Ga naar inhoud
GENEGEERD

Luxe preppen


Fryslan boppe

Aanbevolen berichten

Of parfum luxe is, tja, ach, een voorraadje is niks mis mee.

De reacties van sommige mensen is dat het overdreven is, voor hen dit verhaaltje...

Ik las over Prins Harry uit Engeland. De prins doet een expeditie op de Zuidpool, 'Walking with the Wounded', en op een dag wilden ze in een cafeetje wat gaan drinken. Helaas kregen ze geen drank. Drank en tabak zijn alleen voor bewoners en medewerkers in die poolstad....maar....ze moesten ook wat achteraf gaan zitten omdat ze na drie dagen enorm stonken.

 

Dat geeft voor mij ook aan dat hij geen merino onderkleding droeg. De wollen merino (die niet kriebelt) heeft de eigenschap dat je niet gaat stinken, ook niet na drie dagen flink doorlopen en zweten. Merino is duur, dus zou ook onder luxe vallen, maar het heeft zoveel voordelen dat ik die zeker wel koop en gebruik. Naast natuurlijk mijn eigen lekkere parfum. (en merino koop ik meestal als het afgeprijsd is, ons is zuunig tenslotte)

Voor degenen die parfum en deo preppen een stapte ver vinden gaan, je kan backingsoda ook gebruiken als deo en er zelfs tandpasta van maken (dat heb ik dus ook in huis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja hoor het parool de volkskrant en de krant genaamd het verzet de vonk Ons Volk den Vaderlant Ghetrouwe etc

Zie geschiedenis leert van wel .

En noodzaak is de beste leermeester van de uitvinding en nadenken is gratis dus wat let je ?

 

Welke geschiedenis ?

 

Snap je mijn vraag wel ?

Als er geen spullen meer geleverd worden aan de winkel, geen voedsel, geen niet-eetbare items. etc

Dus geen toiletpapier, op wat voor manier kan de krant dan nog wel bezorgd worden ?

Hoe werkt dat logistieke proces dan ?

 

Ik mag toch aannemen dat als er al communicatie plaats kan vinden, dat dan bijvoorbeeld met een omroeper of een lokaal geplaatst schoolbord gedaan word.

Anders ga je in een tijd van schaarste voor iedereen persoonlijk nog wel een krantje bezorgen, ik ben echt heel benieuwd hoe je dat ziet gebeuren terwijl mensen dan meer behoefte hebben aan essentiële zaken zoals voedsel en water.

Misschien praten we langs elkaar heen of heb ik een ergere shtf voor ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis mee met het preppen van enige "luxe" goederen. In mijn opinie is zeep zelf een must omdat je in staat moet zijn om je handen te wassen vooraleer eten klaar te maken en het op te eten, anders loop je het risico op gastro-intestinale infecties (en dat kan je echt missen als kiespijn). Mensen die last hebben van roos zullen zeker een anti-roos shampoo willen preppen (of anders hun hoofd scheren). Parfum en dergelijke zijn echte compleet overbodig. Ik kan makkelijk 2 miljoen euro spenderen aan enkel basis overlevingsmateriaal (voedsel, waterzuivering, shelter, medisch, zelfverdediging, communicatie, navigatie, licht, BOV,...). Dus tenzij jij reeds voor miljoenen hebt gespendeerd aan basis overlevingsmateriaal zou je je beter hierop focussen i.p.v. bijvoorbeeld parfum te preppen. Je parfum zal ook niets waard zijn als barter item. Niemand zal jouw een blik bonen, dat het verschil kan maken tussen overleven of uithongeren, willen geven voor een flesje Yves Saint-Laurent parfum.

 

Als "luxe" goederen heb ik onder andere geprept: koffie, thee, chocolade, zeep, shampoo, kruiden, wijn, zonne-heroplader voor kleine elektronica,... Als iemand tijdens de nacht de wacht moet optrekken dan zal je blij zijn om wat koffie geprept te hebben ;)

Opvallend dat je wijn wel op je lijst hebt en parfum overdreven vindt. Ik zou het zot vinden als ik tegen jou zou zeggen dat wijn preppen "totaaaaal overbodig" is en dat je eerst nog meer bonen en zonne-heropladers moet preppen. Gun mensen een beetje eigenheid en denk niet meteen dat ze achterlijk zijn en hun normale prepvoorraad niet op orde hebben.

Er is niets mis met een paar flesjes deo en parfum, net zoals er niets mis is voor hen die een paar flessen wijn in hun voorraad zetten. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur van luxe die de stemming kan verbeteren. Wat mijn parfum betreft, dat zou voor twee jaar minder dan twee flesjes zijn, flesjes zo klein dat ze in mijn vuist kunnen. Neemt heel wat minder ruimte in dan een fles wijn.

Iedereen zorgt eerst voor de basis, daarna voor wat extra. Die extra's verschillen per persoon.

