Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verwerpelijk hoe bezorgde burgers worden weggezet

Gast DRD28
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In Vlaanderen worden bezorgde burgers die verandering willen al 20 jaar aan de kant gezet. De enige kans voor die burgers is een steeds groeiende groep, tot die niet meer kan genegeerd worden. De partijen Vlaams belang en NVA komen niet aan de macht dankzij een cordon sanitaire waarbij niemand de samenwerking met Vlaams Belang wil aangaan. NVA wordt ook deskundig uit de macht gehouden door onredelijke eisen van de andere partijen. Tel de percentages van beide partijen samen en je weet om hoeveel % van de kiezers het gaat.

Geheel los van politieke voorkeuren is het in een democratie ondenkbaar dat een dergelijk grote groep kiezers al jaren genegeerd wordt. Dit is geen democratie maar een particratie waarbij niet kiezers de macht uitmaken maar partijen. De kans is groot dat dit onrecht tijdens de volgende verkiezingen in het gezicht van de gevestigde partijen ontploft. Bovendien zijn er de corruptieschandalen en de bankencrisissen waarbij veel Vlamingen behoorlijk veel geld verloren. Raak de Vlaming in zijn portefeuille en je oogst wat je zaait.

[ATTACH=CONFIG]6293[/ATTACH]

Merk op dat NVA van pakweg 6% steeg naar 17% en Vlaams belang ook nog altijd 8% haalt. Samen is dat 25% van de kiezers die al jaren niet meer vertegenwoordigd worden. Dankzij zijn corrupte en graaiende mandatarissen verloor CD&V het belangrijkste deel van zijn aanhang. Merk op dat dit nog voor het ARCO schandaal is. De rekening hiervoor volgt in juni 2014 tijdens de volgende verkiezingen.

In de meeste West-Europese landen regeert de grootste partij. Niet in Vlaanderen. Daar doen SPA, CD&V, VLD en de Waalse tegenhangers er alles aan om -onrechtmatig- aan de macht te blijven. Enkel door de percentages samen te tellen stel je vast dat Vlaanderen afstreeft op een tweespalt die er voor zorgt dat de regio onbestuurbaar wordt. Het wordt voor de trado's steeds moeilijker om coalities te vormen zonder de macht te delen.

Link naar reactie

Zijn nogal bang dat ze hun graai baantje kwijtraken. Brussel wil steeds meer macht en dat dreigt door de kritiek op de EU in gevaar te komen.

Maar goed om te zien dat ze in Brussel nu toch wel nerveus worden hierover. Geeft in ieder geval duidelijk aan dat de anti EU partijen, goed bezig zijn!

Link naar reactie

In Vlaanderen worden bezorgde burgers die verandering willen al 20 jaar aan de kant gezet. De enige kans voor die burgers is een steeds groeiende groep, tot die niet meer kan genegeerd worden. De partijen Vlaams belang en NVA komen niet aan de macht dankzij een cordon sanitaire waarbij niemand de samenwerking met Vlaams Belang wil aangaan. NVA wordt ook deskundig uit de macht gehouden door onredelijke eisen van de andere partijen. Tel de percentages van beide partijen samen en je weet om hoeveel % van de kiezers het gaat. Geheel los van politieke voorkeuren is het in een democratie ondenkbaar dat een dergelijk grote groep kiezers al jaren genegeerd wordt. Dit is geen democratie maar een particratie waarbij niet kiezers de macht uitmaken maar partijen. De kans is groot dat dit onrecht tijdens de volgende verkiezingen in het gezicht van de gevestigde partijen ontploft. Bovendien zijn er de corruptieschandalen en de bankencrisissen waarbij veel Vlamingen behoorlijk veel geld verloren. Raak de Vlaming in zijn portefeuille en je oogst wat je zaait.

[ATTACH=CONFIG]6293[/ATTACH]

Merk op dat NVA van pakweg 6% steeg naar 17% en Vlaams belang ook nog altijd 8% haalt. Samen is dat 25% van de kiezers die al jaren niet meer vertegenwoordigd worden.

