Ga naar inhoud
GENEGEERD

Big Brother Nederland in actie

prepper053
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal ik las net dit nieuws berichtje:

Bestellers illegaal vuurwerk krijgen mail politie

"De politie stuurt mensen die online illegaal vuurwerk bestellen de komende tijd een persoonlijke videoboodschap. In die video spreekt een politiewoordvoerder de besteller met zijn initialen aan en wordt getoond wat hij heeft besteld."

"De video's komen op de site van de Task Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers en zijn voor iedereen zichtbaar."

"Hoe wordt achterhaald wie illegaal vuurwerk bestelt, wil een woordvoerder van de taakgroep niet zeggen. "Als mensen dat weten werkt het niet meer." Hij wil niet ingaan op de vraag of de taakgroep bijvoorbeeld zelf sites heeft opgezet waar zogenaamd illegaal vuurwerk kan worden besteld."

"Voorheen werd zwaarder en in Nederland verboden vuurwerk vooral in België en Duitsland gekocht. De laatste jaren wordt het steeds meer bij webshops in Oost-Europa besteld. Dat is volgens de taakgroep levensgevaarlijk voor huisgenoten, omwonenden en postbezorgers."

http://www.nu.nl/binnenland/3626267/bestellers-illegaal-vuurwerk-krijgen-mail-politie.html

Nu heb ik persoonlijk enkele opmerkingen:

1. Hoe komt de politie aan die gegevens???

bankgegevens? (mogen ze toch geen toegang tot hebben zonder een gerechtelijkbevel.)

van buiten/binnenlandse spionage diensten? ( illegaal vuurwerk kan tenslotte gebruikt worden voor bommen.)

zouden de winkels het hebben gemeld? (lijkt me raar, die willen geld verdienen en dat doe je niet door je klanten op te laten pakken.)

2. filmpjes sturen en plaatsen met initialen op een openbare site???

Hoe zit het met het idee: onschuldig tot het tegendeel is bewezen?? (geldt zekers niet in deze politiestaat.)

Beschuldigen van burgers die nog niets verkeerds hebben gedaan??? (is dat geen smaad of laster? Tenslotte pakken ze een drugsdealer ook pas op als er bewijs is dat er goederen zijn uitgewisseld.)

En dan nog de Privacy kwestie??? tja, dat is toch te gek voor woorden. De POLITIE maakt je al uit voor een crimineel zonder dat je uberhaupt een misdrijf hebt gedaan. Hebben ze Tom cruise soms in dienst?

3. Om de postbezorgers te beschermen??? WTF! om te voorkomen dat illegale goederen het land binnen komen hebben we toch de douane? Of zie ik dat verkeerd?? die gasten zijn er niet alleen om vakantiereizigers kwaad te maken als ze een boterham mee hebben genomen of een paar flessen drank mee hebben genomen van de vakantie. Kom op de douane hoort dit soort dingen te onderscheppen.

4. Hoe wordt achterhaald wie illegaal vuurwerk bestelt, wil een woordvoerder van de taakgroep niet zeggen.???

Jah sorry, maar in mijn boekje schreeuwt dit uit als: We gaan jullie niets vertellen, wij zijn de politie en wij mogen en kunnen alles doen wat we willen. En als de politie wordt gevraagd door het OM of de rechter? dan hebben ze vast een anonieme tip gehad.

Ik ben echt geen voorstander van illegaal vuurwerk, ik steek ook zelf geen vuurwerk af. En ik weet dat het vuurwerk jaarlijks honderden gewonden veroorzaakt. Ik weet ook wel dat er veel schade door veroorzaakt kan worden, vooral in de handen van vandalen. Maar zoals de politie NU te werk gaat is gewoon verkeerd.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien wordt het juist wel onderschept door de douane? Lijkt me nou geen enorme uitdaging voor ze om snuffelhonden (of zelfs machines) op kruit af te laten gaan.

Als 't inderdaad op een andere manier gaat die niet legaal is (dus bankgegevens of eigen nep-winkels (wat uitlokking is en niet toegestaan) of andere rare truucjes) dan moet er wel ingegrepen worden.

Ik heb ook helemaal niks met knalvuurwerk, helemaal niet de belachelijk zware rommel en ben erg voor het beschermen van onschuldige mensen (postbezorgers en buren e.d.), maar het moet wel netjes op legale manier!