Ik zou het bizar vinden als ik tegen jou zou van leer zou trekken dat wijn preppen "totaaaaal overbodig" is en dat je eerst nog meer bonen en zonne-heropladers moet preppen.

Gun mensen een beetje eigenheid en denk niet meteen dat ze achterlijk zijn als ze iets anders preppen dan jij doet, of hun normale prepvoorraad niet op orde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik dure parfums ga inslaan maar ze kunnen wel meerdere dingen dan enkel iets 'beter' laten ruiken:

 

De meeste parfums bevatten een hoog % alcohol en zijn dus geschikt om bv watten langer te doen branden (dus als aanmaakmateriaal) maar ook bv om glas te reinigen (ruiten, autoruiten, brilglazen, ...)

 

Jij hebt duidelijk een dure smaak... Voor het aanmaken van vuur en voor het reinigen van allerlei zaken gebruik ik gewoon gedenatureerde alcohol van minder dan 10 euro per liter. Parfum daarentegen kost minstens 30 euro voor 50ml (met andere woorden minstens 60 keer duurder dan mijn gedenatureerde alcohol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend dat je wijn wel op je lijst hebt en parfum overdreven vindt. Ik zou het zot vinden als ik tegen jou zou zeggen dat wijn preppen "totaaaaal overbodig" is en dat je eerst nog meer bonen en zonne-heropladers moet preppen. Gun mensen een beetje eigenheid en denk niet meteen dat ze achterlijk zijn en hun normale prepvoorraad niet op orde hebben.

 

Ik heb nooit iemand achterlijk genoemd. Maar dat terzijde, ik ben er zeker van dat wijn een veel beter barter item is dan parfum. Bij een erge crisis zullen er veel mensen zijn die "toe zijn aan een glas". Hetzelfde geld trouwens voor sigaretten, dat is nog zo'n "luxe" product dat je zeker kan ruilen aan zeer goede voorwaarden. Rokers snakken namelijk naar een sigaret in tijden van stress en een SHTF is een van de ergste stress situaties die je je kan inbeelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er zeker van dat wijn een veel beter barter item is dan parfum. Bij een erge crisis zullen er veel mensen zijn die "toe zijn aan een glas". Hetzelfde geld trouwens voor sigaretten, dat is nog zo'n "luxe" product dat je zeker kan ruilen aan zeer goede voorwaarden.
Onderschat de behoeften en de kracht van een vrouw niet. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderschat de behoeften en de kracht van een vrouw niet. :)

 

Als je een prepper bent en je wilt parfum hebben na een SHTF dan zou je het wel geprept hebben. Dus je kunt enkel ruilen met mensen die niet geprept hebben en ik denk dat deze mensen tijdens een SHTF echt wel andere prioriteiten (zoals hoe geraken we aan onze volgende maaltijd) zullen hebben dan wat ze hebben weg te geven in ruil voor parfum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel aan mij liggen maar ik krijg toch echt het idee dat ik nu tussen een aantal mensen ben belandt die een goede wake upp call nodig hebben en dan druk ik het mild uit.

SHTF situatie ja lekker luxe met je gameboy onder de douche in auschwitz om vervolgens aan je pindarotsjes te beginnen heerlijk.

En vergeet vooral je shampoo niet.

100 rollen toilet papier kom je geen jaren maar net een jaar mee door als je single bent maarja je hebt altijd nog de krant.

En dan kun je altijd nog lekker ruikend naar de shampoo en luchtjes ree wild gaan jagen in het bos met je pijl en boog succes zou ik zeggen.

Mocht je nou in het bos tijdens het jagen aan de schijt raken van de wine gums, werther's original, drop etc kun je ltijd nog je chemische toilet raadplegen roflmao.

Ik zou zo zeggen leer eens wat van de geschiedenis begin ff ww2 kun je nog uit eerste hand horen van ouderen hoe de kat geslacht en opgevreten werd samen met de hond.(hongerwinter 44/45)

Hoe je op een fiets zonder banden 120 km door de sneeuw moest voor een zakje aardappelen naar drente.

Ik ben bang dat je luxe artikelen vrij snel ruilwaar worden en je weinig troost vind bij je nintendo ds of je gameboy

Zeker als all je relaties/familie zijn afgevoerd naar auschwitz dachau Mauthausen Bergen Belzen Sobibor Lodz Janowska etc etc.

Of Mischien hebben julie een ander idee over SHTF dat kan.

Kan ook korter bij (recenter) kijk ffe naar syrie iraq afghanistan serbia take your pick staan genoeg films waar mensen worden geslacht op youtube zal ze niet pasten hier als je ze wil zien zoek ze maar er is genoeg.

Kan je nog wel even voorstellen aan een paar vrienden uit serbia en iraq met missende lichaamsdelen die kunnen je precies vertellen hoe lastig het is nintendo te spelen zonder vingers.