Ik denk dat het in Nederland niet anders is.

Link naar reactie

Beetje rellerig blogje. Van Rompuy maakt zich in het openbaar zorgen over groeiend populisme over het thema 'Europa'. Daar mag hij dingen over zeggen, hij is immers iets hoogs in de regering van datzelfde Europa. Blogger Joosten maakt daarvan dat bezorgde burgers worden weggezet als fascisten en gaat daarover weer roepen dat zoiets verwerpelijk is. Tja, wát een kletstante.

Link naar reactie

Beetje rellerig blogje. Van Rompuy maakt zich in het openbaar zorgen over groeiend populisme over het thema 'Europa'. Daar mag hij dingen over zeggen, hij is immers iets hoogs in de regering van datzelfde Europa. Blogger Joosten maakt daarvan dat bezorgde burgers worden weggezet als fascisten en gaat daarover weer roepen dat zoiets verwerpelijk is. Tja, wát een kletstante.

Probleem is dat als je het er niet mee eens bent, je gelijk in een bepaalde hoek geduwd wordt. Je bent voor of tegen en dan gelijk xenofoob, halve nazie en extreem rechts

Link naar reactie

Probleem is dat als je het er niet mee eens bent, je gelijk in een bepaalde hoek geduwd wordt. Je bent voor of tegen en dan gelijk xenofoob, halve nazie en extreem rechts

Wel, dan ben ik dat maar. Wat is er overigens fout aan rechts of links of moeten we tegenwoordig allemaal midden zijn ? Ik ben Vlaams en Vlaamsvoelend maar spreek vlot drie andere talen, en ik heb het niet zo op nieuwelingen die zich niet willen integreren. Mag dat ? Dat van halve nazi moet ik met klem ontkennen.

Link naar reactie

Probleem is dat veel mensen die het er niet mee eens zijn zich volslagen belachelijk maken door in allerlei blogs en reacties daarop xenofobe domme dingen te roepen. Blogger Joosten heeft het over nazi's en een van de niet al te snugger reacties roept meteen dat de EU een dictatuur is. Vind je het gek dat de tegenstanders van de EU als een stelletje halvegare malloten worden weggezet? Ik hoor en lees maar weinig inhoudelijke argumenten over de voor- en nadelen van de EU. Wel veel gebral van beide kanten.

Link naar reactie

Probleem is dat veel mensen die het er niet mee eens zijn zich volslagen belachelijk maken door in allerlei blogs en reacties daarop xenofobe domme dingen te roepen. Blogger Joosten heeft het over nazi's en een van de niet al te snugger reacties roept meteen dat de EU een dictatuur is. Vind je het gek dat de tegenstanders van de EU als een stelletje halvegare malloten worden weggezet? Ik hoor en lees maar weinig inhoudelijke argumenten over de voor- en nadelen van de EU. Wel veel gebral van beide kanten.
we hebben in Nederland in een referendum tegen een Europese grondwet gestemd. Vervolgens hebben we die toch door onze strot geduwd gekregen. Dat is dus niet democratisch en dat lijkt behoorlijk op dictatoriaal gedrag.
Link naar reactie

we hebben in Nederland in een referendum tegen een Europese grondwet gestemd. Vervolgens hebben we die toch door onze strot geduwd gekregen. Dat is dus niet democratisch en dat lijkt behoorlijk op dictatoriaal gedrag.

Nee hoor, democratisch gekozen partijen hebben uiteindelijk besloten om dat referendum niet uit te voeren. Daar konden de kiezers dan weer op reageren tijdens verkiezingen. Uiteraard mag jij dat 'dictatoriaal gedrag' vinden. Je mag die mening zelfs in het openbaar uiten zonder dat je hoeft te vrezen voor represaillies. In een dictatuur zou dat wel even anders liggen ...