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Stoer, je kunt dus gewoon online illegaal vuurwerk bestellen en ze komen niet eens bij je aan de deur om je op te pakken. Nee, in plaats daarvan worden je initialen genoemd op een website waar het laatste nieuwsbericht dateert van 20 december 2012 en waar maandelijks zo'n 5000 bezoekers komen . Gaat de goede kant op met het Nederlands rechtssysteem.

Link naar reactie

De kop zegt het eigenlijk al, Bestellers van illegaal vuurwerk.Wanneer je dus niets besteld, heb je ook geen last lijkt mij, simpel toch?

dat bedoel ik dus, je wordt als crimineel behandeld, je privacy is de deur uit en je hebt nog niets illegaals gedaan. Je bent illegaal bezig op het moment dat je het vuurwerk in ontvangst hebt genomen. Pas op dat moment ben je strafbaar. Dus waar haalt de politie het recht vandaan om de gegevens van die personen te misbruiken en het openbaar op een website te plaatsen??? Dit is toch geen minority report, waarin word gezegt we behandelen je nu alvast als een crimineel omdat je in de toekomst MOGELIJK iets illegaals doet.

En hoe betrouwbaar is hun informatie?? Websites uit oost blok landen? ip adressen? van mensen die misschien WIFI open hebben staan? betalingen van bank gegeven, waar ze niet eens aan mogen komen en die gestolen/gehackt kunnen zijn.

Link naar reactie

Stoer, je kunt dus gewoon online illegaal vuurwerk bestellen en ze komen niet eens bij je aan de deur om je op te pakken. Nee, in plaats daarvan worden je initialen genoemd op een website waar het laatste nieuwsbericht dateert van 20 december 2012 en waar maandelijks zo'n 5000 bezoekers komen . Gaat de goede kant op met het Nederlands rechtssysteem.

Niet helemaal......

Als iemand zijn illegale bestelling ondanks de waarschuwing doorzet, wordt met justitie en politie overlegd over welke verdere stappen moeten worden genomen.

@platipous Zolang niet duidelijk is hoe ze aan de informatie komen, zou het zomaar kunnen dat iedereen die iets post op internet over vuurwerk verdachte is. Dus ook jij nu je hier in dit topic een opmerking plaatste.

Volgens de overheid is blijkbaar Iedere inwoner van Nederland verdachte tot het tegendeel bewezen wordt.

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Ah er was geknipt in de quote. Dat was me niet duidelijk. Weer een beetje herstel van het rechtsgevoel.

Wat me trouwens daaraan wel opvalt. Blijkbaar krijg je tijdens het bestelproces de waarschuwing. Dat laat me denken dat er hier lokwebsites zijn. Hoe kun je anders ondanks de waarschuwing je bestelling doorzetten. Als je bij een reguliere site besteld rond je meestal de bestelling direct af.

Link naar reactie

Dit soort gesnuffel van de politie vind ik niet eens zo interessant. Je weet nu dat er een kans bestaat dat je op een loksite terecht komt als je op zoek gaat naar illegaal vuurwerk. Niks mis mee, wie vuurwerk afsteekt is in mijn ogen dom en wie illegaal vuurwerk afsteekt is per definitie oliedom en die mensen mogen best aangepakt worden, op welke manier dan ook.

Veel erger vind ik het stiekeme gesnuffel, het aftappen en afluisteren waarover géén filmpjes op jijbuis worden gezet. Dát is pas eng! En reken er maar op dat zo langzamerhand alles maar dan ook alles wat je per internet en telefoon doet wordt afgetapt, afgeluisterd en opgeslagen.

Link naar reactie

Dit soort gesnuffel van de politie vind ik niet eens zo interessant. Je weet nu dat er een kans bestaat dat je op een loksite terecht komt als je op zoek gaat naar illegaal vuurwerk. Niks mis mee, wie vuurwerk afsteekt is in mijn ogen dom en wie illegaal vuurwerk afsteekt is per definitie oliedom en die mensen mogen best aangepakt worden, op welke manier dan ook.

Veel erger vind ik het stiekeme gesnuffel, het aftappen en afluisteren waarover géén filmpjes op jijbuis worden gezet. Dát is pas eng! En reken er maar op dat zo langzamerhand alles maar dan ook alles wat je per internet en telefoon doet wordt afgetapt, afgeluisterd en opgeslagen.