Maargoed mischien gaat hier in holland prepland alleen het licht maar uit voor een dag en staat de achtbaan stil in het pretpark je weet het maar nooit pidarotsje iemand ?

 

 

Omdat ik ervan uitga dat je dit typt n.a.v. mijn beginpost, reageer ik hier toch maar even op.

 

Ik weet niet of deze lap tekst komt vanuit ptss (aanname van mij dat je oorlogen hebt meegemaakt omdat je begint over vrienden uit Servie en Irak die lichaamsdelen missen) of de kift, maar als ik nintendo's wil preppen, dan doe ik dat. Punt. Dat jouw SHTF duidelijk een wereldoorlog of genocide inhoudt, prima. Voor mij betekent het een stroomstoring die weken of langer zal duren. Een natuurramp (met dan ook stroomstoring als logisch gevolg) als Yellowstone of mega tsunami. De ineenstorting van het financiele stysteem. Dit zijn allemaal zaken waarbij ik zo lang mogelijk zo normaal mogelijk wil overleven. Dat ik dat nu in luxe doe en dit wil voortzetten, is mijn goed recht. Ik kies ervoor om veel materiaal in te slaan, omdat ik ga voor een bug in. Dat ik met mijn buitendouche gewassen door de Badedas of Andrelon met wegwerpwashandjes, deo en van mijn part nepnagels en eyeliner fris en fruitig m'n moestuin in ga om daarna de stallen van de dieren hier uit te mesten, moet ik zelf weten. Mijn preps, mijn SHTF!

 

Ik wilde eerste niet reageren, dat was het mij niet waard. Jij lijkt me namelijk niet het type persoon dat snel en makkelijk iets van een ander aanneemt, gezien je heftige reply hierboven. Om dan te beginnen over Auschwitz en dit belachelijk maken door de Nintendo erbij te betrekken, dan ga je in mijn ogen een stap te ver! Ik vind dat erg beledigend voor de mensen die dit hebben meegemaakt of mensen dichtbij hebben die dit meegemaakt hebben. Ik weet veel over de 2e wereldoorlog, als ook over de eerste en veel zaken uit de geschiedenis. Ik heb namelijk geschiedenis gestudeerd en hierin wat papieren behaald voordat ik aan dit baantje begon wat totaal een andere richting is dan mijn studie.

 

Ik ben bezig m'n skills uit te breiden. Ik kan inmiddels in het pikkedonker vrijwel alles terug vinden in huis en op het erf zoals bij een brand met rookontwikkeling noodzakelijk zou zijn, maar ook aanstekers en kaarsen en zaklampen om tijdens een stroomuitval m'n weg verder te vinden. Dit is iets waar ik best trots op ben, al zal het voor een ander een peuleschil zijn. Dus het is niet zo dat ik een Gooise vrouw ben die 'even wil preppen om erbij te horen' en dan weer door gaat naar de volgende hype...

 

Ik prep luxe, en dat is na m'n voorstelronde en deze topic nog verder gevorderd en uitgebreid. Ik voel me hier goed bij en dit geeft mij een stukje geruststelling dat ALS de SHTF gaat zoals ik het mij voorstel, dat ik zoveel mogelijk zo normaal mogelijk verder kan. Kun jij hier niet tegen, prima. Veeg jij je reet maar af met oude kranten van de straat, dan pak ik nog een 3dubbel laags velletje uit de enorme voorraad (die veel verder gaat dan 100 rolletjes...dat is in mijn ogen geen voorraad) om het af te ronden met een frisruikend velletje vochtig toiletpapier.

 

Dus ja, ik neem nog een pindarotsje en baal stevig als de achtbaan stil komt te staan. Net als de McDrive, KFC, pinautomaten, automatische schuifdeuren bij winkelcentra, m'n laptop en tablets, smartphone en combimagnetron. Want dat staat in mijn SHTF zeker te gebeuren. En ik heb dan nog wel een pindarotsje over om te delen met de buren, omdat ik ze op voorraad heb ;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt duidelijk een dure smaak... Voor het aanmaken van vuur en voor het reinigen van allerlei zaken gebruik ik gewoon gedenatureerde alcohol van minder dan 10 euro per liter. Parfum daarentegen kost minstens 30 euro voor 50ml (met andere woorden minstens 60 keer duurder dan mijn gedenatureerde alcohol).

 

Ik heb zelf geen parfum ingeslagen maar als er iemand in een noodsituatie een paar flesjes parfum wil ruilen tegen een blikje voedsel zou ik toch overwegen om een blikje voedsel weg te doen (eventueel iets dat ik niet graag lust) aangezien de waarde van dat spul toch naar beneden gaat volgens jou.

 

Hetgeen ik aangaf is de veelzijdigheid. Stel je hebt een klein flesje parfum of deo in je edc en je moet een vuurtje starten, tenzij je een flesje gedenatueerde alcohol in je edc hebt zitten kan deze dienst doen om een vuurtje te stoken. Alsook om je bril of zonnebril te reinigen als je niets anders voor handen hebt.

