactie

Als e ergens een ramp is wil je natuurlijk ook helpen. Zo hebben wij ook 3 vaste organisaties waar we geld doneren en aan de deur geven we ook geld (althans dat laten we de kids doen). Echter ben ik ook van mening dat we straks met teveel mensen op deze aarde wonen en hoe rot dat ook klinkt dan zal de mensheid toch weer een keertje gedecimeerd worden. Ziekte, oorlog, honger, hoe dan ook. Maar dat terzijde.

Wij proberen echter wel geld te geven aan organisaties waar we vertrouwen in hebben. Want ook dit is big business voor veel mensen, die hier dus veel aan verdienen c.q. er een leuke baan aan overhouden met een topsalaris. In onze ogen zou de eerste noodhulp van de overheden moeten komen. Wederopbouw en secundaire hulp kan door de goede doelen worden geregeld.

Link naar reactie

@prepper053 Heb je wel eens gekeken naar het nationaal inkomen per hoofd van de bevolking op de Filipijnen vergeleken met dat van Nederland???

Als een vent ligt te verzuipen, dan gooi ik een reddingsboei. En als daar wel eens eentje van wordt gejat, dan is dat natuurlijk schandelijk en dan moeten we daar beslist wat aan doen, maar dan gooi ik nu toch even twee reddingsboeien!

Link naar reactie

...................Tenslotte komen deze extreme weer omstandigheden daar regelmatig voor en ze doen er helemaal niets aan. Nederland ligt voor een groot deel onder de zeewater grens, we hebben na een grote ramp meteen ervan geleerd en de delta werken gebouwd, waterkeringen ontworpen en gebouwd en nog veel meer dingen EN ALLEMAAL OM DE VOLGENDE RAMP TE VOORKOMEN. Zelfs de VS heeft geleerd van Cathrina en heeft bedrijven uit het buitenland ingeschakeld om middelen te ontwerpen om de volgende ramp te voorkomen.

...................

Net als in 1953 was dit een uitzonderlijke storm.

Ik neem aan dat u ook wel snapt dat een gruwelijk arm land als de Filipijnen geen geld heeft voor delta werken.

Link naar reactie

Net als in 1953 was dit een uitzonderlijke storm.

Ik neem aan dat u ook wel snapt dat een gruwelijk arm land als de Filipijnen geen geld heeft voor delta werken.

ik zeg ook niet dat ze iets groots als de delta werken moeten doen, maar er zijn gewoon middelen om schade te verminderen en ook het dodental. Ze wisten tenslotte al dagen van te voren dat die storm er aan kwam. Ze wisten ook waar die aan land zou komen en dat het een sterke storm zou zijn. Als je RSOE een beetje in de gaten houd dan zie je dat die stormen echt geen uitzondering zijn. De regering had jaren geleden al kunnen beginnen met bijvoorbeeld shelters bouwen voor de bevolking en dingen als golfbrekers. Dat het land arm is dat mag misschien zo zijn, maar ik durf te wedden dat er echt wel genoeg geld is om jaarlijks een paar shelters en golfbrekers in de hoge risico gebieden te bouwen.

Link naar reactie

ik zeg ook niet dat ze iets groots als de delta werken moeten doen, maar er zijn gewoon middelen om schade te verminderen en ook het dodental. Ze wisten tenslotte al dagen van te voren dat die storm er aan kwam. Ze wisten ook waar die aan land zou komen en dat het een sterke storm zou zijn. Als je RSOE een beetje in de gaten houd dan zie je dat die stormen echt geen uitzondering zijn. De regering had jaren geleden al kunnen beginnen met bijvoorbeeld shelters bouwen voor de bevolking en dingen als golfbrekers. Dat het land arm is dat mag misschien zo zijn, maar ik durf te wedden dat er echt wel genoeg geld is om jaarlijks een paar shelters en golfbrekers in de hoge risico gebieden te bouwen.

Je hebt er blijkbaar geen enkel idee van hoe de mensen daar leven?

De Filipijnen kennen een scherpe tegenstelling tussen arm en rijk. Er is sprake van een kleine, rijke elite en een groot arm deel van de bevolking dat veelal onder het bestaansminimum leeft.

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Filipijnen

De meeste mensen leven in zelfgebouwde krotten. Gemaakt van het afval wat de rijke elite op de vuilnisbelt stort.

En jij denkt dat de overheid aldaar zich druk maakt om deze mensen? Het enige wat ze interesseerd zijn de rijkere elite!