Link naar reactie

pp ik snap de werking van de parlementaire democratie... Daar ligt nou net het probleem. Je krijgt deze punten nooit op de agenda van andere partijen omdat er in deze partijen mensen afhangen van europese baantjes of pressiegroepen.

Link naar reactie

Nee hoor, democratisch gekozen partijen hebben uiteindelijk besloten om dat referendum niet uit te voeren. Daar konden de kiezers dan weer op reageren tijdens verkiezingen. Uiteraard mag jij dat 'dictatoriaal gedrag' vinden. Je mag die mening zelfs in het openbaar uiten zonder dat je hoeft te vrezen voor represaillies. In een dictatuur zou dat wel even anders liggen ...

Dat klopt niet helemaal met de feiten.......

Nadat Nederlanders in het referendum aangegeven hebben dat ze die grondwet niet wilden, werd de grondwet niet ondertekend door het kabinet.

Vervolgens is de wet aangepast en niet meer voorgelegd aan de bevolking maar direct ondertekend door Balkenende.

Dus de uitkomst van het referendum werd wel gerespecteerd, maar vervolgens gingen ze toch hun eigen gang, zij het met een paar aanpassingen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Dat klopt niet helemaal met de feiten.......

Nadat Nederlanders in het referendum aangegeven hebben dat ze die grondwet niet wilden, werd de grondwet niet ondertekend door het kabinet.

Vervolgens is de wet aangepast en niet meer voorgelegd aan de bevolking maar direct ondertekend door Balkenende.

Dus de uitkomst van het referendum werd wel gerespecteerd, maar vervolgens gingen ze toch hun eigen gang, zij het met een paar aanpassingen.

Dank voor het op een rijtje zetten van de feiten @phtvs, je hebt natuurlijk gelijk. Die 'ze' die 'toch hun eigen gang' gingen waren echter wel democratisch gekozen partijen die werden gecontroleerd door een democratisch gekozen parlement en ook keurig democratisch werden afgerekend op hun activiteiten. Allemaal erg democratisch dus en daar ging het me om.

Link naar reactie

pp ik snap de werking van de parlementaire democratie... Daar ligt nou net het probleem. Je krijgt deze punten nooit op de agenda van andere partijen omdat er in deze partijen mensen afhangen van europese baantjes of pressiegroepen.

Dus als ik het goed begrijp ben jij niet tevreden over de parlementaire democratie omdat jij weet dat ze in bepaalde politieke partijen persoonlijke belangen hebben bij het niet op de agenda plaatsen van bepaalde onderwerpen. Klopt dat? Tjemig man, dat is groot nieuws! Als je daar een paar harde bewijzen van hebt (niks bijzonders; een paar mails, opgenomen telefoongesprekken, contractjes, dat soort dingen) dan kan ik je in contact brengen met een kritische journalist die daar een grote rel over kan trappen in een van de landelijke dagbladen. Echt waar!

Link naar reactie

Vb van lobby: verminderen kinderbijslag in Turkije en Marokko, horen we niets meer van.

Er is niets democratisch aan het negeren van de uitkomst van referenda. Ook niet als dat gebeurd door democratisch gekozen lieden... Adolf hitler is ook democratisch gekozen....

Link naar reactie

Het was geen bindend referendum, dus hoefden ze er geen rekening mee te houden. Zolang de overheid nog kan beslissen naargelang de uitkomst of ze rekening houden met het referendum kan je ervan uitgaan dat je eigenlijk geen stem hebt over een bepaald thema, wel deels wie er wordt verkozen, hoe de verdeling dan verder gaat, regelt men ook weer zelf, maw, je stemgedrag maakt niet zoveel meer uit. Leuk hé, zo een democratie?

Link naar reactie

Het was geen bindend referendum, dus hoefden ze er geen rekening mee te houden. Zolang de overheid nog kan beslissen naargelang de uitkomst of ze rekening houden met het referendum kan je ervan uitgaan dat je eigenlijk geen stem hebt over een bepaald thema, wel deels wie er wordt verkozen, hoe de verdeling dan verder gaat, regelt men ook weer zelf, maw, je stemgedrag maakt niet zoveel meer uit. Leuk hé, zo een democratie?