Zelfs in een shtf zullen mensen op een zeker niveau met elkaar flirten. Een flesje parfum of deo al dan niet in combinatie met een aansteker geeft ook weer andere opties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik ervan uitga dat je dit typt n.a.v. mijn beginpost, reageer ik hier toch maar even op.

 

Ik weet niet of deze lap tekst komt vanuit ptss (aanname van mij dat je oorlogen hebt meegemaakt omdat je begint over vrienden uit Servie en Irak die lichaamsdelen missen) of de kift, maar als ik nintendo's wil preppen, dan doe ik dat. Punt. Dat jouw SHTF duidelijk een wereldoorlog of genocide inhoudt, prima. Voor mij betekent het een stroomstoring die weken of langer zal duren. Een natuurramp (met dan ook stroomstoring als logisch gevolg) als Yellowstone of mega tsunami. De ineenstorting van het financiele stysteem. Dit zijn allemaal zaken waarbij ik zo lang mogelijk zo normaal mogelijk wil overleven. Dat ik dat nu in luxe doe en dit wil voortzetten, is mijn goed recht. Ik kies ervoor om veel materiaal in te slaan, omdat ik ga voor een bug in. Dat ik met mijn buitendouche gewassen door de Badedas of Andrelon met wegwerpwashandjes, deo en van mijn part nepnagels en eyeliner fris en fruitig m'n moestuin in ga om daarna de stallen van de dieren hier uit te mesten, moet ik zelf weten. Mijn preps, mijn SHTF!

 

Ik wilde eerste niet reageren, dat was het mij niet waard. Jij lijkt me namelijk niet het type persoon dat snel en makkelijk iets van een ander aanneemt, gezien je heftige reply hierboven. Om dan te beginnen over Auschwitz en dit belachelijk maken door de Nintendo erbij te betrekken, dan ga je in mijn ogen een stap te ver! Ik vind dat erg beledigend voor de mensen die dit hebben meegemaakt of mensen dichtbij hebben die dit meegemaakt hebben. Ik weet veel over de 2e wereldoorlog, als ook over de eerste en veel zaken uit de geschiedenis. Ik heb namelijk geschiedenis gestudeerd en hierin wat papieren behaald voordat ik aan dit baantje begon wat totaal een andere richting is dan mijn studie.

 

Ik ben bezig m'n skills uit te breiden. Ik kan inmiddels in het pikkedonker vrijwel alles terug vinden in huis en op het erf zoals bij een brand met rookontwikkeling noodzakelijk zou zijn, maar ook aanstekers en kaarsen en zaklampen om tijdens een stroomuitval m'n weg verder te vinden. Dit is iets waar ik best trots op ben, al zal het voor een ander een peuleschil zijn. Dus het is niet zo dat ik een Gooise vrouw ben die 'even wil preppen om erbij te horen' en dan weer door gaat naar de volgende hype...

 

Ik prep luxe, en dat is na m'n voorstelronde en deze topic nog verder gevorderd en uitgebreid. Ik voel me hier goed bij en dit geeft mij een stukje geruststelling dat ALS de SHTF gaat zoals ik het mij voorstel, dat ik zoveel mogelijk zo normaal mogelijk verder kan. Kun jij hier niet tegen, prima. Veeg jij je reet maar af met oude kranten van de straat, dan pak ik nog een 3dubbel laags velletje uit de enorme voorraad (die veel verder gaat dan 100 rolletjes...dat is in mijn ogen geen voorraad) om het af te ronden met een frisruikend velletje vochtig toiletpapier.

 

Dus ja, ik neem nog een pindarotsje en baal stevig als de achtbaan stil komt te staan. Net als de McDrive, KFC, pinautomaten, automatische schuifdeuren bij winkelcentra, m'n laptop en tablets, smartphone en combimagnetron. Want dat staat in mijn SHTF zeker te gebeuren. En ik heb dan nog wel een pindarotsje over om te delen met de buren, omdat ik ze op voorraad heb ;)

 

Mooi dat auschwitz verhaal. Kom je bijna menselijk over.

Jammer dat je in een ander topic het dan hebt over kindjes in Afrika die jou geen reet roesten en dat je het ook niet erg vindt als deze dood gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik ervan uitga dat je dit typt n.a.v. mijn beginpost, reageer ik hier toch maar even op.

