Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handige 12 Volt Producten


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
de helft van die spullen is gewoon zooi goedkoop gemaakt etc gaat snel kapot

als je het veel wilt gebruiken koop wat goeds

en anders zou ik dr niet aan beginnen

 

Daar heb je misschien een punt. Maar misschien helpt het dan ook wanneer je voorbeelden geeft van beter spul, zodat we weten waar dit te vinden. ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je misschien een punt. Maar misschien helpt het dan ook wanneer je voorbeelden geeft van beter spul, zodat we weten waar dit te vinden. ;)

 

de betere truckshops leveren dit vaak, maar dan moet je niet kiezen voor die allride spullen dat is echt teringzooi

en ja goed spul kost een hoop meer maar het is het waard alleen je moet niet schrikken van prijzen

hier word een omvormer van 100 euro al duur gevonden, terwijl ik jongens kennen die zonder blozen 800 neer leggen voor zon ding en die doen het ook een stuk beter

zie het maar als een investering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Een simpele dompelaar. Water koken/drinkbaar maken.

Of een waterkoker (daar zit die dompelaar ingebouwd).

 

https://www.google.nl/search?q=12v+dompelaar&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pUmDUuuTHKjS0QW_tIGIDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1237&bih=668

 

 

@FincalnSpanje, die draadje sluit ook een beetje hier op aan:

 

http://preppers.nl/forum/threads/7770-Jouw-huis-SHTF-proof-maken?p=184380&viewfull=1#post184380

 

Dus die gadgets zijn niet alleen handig voor in de auto, maar ook in een huis met een 12V systeem. Off the grid uit vrije keuze, of door stroomstoring.

 

Dan is een 12V waterpomp ook handig, om een tank/boiler op hoogte te vullen, voor b.v. een zwaartekracht-douche of irrigatiesysteem.

 

Verder zijn een kacheltje en een ventilator wel handig.

Er bestaat ook een 12V föhn. Bruikbaar voor een houtbrandertje. (kan ook met een oude computer-ventilator).

 

En een batterij-lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twaalf volts compressortjes zijn allemaal shit,zowel die goedkope als de wat duurdere versies,misschien leuk om in geval van nood eens een kruiwagen bandje op te pompen maar verder waardeloos,neem liever een goede voetpomp,die doet het tenminste na een paar jeep banden nog steeds.

Ik mis hier nog een goede koelbox/koelkast,investeer indien mogelijk liever gelijk in een goede met compressor,die zowel op 12/24 volt,220 als gas werkt,kost wat maar dan heb je ook wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een simpele dompelaar. Water koken/drinkbaar maken.

Of een waterkoker (daar zit die dompelaar ingebouwd).

 

https://www.google.nl/search?q=12v+dompelaar&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pUmDUuuTHKjS0QW_tIGIDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1237&bih=668

 

 

@FincalnSpanje, die draadje sluit ook een beetje hier op aan:

 

http://preppers.nl/forum/threads/7770-Jouw-huis-SHTF-proof-maken?p=184380&viewfull=1#post184380

 

Dus die gadgets zijn niet alleen handig voor in de auto, maar ook in een huis met een 12V systeem. Off the grid uit vrije keuze, of door stroomstoring.

 

Dan is een 12V waterpomp ook handig, om een tank/boiler op hoogte te vullen, voor b.v. een zwaartekracht-douche of irrigatiesysteem.

 

Verder zijn een kacheltje en een ventilator wel handig.

Er bestaat ook een 12V föhn. Bruikbaar voor een houtbrandertje. (kan ook met een oude computer-ventilator).

 

En een batterij-lader.

 

Die dompelaars zijn waardeloos. Heb er een paar jaar geleden eens één gekocht om onderweg naar mijn vakantieadres een kop koffie te kunnen zetten.

Duurde minimaal 30 minuten voor ik lauw-warm water had en toen brande dat ding door met als resultaat, geen koffie en een zekering stuk van de auto.

Beter gewoon een simpel gas of benzine kookstel meenemen. Ik heb standaard een Coleman multi-fuel stove in de auto liggen. Daarop kook ik binnen 5 minuten een liter water.

En bovendien kan ik hem ook nog gebruiken om een warme maaltijd te bereiden én als kacheltje in noodgevallen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Die dompelaars zijn waardeloos. Heb er een paar jaar geleden eens één gekocht om onderweg naar mijn vakantieadres een kop koffie te kunnen zetten.

Duurde minimaal 30 minuten voor ik lauw-warm water had en toen brande dat ding door met als resultaat, geen koffie en een zekering stuk van de auto.

Beter gewoon een simpel gas of benzine kookstel meenemen. Ik heb standaard een Coleman multi-fuel stove in de auto liggen. Daarop kook ik binnen 5 minuten een liter water.