Dat heet 'parlementaire democratie' en ik denk dat dit niet het meest ideale systeem is maar wat mij betreft - en bij gebrek aan beter - op dit moment wel het beste systeem.

Link naar reactie

Dat heet 'parlementaire democratie' en ik denk dat dit niet het meest ideale systeem is maar wat mij betreft - en bij gebrek aan beter - op dit moment wel het beste systeem.

Een zacht geleide dictatuur waarbij respect is voor de burgers is naar mijn gevoel niet veel slechter. Anders moet je eens praten met mensen in Centraal Europa. Denk je dat het daar nu beter is dan onder het communisme ?

Link naar reactie

Daar ben ik het wel mee eens.

Link naar reactie

Een zacht geleide dictatuur waarbij respect is voor de burgers is naar mijn gevoel niet veel slechter. Anders moet je eens praten met mensen in Centraal Europa. Denk je dat het daar nu beter is dan onder het communisme ?

Dat weet ik niet want ik woon daar niet. Redenerend vanuit een behaaglijke positie (ik kan al mijn hele leven zonder enig risico doen en laten en roepen en schrijven wat ik wil) zou ik zeggen dat de vrijheid die wij hier sinds 1945 kennen een groot goed is, ondanks de beperkingen die @DRD28 benoemd. Dus ik denk dat de mensen in Centraal Europa nu beter af zijn. Maar dat denk ík, misschien denken ze daar zelf anders over. Op zich was het in het Joegoslavië van Tito niet heel slecht. Er was vrede, veiligheid en een zekere mate van welvaart. Maar géén vrijheid. Wat is belangrijker?

Een 'zacht geleide dictatuur', kan dat eigenlijk wel @lewieke ?

Link naar reactie

Dat weet ik niet want ik woon daar niet. Redenerend vanuit een behaaglijke positie (ik kan al mijn hele leven zonder enig risico doen en laten en roepen en schrijven wat ik wil) zou ik zeggen dat de vrijheid die wij hier sinds 1945 kennen een groot goed is, ondanks de beperkingen die @DRD28 benoemd. Dus ik denk dat de mensen in Centraal Europa nu beter af zijn. Maar dat denk ík, misschien denken ze daar zelf anders over. Op zich was het in het Joegoslavië van Tito niet heel slecht. Er was vrede, veiligheid en een zekere mate van welvaart. Maar géén vrijheid. Wat is belangrijker?

Een 'zacht geleide dictatuur', kan dat eigenlijk wel @lewieke ?

Het bestaat maar heet een 'geleide democratie' om het geheel aannemelijker te maken. Volgens mij was het in het Lybië van Khadaffi veel beter dan nu, Rusland doet het redelijk, sommige Latijns-Amerikaanse landen doen het ook behoorlijk en Cuba lijkt me ook niet geheel onaangenaam als je niet te veel belang hecht aan het materiële. Er zijn vast nog voorbeelden. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigd raak dat we momentel in zo'n systeem leven. Een democratie is het alvast niet.

Link naar reactie

Het bestaat maar heet een 'geleide democratie' om het geheel aannemelijker te maken. Volgens mij was het in het Lybië van Khadaffi veel beter dan nu, Rusland doet het redelijk, sommige Latijns-Amerikaanse landen doen het ook behoorlijk en Cuba lijkt me ook niet geheel onaangenaam als je niet te veel belang hecht aan het materiële. Er zijn vast nog voorbeelden.

Tja, ik weet niet of het in het Libië van Khadaffi beter was. Voor mij niet, ik kan mijn bek niet houden. Rusland is ziek en corrupt, daar geldt het recht van de sterkste (=grootse klootzak), ook niks voor mij. Cuba lijkt me wel wat: mooie stranden, Amerikaanse auto's uit de fifty's en altijd mooi weer. Misschien moet ik daar maar heen :) Adios amigos!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...