 

Ik weet niet of deze lap tekst komt vanuit ptss (aanname van mij dat je oorlogen hebt meegemaakt omdat je begint over vrienden uit Servie en Irak die lichaamsdelen missen) of de kift, maar als ik nintendo's wil preppen, dan doe ik dat. Punt. Dat jouw SHTF duidelijk een wereldoorlog of genocide inhoudt, prima. Voor mij betekent het een stroomstoring die weken of langer zal duren. Een natuurramp (met dan ook stroomstoring als logisch gevolg) als Yellowstone of mega tsunami. De ineenstorting van het financiele stysteem. Dit zijn allemaal zaken waarbij ik zo lang mogelijk zo normaal mogelijk wil overleven. Dat ik dat nu in luxe doe en dit wil voortzetten, is mijn goed recht. Ik kies ervoor om veel materiaal in te slaan, omdat ik ga voor een bug in. Dat ik met mijn buitendouche gewassen door de Badedas of Andrelon met wegwerpwashandjes, deo en van mijn part nepnagels en eyeliner fris en fruitig m'n moestuin in ga om daarna de stallen van de dieren hier uit te mesten, moet ik zelf weten. Mijn preps, mijn SHTF!

 

Ik wilde eerste niet reageren, dat was het mij niet waard. Jij lijkt me namelijk niet het type persoon dat snel en makkelijk iets van een ander aanneemt, gezien je heftige reply hierboven. Om dan te beginnen over Auschwitz en dit belachelijk maken door de Nintendo erbij te betrekken, dan ga je in mijn ogen een stap te ver! Ik vind dat erg beledigend voor de mensen die dit hebben meegemaakt of mensen dichtbij hebben die dit meegemaakt hebben.

Ik ben blij dat je wel reageert. Zonder mee te gaan in het emotionele niveau van de ander.

 

Ik vind het jammer dat sommige mensen zo heftig reageren op elkaar omdat een ander op een andere manier prept of ander scenario heeft.

Ik vind soms de reacties op elkaar erg heftig en emotioneel. Ik vind dat jammer omdat het geen goede invloed heeft op de sfeer.

Het lijkt me nuttiger als we elkaar helpen waar we kunnen, zonder elkaar als persoon af te zeiken of belachelijk te maken.

Tja...dat vind ik...gewoon mijn mening. (of my2cents zoals dat ook wel hier genoemd wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je wel reageert. Zonder mee te gaan in het emotionele niveau van de ander.

 

Ik vind het jammer dat sommige mensen zo heftig reageren op elkaar omdat een ander op een andere manier prept of ander scenario heeft.

Ik vind soms de reacties op elkaar erg heftig en emotioneel. Ik vind dat jammer omdat het geen goede invloed heeft op de sfeer.

Het lijkt me nuttiger als we elkaar helpen waar we kunnen, zonder elkaar als persoon af te zeiken of belachelijk te maken.

Tja...dat vind ik...gewoon mijn mening. (of my2cents zoals dat ook wel hier genoemd wordt)

 

Wat iemand prept moet een ieder voor zich uitmaken. Zo veel mensen, zo veel verschillende ideeën.

Informatie of aanvullende benodigdheden is altijd goed. Wat een ander ermee doet kan een ieder dan ook voor zichzelf uitmaken.

Ik heb geen nintendo wel een x box, al verwacht ik daar met een stroomstoring niet veel aan te hebben.

Wel heb ik ouderwetse gezelschapsspelletjes en een pak kaarten (in elke bob trouwens een pak kaarten. Altijd goed!).

Qua hygiëne betreft heb ik veel groene zeep. Als shtf hoef ik persoonlijk niet te luxe te leven net zoals dat voor mij nu ook al niet perse hoeft.

Parfum is voor mij dan ook niet iets waar ik aan denk om te preppen, maar goed dat is wederom persoonlijk.

 

Waar er even een emotioneel momentje voorbij kwam is dat er in 1 draadje gezegd wordt door topic starter dat kindjes in Afrika gewoon dood mogen gaan, maar er in dit draadje gezegd wordt dat Auschwitz niet aangehaald mag worden want dat is zo erg voor de mensen die het meegemaakt hebben.

En dat is dan iets wat ik niet begrijp en ja zeer zeker mezelf over kan opwinden.

 

Sorry, ik schijn een hart te hebben (toch wel!)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar er even een emotioneel momentje voorbij kwam is dat er in 1 draadje gezegd wordt door topic starter dat kindjes in Afrika gewoon dood mogen gaan, maar er in dit draadje gezegd wordt dat Auschwitz niet aangehaald mag worden want dat is zo erg voor de mensen die het meegemaakt hebben.

En dat is dan iets wat ik niet begrijp en ja zeer zeker mezelf over kan opwinden.

 

Sorry, ik schijn een hart te hebben (toch wel!)...

Oei, ja...die opmerking uit ander topic had ik gemist...maar goed ook denk ik...want dan was mijn post wel iets anders geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik ervan uitga dat je dit typt n.a.v. mijn beginpost, reageer ik hier toch maar even op.