Link naar reactie

@prepper053 Heb je wel eens gekeken naar het nationaal inkomen per hoofd van de bevolking op de Filipijnen vergeleken met dat van Nederland???

Als een vent ligt te verzuipen, dan gooi ik een reddingsboei. En als daar wel eens eentje van wordt gejat, dan is dat natuurlijk schandelijk en dan moeten we daar beslist wat aan doen, maar dan gooi ik nu toch even twee reddingsboeien!

jah, krijgen meer geld binnen maar daarin tegen is in nederland ook alles veel duurder. En als je naar het gemiddelde gaat kijken is er ook geen armoede in nederland en als je Rutte vraagt zal er geen nederlander in duitsland tanken.

Als een vent ligt te verzuipen dan gooi je een reddingsboei.... klopt maar ik had liever gezien dat die vent uit het diepe was gebleven en had leren zwemmen. Wat ik wil zeggen is dat die ramp erg is, dat klopt. Maar de regering moet zijn verantwoordelijkheid nemen en niet weer wachten tot de volgende storm en dan weer hulp roepen.

Je kan mij niet wijsmaken dat ze daar geen voorzorgsmaatregelen nemen omdat hun land arm is. Als ze lokale mensen inhuren om dingen te bouwen dan kost het minder omdat lokale werkers ook een lager loon ontvangen. Hoeveel miljoenen.miljarden is er de laatste 25 jaar niet naar de filipijnen of waar dan ook heen gestuurd voor hulp en herbouwen? Dat is veel heel veel, en herbouwen doen ze alleen ze leren er niets van en blijven dezelfde fouten maken. Als je weet dat je land regelmatig wordt getroffen door tsunamies , orkanen en stormen dan ga je toch niet een lading houten huizen bouwen aan de kust waar die stormen en dergelijke landen.

Link naar reactie

Je hebt er blijkbaar geen enkel idee van hoe de mensen daar leven?

bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Filipijnen

De meeste mensen leven in zelfgebouwde krotten. Gemaakt van het afval wat de rijke elite op de vuilnisbelt stort.

En jij denkt dat de overheid aldaar zich druk maakt om deze mensen? Het enige wat ze interesseerd zijn de rijkere elite!

precies en de rest van de wereld moet maar weer opkomen voor de armen. Kortom de regering laat daar de bal vallen en het westen moet het weer oppakken. Blijf ze helpen, geef ze nog meer geld en en goederen en je maakt de rijken rijker en de slachtoffers blijven leven in gevaarlijke krotten tot de volgende storm waar we weer geld om gaan sturen en weer goederen en zo blijven we doorgaan.

Link naar reactie

het klopt, ik ben er nog nooit geweest en zal er nooit heen gaan want het lijkt me daar levensgevaarlijk. Maar wat ik wel weet is dat zolang je geld blijft geven dat de rijken daar rijker worden en de slachtoffers er niet mee worden geholpen.

Wil je ze helpen, stap dan op een vliegtuig en ga er heen om te helpen. Help met mensen te herbouwen, help door puin te ruimen, help door de overleden mensen ten ruste te leggen. Maar stuur er geen geld heen want daar help je alleen de rijken mee.

Link naar reactie

het klopt, ik ben er nog nooit geweest en zal er nooit heen gaan want het lijkt me daar levensgevaarlijk. Maar wat ik wel weet is dat zolang je geld blijft geven dat de rijken daar rijker worden en de slachtoffers er niet mee worden geholpen.

Wil je ze helpen, stap dan op een vliegtuig en ga er heen om te helpen. Help met mensen te herbouwen, help door puin te ruimen, help door de overleden mensen ten ruste te leggen. Maar stuur er geen geld heen want daar help je alleen de rijken mee.

En jijzelf doet geen van beiden neem ik aan?

Link naar reactie

Deze planeet is overbevolkt. De natuur grijpt af en toe zelf in en dit zowel voor dieren als mensen. En de 'goede doelen' industrie is een gigantische kwakzalverij. Een vast gegeven is dat men direct de schade en aantal slachtoffers fors zal overdrijven om de centenstroom op te drijven.

Ik zie de filmpjes van a.s. maandag al voor me.:( Maar helaas werkt dat zo dat zielige beelden goed opbrengen.

Link naar reactie

jah, krijgen meer geld binnen maar daarin tegen is in nederland ook alles veel duurder. En als je naar het gemiddelde gaat kijken is er ook geen armoede in nederland en als je Rutte vraagt zal er geen nederlander in duitsland tanken.