En bovendien kan ik hem ook nog gebruiken om een warme maaltijd te bereiden én als kacheltje in noodgevallen ;-)

 

Jaja. Dat hebben we ook. :)

Er bestaan ook goede 12V dompelaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja. Dat hebben we ook. :)

Er bestaan ook goede 12V dompelaars.

 

Heb een 220volt dompelaar en die werkt idd wel errg goed. De 12v dompelaar kwam bij de ANWB vandaan. Geen idee of dat het een goed merk was. (met de nadruk op was :rolleyes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Heb een 220volt dompelaar en die werkt idd wel errg goed. De 12v dompelaar kwam bij de ANWB vandaan. Geen idee of dat het een goed merk was. (met de nadruk op was :rolleyes:)

 

Sja, ANWB, geen ervaring mee.

 

Even kijken, b.v.:

 

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/recreatie/zaklamp-hi-light-cree-sos.html

 

Is gewoon chinees spul, voor een veel te hoge prijs.

 

Hier direct uit China:

 

http://www.tmart.com/Beam-Tech-F-09-CREE-Q5-1200LM-5-Modes-5W-Flashlight-Electric-Torch_p119228.html

 

(trouwens redelijke kwaliteit voor die prijs, aanbevolen door mensen hier op het forum, grote keuze en free shipping)

 

Maar dat even terzijde, als vergelijking.

 

 

Denk aan de tip van 12G: de betere truckshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
En waarom 12v apparaten aanschaffen als "prep" gerelateerd artikel?

Alle bovenstaande voorbeelden kan ik ook op alternatieve manier uitvoeren zonder stroom...... Poefffffff…… dat was een EMP.......... en je hebt een hoop nutteloze rommel........ :D

 

Hee, ik dacht dat jij nou wel ingelezen was, in de tussentijd:

 

http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/gaat-kapot-grote-emp.19667

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom 12v apparaten aanschaffen als "prep" gerelateerd artikel?

Alle bovenstaande voorbeelden kan ik ook op alternatieve manier uitvoeren zonder stroom...... Poefffffff…… dat was een EMP.......... en je hebt een hoop nutteloze rommel........ :D

 

net hoe stevig die EMP is.. je auto (daar pleur je die 12V meuk vanzelf in) fungeert ook als een kooi van faraday tot op zekere hoogte.. en beter mee verlegen als om verlegen toch (moeten de economie ook nog boosten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel in principe dat het handig is voor onderweg of op de camping, maar ook al alternatief. Ik heb twee jaar geleden een omvormertje gekocht die 12v naar 230 geeft, maximaal 150 watt en deze werkt nog steeds prima. Ook heb ik een compressor van de LIDL en deze werkt ook prima en ook gebruik ik regelmatig een telefoonlader.

 

Zoals al bij iemand aan de hand was zijn de auto outputs meestal gezekerd tot een bepaald amperage. Daarom overweeg ik nu een tweede accu aan te schaffen in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net hoe stevig die EMP is.. je auto (daar pleur je die 12V meuk vanzelf in) fungeert ook als een kooi van faraday tot op zekere hoogte.. en beter mee verlegen als om verlegen toch (moeten de economie ook nog boosten)

Bij een EMP is je auto niet geschikt als kooi van faraday en raakt onbruikbaar ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

In heel veel lampen thuis zit een kleine omvormer om 230 om te zetten naar 12 volt. Deze kun je er vaak makkelijk (althans bij de lampen die ik heb gedaan) uit halen. De lamp kan dan meteen op 12 volt draaien. Wel even letten dat je lampjes hebt die geschikt zijn voor gelijkstroom en als ze het niet doen even omdraaien. Je kunt dan een centrale 12 volt voeding gebruiken wat vaak efficienter is dan veel verschillende twaalf volt voedingen. En als de stroom uitgaat kun je overschakelen op een accu om toch nog wat licht te hebben.

 

Weet niet of dit helemaal binnen het topic past, maar het is zinvol en 12 volt.

 

Veel apparaten die een adapter hebben van 230 naar bijvoorbeeld 5 of 9 volt kun je ook op 12 volt laten draaien met een step down converter. Kosten een euro of twee via Ebay. 12 volt erin en zelf afregelen wat het uitgangsvoltage moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
net hoe stevig die EMP is.. je auto (daar pleur je die 12V meuk vanzelf in) fungeert ook als een kooi van faraday tot op zekere hoogte.. en beter mee verlegen als om verlegen toch (moeten de economie ook nog boosten)

Kun je het beter in je magnetron pleuren. Dat is wel een goed kooi van Faraday. Wel ff de stekker eruit trekken natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...