 

Ik weet niet of deze lap tekst komt vanuit ptss (aanname van mij dat je oorlogen hebt meegemaakt omdat je begint over vrienden uit Servie en Irak die lichaamsdelen missen) of de kift, maar als ik nintendo's wil preppen, dan doe ik dat. Punt. Dat jouw SHTF duidelijk een wereldoorlog of genocide inhoudt, prima. Voor mij betekent het een stroomstoring die weken of langer zal duren. Een natuurramp (met dan ook stroomstoring als logisch gevolg) als Yellowstone of mega tsunami. De ineenstorting van het financiele stysteem. Dit zijn allemaal zaken waarbij ik zo lang mogelijk zo normaal mogelijk wil overleven. Dat ik dat nu in luxe doe en dit wil voortzetten, is mijn goed recht. Ik kies ervoor om veel materiaal in te slaan, omdat ik ga voor een bug in. Dat ik met mijn buitendouche gewassen door de Badedas of Andrelon met wegwerpwashandjes, deo en van mijn part nepnagels en eyeliner fris en fruitig m'n moestuin in ga om daarna de stallen van de dieren hier uit te mesten, moet ik zelf weten. Mijn preps, mijn SHTF!

 

Ik wilde eerste niet reageren, dat was het mij niet waard. Jij lijkt me namelijk niet het type persoon dat snel en makkelijk iets van een ander aanneemt, gezien je heftige reply hierboven. Om dan te beginnen over Auschwitz en dit belachelijk maken door de Nintendo erbij te betrekken, dan ga je in mijn ogen een stap te ver! Ik vind dat erg beledigend voor de mensen die dit hebben meegemaakt of mensen dichtbij hebben die dit meegemaakt hebben. Ik weet veel over de 2e wereldoorlog, als ook over de eerste en veel zaken uit de geschiedenis. Ik heb namelijk geschiedenis gestudeerd en hierin wat papieren behaald voordat ik aan dit baantje begon wat totaal een andere richting is dan mijn studie.

 

Ik ben bezig m'n skills uit te breiden. Ik kan inmiddels in het pikkedonker vrijwel alles terug vinden in huis en op het erf zoals bij een brand met rookontwikkeling noodzakelijk zou zijn, maar ook aanstekers en kaarsen en zaklampen om tijdens een stroomuitval m'n weg verder te vinden. Dit is iets waar ik best trots op ben, al zal het voor een ander een peuleschil zijn. Dus het is niet zo dat ik een Gooise vrouw ben die 'even wil preppen om erbij te horen' en dan weer door gaat naar de volgende hype...

 

Ik prep luxe, en dat is na m'n voorstelronde en deze topic nog verder gevorderd en uitgebreid. Ik voel me hier goed bij en dit geeft mij een stukje geruststelling dat ALS de SHTF gaat zoals ik het mij voorstel, dat ik zoveel mogelijk zo normaal mogelijk verder kan. Kun jij hier niet tegen, prima. Veeg jij je reet maar af met oude kranten van de straat, dan pak ik nog een 3dubbel laags velletje uit de enorme voorraad (die veel verder gaat dan 100 rolletjes...dat is in mijn ogen geen voorraad) om het af te ronden met een frisruikend velletje vochtig toiletpapier.

 

Dus ja, ik neem nog een pindarotsje en baal stevig als de achtbaan stil komt te staan. Net als de McDrive, KFC, pinautomaten, automatische schuifdeuren bij winkelcentra, m'n laptop en tablets, smartphone en combimagnetron. Want dat staat in mijn SHTF zeker te gebeuren. En ik heb dan nog wel een pindarotsje over om te delen met de buren, omdat ik ze op voorraad heb ;)

 

SHTF is voor mij niet een paar dagen zonder stroom lmao echt te belachelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke geschiedenis ?

 

Snap je mijn vraag wel ?

Als er geen spullen meer geleverd worden aan de winkel, geen voedsel, geen niet-eetbare items. etc

Dus geen toiletpapier, op wat voor manier kan de krant dan nog wel bezorgd worden ?

Hoe werkt dat logistieke proces dan ?

 

Ik mag toch aannemen dat als er al communicatie plaats kan vinden, dat dan bijvoorbeeld met een omroeper of een lokaal geplaatst schoolbord gedaan word.

Anders ga je in een tijd van schaarste voor iedereen persoonlijk nog wel een krantje bezorgen, ik ben echt heel benieuwd hoe je dat ziet gebeuren terwijl mensen dan meer behoefte hebben aan essentiële zaken zoals voedsel en water.

Misschien praten we langs elkaar heen of heb ik een ergere shtf voor ogen.

 

Ze noemden dat vroeger het verzet schat en als ik het over geschiedenis heb in dit geval dan bedoel ik de tweede wereld oorlog en de verzetskrant en de gewone kranten/propaganda bladeren

Tweede wereldoorlog wat overigens een lulverhaal is want de eerste wereldoorlog begon in 1492 google maar even vat je het niet vragen staat vrij.

zal een hint geven de ontdekking van amerika en de genocide van 60 miljoen indigenous ppl (indianen) /Taoin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik ervan uitga dat je dit typt n.a.v. mijn beginpost, reageer ik hier toch maar even op.