Als een vent ligt te verzuipen dan gooi je een reddingsboei.... klopt maar ik had liever gezien dat die vent uit het diepe was gebleven en had leren zwemmen. Wat ik wil zeggen is dat die ramp erg is, dat klopt. Maar de regering moet zijn verantwoordelijkheid nemen en niet weer wachten tot de volgende storm en dan weer hulp roepen.

Je kan mij niet wijsmaken dat ze daar geen voorzorgsmaatregelen nemen omdat hun land arm is. Als ze lokale mensen inhuren om dingen te bouwen dan kost het minder omdat lokale werkers ook een lager loon ontvangen. Hoeveel miljoenen.miljarden is er de laatste 25 jaar niet naar de filipijnen of waar dan ook heen gestuurd voor hulp en herbouwen? Dat is veel heel veel, en herbouwen doen ze alleen ze leren er niets van en blijven dezelfde fouten maken. Als je weet dat je land regelmatig wordt getroffen door tsunamies , orkanen en stormen dan ga je toch niet een lading houten huizen bouwen aan de kust waar die stormen en dergelijke landen.

Laat staan een kernreactor

Link naar reactie

En jijzelf doet geen van beiden neem ik aan?

nee, omdat ik mijn eigen problemen belangrijker vindt. Ik help er niemand mee als ik mijn eigen onderdak zou verliezen toch?

Ik moet rondkomen van het bestaansminimum (dat is lager dan de bijstand), en zoals het nu gaat loop ik kans dat ik volgend jaar zelfs nog bij de voedselbank moet aankloppen. Tuurlijk, mijn problemen zijn een druppel op een gloeiende plaat vergeleken bij wat die mensen hebben meegemaakt. Maar voor mij toch iets belangrijker. Vandaar dat ik het ook belachelijk vind dat er geld wordt ingezameld voor rampen in andere landen terwijl er hier ook problemen zijn, ik had liever gehad dat onze militairen daar naartoe werden gestuurd om de bevolking te helpen in plaats van naar Mali of wat dan ook.

Help eerst jezelf en als jezelf alles voor elkaar dan kan je eraan gaan denken een ander te helpen.

Link naar reactie

Ik weet nog niet wat of ik iets ga doneren aan giro 555.

Bij de ramp in Haiti is iets ook maar een klein deel gespendeerd aan daadwerkelijke hulp, het merendeel is opgegaan aan salarissen of staat nog steeds op giro 555.

Aangezien ze dat geld toch niet aan Haiti uitgeven, kunnen ze het wel voor deze ramp gebruiken.

Aan de andere kant, je weet dat die zogenaamde doelen parasieten zijn, en leven van de rampspoed van anderen. Maar wat is het alternatief?

Als je niets geeft weet je zeker dat er niets bij die mensen komt, geeft je aan giro 555, komt er toch nog 20% bij die mensen aan.

Ja het is zo dat die rijken meer zouden (en moeten) doen, maar is dat ooit ergens gebeurd?

Geven rijken in China, India, Afrika of Rusland (of Europa) vrijwillig aan armen? Nee.

Als je wil dat rijken meer bijdragen, moet je dat als overheid dwingen. Echter zijn de meeste overheden in de wereld zo corrupt als de best, en gaat dat dus niet gebeuren.

De overheid daar had best kleinschalige voorbereidingen kunnen doen.

De storm was dagen van tevoren en bekent, en waar hij aan land zo komen. Ze hadden die mensen die het pad van die storm woonden, gewoon moeten evacueren.

Link naar reactie

De tyfoon Haiyan, de sterkste storm dit jaar ter wereld, heeft op de Filipijnen zeker drie levens geëist. 680.000 bewoners van de Oost-Aziatische eilandarchipel werden geëvacueerd uit hun woningen aan de oostkust en andere getroffen gebieden.

http://www.nu.nl/buitenland/3623075/zeer-zware-tyfoon-haiyan-teistert-filipijnen.html

Dus...

De overheid daar had best kleinschalige voorbereidingen kunnen doen.

De storm was dagen van tevoren en bekent, en waar hij aan land zo komen. Ze hadden die mensen die het pad van die storm woonden, gewoon moeten evacueren.

Link naar reactie

Ja, maar het was een vrijwillige evacuatie.

Een groot gedeelte van de mensen die gestorven zijn, waren achter gebleven om hun huis te proberen te beschermen.

Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar ik neem toch aan dat de overheid die mensen had kunnen dwingen?

Tuurlijk, en zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken om lekker niks te doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...