Sterker nog, ik hoorde van de week een verhaal dat bekende anti-virus makers verplicht worden om de hacktools en de virussen van de overheid uit hun detectie systeem te laten. Dus die anti-virus software mag de hacktools en virussen van de overheid niet vinden.

Geen idee of dit verhaal op waarheid berust, maar lijkt mij op zich wel logisch dat de overheid wil voorkomen dat de eerste de beste virusscanner hun speeltjes ondekt.......

Link naar reactie

Die regulering c.q. wetgeving wil ik wel eens lezen en onderuit trappen.

Geen idee of dat wetgeving is. Zal wel net zoiets zijn als de afspraken met de telecom bedrijven.

Klink in ieder geval wel logisch want de overheid wil niet dat jij (of ik) die hacktools en spy software terug gaat vinden op je pc. Daarbij komt dat anti-virus software die speeltjes van de overheid dus niet kunnen vinden.

Tenminste, ik heb nog nergens gelezen dat er software is die de speeltjes kan detecteren.

Link naar reactie

Toen ik 16 was en nog helemaal naar België moest met de scooter gaven de verkopers aldaar ook al aan dat zij doorgaven welke Hollander wat kocht.

Dit is gewoon de moderne variant.

En laten we wel wezen: je buurman zal een een paar honderd kilo van die zooi naast de slaapkamer van je zoon/dochter hebben liggen.

Het is en blijft illegaal dus hier mag gewoon tegen opgetreden worden in mijn optiek.

Greener

Link naar reactie

In de eerste plaats is dit een ontmoedigingsaktie van de overheid. Het laten weten dat ze kunnen traceren wie ILLEGAAL vuurwerk koopt. Er wordt (nog) niemand veroordeeld op basis van deze gegevens.

In de tweede plaats, het kopen, in huis hebben en afsteken van ILLEGAAL vuurwerk is een misdrijf. Dit levert je dus een strafblad op. (Nou gaan ze er voor een paar strijkers wel een beetje soepel mee om. Lang leve het gedoogbeleid).

In de derde plaats, Je koopt online, via je statische IP adres, met je geregistreerde paypal of ideal account, dingen die in Nederland verboden zijn en waar dus een onderzoeksteam op zit, van een site waarvan het ip-adres bekend is. Ik kan zelf al een heleboel mogelijkheden bedenken om die paar gegevens aan elkaar te koppelen zonder dat het direct tegen de wet in gaat.

De overheid steekt geen geld en energie in het opsporen van mensen die online tandpasta kopen. Doe geen dingen die niet mogen en je steekt niet boven het maaiveld uit...

Link naar reactie

Feit is gewoon dat het verbod op dat soort vuurwerk niet eens gezorgd heeft voor minder slachtoffers. Het verbod slaat daarom nergens op.

Maar laten we nog maar even afkloppen. Als het aan groenslinks en de partij van dieren ligt, mogen we binnen niet al te lange tijd helemaal geen vuurwerk meer kopen/afsteken.

Begrijp best dat er mensen zijn die dat vuurwerk maar niets vinden, maar dat is geen reden om anderen hun pleziertje te ontnemen.

Kabinet na kabinet schreeuwt al jaren dat we af moeten van de vele regels en wetten, maar ondertussen komen er alleen maar meer regels en wetten.......

Link naar reactie

Feit is gewoon dat het verbod op dat soort vuurwerk niet eens gezorgd heeft voor minder slachtoffers. Het verbod slaat daarom nergens op.

Maar laten we nog maar even afkloppen. Als het aan groenslinks en de partij van dieren ligt, mogen we binnen niet al te lange tijd helemaal geen vuurwerk meer kopen/afsteken.

Begrijp best dat er mensen zijn die dat vuurwerk maar niets vinden, maar dat is geen reden om anderen hun pleziertje te ontnemen.

Kabinet na kabinet schreeuwd al jaren dat we af moeten van de vele regels en wetten, maar ondertussen komen er alleen maar meer regels en wetten.......

Dan schieten we toch gewoon met onze kalaschnikovs in de lucht ? Voor de AIVD, NSA, en andere diensten, dit is een grapje. :-) of nog een andere oplossing zoals in onderstaand filmpje :

http://vtm.be/wat-als/artikel/wat-als-vuurwerk-niet-bestond

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...