 

Ik weet niet of deze lap tekst komt vanuit ptss (aanname van mij dat je oorlogen hebt meegemaakt omdat je begint over vrienden uit Servie en Irak die lichaamsdelen missen) of de kift, maar als ik nintendo's wil preppen, dan doe ik dat. Punt. Dat jouw SHTF duidelijk een wereldoorlog of genocide inhoudt, prima. Voor mij betekent het een stroomstoring die weken of langer zal duren. Een natuurramp (met dan ook stroomstoring als logisch gevolg) als Yellowstone of mega tsunami. De ineenstorting van het financiele stysteem. Dit zijn allemaal zaken waarbij ik zo lang mogelijk zo normaal mogelijk wil overleven. Dat ik dat nu in luxe doe en dit wil voortzetten, is mijn goed recht. Ik kies ervoor om veel materiaal in te slaan, omdat ik ga voor een bug in. Dat ik met mijn buitendouche gewassen door de Badedas of Andrelon met wegwerpwashandjes, deo en van mijn part nepnagels en eyeliner fris en fruitig m'n moestuin in ga om daarna de stallen van de dieren hier uit te mesten, moet ik zelf weten. Mijn preps, mijn SHTF!

 

Ik wilde eerste niet reageren, dat was het mij niet waard. Jij lijkt me namelijk niet het type persoon dat snel en makkelijk iets van een ander aanneemt, gezien je heftige reply hierboven. Om dan te beginnen over Auschwitz en dit belachelijk maken door de Nintendo erbij te betrekken, dan ga je in mijn ogen een stap te ver! Ik vind dat erg beledigend voor de mensen die dit hebben meegemaakt of mensen dichtbij hebben die dit meegemaakt hebben. Ik weet veel over de 2e wereldoorlog, als ook over de eerste en veel zaken uit de geschiedenis. Ik heb namelijk geschiedenis gestudeerd en hierin wat papieren behaald voordat ik aan dit baantje begon wat totaal een andere richting is dan mijn studie.

 

Ik ben bezig m'n skills uit te breiden. Ik kan inmiddels in het pikkedonker vrijwel alles terug vinden in huis en op het erf zoals bij een brand met rookontwikkeling noodzakelijk zou zijn, maar ook aanstekers en kaarsen en zaklampen om tijdens een stroomuitval m'n weg verder te vinden. Dit is iets waar ik best trots op ben, al zal het voor een ander een peuleschil zijn. Dus het is niet zo dat ik een Gooise vrouw ben die 'even wil preppen om erbij te horen' en dan weer door gaat naar de volgende hype...

 

Ik prep luxe, en dat is na m'n voorstelronde en deze topic nog verder gevorderd en uitgebreid. Ik voel me hier goed bij en dit geeft mij een stukje geruststelling dat ALS de SHTF gaat zoals ik het mij voorstel, dat ik zoveel mogelijk zo normaal mogelijk verder kan. Kun jij hier niet tegen, prima. Veeg jij je reet maar af met oude kranten van de straat, dan pak ik nog een 3dubbel laags velletje uit de enorme voorraad (die veel verder gaat dan 100 rolletjes...dat is in mijn ogen geen voorraad) om het af te ronden met een frisruikend velletje vochtig toiletpapier.

 

Dus ja, ik neem nog een pindarotsje en baal stevig als de achtbaan stil komt te staan. Net als de McDrive, KFC, pinautomaten, automatische schuifdeuren bij winkelcentra, m'n laptop en tablets, smartphone en combimagnetron. Want dat staat in mijn SHTF zeker te gebeuren. En ik heb dan nog wel een pindarotsje over om te delen met de buren, omdat ik ze op voorraad heb ;)

 

Zo dus jij hebt geschiedenis gestudeert zo zo vertel een waneer was volgens jou dan de eerste wereld oorlog ?

Wat is de definitie van een wereld oorlog ?

Heb je gestudeerd of ben je geindoctrineerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dus jij hebt geschiedenis gestudeert zo zo vertel een waneer was volgens jou dan de eerste wereld oorlog ?

Wat is de definitie van een wereld oorlog ?

Heb je gestudeerd of ben je geindoctrineerd ?

Men praat over een Wereldoorlog als :

 

 

Een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is.

 

Dit was in 1492 dus niet het geval. Wel kun je spreken van 1 van de grootste slachtingen aller tijden. En dan kwam dat nog steeds niet door "oorlog" zoals je zegt, maar voornamelijk stierven de Indianen door de door ons meegebrachte westerse ziektes en virussen.

Hadden de Indianen deze niet zo makkelijk opgelopen dan had Amerika er heden ten dage waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men praat over een Wereldoorlog als :

 

 

Een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is.

 

Dit was in 1492 dus niet het geval. Wel kun je spreken van 1 van de grootste slachtingen aller tijden. En dan kwam dat nog steeds niet door "oorlog" zoals je zegt, maar voornamelijk stierven de Indianen door de door ons meegebrachte westerse ziektes en virussen.

Hadden de Indianen deze niet zo makkelijk opgelopen dan had Amerika er heden ten dage waarschijnlijk heel anders uitgezien.

 

Ik denk toch dat je een beetje verkeerd geinformeerd bent wat 1492 betreft en de genocide op de oorspronkelijke bewoners van Amerika.

Als je met 1500 manschappen van allerlei naties in europa (immigranten) een land binnenvalt en de orginele bewoners begint te vermoorden is dat voor mij wel een wereld oorlog

http://www.youtube.com/watch?v=_l1X9lyZV_M

En dan niet te vergeten het fijt dat nagenoeg alle amerikaanse feestdagen op genocide en moord gebaseerd zijn doet je toch wel denken dat mensen behoorlijk gehersenspoeld zijn

Columbus day :

Thanksgiving ook wel thankskilling genaamd door de orginele bewoners van usa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men praat over een Wereldoorlog als :

 

 

Een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is.

 

Dit was in 1492 dus niet het geval. Wel kun je spreken van 1 van de grootste slachtingen aller tijden. En dan kwam dat nog steeds niet door "oorlog" zoals je zegt, maar voornamelijk stierven de Indianen door de door ons meegebrachte westerse ziektes en virussen.

Hadden de Indianen deze niet zo makkelijk opgelopen dan had Amerika er heden ten dage waarschijnlijk heel anders uitgezien.

 

Opgelopen ziektes ohh je bedoelt smallpocks die met opzet verspreid werden door handels maatschappijen die door de zogenaamde founding fathers werden aangezet tot het ruilen van dekens die geinfecteerd waren met smallpocks is een feit gedocumenteert in briefen van de founding fathers.

ja de eerste biologische oorlogsvoering (feit).

Net als het uitroeien van de bizon zodat de inwoners geen eten meer hadden: http://myrockymountainwindow.com/2012/02/27/the-bison-massacre-all-for-coats/

Alles feiten en ik an wel uren spenderen aan het laten zien van feitelijk materiaal maar ik zou zeggen geloof me niet op mn woord maar doe zelf maar eens wat buiten de boeken onderzoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelopen ziektes ohh je bedoelt smallpocks die met opzet verspreid werden door handels maatschappijen die door de zogenaamde founding fathers werden aangezet tot het ruilen van dekens die geinfecteerd waren met smallpocks is een feit gedocumenteert in briefen van de founding fathers.

ja de eerste biologische oorlogsvoering (feit).

Net als het uitroeien van de bizon zodat de inwoners geen eten meer hadden: http://myrockymountainwindow.com/2012/02/27/the-bison-massacre-all-for-coats/

Alles feiten en ik an wel uren spenderen aan het laten zien van feitelijk materiaal maar ik zou zeggen geloof me niet op mn woord maar doe zelf maar eens wat buiten de boeken onderzoek.

 

Oorlog = Het opzettelijk binnen vallen van een land met de intentie het te onderwerpen.

 

In 1492 wist Columbus niet beter alsdat hij een kortere weg naar India zocht. Alhoewel er schermutselingen waren, was en is het nooit de intentie van de tocht van Columbus geweest om met een kleine vloot een land te bezetten.

Columbus had immers ook geen oorlogsvloot bij zich....

Dat na jaren de westerlingen hevig misbruik gemaakt hebben van de oorspronkelijke bewoners, staat buiten kijf.

Op enig moment zelfs als bezettingsmacht aanwezig.

Echter: zelfs Indonesie is nooit daadwerkelijk van de hollanders geweest.

Wij hadden een fort, maar konden ons nooit ver daarbuiten bewegen zonder de kans bestond dat wij afgeslacht werden.

Hetzelfde gelde voor Amerika. Nadat wij eerst grond kochten en daarna afpakten (west europese landen bedoel ik daarmee), is nooiy van zo'n hevige impact geweest dat wij daar alleen Amerika mee hebben kunnen veroveren.

Het geluk aan westerse zijde was dat de europese ziektes waar wij imuun voor waren, voor de indianen destrateus waren.

Van een wereldoorlog spreken wij als de meerderheid van de grootste en sterkste landen van de werekd betrokken zijn.

Destijds en met de gehele kolonisering van Amerika waren voornamelijk de west europese landen betrokken.

Nog niet eens van elk continent 1 land. Nee slechts een paar west europese landen.

Van een wereldoorlog is dan ook geen sprake, zoals ik al heb kunnen aantonen met welke intentie Columbus Amerika bezocht.

Hoe slecht we de indianen dan ook behandeld hebt (en ik heb het vermoeden dat je daar veel op gestudeerd hebt en daar nog vele voorbeelden van kunt geven).

Maar wereldoorlog, NEE!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...